Mars 2009

söndag 29 mars 2009

Söndag

Idag va de ju min sovmorgon Nicke gick upp med Hampus men Nicke va stygg o kom o väckte mig halv tio MoRRrrr.. Men men upp kom ja så satte vi oss o käkade lite frukost sen vid tolv gick ja till Anneli som numera bor två min ifrån mig..=)) Skönt att de ä så nära =) Hon har flyttat till en likadan lägenhet som vi har =) Tapeterna va hemska så de är tur att hon ska få omtapetserat överallt.. Hennes lilla badrum va bra mycket finare en vårat vill också ha så..=) Va bara där en timme Hampus va trött så gick hem för att lägga honom när jag kommer hem ligger Nicke o sover i soffan=) så ja la Hampus som somnade på 5S sen gjorde ja mat satt o åt för mig själv efter som att mina pojkar bara sov=)) De va ganska skönt de också att bara sitta själv i lugn o ro =) Hampus vaknade vid halv fyra o Nicke vid fyra Hampus åt men inte Nicke han va inge sugen.. Ja diskade lite medans Hampus åt Nicke höll han sällskap Vill inte att han ska sitta själv o äta.... Sen plockade vi undan lite av varje här hemma.. Ska ta o städa gaderoben om ett tag Nicke kommer snart han skulle följa med FOffa o S till affären bara ..

I morgon åker ja o Hampus till Kövra de ska bli skönt att komma ut på landet..=)) träffa svärmor är aldrig fel heller=)) Hampus älskar att vara i kövra jaga katter mysa med farmor beundra Håkan när han håller på med fotbollen tigga chips av Niklas Leka med sarro=)) ja han har mycket att göra där=)) Kommer hem på Onsdag igen efter som att Malin förmodligen kommer då=)


Bäbisen i magen har hållt igång för fullt idag vilket är underbart blir super glad fast de gör ganska ont i mellan åt men heldre de en att vara orolig att h+n inte lever... Då gör de inget att de gör ont i mellan åt... inte långt kvar nu jag längtar lite oro finns de i huvudet hur man ska få allt att funka med Hampus vill att han ska känna sig lika älskad som nu .. Men jag tror att man kommer in i de dära ganska fort så att man tillgodoser båda barnens behov o.s.v. Om inte annat märker man nog ganska snabbt på Hampus om man gör fel eller rätt=))


Ne nu kom Nicke så ska väl få lite saker gjorda kanske=)
Upplagd av GöLLaN kl. 11:08 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 28 mars 2009

Ja är Glad

Juni 2008 gud så liten Hampus va...=))


Förutom att jag har haft väldigt ont i ryggen o haft ett barn som har haft en egen vilja idag så är jag glad för att Malin ringde osa att hon kommer hit på Onsdag=)) WIIIIII=)) Blev så glad =) Klart de kan ju bli ändrat men jag hoppas inte de....

Ja som sagt har haft en son som har gjort precis som han själv har tyckt idag vilket inte va så uppskattat av mig.. känns som jag mäst har sprungit o jagat han o sagt nej inge roligt att ha sånna dagar känner sig ganska hemsk när man säger nej 1000gånger o bra 500 vill att de ska vara tvärt om men men barn är barn vissa dagar är dom som dom är??! BAra att ta nya tag i morgon.. På tal om i morgon va ska man hitta på då?! Funderar nästan på om jag ska ta Hampus o åka o bada om inte ryggen spökar .. a får se vad vi känner för i morgon..=)!

Håller på o tjatar på Ida att hon ska lägga ut iallafall en bild på Evelina är ju så Nyfiken fick en bild på telen men man ser ju inte så bra.... Så jag vill se en på datan...=) se om jag lyckas få henne att lägga ut en snart=)
Upplagd av GöLLaN kl. 12:00 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Tidig kväll

Gick o la mig tidigt igår sista gången ja kollade på klockan va hon halv nio så somnade nog där för Penny hade ringt tio i nio de hörde inte jag.. Gick o la mig halv 8 typ hade så ont i övre delen av ryggen så jag stod inte ut de va bättre i morse men nu är de ont igen så tur att de är helg o att Nicke är hemma så han kan ta Hampus han är hos Foffa med Hampus nu... Vi har inte gjort så mycke idag Varit ute o gått lite så Hampus fick komma ut lite idag iallafall.. Tror att han börjar bli förkyld igen han har ätit väldigt dåligt idag de brukar vara först tecknet på att han ska bli sjuk de är ju mindre bra nu när jag har så ont i ryggen.. Barnmorskan hon är väl inte ens någon ide att ringa på månda om ryggen då får ja väl inge svar eller så får jag veta vad jag heter för att jag hör av mig.. Känns tråkigt att känna så jag vill känna att jag kan ringa när de är något men känner verkligen inte att jag kan eller vill prata med dom dära människorna..


A ne orkar inte skriva mer nu..
Upplagd av GöLLaN kl. 08:09 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 27 mars 2009

SKIT PISS DAG

Igår försökte jag få tag i min barnmorska men fick aldrig tag i henne oså ringde jag i morse men fick inte tag i henne då heller så jag tänkte att jag går dit innan vi går till familje centralen så jag o Hampus gick dit gick o knackade på dörren hennes men inge va där då kom de en annan barnmorska som frågade vad jag ville? sa då att jag ville ha tag i min barnmorska för att jag ville boka om min tid o att jag ville ha mitt modersintyg. då säger hon att hon är ledig men att hon kan fixa de tack sa jag o följde med henne hon bokade om tiden oså skulle hon skriva ut intyget oså funkade inte skrivaren då helt plötsligt slänger hon ur sig till mig att man kan minsan inte komma ner hur man vill för dom sitter ju inte o rullar tummarna. var på jag säger nehe men hur fan ska man göra då om man inte får tag i sin barnmorska? skit i att komma på besöket eller? barnmorska säger då att hur som hälst kan du inte bara komma hit utan en tid. Då sa jag att jag bad dig inte ens om hjälp du frågade sen erbjöd du dig att hjälpa barnmorskan ja men jag har massa annat att göra då blev jag så förbannad att jag bad henne fara åt helvete så gick jag.. Blev så arg så jag kokade.. Va fan skulle jag göra om jag inte får tag i barnmorskan ska jag bara skit i allt? Ska fan göra de om de blir så här fler gånger ska jag säga de men man får ju inte gå hit om man inte har en tid o ni svarar ju inte så de är inte mitt problem.. Blir så aRg.. va de någonsin så att man inte fick tag på barnmorskan i Myrviken så va de bara att komma ner o fråga de man ville veta eller så inte fan fick man en utskällning för de.. OOOO IDIOTER... Kan säga nu att Torvalla har bara en normal barnmorska dom andra två kan ju byta yrke...

