October 2009

onsdag 28 oktober 2009

Hur fan?

Lilla syster kom i Torsdags=)!! jätte kul att ha henne här=)) visserligen sover hon typ till mellan 12-14 men sen så=)) hon har blivit torsk på wii=) haha hon sitter där o nödar på kvällarna=))

Helgen har varit ganska lugn va till barnenshus i Söndags o lämnade in syskonvagn behövde byta ena fotstödet o fixa bromsen..=) fick låna en annan syskonvagn den ä skit ful o jobbig att köra men men de får funka nu behöver jag endå inte envända den..=) Elaine kom i måndags o igår tog hon med sig Hampus till Kälarne va o tog syskonkort på förmiddan dock började Hampus bli sjuk så han var lagom lätt att roa.. så korten kommer nog se lite lustiga ut=) Maya tyckte nämligen att fotografen va jätte rolig medans Hampus inte rörde en min=) haha... a de blir va de blir=)) följde med Hampus o Elaine till stan o Hampus kände sig jätte stor för att han fick gå själv på bussen men den förbannade jävla busschaffören körde iväg innan Hampus hade satt sig så han for ju rakt ner i golvet.. Ja skrek förihelvete du kan ju för fan inte köra iväg innan han har satt sig... blev så jävla arg... de gick bra iallafall men de kunde gått riktigt illa... va upprörd resten av dagen över det.... efter att dom hade åkt va de två timmar kvar tills jag skulle möta Nicke.. så roade mig i affärer sen gick ja en promenad sen till Nickes jobb... Gav Maya mat sen gick vi till stan för att leta skor till Nicke hittade ett par som han tyckte va bra=) tur de hans skor är trasiga så han blir ju blöt... inte bra... resten av kvällen va lugn dock va jag på dåligt humör då Maya vaknade 05.15 lagom när hon somnade om 06.40 vaknade Hampus.. så va trött o sur... men sov mellan 19.30 till 20.45 så då va ja glad igen.=))

Idag har jag varit o vägt mig 2Hg upp=( men jag hade räknat med det.., sen bar de av till lillänge för att köpa skor Nicke kan jobba i hittade inga igår men hittade ett par idag... sen hem sen till dagis på utvecklings samtal.. De va jätte roligt dom hade bara bra saker att säga om honom=)) dom tyckte han va snäll omtänksam intresserad av att lära sig o provade på allt..=)) sen tyckte dom att han var väldigt duktig på att gå=) o ja så sant en envis mamma=) haha.. när han va mindre tyckte han att man skulle hjälpa han när man var i skogen oså men jag envisades med att han skulle pröva själv innan han skrek...=) de va också skönt att veta hur de går för han o vad han gör oså.. dom tyckte också att de va kul att veta hur jag o Nicke tänker kring Hampus hur vi uppfostrar han o.s.v..=))

De är så tyst här utan Hampus o han ska vara borta enda till söndag.. kommer man lagom vant sig vid tystnaden sen ska man vänja sig vid rörelse o ljud igen.=)) Saknar han redan.. =)) va knäpp man är när de kommer till ens barn=)) vet ju att han har de super=)))
Upplagd av GöLLaN kl. 07:01 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 21 oktober 2009

MAssa Besök




Maya sov från kvart i sju till kvart i sex i morse=) de va så skönt..... när hon vaknade gav jag henne mat sen sov hon till halv 8=) Hampus gick jag o väckte fem i 8 men då va han jätte trött så frågade om han ville ligga o dra sig en stund o de ville han så jag grejjade med lite annat så länge... 08.20 gick ja in igen o då sov han så väckte han igen o sa att han va tvugen att gå upp nu för att vi skulle till dagis sur o tvär fick jag upp han iallafall.. sen flöt de på ... va på dagis fem i nio typ.. sen va de iväg o väga sig sen va ja o pröva en jacka sen till gläntan massa folk där idag..=)) gick hem o åt lunch hämtade Hampus Emma Milo o Gabriell följde med hem=)) de var full fart kan jag ju säga... vid tre kom Anneli Milan o Neo också=) så då va de sex barn här=) Milo o Hampus va ganska osams hela tiden..=) men stund vis han vi mammor tala lite..=)) Affe kom också o tittade in... =)

