Maj 2009

fredag 29 maj 2009

Vad allt ska ta tid

Pratade nyss me försäkringskassan o frågade varför ja fortfarande inte fått pengar får till svar att min handläggare inte har godkännt de en.. men va är problemet frågade jag då får till svar ja de är inte ja som sköter de dära så bli inte arg på mig ne men kan ja få numret till handl'äggaren då? ne men kan koppla dig säger hon ja hon kopplar mig men tror ni att någon svara ? neee.. kom tillbaka till hon ja talade med innan hon säger då att ja kan inte göra något ja bara säger va som står.. JA MEN TACK FÖR HJÄLPEN !!! blir så sur... ja menar inget har ju ändrats sen ja va föräldrar ledig me Hampus.. J+++a system...

A morgonen börja halv 8 i morse va skit trött kunde ha sovit i 10000år till men de gick ju då inte va bara att palla sig upp.. har inte gjort mycke idag alls.. känner mig inge pigg o har ont i benet... om en timme typ ska ja o Hampus åka till stan o träffa Hampus farmor o farbror.. sen ska vi åka till Kövra =)!
Upplagd av GöLLaN kl. 01:12 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 28 maj 2009

Städning

Ja städat blev de idag.. visserligen är de skitit igen men så är de när man har barn hund o en sambo med massa vänner som ska in o ut hela tiden..=) Tyckte att jag hade varit jätte duktigt idag som har hunnit så mycke.. när jag säger till Nicke att kolla in i gästrummet /(de såg för taskigt ut där innan) så säger han bara me har du bytt gardiner ? ja sa jag varför då säger han-. de va som allt de.. de gjorde mig lite ledsen.. sen hade jag gjort kött potatis sås sallad o till och med varit o köpt dricka tänkte att vi skulle ha lite fin midda ja men va säger han då? Finns de ingen bea sås? ne sa jag då åt han typ ingenting..=(( kände mig allmänt värdelös tyckte jag hade gjort fint hemma gjort god mat o va på skit bra humör men ja på tio min va de bortblåst .. men men han kanske inte hade haft någon bra dag idag?! vad vet jag... efter maten diskade jag sen tog ja med mig Hampus o gick hem till Julia Jonas o Svea va där till 8 sen va ja tvugen att gå hem Hampus va jätte trött... Han somnade på tre röda efter att vi bytt blöja o borstat tänderna..


I morgon åker ja till Kövra=) ska vara där i helgen .. ska bli nice.. se om Carro har tid att ha oss på besök så vi iallafall får lämna paket till Alfons=)


Jaha nehe nu ska jag sova... uppdaterar nog på söndag igen skulle ja tro=)
Upplagd av GöLLaN kl. 14:20 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Pigg=))

Morgonen börja halv 8 va så trött så ja kunde ha gått o dött.. men ja vad gör man när barnen vaknar de ä ju bara att ta sig upp... gjorde ordning oss sen va de lite sura miner från Hampus sida men de gick över klädde oss gick till dagis gick jätte bra att lämna fick en puss sen gick han o lekte=)) sötnosen.. mitt allt=) Gick hem på vägen träffa ja Emma hon berätta att Emilie hade fått en dotter i morse=)) GRATTIS=)) sa hej då till Emma straxt efter ringde Ida talade med henne i en timme medans ja talade så började ja städa som jag har lovat mig själv att jag ska göra hela veckan.. så nu har jag bytt gardiner i gästrummet o i vårat sovrum plockat undan de mästa o dammsugit o skurat o städat badrummen så de börjar bli fint nu=)) ska bara vika lite tvätt o bädda våran säng o göra fint i köket sen är de klart=)! NÖÖJD=))Pigg är jag nu blev pigg när jag hade ätit frukost=)) efter som att jag städar så håller ja mig pigg=)!! ne ska fortsätta nu..
Upplagd av GöLLaN kl. 02:07 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 27 maj 2009

Vilken dag??1

Har gjort absolut ingenting vettigt idag... har inte orkat.. lämnade hampus på dagis i morse sen gick ja hem va til barnmorskan vid elva allt såg jätte bra ut oså gick ja till labb o tog prover inför snittet.. sen gick ja hem dog ett tag sen gick ja o hämtade Hampus som hade kissat på pottan idag=)) duktig=) oså sa fröken att hon tyckte att Hampus va så duktig på att gå ja tittade på henne som ett stort frågetecken? då sa hon de att dom hade varit i skogen igår o att han gick så bra fast han gick mitt i skogen=) så då hajja jag va hon syfta på=))! gick hem dog igen så gott de gick.. Hampus han hade massa energi han så fick springa efter han lite då o då... ute kunde vi inte vara för de både regna o blåste regnet gör varken mig eller Hampus något men där i mot hatar vi när de blåser båda två.. gjorde lite mat vid fyra så käka vi ja o Hampus Nicke skulle nämligen bli sen ringde han o sa men så kom han vid 16.40 iallafall=) men vi hade redan ätit så han fick äta själv endå... efter de dog ja en stund medans Nicke o Hampus lekte runt som två apor?=)! haha.. sen tog han Hampus o gick till Foffa ja gick till affären o köpte kvällsmat o frukost hade ingenting hemma så de blev lite fil yoghurt mjölk pålägg o bröd.. Måste åka o stor handla här någon dag... får se om någon är villig att köra mig..