De här va starten på min dag gick till Familje centralen efter jag hade varit hos barnmorskan kände mig på så dåligt humör o ville inte alls vara social för fem öre så jag höll mig för mig själv Hampus han lekte med alla barnen i gympa salen jag satt där o sura..vid tio ringde Nicke lyckades så klart bli osams med honom också=( kände bara att vad händer här näst? vid elva gick vi där ifrån åkte till stan köpte tågbiljetter till o från Örebro sen hem straxt efter att vi hade kommit hem kom Matte Gunnar o Rune på besök=) de va faktist kul att se dom..=)) de blev bara en snabbis men jag fick träffa dom iallafall=) när dom hade åkt va jag allämnt sur o trött o så hade jag ont i svanken så Hampus han fick roa sig själv ett tag.. gjorde mat va klart me den till halv fem lagom till Nicke kom hem.. sen busade Nicke o Hampus runt här som två andra dårar=)) sen satt dom o läste Nicke Nyfiken boken 10gånger tror ja.. Sen upptäckte Hampus att han har en skugga=)) haha såg så roligt ut=)) haha han peka o peka o tyckte att de va jätte roligt att den förföljde honom=) a vid halv 8 gick han o la sig Nicke skulle någonstans ingen anning om vart.. Men ja får väl träffa honom i morgon igen skulle jag tro...


Ja funderar på om jag ska gå o lägga mig o dööö känner mig trött ensam o ja allmänt nere...
Upplagd av GöLLaN kl. 11:55 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 26 mars 2009

MIN PRINS ÄR HEMMA<3

Kläderna bakifrån=)

Hampus i sina nya kläder =)


Vid ett kom min älskade prins hem=)<3 Blev så glad när han kom=) han hade nyss vaknat o såg allmänt lost ut=) men efter en liten stund så va han glad o log=) Nickes Morfar körde in Hampus o Eline o när han gick blev Hampus helt förstörd han ville inte att han skulle åka.. sötnos.. Men efter en stund va han glad igen.. Sen satt vi o lekte o prövade skorna o stävlarna o käderna jag köpt åt han o prövade också kläderna Eline hade köpt åt honom=) allt va så fint skorna satt bra stövlarna också kläderna va lite långa men de växer han snart i=) vid halv fem kom Pekka hit o hämtade Eline Hampus blev ledsen då med när dom åkte men de gick över snabbt Nicke kom hem precis innan eline o Pekka åkte Hampus blev glad att se sin pappa=)) Efter att vi sagt hej då till ELine o Pekka satte vi oss o käka=) De va så skönt att ha alla tre runt bordet=)) Sen duschade Hampus o Nicke sen busade vi för fulla muggar=)) hade så roligt=)) vid sju började Hampus säga NANA NANA NANA=välling oså klia han sig i ögonen... så ja de var bara att tvätta borsta tänder o sätta på en ny blöja o ge han välling o lägga han... sen dess har han sovit..


Har inte gjort så mycke sen dess talade med Ida o allt funkar bra där med lilla bäbisen.. =) Vill också ha min bäbis=)) På tal om min bäbis den vaknade verkligen till Liv när Hampus hade kommit hem himlar vad de sparkade o slogs=) de va så skönt att känna h+n så starkt igen..=))


Ska berätta att jag kommer till Örebro den 23April o Åker hem den 3Maj..=) ska till Ida o Johan 27-29April också.. försöka hinna med alla när man är ner i landeT=) Satt o funderade förut att de är lika bra att försöka åka då för sen den 12Maj börjar Hampus dagis sen ska bäbis komma .. så efter denna resa till Örebro kommer de dröjja länge innan jag kommer ... Ska åka upp på stan i morgon o köpa biljetter så jag vet att de finns o att allt är grönt.. Ringde mamma förut o kollade att de va lugnt att Jag o Hampus bodde där de va inga problem=))
Upplagd av GöLLaN kl. 13:03 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

om någon timme




Om någon timme kommer min ÄLSKADE HAMPUS hem<3 LÄÄÄNGTAR!!!!

Nu ska jag städa de sista så de är riktigt fint när min Bästa kille kommer hem..
Upplagd av GöLLaN kl. 04:04 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 25 mars 2009

Dagen Idag

Har städat o tvättat=) flyttade alla saker från Hampus Dammsög o torkade golv dammade samma sak i stor badrummet dammade vårat rum o skurade o dammsög de tog en stund.. de tråkiga är ju att jag har kök lilla badrummet o vardagsrummet kvar så de syns ju inte att jag har städat om man inte tittar i sovrummet o badrummet=)) Men men de som är kvar ska jag göra i morgon innan jag ska till arbetsförmedlingen.. Sen Efter jag har varit där ska jag träffa min underbara son som jag saknar som bara den nu... Vill bara krama o pussa o leka med honom... Vid tre åkte jag o Nicke till spec mödrarvården o gjorde ett ultraljud o barnet är lite större en de "normala" o mår hur bra som hälst hon kunde inte säga att de hade gått längre en vecka 29 utan hon trodde mer på att bäbisen bara är lite större o de va ju Hampus också så ja 8Juni står kvar som BF datum=))

Efter de käkade vi sen åkte vi hem o straxt efter de kom Henke o Amanda o hämtade mig så åkte vi o handlade så nu är de gjort skönt... Henke o Amanda följde med upp o käkade våfflor med oss de va mysigt=) Sen vek jag tvätt medans vi surrade jag o Amanda Henke o Nicke satt o kollade massa på datan.. Nu har jag trådlöst igen Henke fick fart på Nicke o installerade den trådlösa rautern (stavning?) .. SKönt slippa den dära jävla internet sladden som är överallt...
Upplagd av GöLLaN kl. 15:01 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Morgonen

Har varit vaken ganska länge men har legat o dragit mig till tio sen gick ja upp o badade gjorde mig i ordning... Nu ska jag nog städa snart.. de ä bara de dära att börja sen är de lugnt sen flyter de som bara på..

