September 2009

söndag 27 september 2009

Håret i bilder=)


Upplagd av GöLLaN kl. 09:05 2 kommentarer Länkar till det här inlägget

Girl Power


i fredas åkte Hampus o Nicke till kälarne så jag Maya o Diva har varit själva här hemma.. o jag har gjort massor dammsugit under kyl o frys städat bestick lådor tåkat skåp rensat skaferiet (stavning)dammsugit o skurat städat badrummen fixat Hampus rum duktig jag=)) har också hunnit med lång promenader o mycket uppfostran med Diva o pinnkastning=) Grete va barnvakt till Maya en timme igår de blåste så o Maya gillar inte att vara ute då så Grete va snäll o va barnvakt medans jag o Diva tog oss en lång promenad=) påtal om Grete hon är så snäll ställer alltid upp är så glad att ha henne som vän<3

Saknar Hampus som bara den o om bara några timmar kommer han hem o gör hemmet fyllt med ljud igen tyst utan han..=))

tänkte att jag skulle ta o glo lite på Tv o vila om en stund ... känner mig lite små seg faktist... igår vakna jag 09.20 o idag 09.30 trodde jag skulle sova halva dagarna men ikke där imot har Hampus o Nicke gjort de igår gick dom upp halv elva o idag gick dom upp halv tolv=)) skönt för min sambo att få sova =)

Jag har börjat söka jobb som bara den Nicke vill vara pappaledig=)) jag är överlycklig bara hoppas att jag kan få något jobb de är ju inte det lättaste just nu men de ä bara att söka o hoppas=)) jag kan inte bara vara vikarie heller vi må ju veta typ hur mycket pengar vi får en månad.. men skulle jag få en 50% tjänst så kan ju Nicke jobba 50% också så jobbar vi båda halv tid o är hemma halv tid.. de funkar också=))

Färgade håret igår för att få den blonda lite blondare de va bara de att jag blev "bimbo" blond=)) men de blev bra det med..=)) se när jag tar någin bild på det=))

Cambridgekuren:
De flyter på tänker inte på det.. Lilla syster började igår=) jag HEJJAR som bara den på henne att hon ska fixa det..=)) Hejja SANDRA HEjja SANDRA=)) på torsdag är de vägning varken jag eller Amanda kunde på Tisdag så de fick bli Torsdag hoppas på 2 kilo...
Upplagd av GöLLaN kl. 06:48 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 25 september 2009

Fredag







Idag åker Hampus o Nicke till Kälarne till Nickes mormor o morfar.. så de blir girlpower här hemma hela helgen jag Maya o Diva..=) vilket team..

Barnen sover midda nu o jag har städat köket o betalat räkningar o insåg att vi kommer inte alls ha mycket pengar kvar känns dystert när man är van att ha ganska mycket pengar över.. men men.. vi har överlevt på mycket mindre så de gör vi nu med... =)

Overallaen va super fin o de passa Hampus jätte bra=)) Skorna jag fick va så super sköna o fin =))<3

tänkte jag skulle ta mig till stan i morgon o köpa vantar till Hampus dom försvinner ju? fingervantar är som strumpor har jag kommit fram till=) ska hämta ut mina tågbiljetter också=)) den 26November kommer jag till Örebro=) nu finns de ingen återvändo=)) haha.. inte gråter jag för det... kommer bli JÄTTE konstigt att vara barnledig en hel vecka.. mysko mysko.. åka tåg själv de har jag inte gjort sen ja jag vet inte när.. men tror jag ska ta med mig datan kan jag börja glo på rederiet de är ju några avsnitt att se de kommer ta mig en evighet att ta mig igenom alla..

livet leker o jag är glad o lycklig=))


CambridgeKuren:
De går bra men känner inte om jag gått ner något? känns som jag går upp av någon konstig anledning.. men de får jag verkligen hoppas att jag inte gör ... de flyter på o är en vana nu mera.. tänker inte så mycket på det... de enda jag försöker tänka på är att äta typ samma tid varje dag...
Upplagd av GöLLaN kl. 03:54 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 23 september 2009