ska försöka ta nya tag i morgon o få någe gjort här hemma.. har tänkt hela helgen att gud vad jag ska hinna göra mycke nu när Hampus ska vara på dagis fem timmar om dan både tis ons tor.. men nja de har ju inte riktigt blivit som de har varit tänkt=)!


Ne nu ska jag snart sova är jätte trött, oså kanske ja är pigg i morgon om jag somnar tidigt tar ju 1´000år innan jag somnar nu för tiden fattar inte varför...

14dagar kvar precis idag tills ja blir två barnsmamma=))<3
Upplagd av GöLLaN kl. 12:01 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

vem bestämmer vem som är ful?

MINA ÄLSKADE KILLAR<3

Morgonen har varit lugn Hampus vaknade halv 8 vilket jag inte trodde efter som att han somna halv sju igår kväll men jag klagar inte=)!! kollade lite på TV i morse innan vi gjorde oss klara för att gå till dagis hampus va skit nöjd att de regna o att de va vatten pölar ute jag förstod nästan att han skulle tycka de så vi gick redan 08.20 idag... de va bra de för vi var på dagis 08.55 så de blev lagom..=)) Hampus hoppade o petade med pinnar i alla pölar ... =)) så söt... både ja o han hade regnställ de va bara Diva som inte hade=)) haha.. Hon diggar inte riktigt att de regnar så hon va inte överlycklig över att få följa med ut.. idag är de precis två veckor kvar tills bäbisen ska ut=)!! LÄÄNGTAR=))


Ska till barnmorskan klockan elva.. tänkte att jag skulle gå o ta proverna inför snittet idag också,. men de är så fult väder så just nu vill ja inte gå ut iallafall.. får se om de lugnar ner sig lite ...


Satt o läste Angelicas dagbok förut o kom o tänka på hur alla kommenterar hur hon ser ut hur hennes dotter ser ut hur hennes numera ex ser ut blir irreterad jag menar vem bestämmer vem som är ful? eller vem som är snygg? ja kan ju tycka att en person är skit snygg medans Nicke tycker denna person är skit ful.. alla har vi olika smak.. i slut änden är de ju faktist så att de är personligheten man blir kär i.. Tycker de är himla elakt att skriva sånna saker som folk skriver i hennes blogg.. mår man bättre av de? vara elak mot andra? handlar de om ren avundsjuka?! vad vet jag tycker de är himla fult o omoget att skriva sånna saker till folk..
Upplagd av GöLLaN kl. 00:41 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 26 maj 2009

Dagen

Gick till Unga Mammor de va trevligt =)) inte så många där idag men de va nice endå=) vid halv två gick ja Erika Emma o Emelie till dagis o hämta våra barn.. de började sticka mellan bena som fan på vägen de gick inte över förns för en stund sen.. fattar inte de gör så ont att jag hoppar om jag sitter... A de ä ju max 15dagar kvar tills den ska ut så får försöka tänka så=)! Kvällen har varit ganska lugn Hampus somnade halv sju han va helt död.. Ja o Nicke beställde mat älsklingen tog Pizza o ja kebab.. Mumma.. orkade inte laga mat idag... Sveding o Affe har nyss gått dom hjälpte Nicke att flytta en byrå in till gaderoben så nu ska vi bara flytta gaderoberna som står i vårat rum till gäst rummet så är jag nöjd sen=)! haha..

I morgon är de dagis för Hampus ja ska till barnmorska oså ska jag till labb o ta lite prover... Sen ska jag hämta lite kort också.. får se om jag tar de efter att jag har hämtat hampus elle hur jag nu ska göra-.. tänkte att jag skulle gå o hämta dom men vet e tusan om jag hittar dit sj?!