I morgon kommer mitt hjärta hem Lääängtar ...=)<3 saknar han de är så tyst o lugnt.. Är ju van att han är överallt o ingenstans=) men de har varit nyttigt att vara barnledig nu.

senare ska jag iväg o storhandla med Amanda o Henke=) tänkte att de är lika bra att få de gjort innan Hampus kommer hem..

ne har inget att skriva så sätter punkten här.
Upplagd av GöLLaN kl. 02:29 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 24 mars 2009

Förlossningen

Efter att Amanda hade åkte o jag hade bloggat lite började ja tala med Angelica på MSN de va kul talade i en timme typ=)) sen ringde Malin talade med henne en snabbis hon va tvugen att ta ett annat samtal.. Sen städade jag lite granna o talade med Penny oså kom Julia o Jonas o hälsade på=) trevligt trevligt=)))

När dom va här ringde jag förlossningen för att bäbisen har varit så stilla i en vecka typ barnmorska jag talade med tyckte att jag skulle komma in så dom fick kolla bäbisen. så Jonas körde in mig o Nicke.. dom kollade hur h+n andades när barnmorskan såg kurvan tyckte hon att de va lite för bra för att jag bara skulle vara i vecka 29.... sen kom doktorn o kollade att de fanns vatten o de fanns de gott av=) han kollade kurvan o sa samma sak att de va en väldigt bra kurva för att jag bara skulle vara i vecka 29 så sa han att han skulle komma snart igen efter några min kom han tillbaka o sa att jag skulle få komma tillbaka i morgon o göra ett tillväxt ultra för att se om dom har räknat fel på någon vecka ... Så ja de ska bli intressant o få veta om dom har räknat fel eller om bäbisen bara är välutvecklad=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 13:24 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Nöjd

Gick mot Amanda vid elva tog med mig Diva mötte Amanda sen gick vi till Lillängen o hämtade vagnen Hur nöjd som hälst är jag=)) den är rymlig smidig att köra ja allt ä skit bra=)!På vägen hem gick vi in på barnens hus o köpte ett myggnät till vagnen sen gick vi halva vägen hem sen tog vi bussen fick så ont i svanken hoppade av vid affären köpte wok grönsaker o en kyckling sen hem hit o gjorde kyckling wok mycket gott va de=) Amanda tyckte också att de va gott så de va tur=)! Hon har precis åkt till jobbet nu sitter jag här o har fortfarande ont i svanken hoppas de ger sig snart så jag kan städa för de behövs=)!

Talade med Eline förut o allt går bra med Hampus hon hade handlat lite av varje åt han o till oss idag.. =) så sööt=))


De är konstigt att vara barnledig man blir som handlingsförlamad typ=) vet inte riktigt vad man ska göra med all tid?! men ja har några saker som SKA göras innan Hampus kommer hem så ska göra de ena idag o de andra i morgon tänkte jag..=) sen på Torsdag kommer mitt hjärta hem=) då ska jag pussa o krama han masssor=)!

Nu har Ida fått komma hem med lilla Evelina de tyckte hon va skönt de förstår jag.. mycket skönare att vara hemma en på BB.. Se om hon kanske lägger ut lite bilder på Evelina sen så man får se =) har ju fått ett kort men alltid kul att se mer=)) Jag längtar till min bäbis ska komma nu dels så har ju Ida fått Evelina nu då blir man ju avundsjuk o vill ha sin egen också=) nu är vagnen här så man blir ju påmind hela tiden .. a har ju gått 29 veckor precis idag så de är ju inte allt för långt kvar=)!

Jaha nehe nu har jag inge mer att skriva tror ja.. men skriver mer sen skulle jag tro=)
Upplagd av GöLLaN kl. 07:28 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Jag o Amanda

Fan jag o Amanda är bra grymma=)) igår va vi på stan o överallt från 10.00 till 19.00 =) bra mycket motion... I morse eller snarare vid tio när jag vaknade så hade jag fått sms om att min vagn hade kommit så nu ska jag göra mig klar o sätta på Diva kopplet så ska jag o Amanda gå till Lillängen tar typ två timmar fram o tillbaka...=)) Duktiga vi=)) Amanda är så snäll som följer med vad skulle jag göra annars? jag hittar ju inte =)) a Amanda är en snäll människa tror hin föddes så bara=))

ne ska dra på mig byxorna se om jag kan få i mig något att äta kanske=)!

Skriver mera sen..
Upplagd av GöLLaN kl. 02:21 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 23 mars 2009

Shopping o Barnledig

Ja idag vaknade jag kvart i sju tror jag hon va vet inte riktigt varför men tror att Ida mäst har spökat i mitt huvud hela natten va länge sen jag vaknade så här många gånger på en natt.. Hon ringde mig inatt o hade ont efter vårat samtal förstod jag att snart är Ida två barnsmamma mycket riktigt Kvart i Sex tror ja de va i morse kom de en jätte fin flicka som ska heta Evelina GRATTIS IDA O JOHAN=) GRATTIS Jolene nu är du stora syster=)) Hampus vaknade vid halv nio tror ja eller jag gick in o väckte honom skulle ju ta bussen 09.25 till stan Eline skulle klippa sig kvart i elva men hon ville gå på stan lite innan kollade med Amanda om hon inte ville komma upp på stan o umgås med mig de ville hon så hon va på stan vid tio som vi=) Gick till HM Eline köpte två tröjor o ett par byxor till Hampus Jag köpte En tjock tröja o ett par jeans o vantar åt Hampus=) sen gick vi till kappahl men där hittade vi inget sen gic ELine o klippte sig jag Amanda o hampus gick runt på stan o luffade va in på Lindex där jag köpte två Bhar till mig själv=) men vet inte om jag ska lämna tillbaka den ena a får se.. Vid halv ett va Eline klar då tog hon Hampus åkte hem hit tog väskan sen åkte dom två till Kälarne .. Jag o Amanda gick o åt sen gick vi o tog hål i mitt öra i den dära lilla saken i mitten av örat=) Nööjd=) sen åkte vi till Lillängen Köpte nytt halsband till Diva tre par skor till Hampus pärmar rakapparat till håret sen åkte vi vidare till barnens hus o affärerna där men inget blev handalat Henke hämtade oss där så for vi till rusta där av alla ställen hittade jag entligen en vår jacka till Hampus hade letat hela dagen efter någon bra men inte hittat någon men nu har jag hittat en=)! Efter de åkte vi o hämtade ut ett paket som hade kommmit sen till Max sen hem.. va helt död va hemma 19.00 typ.. så ja de blev en lång dag idag..=)