...........





dålig på att skriva men har ingen lust alls.. men ja de kommer la igång snart igen..=)

idag har de inte hänt så mycket ... de har varit svin kalt idag o stackars Hampus som inte gillar att ha massa klädeR,. men de ä bara att bita ihop o vara envisare en han... sov typ hela dan medans hampus va på dagis.. sen hämta ja honom sen iväg o hämta paket fick overall till Hampus o skor till mig=)) va ute o gick förut i dom dom va super sköna=)) så dom kommer bli använda som bara den..=))


CambridgeKuren:
ja de flyter på känns som en vana nu ... men är fortfarande hungrig på morgonen..?! hm undrar om de någonsin ger sig?? a spela roll får ju äta då iallafall=) va o vägde mig i Tisdags
1,8Kg ner
1cm runt bysten
2runt midjan
2runt höften
2runt varje lår=))


Klart nöjd hoppas på två kilo nästa gång... =) ska inte väga mig förns Torsdag nästa vecka så har ju två dar extra på mig en vanligt=)
Upplagd av GöLLaN kl. 12:20 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 22 september 2009







Orkar inte skriva något så sätter in massa bilder istället..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 13:21 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 20 september 2009

Hoppsan

har glömt bort min blogg tror jag=)) haha..

Veckan har gått fort tycker jag nyss vad de månda nu är den söndag..=))

Maya vände sig idag=))) <3 stor tjejen..=))<3 ska ta mig i kragen o lägga in lite bilder här snart ..

den 26November åker jag till Örebro=) stannar till 3 December de ä dock bara jag som kommer men de får duga åt er=)) haha... kommer bli konstigt att vara barnledig i en vecka inga måsten inga gull ungar att mysa med o leka med.. men dom kommer förmodligen ha en utvilad mamma när jag kommer hem..=)) den 3 October ska jag Amanda o Ida åka till Ikea jag lääängtar =))) haha i Örebro är man där var o varannan vecka men när de är 20mil till Ikea blir de inte varje dag.... ska handla lite smått o gått o en möbel till Hampus rum... =)


Hampus börjar bli sjuk tror ja hängig grinig se om de bryter ut eller hur de blir... Färgade håret igår så nu är jag blond igen men brunt under hår.. elle ja de är lite orange inte så farligt som jag trodde att de sjulle bli men ska färga igen på söndag... =) lägger in bilder sen eller i morgon...

Ska ut o gå med Amanda ikväll..=) har inte varit ute o gått sen i Onsdags tror ja inte bra men har gjort annat så motion har jag fått endå=)
Upplagd av GöLLaN kl. 07:05 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 15 september 2009

vilken dag

de blev sent igår så ja har varit ganska död idag.. men upp tog jag mig lämnade Hampus på dagis sen iväg till stan sen hem eller hem vi va på gården hade packat mellis innan ja hämta Hampus så han fick äta den ute va super fint väder... Emma Milo o Gabriell kom o höll o sällskap... =)) Hampus va helt upp o ner idag han va jätte elak bet o slog typ alla..!! MOrrrrar... så de va med nöjje ja la han i sängen idag.. Ida o Krille kom hit en sväng o hälsade på=)) Mycket trevligt.. sen va ja ute o gick med Amanda..=) nu är ja hemma o är död...


CambridgeKuren:
Va o vägde mig idag o de visade 4Hg upp men vi konstaterade att jag är förstoppad så inte så konstigt har slarvat en del med vattenet så nu är de bara att dricka dricka dricka så jag får igång magen... men cm visade bra resultat=)tur de annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort...

