November 2009

onsdag 18 november 2009

Bytt Blogg

har gjort en ny blogg nu så ska fixa ordning den sen så skriver jag ut adressen här så alla kan titta där istället=)))
Upplagd av GöLLaN kl. 04:23 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

härligt

Jag trodde att denna morgon skulle börja runt halv sju med tanke på att båda barnen somnade kvart i sju igår kvä'll.. men Ikke. hampus vaknade kvar över sju=) o Maya fick jag väcka tio över 8=)) morgonen var så mysig Hampus talade på om ja de mästa förstod inte allt men ja han talade iallafall=)) o som den mamma jag är satt jag snällt o lyssnade o höll med=)) Maya skrek för en gång skulle inget alls när vi gick till dagis.. de tackar jag för=))de har som aldrig hänt eller jo dom gångerna hon har somnat fort=))



Se vad vi ska hitta på sen efter dagis.. funderar på att göra absolut ingenting typ.. kanske leka med lego eller fingerfärg kanske? a får se vad Hampus tycker=))
video
Upplagd av GöLLaN kl. 00:48 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 17 november 2009

en bra dag



Helt underbar dag de har varit... Hade grete på Kaffe besök på dan<3 surrade om allt möjligt de är som så konstigt att jag kan känna så mycket för en människa jag inte kännt spec länge men det är något med Grete som gör att jag både känner mig bekväm o jag kan säga precis vad som hälst...<3<3 i allt surrande kom vi fram till att vi skulle byta lite Grete fick ta Maya medans jag var i skogen med Hampus så tog jag med mig ludvig=)) tyckte de va ett super bra byte=)) maya slapp skrika i vagnen o Ludvig fick komma ut i skogen..=)) Kunde inte bli bättre... Maya älskar Grete..=) skit glad så fort hon får vara med henne.. hon kanske känner de dära jag känner för Grete=)<3<3 lämnade Maya till Grete tog Ludvig gick med Emma til dagis för att hämta Milo o Hampus båda sov... så de var bara till att väcka dom o sen ut i skogen tog ett bra tag Milo var inte på bästa humöret har var lite lik Nicke när man hade väckt han=)) hahha... a till slut kom vi fram o jag o hampus åt Macka o varm oboy eller hampus han åt inte så mycket.. men de va mysigt endå... va inte kvar så länge de var kalt o Hampus började sura ihop han tyckte nog också att det var kalt...

så ja vi tog o lämnade Ludvig o tog med Maya hem dammsög gjorde mat sen tog Nicke o barnen ett bad..=) såg riktigt mysigt ut=))

kvart i sju sov båda barnen vet inte vem som var tröttast..=)) jag tog o gick till Emma o hämtade sixten sen hämtade jag Julia o Troya sen mötte vi upp Grete o Ludvig sen tog vi en lång promenad.. mys mys... sprang o lämnade sixten fastnade med Julia o talade lite.. bråttom fick jag sen fick springa hem 21.09 var jag hemma så missade dom min av desperata hemmafruar...=)) inte hela världen..=) Nicke är hos Emilia o jag ska nog snart ta o sova.. så jag orkar med morgon dagen också..=) tror jag ska ta o stor städa gästrummet nu när Diva har flyttat så kan jag ju faktist göra de utan att känna att det är onödigt... på tal om Diva så har hon flyttat till Emilia iallafall för ett tag hon har henne på foder för tillfället får se hur de blir längre fram... men de är nog skönt för Nicke med en liten "mjukstart" ...



För övrigt är livet bra.. jag gillar det o vill leva det liv jag gör... med vissa små ändringar typ att jag MÅSTE MÅSTE bli mer ekonomiskt jag menar vi borde ha bra mycket pengar udanstoppade men ja på någe vis lyckas vi bli av med de mästa.. hur lyckas vi? så mitt nyårslöfte är att bli mer ekonomisk.. har redan börjat skriva hur jag ska göra o.s.v. dock får de bli just efter nyår med tanke på jul o allt extra som ska handlas som normalt inte handlas...
Upplagd av GöLLaN kl. 13:11 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 16 november 2009

hej o hå

helgen har varit super bra=)) Nicke gick frivilligt upp med mig o baren i lördags=)) de va mys=) sen tog vi o åkte till stan tog lill vagnen hampus fick gå sjäkv o det gick super bra mycket bättre en att ha han i vagnen..=) så ja o Nicke talade lite om de så nu ska vi sälja syskonvagnen... köpa ståbräda istället..=) på lördag kvällen tog ja o gick till Anneli för att kolla på film med henne o GretE=)) syper mysigt=)) VÄeckan som var så hände de nog inte allt för mycket va hos Julia nån kväll o hos Anneli nån kväll o lite så där..