Nu är de tomt utan min Älskade Hampus men vet att han har de bra o han kommer ju faktist hem på TOrsdag=)! <3¨'

Ne nu ska jag nog lägga ner mitt huvud på kudden se om jag kan somna kanske=))
Upplagd av GöLLaN kl. 14:56 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 22 mars 2009

Sov Morgon






Ja Idag va de Nickes morgon med Hampus jag vaknade vid 8 av att Hampus grejja på så jag sa till Nicke o han upp på en gång klädde på sig men när han hade klätt sig så va de tyst hampus hade somnat om=) så Nicke satt med datan i typ en timme i sin ensamhet innan Hampus vaknade vid nio=) stackarn.. Själv gick jag upp 10.40 de va skönt hade kunnat sova 1000år till känndes de som men de blev ganska tidigt igår så jag hade sovit klart.. =) Gick upp o badade med Hampus sen satt vi mäst till tolv då började jag med Maten kyckling ris o sås=) gött.. Nicke gillar inte de så han gick o tog sig en pizza istället jag o Hampus vi vräkte i oss=) Nu sover Hampus han va död efter maten jag sitter här o Nicke är hos Foffa tror jag iallafall.. Man vet aldrig... Ikväll kommer svärmor=) ja äntligen bara två dagar sen=)) haha.. Blir otålig tycker de är så kul att ha hennes sällskap o nu blev de ju inte så länge efter som att hon o Hampus åker till Kälarne i morgon o kommer hem på Torsdag igen.,Jag ska till Kövra på Måndan där oså ska jag vara där en vecka..=) SÅ ja då får jag ju vara massor med Svärmor=)!

I morgon ska vi till Mio o beställa tv bänken tänkte vi... Oså ska jag se om jag kan klippa mig någonstans i veckan=)) se hur jag ska göra med håret=))

Ne nu ska jag tala med min älskade syster Sandra=))<3
Upplagd av GöLLaN kl. 06:02 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 21 mars 2009

Ingen svärmor idag heller


Dagen började tidigt halv sju Hampus har börjat vakna mycket tidigare nu när de börjar bli ljust vilket inte är så kul när man är van att sova längre.. men men de ä bara o byta rytm lite=) När vi gick upp gjorde vi inte så mycket skulle ha mött svärmor på stan vid tio men hon va o festa igår så hon skulle komma nu på kvällen istället men sen ringde hon osa att hon skulle komma i morgon istället.. så ja vi får se om hon kommer då=) haha.. A vid Halv tolv somnade Hampus igen o vid ett vaknade Nicke han luktade bakfylla=) haha.. vid två väckte jag Hampus tyckte att han skulle gå upp så vi fick åka till willys o handla lite va tvugen att ha lite blöjor ialafall men de blev massa annat också de va jag Nicke Foffa o Hampus som åkte..=) Foffa va jätte snäll o körde vagnen när de blev jobbigt för mig=) gull=)) när vi kom hem va jag död men gjorde mat stekte pytt i panna som jag kryddad för mycke så de gick inte att äta=) haha.. Inte alla som misslyckas med pytt i panna=) efter de röjde jag o Hampus vi sprang o knasade oss allmänt=) hade skit kul..=) Nicke kom vid halv sju tror ja han va o fikade med någon gammal vän... Vi satte oss alla tre o dog i soffan en stund.. nu sover Hampus Nicke är hos Foffa o jag funderar på om jag ska göra lite chokladpudding?=)) men vet inte om jag orkar äta?=) haha.. sugen men endå inte?=) a ni kanske fattar?=)

Blir lite nervös att Ida är o ska ha barn nu? hon hade ringt två gånger men hade på ljudlös de hade jag glömt så försökte jag ringa upp nyss men kom inte fram? hm .. Hoppas hon hör av sig snart=) annars får jag väll ett sms att Ida o Johan har blivit två barns föräldrar om några timmar..=)

Själv är jag i vecka 28+4 Framtung de är jag o väntan börjar bli ganska jobbig nu när man har fixat vagnen o mamma har med sig tecke o kudde o de till sängen blir så konstigt att ha allt till två barn men bara ha ett hemma eller ett utanför magen=) vad jag kronglar till de=)! men ja den som väntar på någe gott väntar aldrig för länge=)

Ne nu ska jag fundera på de dära med puddingen lite=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 12:20 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 20 mars 2009

Kväll






FINNS FLER BILDER I MIN BILDDAGBOK=))

Nicke kom hem med Ida o Krille vid halv sex ungefär då satt jag o Hampus o kollade i Nicke nyfiken boken som han fick av Matte o Johanna de är den boken o sen en bok om två grisar som är favoriterna .. Förstår inte att man tycker de är så kul om och om igen när man är liten? Har säkert läst gris boken 20000gånger o Nicke Nyfiken boken 500000gånger men han tycker de är lika kul endå=)! <3 sööt..

Vid sex åkte Ida till Jobbet Krille o Nicke va kvar.. jag sprang till tvättstugan skulle ha tvättat alla sängkläder men orkade inte så tog de vi hade vilket inte var mycket alls. gjorde mat när jag kom upp Pommes kött sallad o bea sås de va hur gott som hälst Hampus åt två stora potioner=) Krille o Nicke åt bra dom med=) Efter att vi hade ätit sprang nicke till tvätt stugan jag la mig på soffan med krille o Hampus o dog en stund=))) vid nio drog Nicke o Krille dom skulle någonstans o dricka några öl jag duschade Hampus sen la jag honom oså diskade jag o sprang till tvättstugan o hämtade de sista..=) Nu sitter jag här o vet inte riktigt va jag ska göra?=)

Eline skulle ha kommit in i morgon förmidda men hon kommer på kvällen istället..=( de va tråkigt.. så ja va ska jag göra på förmiddan i morgon? Hm...
Upplagd av GöLLaN kl. 14:27 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

Badet

Idag har vi varit på badet=)

