Mars 2008

måndag 31 mars 2008

Måndag


Min lilla Hampus ville absolut inte sova inatt... När han väl sov så sov han kanske 20-30min så idag är jag lite sliten.. När han somna så tog de ett tag innan jag somna så jag kanske bara han sova i 10min åt gången.. trist men får ta igen mig med en tidigt kväll istället... I morgon ska jag till Familjecentrum det ska bli så kul=) o skönt och träffa lite folk oså... på Onsdag ska jag till barnmorskan och prata om förlossningen... Sen får man se vad som händer mer i veckan...



Ammar gör jag ingenting nu.. trist men kan ju inte göra något åt det när det inte finns någon mat i tuttarna... men de är skönt på ett annat sätt Hampus är inte lika beroende av mig då.. utan jag kan vara ute me Donna i flera timmar utan att behöva tänka på klockan jag kan gå när jag vill.. o.s.v.. men det hade varit mysigt o amma en månad till eller så...


Idag börjar mitt försök att sluta dricka cola ... se hur de går=)) men känner mig motiverad faktist... så hoppas nu att jag fixar det hära=)

se om jag skriver mera sen kanske=)
Upplagd av GöLLaN kl. 04:41 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 30 mars 2008

Söndag/ trött


Usch jag är verkligen skit trött idag... känner mig helt död.. se om de går över.. Igår gjorde jag absolut ingenting Robin kom hit med mat vid halv tre typ tror jag=) så sööt=) Gött va det..sen på kvällen Mös jag med Hampus och tog massa bilder på honom... Nicke var på bio.. de va så skönt o bara vara... kände mig jätte elak mot Matte men orkade verkligen inte kände mig allmänt nere... Då är man inge rolig att umgås med iallafall...


Idag vet e fan vad man ska hitta på ska försöka ta mig ut på en lång promenad med Donna tänkte jag men det är så jävla halt.. det regnade igår och nu inatt har det ju fryst så man kan åka skridskor på gatan.... lite tråkigt... livsfarligt ju... Nicke ligger och sover hundarna sover och Hampus sover... och jag bara sitter här och tråkar...
Pratade med Penny igår hon är på hundläger det lät kul iallafall... hon hade några åsikter som inte var bra...=) men så är det ju alltid=)) men kul tyckte hon att det var iallafall..=) Får se om Tea ska ha valpar snart<3
GLÖM INTE ATT STÄLLA FRAM KLOCKAN EN TIMME
Upplagd av GöLLaN kl. 01:55 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 29 mars 2008

KÖVRA


Igår Vaknade jag av att Hampus vakna kolla på klockan den va 07.15 så min klockade hade ringt i typ en halv timme=) Gav Hampus mat sen bada han och jag haha han tycker de är så läskigt precis när man tar ner han i vattnet men sen ligger han o njuter o sparkar och har sig=) efter det klädde vi på oss oså drog jag upp Nicke, gick ut me hundarna oså sen drog vi till Svenstavik Nicke skulle till Af och sen gick vi och skrev på Faderskaps papprena.. så nu är han pappa på papper också=) lite sega vi men men nu är det gjort... sen när vi kom hem så mötte jag Mikaela i affären o hon hade inget att göra tills hon skulle börja jobba så jag tog med henne hem sen kom Robin också så vi spelade lite kort sen drog dom. då passade jag på att städa lite han inte så mycket Hampus vaknade men han diska och ta toaletten iallafall=) sen vaknade Nicke efter sin middagslur... så han fick ta Hampus medans jag duschade och så.. sen drog vi till Kövra Matte Gunnar och Rune är ju här från Örebro.. det var helt underbart att träffa dom.. spec Matte saknar han så fruktansvärt mycket... Men han blev lite full så han somnade typ vid 8=)) hahha... kom själv hem vid ett inatt.. oså la jag Hampus sen gick jag och la mig va så trött...


Får se vad man ska göra idag ska väl till Kövra en sväng senare sen får jag se vad som händer..


Tänk vad människan är kapabel till tänkte på det när jag var på föräldrargruppen i Torsdags då var den en tjej där och hennes dotter vägrade sova dom två första månaderna när hon sov så sov hon typ 40min i taget.. det var som hon sa då hade man ju själv bara sovit tio min.. Att man klarar av det ... det är ganska häftigt klart man är trött och vill dö men man klarar ju av det...


nu sitter Gunnar o ringer o ringer och tycker att jag ska ta mig till Kövra så man kanske får göra de snart då?=)! Tänkte att Hampus skulle få sova klart först=)



Mina hundar rökihop i förrgår... de va ju lagom kul och få isär dom eller inte... Men nu är det bra men vi har ändrade regler för Diva... Hon försöker klätra i rang så allt är ändrat nu... Hon måste tas ner på jorden och få veta att hon är längst ner i denna familj... Donna är äldre och Diva ska ha respelt för henne så är det bara... Jävla hundar och bli könsmogna=)) hahah.. a men det går ju över bara att vara sten hård nu några månader så ska det nog bli bra det här också...
Upplagd av GöLLaN kl. 04:24 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 27 mars 2008

Usch=(















<--- Från vänster Saga, Lukas, Diva,Donna,Tea, Doris (R.I.P)





Doris de va en underbar hund , men tyvärr han hon inte ens bli ett år.=(


Igår kväll så blev jag helt plötsligt jätte illa mående och skit trött.. asså kändes som att jag skulle somna vid bordet... jätte snuskigt var det... Hoppas de inte va någe farligt bara...