Maya hon jollrar för fulla muggar nu=) sitter iallafall nån min själv..=)
Hampus han talar o talar nya ord kommer mer eller mindre varje dag nu=)


ne nu orkar jag inte skriva mer skriver nog mer ikväll när de är lugnt hemma nu är de lugnt också barnen sover men känner att jag ska nog sätta mig i soffan o ta de lugnt en stund innan de är dax att vara mamma igen..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 04:18 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 9 november 2009

Det gör så ont


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1372633/baby-p-misshandlades-till-dods-av-foraldrarna

LÄS DEN INTE OM DU ÄR KÄNSLIG!

Usch jag läste den nyss o det gör ont från tårna till huvudet känns som att jag vill kräkas.. hur kunde dom? en hjälpläs liten kille? hur fan är folk funtade? blir arg ledsen frustrerad.. förstår inte hur man kan utsätta sitt lilla älskade barn för något sånt?? o vad fan gör socialen när det verkligen gäller?! Han Dog hur fan kan socialen missa att han blev misshandlad ? 60besök o dom märker inget? till och med sjukhuset märkte ju...

ne usch jag mår illa undrar hur många barn som blir misshandlade o är helt försvarslösa o där socialen bara blundar? =( usch..
Upplagd av GöLLaN kl. 12:09 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Min tjej<3

Hampus o Maya vaknade typ samma S i morse prick klockan 8=) haha.. lite lustigt maya börjar jollra o hampus ropade mamma=) haha.. gick upp käkade o lite så sen blev de bad för barnen o klippte naglar o lite så gör ju alltid de på söndagarna men igår hade jag nog hjärnsläpp eller något=) så de fick bli i morse=) ja hjärslöppet var nog för att jag var sur o Nikce va dryg men vi va kompisar senare sen=)

efter att vi klätt på oss oså gick vi till gläntan var där en timme sen gick vi till BVC Maya väger nu 9145g o är 66cm =)<3 stor tjej=) o så fick hon två sprutor o hjälp vad hon blev ledsen=(( vi fick verkligen hålla fast henne=(( det gjorde ont i hjärtat. men de är ju för hennes skull...


efter gråtkalaset så drog vi oss hem maya somnade i vagnen jag o Hampus gjorde mat käkade den lagom när vi hade ätit klart vaknade maya ... då var de dax för hampus att sova... maya somnade efter en timme.. men kronglade en del o hade feber stackarn... smsade Emilia o frågade om hon inte kunde komma hit o ta maya så jag fick gå ut med Hampus ville inte dra ut henne när hon inte var helt ok-... Emilia sa ja jämt så snäll=) gick ut med hampus o gick ett tag sen gick vi till gården våran alla grannbarn var ute de tyckte Hampus var super kul..=)) efter de var de som de vanliga laga mat bjöd även emilia på mat sen gick nicke hampus o emilia till grannen o jag o maya mös här hemma ... barnen sover nu o jag är väldigt trött o klockan är bara 21.00 ..
Upplagd av GöLLaN kl. 11:55 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 8 november 2009

Hm vilken dag

Idag så va förmiddan inge händelserik direkt va bara hemma dammsög diskade lite sånna saker... gjorde mat la barnen allmänt tråkigt... när nicke vakna va allt bara pannkaka ha va dryg o ja blev sur så vi sura på varandra hela tiden o gör fortfarande... hm... a orka bry sig.. ne... de blir la bra någon dag... va ute en sväng o gick iallafall oså blev de en snabbis till anneli ... nu sover barnen o jag är trött o sur...

Bajs på denna dag..
Upplagd av GöLLaN kl. 10:19 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 6 november 2009

dagarna springer iväg




Ja dagarna bara springer iväg... hinner knappt tänka vad man ska göra till veckan innan den är slut=) ...

Igår va de lämna Hampus på dagis sen iväg till unga mammor=) de va kul skrattade o skrattade =) sen var de iväg o hämta Hampus=) hans vantar försvann i onsdags o dom hade fortfarande inte kommit fram=( typsikt han hade bara ett par vinter vantar så må åka o köpa nya.. sen va de hem va ute ett tag men maya va så arg så vi gick in eller Hampus sa att vi skulle gå in jag blev helt förvånad=) Maya va skit arg o skrek o skrek jag trodde jag skulle få ett utbrott men till slut somnade hon..=) skönt.. vid halv sex tog ja med barnen o gick hem till Mia..=))sen hem=) lägga barn sen städa bort från dagens alla bravader=) Ante Affe Emilia o S va här på kvällen o spelade Wii=))

Idag blev de gläntan på förmiddan oså kom Emilia dit också lagom när vi skulle gå hem typ..=) vid halv ett kom Milo=) dock lekte han o Hampus till ett sen la jag Hampus sen packade jag ner Milo i vagnen gick ut för att han skulle somnade o han somnade ganska snabbt ... sen sov han näst intill till Emma kom för att hämta honom=) lättsamt att vara barnvakt=) efter att milo hade gått hem ringde jag Ellos o fråga vart mina kläder var dom var framme men vi hade inte fått någon avi så fick numret så när nicke kom hem drog jag o hämta paketet=) nöjd ... =) när ja kom hem va de bara att diska sen mysa med barnen sen lägga dom..=) dom var ganska döda båda två..