Byst 2cm mindre
Midja 3cm Mindre
Höft 4cm Mindre
Lår 2 cm mindre
Upplagd av GöLLaN kl. 12:54 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 13 september 2009

stund sen

I Fredags va vi på gläntan på förmiddan o Ida kom dit=) hon följde sen med hem hit=) satt o talade massa massa=) vid två kom Svärmor=)) alltid lika kul... Ida åkte hem typ i samma veva som eline kom.. Nicke kom straxt efter dom hade inget att göra på jobbet så han hade fått sluta..=) va ute o gick på kvällen Nicke o eline gick på fest efter att jag hade kommit hem .. på lördagen sov både Nicke eline jätte länge ja roade mig med barnen va ute o lekte sen in la dom både två... på kvällen målade ja o Hampus med fingerfärg vi blev jätte fina =)) haha ne de mäst kom faktist på pappret denna gång men vi va färg glada både han o jag också=) duschade sen va de sov dax för Hampus o Maya... sen gick ja o eline ut o gick=) super skönt.. sen hem så kollade vi på Män som hatar Kvinnor.. tredje gången ja ser den=)) de är ju så bra..=))



CambridgeKuren:
De går bra de va jobbigt igår när Nicke o svärmor min satt o mös till filmen men ja övervann de med.. men de va med nöd o näppe.. dom hade ju allt chips popcorn nötter ostbågar dricka... ja allT=)) men ja intallade mig själv att om ja skulle smaka så skulle ja gå upp allt jag gått ner=)! haha.. men de funkade?!=) på tisdag är de dax att väga sig igen satsar på att jag har gått ner två kilo... hoppas de är så också..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 03:15 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 9 september 2009

ÄLSKADE BARN<3





När jag skulle hämta Hampus idag så sova Maya så jag ringde Foffa o bad han komma ner o sitta här medans jag hämta Hampus o de gjorde han tackar Foffa=)) när ja kom till dagis sov Hampus så lyfte bara över han till andra vagnen så sov han nästan hela vägen hem också... när vi kom hem va han sur så de slutade med att han fick välling till mellanmål =) efter de blev han glad o jag o han o Maya herjade runt ett bra tag... tills ja insåg att klockan va hur mycket som hälst alltså dax att göra mat.. sen hände de inte så mycket mer denna dag la barnen vid sju idag kunde faktist Maya somna innan Hampus jag blev chockad (stavning) men de ä bra =) Hampus somna 15min senare=) sen hoppade ja in i badet.. Nicke åkte till Kövra nyss han ska till tandläkaren i morgon förmidda... så nu är jag helt ensam men snart börjar efterlyst=)

Hampus börjar bli jätte duktig att gå på pottan.. de va länge sen han kissade på golvet=)))) stolt=))


sitter o funderar lite på vart gränsen går mellan att skvallra (stavning) och berätta? de jag tänker på känns lite som att skvallra men känner samtidigt att personen ifårga bör veta... de är inget allvarligt men vet att de kommer bli bråk om det.. a vet e fan... hur tänker ni andra?


CambridgeKuren:

De flyter som bara på nu prövade att smaksätta vattnet idag med Hallon pullver o de va la okey inte så gott som jag hade tänkt men gott..=) vad ska ja säga mer? ja längtar så tills nästa vägning..=)) de gjorde ja sist också men när ja väl va där hade jag kunnat gå där ifrån blev jätte nervös=) haha
Upplagd av GöLLaN kl. 11:47 4 kommentarer Länkar till det här inlägget

stress stress

Igår va morgonen super bra gick o lämnade Hampus han va glad o pussade o vinkade hej då till mig o Maya sen gick ja o Maya till Amanda sen for vi upp på stan o vägde oss .. va tvugen att städa började med de oså ringer telen från dolt nummer svarar då är de från dagis Hampus har blivit geting stucken på läppen o dom ska köra han till vårdcentralen så ja sprang upp med Maya till Foffa sen sprang ja till vårdcentralen fick träffa doktorn som tittade sen fick vi vara kvar i 40min sen fick vi gå hem hämtade Maya stoppade i hampus lite att äta lika så med Maya.. tog de ganska lugnt sen på kvällen kom Robin=)) de va kul att träffa honom==) tog mig en promenad i spöregnet men de blev ingen lång typ 30min.. efter de så tog ja mig en liter vatten sen sängen... i morse vaknade Hampus 07.15 ja va död=) men vaknade till ganska fort.. gjorde ordning barnen försökte hjälpa Nicke att få näsblodet att sluta men de bara forsade sprang med Hampus till dagis sen hem då säger Nicke o va trött ja är o tvär somnar jag blev rädd efter som att han blödde så mycket näsblod o hade gjort de sen fem på morgonen.. ringde sjukvårdsupplysningen men de blev man inge klockare av... kvart över tio gick ja med Maya till BVC 7135g o 62Lång=) stor tjej nu väger hon som Hampus gjorde i samma ålder Hampus va 63lång... kvart i elva kom Nicke dit o tog Maya o jag gick till barnmorskan på efterkontroll de va inge spec med de.. sen hem Nicke åkte till jobbet vilket ja inte tyckte att han skulle göra efter som att han hade blödit så mycket oså va han yr.. men han orkade inte krongla så han åkte endå se om han kommer hem eller hur de går?!