Mötte upp Anneli o Neo i centrum för att ta bussen till Badet så kom Erik o med Nenja o Niko frågade om dom inte också villje följa med o bada? Jo de ville dom så hon sprang hem o hämtade bad kläder o kom med nästa buss på badet mötte vi upp Madde o hennes dotter Linnea=) *Sen va de bad tajm Hampus blev ledsen först men sen va de fullfart=) De va så roligt=) Vid ett kom Emilia o Erik också=)) de va så kul o se dom.. Erik är så söt han kommer få vilken tjej han vill sen med de dära underbara leendet han har=) Emilia hade blivit ganska stor om magen =) vid halv tre gick vi från badet duschade oså åkte vi hem han mer eller mindre bara lägga ner Hampus i vagnen så sov han..=) söt... Han vaknade när vi kom hem men somnade om så fort jag hade lagt han i sängen.. =)) Lägger upp bilder senare vet inte vart jag har gjort av sladden till kamran så måste bara hitta den först=))

Idag är de precis 80dagar kvar tills bäbisen kommer=)<3

Eline skulle ha kommit in idag men hon kommer i morgon på förmiddan istället på måndag åker hon o hampus till Kälarne och ska vara där tills på Torsdag så jag ska vara lite barnledig..
Upplagd av GöLLaN kl. 08:26 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 19 mars 2009

Nya tag

Hampus har varit ja allmänt sur o ledsen nu ett tag men tror att han har ont i sitt ben? Hur som hälst igår blev han vansinnig o bara grät o grät Så jag ska vara ärlig o säga att jag stängde av telen för jag hade inte tid o svara endå när han hade somnat så va ja så död att jag inte orkade tala.. Men nu är den på iallafall... Vet att jag skulle ringa två igår o att en skulle ringt mig men ja ni förstår .. Inez kom hit igår o hälsade på blev så Paff trodde de va Foffa elle någon oså kom ja ut i vardagsrummet så va de Inez=)) satt o talade ett tag sen gick hon...

Beställde soffan vi har hittat igår.. oså betalade jag vagnen..=)) oså köpte jag nya skor vilket är behövligt har inga till våren den verkar ju vara på väg nu..=) de blev rosa DC skor=)) ville ha sånna först men så känndes de som att alla har sånna men hittade inga andra så de fick bli dom=))

Va på sånt där samtal om förlossningen igår de gick så där jag ändrade mig inte vill fortfarande ha snitt men hon ville att ja skulle komma tillbaka den 17 april då utan barn för Hampus va galen han bara sura sura sura så de gick inte så bra att samtala.. hon barnmorskan blev bara stressad mendans jag va lugn.. men ja båda måste ju vara lugna... Hon frågade mig om jag hade gått tid för något ultraljud ja sa jag de har jag redan varit på men då sa hon ja men har du fått tid för ett till?? ne sa jag varför ska jag ha de? då sa hon att jag knappt hade något vatten kvar när Hampus skulle ut.. så hon tyckte att de va konstigt för de måste dom kolla så de inte blir likadant denna gång...´så jag ska springa ner till min barnmorska sen o säga till henne om de fråga varför hon inte har bokat de åt mig... Tycker sånt hära bara ska flyta på? men aja ...

Idag ska jag hälsa på Inez lite sen ska jag ta med Hampus till Gläntan en stund sen ska vi till stan o möta Nicke...sen får vi se vad som sker?
Hampus är inge ledsen eller sur en iallafall.. Hoppas de håller i sig... orkar inte med en fjärde dag med skrik sura miner o tårar... I morgon ska vi åka o bada=)) de ser jag fram imot Hampus älskar Vatten..=)))
Upplagd av GöLLaN kl. 01:01 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 17 mars 2009

Nya Generationen

Idag va de unga mammor de va hur trvligt som hälst.. de började två nya idag också.. lagade god mat käkade Hampus åt som en tok=) så pajjen vi gjorde idag ska jag absolut göra här hemma någon dag..=)) Halv tre gick vi hem o Nicke kom straxt efter han fick sluta tidigt idag... han började tidigare också så kanske hade med de att göra? han ska börja tidigit i morgon också..

I morgon ska jag på förlossningssamtal se vad som blir bestämt där.. som de känns nu så finns de inget annat en snitt som altenativ men man vet ju aldrig efter att jag har fått tala om de hela då kanske man ändrar sig o gör ett försök? a får se...

Min lilla Ida har lite ont nu så får se om hennes lilla bäbis snart vill ut kanske?=)




Satt o fundera på en sak förut... Man hör ofta folk (jag själv också) säga jag vill ha de jag vill göra de o.s.v. men varför går vi alltid o tänker på allt vi inte har eller allt vi inte kan göra? istället för att se o tänka på de man har o de man kan göra? när jag talar med mamma eller mormor om saker jag vill ha eller vill göra så ser dom ut som fån o säger men Ulrika du är bara 21år de dära kommer du kanske kunna göra om 30år eller ja då får du spara nu om du ska ha råd med de men du har ju redan ett bra köks bord som fungerar varför ska du ha nytt? dom tänker helt annorlunda mot vad vi gör idag.. Funderar på varför? varför tänker vi på alla matriella (stavas) och sådanna saker istället för att se de som min mamma eller mormor gör? har världen blivit så ytlig ? att vi glömt bort att ta hand om de vi har o vara glada för att vi har varandra? Jag vill ändra mitt sätt att tänka när de kommer till dessa saker men jag verkar inte lyckas? kanske lite då jag försöker påminna mig själv om allt o alla bra saker som finns o har hänt i mitt liv.
Upplagd av GöLLaN kl. 14:51 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 15 mars 2009

Hej Hej


Dagen började vid nio typ började med att telen ringde men jag fattade inte riktigt att de ringde men så helt plötsligt tänkte jag DE RINGER IDA KANSKE FÅR BARN SNART? hahha=)) De va Ida som ringde men de va inget barn på väg=)) talade med henne sen gick jag upp då höll Nicke på att städa=) hur skönt va inte de då att vakna o se någon annan som städar=))härligt... A gjorde mig o Hampus i ordning o gick iväg till Anneli en sväng de va trevligt.. satt o talade om allt o inget typ=)) vid kvart över två gick vi hem Hampus somnade lika fort som ja la ner han i vagnen=)) Gos.. Gick en omväg hem de va så underbart väder=)) talde med Ida medans jag gick också=)) så sällskap hade jag=)) När jag kom hem så ja va säger man Nicke S o Johan höll på o städade här?! hahha va ganska nice att se tre killar som städar=)) S dammsög Nicke torka luckor o Johan putsade fönster=)) fixade lite mat efter en stund så åt vi sen gick alla hem o vi gjorde ordning Hampus för sängen vid halv 8 Krille o Ida kom precis då typ.. så dom va här en stund Hampus han somnade på en gång han va jätte trött han...