Älskar mina barn så fruktansvärt mycket.. <3 dom förgyller livet .. visst kan jag känna för att sälja dom i mellan åt men dom är det BÄSTA BÄSTA jag har<3<3 och skulle aldrig byta bort dom..... <3<3
Upplagd av GöLLaN kl. 11:16 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 4 november 2009

så sant





Kolla nyss på efterlyst o så babla dom om de här med att man inte kan bli straffad om man är under 15 så säger GW att ja tänk hur många som skulle bli straffade bara på en dagis gård=) haha så sant.. tänk dom tar varandras saker slåss bitts puttas säger dumma saker... =)

Väntar på mina kläder fortfarande som jag beställde för 10000år sen blir vansinning dels för att jag inte har så många plagg som passar längre o dels för att dom sa att dom hade skickat de den 23oct o att de skulle ta 3-5 dagar.. MoRRRrrrr... har dom inte kommit i morgon ringer jag o skriker=) ne de gör ja inte men ringer o klagar iallafall...

Nicke han är knöpp klockan är 23.00 o han håller på att putsa fönster i tanburen.. =))<3 <3<3

Ne nu ska iallafall jag snart gå o sova...
Upplagd av GöLLaN kl. 13:56 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

mysko




kollade på klockan förut o då va klockan 10.23 o bara så där kom de upp ett minne från när jag gick på gymnasiet o jag o Åsa satt på en lektion o hon säger att nu är de inte långt kvar till lunch..=) haha skit mysko=)

Lämnade Hampus på dagis idag de gick bra fick också korten jag är inte nöjd=( men får se vad Nicke tycker Emma tyckte nämligen att han var söt... vad tycker ni ?

Ja o Maya har busat massa oså har jag diskat lite..=) Ja o Nicke mös massa igår=) de va så skönt att bara vara han o jag... <3 <3 Älskar <3 tänk att man kan få sån där pirr känsla fortfarande efter 3år=) <3 mys...


video
Upplagd av GöLLaN kl. 02:15 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 3 november 2009

Sakna






Tiden gick så fort när Sandra va här kändes som att hon kom oså åkte hon .. endå va hon här i 10dagar... tomt är de utan henne må jag säga...

Festade i fredas med Matte Gunnar Rune o Pekka.. de va kul tills jag somnade .. men de viktiga va att träffa örebroarna... de fick ja ju göra=) skulle åka med 09.00 bussen hem på lörda morgon Håkan körde dit mig dock kom ja på att de va röd dag odå gick de ingen buss.. så gick hem till Rebecka o fick mig världens frukost med julskinka kycklingröra m.m.=))så de va inge synd om mig... sov en timme på soffan också med Wilma..=) mys... sen kom Mogge o Carro o hämta mig så åkte vi till Emilia sen till stan tackar för att dom skulle in till stan annars hade jag suttit fast i myrviken.. tack Carro för skjusen..(eller hur de stavas=))

i söndas kom älskade Hampus hem..<3 <3<3 saknat han som bara den.. dock va han fortfarande sjuk men han är mycket bättre nu så i morgon får ha gå till dagis... Britta o Sven körde in Elaine o hampus så dom kom upp på kaffe=) kul att se dom.. sandra o elaine skulle åka med Joahnna o Johan till Kövra så dom åkte typ på en gång..=((( kändes som att jag inte han säga hej då till Sandra odentligt.. de va så mycket just då... men jag grät lite sen när alla hade åkt=)...

Idag har vi varit ute i skogen oså har vi ätit nu sover båda barnen.. så skönt..=) tyst..=) inga måsten..=) ladda batterierna lite till dom vaknar om 1½ timme Hampus brukar va som en klocka han somnar 12 vaknar 14.. Maya brukar sova till 15 typ...
på tal om Maya hon o jag har haft våra bråk idag.. visste inte att en 5månaders bäbis kan ha sånna bestämda åsikter men till slut van jag o de ska jag fortsätta med ... =)
Upplagd av GöLLaN kl. 03:30 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0