CambridgeKuren:
Vi va o vägde oss igår min resultat blev
2cm runt bysten
10cm runt midjan
5cm runt höften
3cm på varje lår
3,9Kg lättare=)

Är super nöjd med de..=)
Men efter att Hampus hade blvit geting stucken o allt som hände så glömde ja både middan o kvällisen igår .. men jag hoppas inte de spelar så stor roll...
nu går de mästa på ren rutin o de är skönt slippa tänka hela tiden.. Måste fortfarande tänka på vattnet påminna mig själv att ja måste dricka.. men köpte smak grej som man kan ha i vattnet igår så hoppas de blir lite lättare med de... =) ska prova de sen...
Upplagd av GöLLaN kl. 03:31 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 7 september 2009

Bad med Hampus<3

Idag har jag maya o hampus varit med Emma Gabriell o Milo hela förmiddan sen va de hem o gjorde mat åt hampus sen somnade han fort=) Maya somna hon med efter en stund så passade på att diska plockade undan lite.. halv två vakna hampus o två kom Emilia för att vara barnvakt till Maya så jag o Hampus kunde åka o bada=)TACK SÅ JÄTTE MYCKET EMILIA..=)) de va jätte kul bara han o jag=)) vi badade i två timmar sen va han trött o satt mäst bara så frågade om vi skulle åka hem o de tyckte han... på bussen hem va Emma o barnen så följde med dom hem o tog ut sixten man må hjälpa mammor som har sina sambosar på jobb långt bort... efter de gick vi hem duschade sen åt han o nicke gissa va de blir när man själv inte lagar mat? Billys pizza men hampus klaga inte=) sen va de säng för han o samma sak för Maya... vid 8 gick ja ut o gick så skönt va lite seg först efter allt badande antar jag men efter fem min gick de bra=) o fort... va ganska död när ja kom hem men ja va får ja höra? nu ska vi städa du ska göra de o de hade ingen lust alls men orka tjafsa? så tog o stor städa badrummet.. men nu tänker ja inte göra något mer idag...


CambridgeKuren:
Dagen har gått bra dock blev ja skit hungrig när vi hade badat klart men tog o drog i mig vatten o då gick de över... i morgon ska vi iväg o väga oss se om de har hänt något=) de känns bra känner mig stolt över mig själv att jag klarat de så här länge visst är de lång tid kvar men ja är stolt över de jag har lyckats med en så länge..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 12:35 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 6 september 2009

Tv-bänken




Nu har jag inte skrivit på några dagar se om ja kommer ihåg va jag har gjort=)

Fredags så va vi till gläntan på förmiddan va inte många där men trevligt=) efter de gick vi hem barnen fick äta o sova va på en promenad på kvällen sen tror ja inte de va någe spec mer med den dagen..=)

igår så gick vi ut o gick hela familjen plus Emilia o Foffa=) skönt.. när vi kom hem kom Henke o Emilia o Foffa fick vara barnvakt (viserligen sov barnen så de va nog inte så jobbigt för dom) Ja henke o Nicke åkte o köpte de som behövdes till Tv-bänken sen hem o satte upp allt dock hade vi köpt för lite Mollisar (stavning) så ett skåp kom inte upp.. när de va klart satt vi o surra ett tag sen åkte ja henke o Amanda o spelade bowling jag förlorade=) men de va inte så stor poäng skillnad=) efter de drog vi till spelhallen de va super kul=)) sen hem va hemma halv elva typ..helt död=))