När alla hade gått hem satte vi oss o åt sen städa vilket va en del med tanke på alla barn som varit här=) Hampus somnade halv sju o maya sju=)) Nicke är någonstans? som vanligt=) haha.. jag kollar på efterlyst..=)

I morgon är de Unga MAmmor o så kommer min Lilla Syster<3 <3 <3 Lääängtar..<3<3<3




CambridgeKuren
Va o vägde mig idag o de stod still tackar för de med tanke på att jag har börjat äta .. o 2kilo ska man gå upp ganska snabbt för att någon ficka fylls på sen går man ner igen så alltså har jag gått ner bara de att jag har gått ner av de jag gått upp=) haha.. skriver in mått i morgon orkar inte hämta pappret=)
Upplagd av GöLLaN kl. 12:12 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 20 oktober 2009

förstår inte


Maya har kronglat två nätter i rad nu hon som mer eller mindra sovit bra sen hon kom? hm? trött blir man när man inte är van med Hampus hade man vanan inne.. men nu blir jag alldeles konstig=) haha... bad Nicke att ta henne sex i morse tänkte en timme kan han fan offra vad får man för svar? ne jag måste få sova de dära får du ta... MEN VA FAN jag har gjort de sen halv tre inatt o från halv två igår natt.. va är felet? ska man inte ställa upp på varandra?! blir så besviken på honom.. vart är omtänksamheten?! ja så att säga att vi är lite osams de är att ljuga vi är jävligt osams de är sant... kommer så vara tills han ber om ursäkt...

Har varit o handlat idag på willys o ÖB med GretE=)) handlade blöjor o lite av de som va slut här hemma ska stor handla på freda eller månda... när ja kom hem gav ja maya mat sen satte jag henne i babysitterna oså började jag städa tyckte de blev tyst så gick o kolla till henne då sov hon =) sötnosen..=) <3 nu har jag städat klart ska bara lägga ordning alla filtar i soffan =))


Förstår inte en vän till mig har gjort ett bra beslut för ett tag sen jag trodde verkligen de skulle göra henne gott o att hon skulle få lugn o ro men de känns mer som att de kommer bomb på bombo för henne=(( Lider med henne.. usch.. men snart vännen måste det vara din tur att få må super bra.. det är du mer en värld nu...


BARA TVÅ DAGAR KVAR TILLS SANDRA KOMMER<3<3<3
Upplagd av GöLLaN kl. 03:33 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 19 oktober 2009

Kläder


Tog mig friheten att beställa lite kläder igår kväll har ju ingenting som passar längre... så hoppas jag får dom snabbt=))

Hampus vaknade kvart över 8 o Maya sover fortfarande o klockan är 09.35 hade tänkt gå på gläntan nu på förmiddan men de blir nog inte så tar de i eftermidda istället..

vet inte riktigt vad vi ska hitta på behöver visserligen städa o efter som att de är grått o trist ute ska jag nog göra de snart också...

Tre dagar kvar sen kommer Sandra<3
Upplagd av GöLLaN kl. 00:35 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 18 oktober 2009