Gjorde ett fynd igår hittade en sån vagn jag ville ha på blocket samma färg o allt=)) så där känade jag massa massa pengar=)) NÖÖÖJD..

ne nu ska jag sova
Upplagd av GöLLaN kl. 14:51 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 14 mars 2009

.............

Ja morgonen den började kvart över fem? trodde jag skulle dö? Men men de vara bara att vara uppe o se glad ut som tur va så va Hampus lugn o go satt mäst med mig o glodde=) haha.. vid 8 gick vi o la oss igen då sov vi till halv tolv=) nöjd =) så utvilad är jag när vi vaknade så väckte jag Nicke också så gick vi iväg till Bonusmöbler o kikade hittade inge bra soffa.. hm.. men ska kolla på Mio också .. se om vi kanske går dit i morgon om de är öppet men de måste de väll vara... På vägen till bonus möbler fick Diva dra Hampus i Pulkan de gick hur bra som hälst de va så skönt att slippa ha en hund som drar armarna av en o skönt att slippa dra 13kilo bakom sig också=)) haha två flugor i en smäll=))

När vi kom hem kollade vi lite på datan efter en soffa hittade en som vi gillade men som sagt ska kolla lite mer innan vi bestämmer oss efter de gjorde jag mat kött potatis o sås Hampus åt som bara den jag med för den delen de va så j+++a gott=) vet inte va de va men de va gott=)) Nicke åt bra han med=)) Efter maten blev de till o diska o troka av allt som va skitigt=)) nu sover Hampus Nicke är hos S jag sitter här rakt upp o ner..

Se vad jag ska göra sen har en ide ska se om de går för sig=)

Kanske skriver mera sen..
Upplagd av GöLLaN kl. 09:02 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 13 mars 2009

Dagen

Hampus sov till tolv efter som att han somnade i vagnen på G från stan så va han svettig när han vaknade.. men glad iallafall=)) Vi grejjade på här hemma till två då trodde jag att jag skulle somna stående o bad Hampus att vi skulle vila en stund så vi la oss på hans "soffa" på hans rum han låg där i typ tio min men sen skulle han leka men jag fick faktist ligga kvar utan att han skulle lämna 1000 leksaker till mig=) vid tre gick jag upp o försökte vara rolig men jag va nog inte så rolig..=) Vid fyra gjorde jag pannkakor efter som att de inte blev några igår.. Nicke kom vid 16.40 så då åt vi.. sen hände de inte så mycke vi var ganska döda alla tre=)) satt mäst rakt upp o ner o glodde halv 8 gick Hampus o la sig.. vid halv nio kom Ida o Krille o hälsade på=) de va trevligt=)) dom var inte här så jätte länge men en stund blev de iallafall=)) Sen åt vi lite jag o Nicke nu ska jag snart sova klockan är snart elva Nicke har gått till S.. så han lär ju komma hem inatt skulle jag tro... men de är min morgon i morgon så han får ju sova=)) Längtar till söndag morgon då får jag sova vilket jag inte gjort på två veckor nu förr förra helgen va Johanna o Matte här så då ville jag vara upp på morgonen så jag han vara med dom förra helgen va jag i Kövra så Nicke har haft två fria helger att sova=)) Men ja söndag morgon så ska jag sova=)) haha.. Ska kanske i klaga egentligen han sover ju bra Hampus han vaknar ju inte ofta innan 8 oftast vaknar han vid nio =))

I morgon ska vi kolla om vi kan hitta någon ny soffa se om vi kan hitta någon bra oså ska vi mäta lite på TV- bänken vi vill ha...=))

Sätter punkten här orkar inte skriva mer nu=))
Upplagd av GöLLaN kl. 14:55 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Sjukhuset
























Igår va Hampus ovanligt still va lite fundersam men ja jag städade medans jag hade chansen tänkte jag... vid ett så skriker han till o min älskade son kan inte gå? blev fundersam på vad han hade gjort men kom inte på någe försökte få han att ställa sig men han skrek bara o blev jätte ledsen efter en stund kom jag fram till att han inte kunde gå med de vänstra benet ringde sjukvårdsupplysningen dom skickade mig till sjukhuset på en gång.. va där till fyra vid sex fick vi komma in på ett rum iallafall nu började Hampus gå lite men han släpade vänster benet efter sig? såg jätte konstigt ut dom tog blodprover o lite sånt ja o Nicke satt där o vänta o vänta hungriga va vi trodde inte att de skulle ta sån tid vid 8 tog dom lite prover till sa att de skulle iallafall ta en timme innan dom fick svaren så då la jag Hampus i vagnen så han fick sova en stund o Nicke gick o köpte mat.. men 20.15 kommer dom in o har fått svaren redan de visade sig att förkylningen hade satt sig i benet fattade inte så mycke av vad dom sa men de va ingen fara iallafall .. Dom ville att vi skulle komma tillbaka klockan 09.00 idag så dom fick se om han gick bättre åkte dit så vi va där till nio idag fick jag en mycket bättre läkare som talade så jag förstod så Hampus har av förkylningen fått vatten i knät men att de kommer försvinna av sig själv efter som att han går mycket bättre redan idag hade han inte gjort de så hade dom fått tömt knät på vatten.. så de va skönt att dom inte behöver göra de iallafall... Läkaren sa att de gör ganska ont att tömma o att de är bättre att de får ha sin egen gång.. Vid tio åkte vi hem igen.. Hampus somnade på bussen o sover fortfarande.. får se när han har tänkt att vakna..=) läkaren sa att de va bra om han höll igång =)) de ä bra efter som att Hampus är högt o lågt hela tiden.. så att få han o sitta still händer inte..=)

Funderar på att åka o beställa syskonvagnen i veckan se vilken färg Nicke tycker vi ska ha.. jag har en favorit färg den är grå o svart lägger in en bild=)) de blir en teutonia S4=) har gillat den hela tiden o har prövat köra lite olika men den har jag fastnat för den känns lättast att köra.. de är ju tungt att köra som de är med ett barn så snurr jul va ett måste denna gång.. tycker inte att de är lika fint som med vanliga men nu sätter jag faktist de praktiska före..=))

bäbisen den är lugnare nu en vanligt? känner h?n bara ibland.. förut va de hela hela tiden..=)) a dom har väll sina perioder=) Längtar jätte mycket tills bäbisen kommer.. Är inställd på väldigt lite sömn o mycket barnprat med Anneli när bäbisen kommer=)) haha Hon ska ju snart bli min granne typ så vi lär ju sitta här ute på gården hela våren o sommaren o babla=)) Mys.. ska bli så skönt att ha henne nära=) bara två min bort om ens de? en min kanske?! a de blir hur bra som hälst för Hampus när han är rastlös kan man bara ringa Anneli o be henne komma ut med Milan o Neo så Hampus får leka=)! Underbart=)) sen är de ju bra att hon är mammaledig ett tag till=)!!
Upplagd av GöLLaN kl. 03:02 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 11 mars 2009