Idag kom henke vid tio o han o nicke drog o köpte mer mollisar (stavning) sen kom dom hem o satte upp sista skåpet de ska in mer saker i tv bänken men orkade inte fixa de idag satte också upp lite saker i hallen..=) jag är SUPER NÖJD=)) gick på en promenad när allt va klart de va så skönt de går fortare o fortare för varje gång..=) när ja inte hade så långt kvar smsa Grete o undra om hon fick komma på Kaffe så ja mötte upp henne så gick vi hem hit de va massa folk här när vi kom Jonas Foffa Emilia Johan.. ja sprang till tvätt stugan på en gång sen va de bara att bada barnen tvätta dom sen la jag Hampus Grete tog Maya hon somnade i hennes famn=) sönosen..=) så snällt... Kände mig dock så osocial mot Grete kändes som att ja hade 3000saker att göra..=( nu är ja helt ensam de är tyst inge spring o de är så sköönt=)


CambridgeKuren:
I Fredags åkte jag dit åt pasta o baconröra dock inge mycke men tillräckligt för att jag skulle få ångest.. usch o fy vad jag ångrade mig..=( men de va bara att lägga de bakom sig o ta nya tag.. nu känns de inte så jobbigt längre börjar bli på rutin nu vilket är skönt.. känner inte alls så där strakt nu när andra äter att jag också vill ha utan mer e skit samma ja överlever utan att känna smaken av de dära .. o jag känner mig lika målinriktad igen som ja gjorde precis innan ja började.. förstod nog inte riktigt hur tuffa dom första dagarna egentligen va... På tisdag ska ja iväg o väga mig se om de har hänt någe=) Hoppas=)
Upplagd av GöLLaN kl. 12:23 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 3 september 2009

Duktig Store Bror




HAr städat idag dammat dammsugit plockat undan =) o spelat musik för hela torvalla tror ja..=) Anneli hade hört iallafall=) haha... efter städningen blev de att gå o hämta Hampus tog med mig diva DUM som jag va fy fan vad hon gjorde allt hon inte skulle.. men men vi kom fram i tid iallafall Hampus hade precis vaknat när vi kom hämta de jag skulle ha med hem efter som att de va sista dan för veckan satte han i vagnen brevid Maya o såg att han fortfarande hade tutten i munnen så tog de o sprang in o la den i hans låda.. när jag kommer ut ser jag att han tar bort en tjejs hand från Maya o ryter till åt henne då hade tjejen nypt Maya .. DUKTIG STOREBROR=)) gick hem lämna Diva sen gick vi ut o lekte lite sen in o gjorde inte så mycke lagade mat oså sen gick Nicke o jag tog o rakade av Hampus håret..=) han va super duktig=) sen tog jag med han o Maya o bada=)) Nu sover båda barnen..=) Maya har varit super mysig hela dan <3 inte skrikit någonting på hela dan..=) Nööjd...


CambridgeKuren:

Tog Kyckling soppan till midda o kryddade den med Curry den blev jätte god =) tur de annars hade jag nog fått leva med att bara ha svamp soppa... efter fyra va de så ja nästan satte mig o åt något va så sugen .. men ja höll fingrarna i styr .. de är som jobbigast mellan 16.00-18.00 annars är de inte så jobbigt... Ska snart ta en kako mint shake...
Upplagd av GöLLaN kl. 10:21 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

bra idag

Ja nu är ångesten över mår jätte bra idag.. tackar för de.. usch de va inge roligt igår men efter att jag hade hämtat hampus igår kändes de lite bättre men inte så ja mådde bra vi va ute till fyra typ med Amanda Julia Svea Emilie o celin (stavning) de va skönt så man hade någon att tala med iallafall... Amanda va snäll o åkte o hämta min mobil tackar=)) efter att vi hade gått i lagade jag mat fast jag hade sagt till Nicke att han fick göra de men kände att jag orkade göra de... när dom åt gick jag ut med Diva o gick på affären köpte lite av de som va slut.. sen hem ... gjorde inte så mycket på vällen va helt slut.. Maya va super snäll hela dan igår... till och med på kvällen inge skrik alls... =)))