Söndag


Igår på kvällen blev de mys med Grete=)) va hemma vid halv ett=) trött som bara den va ja så jag somnade typ på en gång när ja kom hem..=)) Sov till kvart i tolv idag då kom Nicke o tyckte jag skulle gå upp för att Elaine skulle komma på besök så de var bara att palla sig upp..=)) medans barnen o Nicke sov gick jag o Elaine till Jysk o kikade lite..=) mötte upp Emma där också=)) köpte mig två linnen där... två för 99kr de tyckte jag va bra efter som att jag inte har några linnen längre som passar så va de ett bra köp=)) när vi kom hem va de helt tyst alla sov.. men Maya vaknade efter en stund sen Hampus sist Nicke=)) jag o Elaine tog med oss Hampus ut o lekte lite jag o Elaine åkte lin bana skit kul=)) Hampus tyckte de va kul att titta på=)) sötnos=)) <3 sen gick vi hem då kom Pekka o Johanna =)) de va jätte kul att träffa Johanna de va för länge sen... när dom hade gått dog båda barnen=)) skit trötta... Älskade barn... =))

På Torsdag kommer lilla syster Sandra jag lääängtar som bara den..=)) o den 29 Kommer Matte=)) hoppas att jag kan ta mig till Kövra då o hälsa på jag måste ta mig dit..=)) saknar han juu..

nehe undrar om jag ska lägga ner denna dag o gå o lägga mig i ett bad o sen dö i soffan kanske?! =)
Upplagd av GöLLaN kl. 10:57 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 17 oktober 2009

Mycket riktigt

Ja åt lunch med Hampus idag o mycke riktigt han åt som han brukar=)) jag blev så glad...tur att de bara var att jag inte åt-... var livrädd att de skulle vara något annat som är svårare att lösa... men som sagt nu äter han=)) Har haft en mycket roligare son idag också..<3

Vid ett tog jag med mig Diva o gick till lillänge sen till barnenshus sen skulle jag ha gått hem med de blev mörkt o jag trodde att de snart skulle börja regna så tog bussen hem.. men ikke de kom aldrig något regn så jag kunde ju ha gått=) a skit samma får bli en annan gång de..=) Köpte nya vinter skor till Hampus o två par strumpor till Maya... köpte vinterskor för länge sen till Hampus men de var fel storlek o de upptäckte ja när första snön kom så han fick ha dom han hade förra året så länge dom passar men han kan inte ha sockar i dom... men nu har han nya som är perfekta o rea va de på dom också=)) Nöjd...=) ¨¨

ska ut o gå ikväll också tänkte jag o hoppas att Emma o Grete kan följa med känner för att tala o tala typ=) känns som att jag inte har talat på hela dan.. =))!


CambridgeKuren:
konstigt va de att äta idag åt visserligen bara en korv men iallafall de va knepigt=)) ska göra kyckling pommes o sallad snart men jag ska bara äta kyckling o sallad... på något sätt känns det lite som en lättnad att kunna äta igen... känns mer som att jag har ett normalt liv igen.? vet inte riktigt hur jag ska förklara=) men ja hoppas jag går ner lite varje vecka iallafall.. men de borde ja om jag motionerar lite mer varje vecka så...=))
Upplagd av GöLLaN kl. 07:42 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 16 oktober 2009

fy vilken dag

Har haft världens trotsigaste Hampus idag jag är helt slut att ett sånt litet barn kan göra en så arg`? han körde sitt eget idag o jag hoppas att han inte tänkt ha många sånna hära dagar till? kan vara så att de är för att han inte äter längre? han äter vällingen på morgonen o sen en banan men sen äter han inte varken lunch mellanmål eller middan... de kan ju ha med det att göra... så från och med idag slutar jag med ren kur börjar äta lunch o midda o soppa på morgonen o kvällen jag eller vi tror nämligen att Hampus matvägrar för att jag inte äter.. han kan peka på mig o säger sitta sen ger han mig sin tallrik o bestick försöker mata mig o sånna saker ... dumt att jag har varit så dum o inte fattat de innan? visserligen har han bara hållt på med de i en vecka lite drygt men iallafall...

Fick min iphone i tisdags de va jätte bra dock tror jag att jag är en sonyericsson människa så Nicke fick ta iphonen istället..=)) hade den i 2½ dag typ=) haha...