Lilla Hampus han bara växer och växer... tyckte han va så liten nyss men nu är han inte så där liten längre... de går så jätte fort... hinner inte med..=/


Idag ska jag till Föräldrar gruppen... se om de är någe roligt=) skönt o träffa lite folk iallafall... ska bli jätte kul o träffa Emilia och lilla Erik.. han ju bara träffa dom en snabbis efter att Erik hade kommit... sen den 1April ska jag Hampus Emilia och Erik till Familjecentrum... sitta där o snacka lite skit=)


Ne snart ska jag väl ta en promenad med Donna sen blir det till att städa lite innan Hampus vaknar igen... sen äta och gå till familjegruppen.. sen ikväll ska vi till Rebecka och Daniel och käka lite gott och ha mys=)... I helgen kommer min Matte=) saknar han som fan.. ska bli underbart o träffa honom... <3 får se vad vi ska hitta på för någe=)
Upplagd av GöLLaN kl. 01:29 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 26 mars 2008

Onsdag



Bilden är på Hampus när han va typ lite mer en en månad=)


Idag är de Onsdag och jag har hittils inte gjort något vettigt alls... La Hampus för två timmar sen och han sover fortfarande... gullet mitt=)





Senare sen ska vi äta kött med smördeg och hamburgekött och potatisgratäng=)) mumma=))





Ammar typ aldrig nu de går inte finns inte så de räcker för fem öre=(( lessen.... men kan inte göra så mycket åt det. Det enda som är bra med det är att Nicke kan ta honom mer och jag behöver inte ha med han överallt. Men känns endå som att man ammar så kort tid endå.. så jag hade gärna fortsatt en stund till...





Va jätte trött idag så jag gick inte upp förns halv tolv typ=) Nicke tog Hampus i morse... jag va så där trött att jag inte orkade öppna ögonen... haha helt förstörd o frillan ja den va inte vacker när jag kom upp=))
Upplagd av GöLLaN kl. 06:41 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 25 mars 2008

Konstigt


det är konstigt vad känslorna blir starka till ett barn. de är en känsla som inte går att beskriva. Man måste uppleva det. Hampus är de som betyder absolut mäst han är nummer ett... usch vill inte ens tänka på om det skulle hända honom något.


Tänk på hon i Arboga som är av med båda sina barn. Usch kan inte ens tänka mig hur hon mår eller kommer att må.=( Den smärtan gör ont bara att tänka på det.=(


ne fy inte tänka massa dåligt nu..


Hampus sover som en gris och jag har varit o handlat snus åt nicke o cola till Alex men jag fick också cola=) COLA beroende på hög nivå=) men men ska ju ner några kilo men ska inte börja förns i maj.. så jag kan dricka cola ett tag till=)


Får se om jag kommer hem, den 4April de har strulat till sig lite.. hade tänkte att åka till nickes mormor o morfar i helgen men de går ju inte efter som Älskade Matte kommer hit i helgen.. så då skulle de ju vara bra om vi kunde åka till nickes mormor o morfar nästa helg istället... aa får se hur vi ska göra.. men måste åka till nickes mormor och morfar snart iallafall dom har ju inte träffat Hampus sen han föddes.....
Upplagd av GöLLaN kl. 07:03 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Dålig på att blogga


ja nu har jag varit dåligt på att skriva men har haft massa annat för mig=)

Ida och hennes underbara dotter Jolene har varit här under påsk och det var jätte kul... Men jag gruvar mig tills Hampus är 1½ o ska börja plocka med allt han inte får.=) har hittat saker överallt som inte ska vara där jag har hittat de... t.ex hittade en toarulle i lådan där alla plastpåsar ligger=)men de är en charm i de också=) hahaha. får se om jag hittar flera överraskningar någonstans.

Hade barnvakt lördag till söndag de va jätte läskigt men skönt samtidigt att få sova 8timmar i stäck de va inte fel.. men saknade min lilla Hampus jätte mycket... Farmor tyckte att det va jätte kul och Hampus hade varit jätte snäll=)

Nicke satte Hampus på skojj i gåstolen för ett par dagar sen och va gör ungen? jo han går framåt! skapligt chockad (eller hur de stavas) jag blev...

ska skärpa mig nu och skriva mer.=)
Upplagd av GöLLaN kl. 04:08 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 14 mars 2008

Snö less

Är så less på den här jävla snön..... När de väl smälter lite ja då jävla vräker de ner tre gånger så mycket senare... vore kul att slippa den nu!! har ju haft massa massa snö i 1000år nu känns de som... Alla där hemma klagar på att dom inte har haft någon snö och jag klagar på att vi har för mycket=) aldrig är man nöjd=)) hahaha=)) aja...

Idag har de inte hänt mycket... skönt måste jag säga... efter en vecka hemma i örebro så kan de vara skönt o ta de lugnt=)

Hampus är lite grinig nu.... men men inte så att jag tycker att han är jobbig.. men han ska gnälla o vänd o vrida sig innan han ska sova. men men de går väl över det med=)
Upplagd av GöLLaN kl. 14:16 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

BVC=)

ska se om jag diggar den här bloggen=))

Var på BVC idag och ja Hampus har växt som bara den han är en stor kille han=)) hahah.. han vägde 5990 och va 60lång=) De går för fort menar när han kom va han 51lång och vägde 3990... han har växt 9cm och gått upp 2kilo... jag hinner inte med... Man märker ju när man ammar att han har blivit större lite krongligare att få till en bra ställning för honom=)

Va orolig att mjölken höll på att dö i tuttarna mina för dom fylls aldrig som dom brukar, men bvc sköterskan sa att jag skulle dricka mera vatten och försöka amma lite oftare så jag får pröva med det... Hoppas på det bästa...

Skriver mer senare...
Upplagd av GöLLaN kl. 04:49 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
Etiketter:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0