Idag började morgonen halv sju då Maya vakna o tyckte att vi skulle gå upp gav henne mat låg o drog mig till kvart över sju då Hampus vakna sen va de bara att tvätta barnen klä dom ge Hampus frukost sen mös vi till halv nio då va de dax för Maya att sova o Hampus till dagis lämna han på dagis men han blev lessen idag igen... ja får ingen ångest utan känner mer sluta löjla dig typ..=) elak? tog med mig Diva till dagis så efter att vi lämna Hampus tog ja en timmes promenad.. så skönt.. Diva va duktig kan de ha varit godiset=))


CambridgeKuren:
på middan igår fick de bli en banan shake orkade inte göra ordning grönsaks soppan bananen är ju såå god=)) tog grönsaks soppan på kvällen vilket jag inte tyckte va någon höjdare men ska krydda den lite nästa gång se om den blir godare då...
Idag är de fjärde dagen tog en vanilj shake nu på morgonen den är mumma=)) sen blir de kyckling soppa med kryddor se om den blir godare då.. i kväll blir de mint kako shake.. de går bra idag va jätte hungrig i morse men de gick över efter att jag hade tagit min vanlij shake... vatten är ju så J.VLA less på nu... så jag fick bara i mig 2½ liter igår man ska egentligen dricka minst 3 men de gick bara inte... så idag får jag nog ta o dricka 3½... men hoppas penny har rätt att de går bättre efter en vecka..
Upplagd av GöLLaN kl. 00:37 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 2 september 2009

hm?!





Mår som jag vet inte vad känner mig som den sämsta människan som de värsta mamman som en dålig flickvän som en dålig vän ja typ allt känns bara skit idag.. va länge sen jag kände så här... vill bara gå o lägga mig o sova bort denna dag... orkar inte med mig själv...

Ska snart hämta Hampus o hoppas för allt i världen att han är på bra humör Maya har varit snäll hela dagen idag... hoppas hon fortsätter så orkar verkligen inte med massa skrik o krongel idag... Idag önskar jag verkligen att mina barn slapp vara med mig... men de ä bara att ta sitt ansvar o göra de bästa av dagen/kväll...


CambridgeKuren:
Tredje dagen nu efter som att jag mår som jag gör är de inge problem idag är inte hungrig vill inte ens tänka mat ... tog Kako shaken i morse den va helt okey smakade som lite starkare Oboy jag gillar inte oboy på morgonen så nästa gång jag ska dricka den får de bli på kvällen då blir den nog godare också,...
Upplagd av GöLLaN kl. 04:24 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 1 september 2009

Tisdag

gick upp halv 8 idag så vi va klara redan vid 8 så tog med mig barnen o gick ner till ängsmon o sen till dagis mycket skönt=) lämnade hampus han blev hysterisk han grät o skrek min lilla älskade son men ja de går nog över snart igen han har ju som blivit ganska mammig.. gick till affären efter de sen hem tog ett roligt bad med maya hon tycker de är så roligt att bada bara ler o ler hela tiden..=)) sen va de mat dax sen sova för henne.. ja passa på att dammsuga så nu är de gjort också... ska ut o gå ikväll någon som ska med?


CambridgeKuren:
De går över förväntan trodde att de skulle vara super jobbigt vid de här laget men ikke.. tog mint kako shaken i morse o den va god..=) antar att de kommer bli jobbigt sen när jag ska laga mat till Hampus o Nicke men får försöka tänka att de ä BARA MAT... Fortsätter de så här så är de fan ganska lätt dom sa att dom tre första dagarna skulle vara värst men jag tycker då inte att de har varit så jobbigt...
Upplagd av GöLLaN kl. 02:02 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0