Kläderna jag beställt till Hampus kommer i förns i November morrrr.. vill ha dom nu... hade beställt en vinter jacka så fick ringa o säga att dom skulle ta bort den från beställningen behöver den nu ju inte om en månad..... de va synd de va så snygg o bra kvalite .. men men se om jag kan ta mig till stan i morgon se om jag hittar någon annan kanske...

På söndag blir de badet för mig o Hampus igen..=) haha.. Emilia med familj ska dit o jag vill ta alla chanser jag får att få träffa dom..=) så de får bli en sönda till på badet..=) jag lider inte bra motion o de är så roligt att leka med Hampus han blir helt galen när man badar=)

På Torsdag kommer älskade lilla syster Sandra.<3 Läängtar=)!!

Har myst lite med Foffa o Nicke dom gick för ett tag sen nu sitter jag bara o degar mäst... kanske ska sova snarT?!=) efter den här dagen borde jag ha dött för 100år sen.. men jag håller mig vaken av någon knepig anledning=))


CambridgeKuren:
ja som sagt från o med i morgon kör jag inte ren kur längre... ska sumer allt jag gått ner nu under sex veckor

Byst; 12Cm
Midja: 17cm
Höft: 14cm
Lår: 8cm
Vikt: 10.5


Mycket nöjd men ska ner iallafall 5kilo till men dock med mat iblandat ... så de tar ju längre tid men de spelar ingen roll mina barns hälsa är den viktigaste hälsan..<3
Upplagd av GöLLaN kl. 13:47 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 11 oktober 2009

Tv spels nördar?

för tre veckor sen köpte vi oss ett Wii o igår köpte nicke sig ett PS3 ingen av oss spelar spec mycket så varför han har fått för sig att vi ska ha massa tv spel vet jag inte riktigt=)) haha.. a men wii är skit kul att spela så de var bra o så fick vi ju bra pris på både wii o PS3 så de kanske va därför han kanske tänkte jag slår till=))

Idag ska vi till Emma o barnen ska bara greja klart här hemma lite..=)) Igår va ja o bada med Hampus de va skit kul=)) älskar att bada med han... han är ju helt galen när han är där=)) lite väl galen..=))

Väntar o väntar på Hampus kläder som ja beställt o min nya tele som verkar ta 1000år att få de är sån Kö på den a hoppas båda paketen kommer snart... orka vänta längre? telen beställde jag för 6-7 veckor sen o hampus kläder beställde jag för en o en halv vecka sen... så jag tycker att båda borde komma snart?!

ne nu ska jag ta o packa de jag ska ha med mig till Emma o så ska jag sätta på Hampus ett par byxor o de blir nog overall för han idag kalt o snö ute...



CambridgeKuren
Har faktist haft lite svårt att inte tänka på mat den sista veckan? vet inte varför men de har bara ploppat upp säkert tio gånger om dagen de gör allt jobbigare... men jag försöker tänka att nu är de bara 4 veckor kvar... Cm visade bra reslutat i morse eller iallafall runt bysten där de har varit minst minskning hela tiden... får se vad vikten säger i morgon så skriver ut cm o vikt i morgon...=))
Upplagd av GöLLaN kl. 23:44 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 6 oktober 2009

Snö


Igår va EMilia med barn här det va jätte kul att träffa dom saknat <3vid tog en promenad till barnens hus o tillbaka va svettig när ja kom hem o lagom när vi kom in börjad de spö regna tur där=)) åt lite mellis sen åkte Emilia o hämta ett paket till mig o lämnade sin bil så jag hade alla fyra barnen själv de gick jätte bra Isabell va lite små sur på slutet men va nöjd när jag bar henne... =) efter att dom hade åkte så gjorde jag ordning barnen för att gå på Kalas hos Neo som blev ett år igår men Maya somnade så hon o nicke stannade hemma så gick ja o Hampus dit=) Hampus va jätte stolt när vi gick dit o han fick hålla i paketet=)) han gav de snällt till Neo n'är vi kom dit=) sötnos.. va där lite mer en timme de blev så sent så han inte vara där längre... sen va de hem o lägga Hampus ... sen gick ja promenad med Grete sen hem Grete följde med o kolla HoolyWood fruar=)<3