Ne nu ska jag snart sova.. behövligt antar att lilleman inte tänker sova allt för länge i morgon efter som att han somnade så tidigt idag...
Upplagd av GöLLaN kl. 13:11 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Morgonen


Denna morgon va ganska som vanligt gjorde i ordning för dagis klädde på HAmpus tog med mig Diva gick iväg till dagis de gick hur bra som hälst att lämna idag..=)) men när jag kom ut o skulle ta Diva så såg hon Hampus i fönstret han vinkade till oss då fick hon för sig att hon inte skulle med hem hon gnällde satte sig rakt upp o ner o skulle inte med hem hon skulle in till Hampus.. skrattade så jag grät nästan.. efter mycke om o men fick ja med henne iallafall.. när ja kom hem kollade ja om jag fått några pengar men IKKE så ringde försäkringskassan o fråga varför.. hon jag talade med kunde inte förstå varför jag inte fått några pengar.. så ja hon skulle försöka fixa de dära så ja fick pengar så snart som möjligt.. de är bäst de för annars blir de en jobbig månad de hära... fattar inte varför de inte bara kan funka o bli som de ska..?! Ne alltid ska de vara någe strul me dom.. irreterande,,, förstår att de är många som ska ha hjälp oså men när de är 230 i kö när man ringer så är de nog fler som de strular för en för mig!... Tror dom behöver ta sig en funderar o se till att allt blir som de ska .. !

Snart ska ja på Unga Mammor sitta o tala lite=)! blir lite konstigt att gå dit utan Hampus..=)!


Ne nu ska jag plocka undan lite...
Upplagd av GöLLaN kl. 00:55 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 25 maj 2009

Morgonen

Gick upp vid 8 klädde på mig borsta tänderna o tog en banan=) Vid 08.20 gick ja o väckte Hampus han blev arg på mig o ville sova mer men de fick han inte skulle ju vara på dagis klockan 9... så tog upp han o stalde han i duschen då vakna han till=)) sötnosen.. sen blev de välling samtidigt som jag klädde på honom sen traskade vi iväg till dagis o han blev jätte arg när jag gick.. men de gick över på två röda som tur va=)! Egentligen har ju 1000grejer jag skulle behöva göra men orkar inte har ont i svanken o känner mig allmänt matt har vaknat typ 6-7 gånger inatt av att jag har legat obekvämt... usch.. inge kul.. men ska väll försöka få någe gjort iallafall.. om en stund.. funderar på om jag ska ta ut Diva en sväng nu först.. så kanske kroppen hoppar igång?=)! kanske ska ringa min sambo och fråga om jag får ta lite pengar av han.. haha han blir lika förvånad varje gång.. eller inte.. hinner knappt fråga så säger han ja men slösa inte en massa=)! haha..


Jaha nehe avslutar här då.. så jag får någe gjort.. =)
Upplagd av GöLLaN kl. 00:36 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 24 maj 2009

Härlig Helg=)

På G till affären för att köpa glass=)

Hampus när han sov midda idag

Hampus o Nickes kusin Emma

Min 'älskade SAmbo visar att han fortfarande kan klättra=)!

Ja i Torsdags åkte vi till Nickes mormor o morfar o Kälarne de har varit så skönt=)) har blivit bortskämd som vanligt.. God mat trevligt sällskap o många som springer efter mitt barn som är överallt=)) Hampus älskar Britta o Sven han lyssnar bra på dom också säger dom ajaj så är de så tänk om han kunde göra de när ja sa ajaj också=)! a de blir ju annat när man lever tillsammans jämt=) De kändes riktigt tråkigt att åka hem idag.. hade kunnat stanna ett tag till men ja Hampus har ju dagis i morgon så hade ju inte så mycke val ... När vi kom hem gjorde ja mat sen kom Pekka för att hämta svärmor la Hampus en sväng sen åkte Elaine o Pekka .. Sen kom Affe med Milan då väckte ja Hampus så gick vi o köpte glass=) har ju haft fin väder idag=)!! När vi kom hem plockade vi undan lite sen tog ja ett bad med Hampus de va skit kul=)) haha länge sen jag skrattade så mycke=)! nu sover han som en stock ..=)!

Snart ska vårat andra barn ut i världen.. längtar så jag håller på att spricka nu.. samtidigt försöker ja sova så mycket jag hinner o har ro till... Allt är klart vagn finns säng finns blöjor finns kläder finns nappar finns ja allt finns så de är skönt att allt är klart så jag slipper tänka på de... =)!