Dagen slutade bra =))


När Hampus vaknade så va han på bra mycket bättre humör.. Medans han sov ringde Anneli o frågade om jag inte ville följa med henne till dagis o hämta Milan de gjorde vi så Hampus vaknade så åt han sen satte jag han i pulkan gick o mötte Anneli sen traskade vi iväg... Höll på att dö på vägen hem hon har ju dagis så långt bort.. fattar inte att hon orkar jag hade fan dött om jag hade så där långt till dagis=)) när vi kom hem satte jag Hampus i vagnen åkte till stan gick till Nickes jobb sen till banken sen åkte vi hem o åt sen badade Hampus o Nicke sen va de bus för hela slanten.. hela familjen höll i gång=) haha kul va de.. sen talade ja med min älskade mamma =) hon o Emma kommer ju snart sen ska Mamma Emma o Mormor komma i slutet av Juli vilket gjorde mig super glad att mormor ska komma o hälsa på=))
Upplagd av GöLLaN kl. 12:18 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Sover


Ja nu sover Hampus o har gjort i typ en timme så skönt... Vill bara att han ska må bra o att tänderna ska komma så man får lite lugn o ro i huvudet... o så man kan hitta på lite saker... Men i morgon eller på freda kommer Amanda o håller mig sällskap=)) Så snällt=))

Ne ska tala med PEnny nu... =) skriver ikväll stället
Upplagd av GöLLaN kl. 04:11 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Idag vill jag inte

Idag vill jag inte vara mamma känner jag .. usch.. nu har jag lyssnat på en gnällig Hampus sen i Lördags de börjar ta på min hjärna att höra gnäll gnäll gråt gnäll gråt gnäll gnäll gnäll... Allmänt less nu... Kan inte alla tänder komma o hostan försvinna? då skulle allt vara bra igen.. Önskar...

Dom ringde idag om dagis till Hampus han ska få börja i mitten av Maj på ett dagis som har ny öppning då... de ligger typ te min här ifrån max-- så de blir bra -- hoppas bara att personalen är bra.. är lite orolig över sånt vill ju att man ska komma överrens med personal oså.. o känna att man lämnar sitt barn till bra människor...

Ne ska väl ta hand om griniga Hampus.. Puss o Kram
Upplagd av GöLLaN kl. 02:16 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 10 mars 2009

KÖVRA/stackars mitt älskade barn

I Fredags åkte jag o Hampus till Kövra tanken va att vi skulle hälsa på carro på lördan o Emilia på Söndag men ja inget av de blev så Carro va till stan på lördag o emilia med familj va sjuk på söndagen.. så vi va i kövra hela helgen stygg väder va de också så man kunde inte vara ute.. Hampus blev sjuk på Lördagen han är jätte förkyld o hostig stackarn.. oså dräglar han floder.. har aldrig varit med om någe liknande han kan ha en tröja i två min sen kan jag vrida ur den.. Tänder på G antar jag de ser så ut.. Hoppas han blir frisk snart iallafall att han blir av med hostan.. stackarn... Men de är mysigt också han sover i min famn han myser o sitter faktist still mer en fem min..

Talade med Emilia förut vilket va kul=)) vi talade om allt o inget.. kändes som att jag hade kunnat talat i tre timmar till med henne.-. så ja tror jag måste åka ut dit någon dag kanske sova över?=) så vi får tala mer=)) Men de får bli när våra barn är friska=))

Snö de har vi den lär väl aldrig kunna försvinna de är ju så sjukt mycket snö .. de kommer ta evigheter för den att smälta...

Nicke åkte redan 05.50 i morse han skulle börja tidigare.. ja o Hampus gick upp vid sju men somnade vid halv tio igen o sov till halv tolv... nu sover han igen klockan är 13.45 han har sovit en halv timme typ.. Missade ju unga mammor idag för att Hampus är sjuk de va lite tråkigt.. tycker de är kul där.. men men.. kan ju inte ta med ett sjukt barn ditt..

Igår kändes de som att jag hade hur mycket som hälst att skriva men nu kommer jag inte på någonting alls?! haha.. a skriver kanske mer ikväll..=) ska sätta in bilder från helgen då också...
Upplagd av GöLLaN kl. 05:38 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 5 mars 2009

KÄRLEK

Vad heter ni? Nicke o Ullis

Hur träffades ni? Genom några vänner i Örebro<3
Hur länge har ni varit tillsammans? 3 år i höst.
Är ni förlovade? Nej
Bor ni ihop? aa
Har ni barn? ja ett snart två=)
Har båda körkort? Nej
Isåfall, vem kör bäst? ?!=
Kommer du ihåg er första kyss? Nja inte riktigt
Vem sa "Jag älskar dig" först? Nicke på stor fyllan=))
Vem är äldst? ´Jag
Vem fyller först på året? Nicke
Vem är längst? Nicke
Vem sjunger bäst? Hm ingen anning=).
Håller ni i handen på stan? Ja oftast
Kände ni varann innan ni blev ihop? i nån månad=)
Har ni någon speciell låt? Ja men kommer inte på vad den heter nu bara för de=)
Har ni stora framtidsplaner? Vi tar dagen som den kommer=)
Har ni gråtit i varandras armar? aa
Bästa presenten han/hon gett dig: Hm jag vet inte riktigt..
Vem lagar bäst mat? Båda två fast olika saker
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Äter springer runt med Hampus myser med Hampus sen lägger vi honom oså dör vi i soffan typ=))
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Ne
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Nja
Blir ni lätt svartsjuk? Ja förr va de mycket svartsjuka men nu är de lite då o då o på ett normalt stadie så där så man vet att den andra faktist bryr sig=)
Brukar ni bråka? Sällan
Har du slagit till honom/henne någongång?HM de har jag säkert?=/
Om du bara fick lova honom en sak, vad skulle du lova då? Att han alltid kommer ha en plats i mitt hjärta
Tror du att ni kommer leva resten av ert liv med varann? Ja
Ringer eller SMS:ar ni mest? de är nog 50/50
Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel? Hm han är fin hela han
Brukar nån av er prata i sömnen? Båda
Hur långt skulle du kunna gå för honom/henne? Långt
Hur skulle ditt liv se ut utan den du älskar? På något annat sätt=)¨¨