Idag lämna jag Hampus på dagis sen gjorde jag inte mycket vettigt diskade typ..=)) hämta han vid två oså va vi ute en timme sen in o röjde som bara den..=) lagade mat sen gick Nicke o Hampus till Affe o Anneli jag passade på att städa kök o ena badrummet... =)) när Hampus o Nicke kom hem hade dom med sig Affe o AC o nicke o hampus tog sig ett bad sen va de god natt för hampus o samma sak för Maya.. sen tog ja en promenad men de blev en kort en de snöa så mycket så jag såg inte vart jag gick..=)

I morgon ska jag sätta in p-staven äntligen.. =))


CambridgeKuren
de rullar på tänker inte så mycket på de har inte så mycket att skriva heller ... vägning på Torsdag se vad som har hänt denna gång..=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 11:28 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 4 oktober 2009

En vecka sen








Ja en vecka sen jag skrev o vad har man gjort i veckan? i Måndas hände det inte så mycket vad jag kan komma på iallafall?!=)va på promenad med Grete sen glodde vi på HoolyWoodfruar=)) I tisdags åkte vi till Kövra jag maya o Hampus åkte med Amanda hon skulle till Myrviken så de är ju inte så långt i mellan..=)) På tisdagen gjorde vi inte så mycket va på promenad o lite så..=)) skönt att vara på landet Me Like<3 På onsdag skulle Emilia o barnen kommit men dom hade magsjuka hemma så de blev inte så=( tyvärr.. men Rebecka o barnen kom de va kul=))) innan dom kom så kom Pekka in med en fågel som hade flugit in i verkstads fönstret o den kunde inte flyga så han tyckte att vi skulle ta hand om den o visst de gjorde vi det va bara de att efter fem min började den flyga o hunden o katten sprang som galningar efter den dom önskade nog att dom kunde flyga då=) haha men till slut fick vi ut den..=)) på kvällen åkte vi hem odå blev de mer eller mindre bara att lägga barnen kolla efterlyst sen sova... Torsagen va de fotografering på Hampus dagis=) dom tog korten ute så jag hoppas de blev bra trots att dom fick ha alla kläder på sig kalt här ju=) a men de blev nog bra..=)) drog till stan sen o vägde mig.. sen hem hämtade Maya (Nicke va hemma o va sjuk så han hade henne) drog till unga mammor va där ett tag o det va hur många pappor med som hälst de va kul=) brukar aldig vara någon brukar bara vara mammor=) sen vid halv två drog jag o hämtade Hampus på dagis o sen hem.. tror inte vi gjorde så mycket där på dan men på kvällen va ja ute o gick med Grete sen va de lyxfällan sen sov=)) i Fredas va de lugna huset här jag vaknade o va fökyld o samma sak för mina älskade barn så vi va mäst hemma o va döda..... va ute en sväng o fick lite luft iallafall på kvällen kom Henke o Amanda hit o lämnade en väg till mig sen satt vi o babbla massa..=))... igår va vi till lillänge sen stan skulle köpt pyjamas till barnen men han inte men därimot hitta jag en jacka jag vill ha men ska vänta någon vecka till så jag inte går ner alldeles för mycket i vikt för då må ja ta en storlek mindre... Idag va de min sov morgon så skönt..=)<3 Älskar att känna att jag kan bara ligga o slö dra mig om jag vill=)) <3 ska iväg o simma med Amanda sen..=))det började snöa inatt=)

CambridgeKuren:
Vägning o torsdags =)
Vikt: 2.2 Kg =))
Byst: 1cm
Midja:0 cm
Höft:1cm
Lår; 0 cm


cm minskade inte så mycket denna vecka men förmidligen för att jag fått mens... får se vad cm säger nästa vecka=)!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0