Gör LISTAN du med?=)
Upplagd av GöLLaN kl. 02:37 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 4 mars 2009

Less

Har så ont i svanken o från höften ner till knät... Håller på att bli galen får inte sova.. för att de gör så ont kan inte bära Hampus idag för att de gör så ont.. ringer min barnmorska som inte va där telefonisten sa då att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen funderade på vad dom skulle hjälpa mig med men ja ringde iallafall dom hänvisade mig tillbaka till vårdcentralen tanten där säger att hon ska säga till min barnmorska att jag har ringt a sen två timmar senare ringer tanten upp o säger att min barnmorska inte är där .. jaha sa jag va gör jag nu då? du får åter komma i morgon säger hon.. MEN FÖR I HELVETE jag har ont kan inte ta hand om Hampus o allmänt frustrerad är de så här de ska vara? i Myrviken där fick man fan hjälp på en gång.. va inte folk där så fick man alltid träffa någon iallafall.. så ja hur fan löser man de? Nicke kan inte gå från jobbet ELine har Alex hemma så henne kan jag inte be komma hit... oo blir så ledsen stackars Hampus ... Hoppas Nicke kan vara hemma torsdag freda.. annars vet jag inte vad jag ska göra..
Upplagd av GöLLaN kl. 02:27 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 2 mars 2009

Dagen hittils

Vakna vid halv nio då ville Hampus upp så vi gick upp bytte blöja sen satte vi oss i soffan o mös lite sen gick Hampus ner in i köket o pekade på vällingen så gjorde i ordning den åt honom han gick o satte sig i sin stol drack upp den sen gick han till badrummet o pekade på skötbordet ja då hade han bajsat så duktig=)) så bytte på han sen pekade han på badkaret så då fick han bada=)) Han va jätte duktig hela morgonen..=)) han börjar bli så stor för mig =)) gull unge,,, -Sen ringde jag försäkringskassan o fixade pappren till Nicke så han kan vara pappaledig sen.. försökte få tag i östersunds bostäder också men de va ingen som ville svara där.. så får försöka sen igen..

efter de gick vi till Familje centalen va där till halv elva.. de va mycke barn där idag.. Hampus han vill ju vara med dom stora barnen men dom tycker mäst att han är i vägen..=)) haha.. sen så är han så hårdhänt så barnen blir lite rädd för honom han vill bara kramas men han gör de så hårt så dom springer i från honom=) till och med dom stora barnen springer .. Hampus tycker de är kul att springa efter dom.. =))

NNu är klockan halv två vi har precis kommit hem hampus sover i vagnen jag sitter här en stund ska diska snart tänkte jag...=)

När Nicke kommer hem ska vi äta sen ska vi gå ut o gå sen ska vi baka tänkte vi..=) får se vad vi ska göra för någe gott=)) vi tänkte göra de igår kväll men så kom vi på att Hampus säkert också vill vara med o baka.. så då vänta vi tills idag...
Upplagd av GöLLaN kl. 04:25 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 1 mars 2009

Kvällen


Jag o Hampus sov mellan 14-16 typ vilket va hur skönt som hälst.. sen gick vi upp lagade mat gjorde pytt i panna Hampus åt tre potioner han älskar de=) efter de gick vi ut jag Hampus Nicke o Diva.. de va skönt att komma ut o gå lite..=) Hampus tyckte att de va kalt på vägen hem men de förstår jag de va ganska kalt.. Diva hoppade runt i snön hon syndes knappt=) haha.. När vi kom hem tog Nicke med sig Hampus till Foffa o jag gjorde i ordning Hampus gaderob rensade ut lite som va för litet o la in de nya som han fick av Eline jag ändrade även på hyll planen.. dom satt så konstigt..=) Talade med Penny medans jag gjorde de ... =)) Hon va sjuk jätte sjuk stackarn.. hoppas hon blir frisk snart.... ''

Jag o Hampus busade massor när han kom hem (lägger upp en liten video=)) nu har han lagt sig för kvällen.. men som de låter så vill han inte sova? men han får ligga o tala en stund se om han somnar....

Matte o Joahnna hade kommit hem välbehållna de va bra..=)de hade varit mycket trafik så de tog lite längre tid en dom hade tänkt..=)) Matte tyckte inte att de va skönt att komma hem han ville tillbaka..=) Jag vill att dom ska komma tillbaka.. Saknar dom redan blev tomt här utan dom..


I morgon blir de nog familje centrum en stund iallafall.. sen får jag se vad vi ska göra... ska nog åka till badet på Onsdag tänkte jag...
video
Upplagd av GöLLaN kl. 11:20 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

hej


gg
Upplagd av GöLLaN kl. 03:42 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Ledsen=((

NYa kläder=)


Ja nu har Johanna o Matte farit hem=(( kändes inge kul men jag höll mig så jag grät efter att dom hade stängt dörren..=) tänkte att de blir så jobbigt annars.. Hampus han blev jätte ledsen han med eller ja nästan hysterisk så ja tror han gillade dom=)<3 Vem gör inte?=)! A men snart kommer du upp igen bara några månader till dom kommer..

Vi va till Kövra igår jag johanna matte o hampus åkte till vikners först o hälsa på eline som jobbade så vi fikade där sen åkte vi till myrviken o handlade tacos vilket vi hade ätit kvällen innan..=) men en gång till går ju alltid... men denna gång va vi nio tio med hampus som skulle äta så vi handlade ganska mycket grönsaker sås o ja allt som ska vara till.. som tur va blev de över hade inte varit bra om de hade tagit slut.. Fick alla kläder igår som Eline hade köpt till Hampus allt va så fint.. Trodde inte riktigt att de va så mycket som de va.. de va typ 7tröjer/t-shirt fem par byxor regnkläder 10par strumpor en tjock tröja badbyxor.. Så ja nu har han kläder ett tag till=)

Helgen har varit skit bra hoppas tiden går fort nu så dom kommer snart igen..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 03:31 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0