I morgon är de dagis från 9-12 för Hampus jag ska städa mitt o Nickes sovrum då tänkte jag ska även dammsuga o torkagolv.. låter riktigt roligt va?=)! haha.. får se vad vi ska göra på eftermiddan... =)!
Upplagd av GöLLaN kl. 10:56 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 20 maj 2009

dagen

Åkte med Amanda till Willys handla lite av varje men glömde så klart de jag skulle ha tvättmedel.. men men ja o Amanda gick o käka sen åkte vi hit gick förbi affären här o köpte tvättmedel så gick vi hit la in de jag hade handla i kylen sen gick ja Amanda Nicke o Foffa o hämtade Hampus på dagis han sov som en stock i vagnen sötnosen.. allt hade gått hur bra som hälst under dagen=)) Hampus sov till två ja o Amanda satt o surra massa som vanligt=)) straxt efter att Hampus hade vaknat kom Henke han o Hampus lekte massa Hampus tycker att han är jätte rolig=)) han kommer bli en guld pappa när de är dax för han att bli de... dom åkte vi tre tror ja klockan va då började ja städa lite gav hampus mellan mål oså gjorde ja äppelpaj.. de blev inte lika god som den brukar bli men den gick att äta=)) Affe va här o åt paj med oss=) halv sex gick Affe o hämtade Milan .. Hampus o milan lekte en stund .. vid sex kom Svärmor hit=) alltid lika kul=)) I morgon åker vi till Kälarne=) de ska bli så skönt att slippa laga mat städa diska ja allt de dära... =)

Så kommer nog inte skriva mer förns på söndag...

Ne nu ska ja hämta sista tvätten ...
Upplagd av GöLLaN kl. 12:33 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

JAAAA=))

Nu har jag lämnat Hampus på dagis o han blev inge ledsen alls=)!! hur glad som hälst är jag för de=)) Han vinkade så gav han mig en puss sen sprang han o lekte=)) så duktig=) Nästa vecka ska han få vara där mellan 9-12 på månda dom tyckte att de blev så långt o mellan om han inte skulle komma förns på tisdag... Gillar verkligen personalen på dagiset dom tänker alltid på vad som är bäst för barnen=) Hade funderat på de dära för de blir ju att han ska vara hemma torsdag freda lörda sönda o månda de är ganska många dagar.. men ja nu blir de ju inte så de känns bra=)!

Ska åka till willys om ett tag Amanda ska följa med =))

Nicke är sjuk stackarn.. ont i halsen=(

jaha nehe ska byta byxor nu .. o kolla när bussen går=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 00:45 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 19 maj 2009

Dagis


Igår somnade inte Hampus förns nio trodde att han skulle vara helt död i morse men ikke han har vaknat flera gånger inatt o ville komma upp kvart i sju men ja tog med han in till våran säng la han där.. där låg han till kvart över sju sen va de bara att gå upp... hm hmm.. gjorde oss iordning käka fruukost sen lekte vi lite vid halv nio gick vi mot dagis... vid tio i nio va vi där... sa till personalen att han hade sovit dåligt ifallattt han blev trött... ska hämta han vid tolv får se då hur de gick... undrar när han ska sluta bli ledsen när ja går? aldrig? han blir ju inte förtvivlad men endå ledsen de går ju över på två röda så de är ju bra.. men ja de kanske kommer!..

funderar på om jag ska gå till unga mammor sen när jag har hämtat Hampus kanske?! tror nog att jag ska de... =)

får se va kvällen har att erbjuda...
Upplagd av GöLLaN kl. 01:21 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 18 maj 2009

Helgen


I lördags va vi på kalas hos nenya hon fyllde två=) stor tjejen.. de va jätte trevligt hur god tårta som hälst=)) Hampus tyckte de va kul att leka med alla barnen oså skulle han hjälpa nenya att öppna paket=) haha söt=) Gick hem vid fem.. gjorde inte så mycke mer den dagen tror ja=))

Igår va de sovmorgon för min del sov till halv tolv=) de va behövligt har varit så jävla trött nu ett bra tag.. när jag gick upp sov Hampus Nicke satt vid datan amanda sms o frågade om vi skulle hitta på någe så jag klädde på mig tog Diva o gick till henne va där ett tag sen följde Amanda med hit oså betällde vi Pizza eller ja o Amnada åt kebab o Hampus o Nicke åt Pizza sen kom Julia Jonas o Svea så gick vi ut o satte oss hade de gött i fin vädret efter ett tag kom Henke också vid sex åkte Amanda o Henke vi gick in vid sju tror ja.. Hampus va trött så gjorde han i ordning för sängen.. Jonas Svea o Julia gick vi 8 jag plockade undan lite diskade o sånt... Vid tio gick ja o la mig va trötter=))

Idag vaknade Hampus kvart i 8 gick o hämtade honom la honom brevid mig i sängen tänkte att vi skulle ligga o dra oss en stund men Hampus han somnade om=)så sööt så fin underbar=) vid tio över 8 gick ja upp klädde på mig gjorde välling till Hampus gick in till han o väckte han gav han välling bytta blöja o klädde på han sen gick vi o klädde på oss ytterkläderna o gick till dagis.. jag va bara där en liten stund typ tio min sen gick ja hem igen.. Han blev lite ledsen men de gick nog över lika fort tror ja..=) I morgon kommer han nog få vara där själv från 9 till 13.00 tror ja.. De lät så iallafall.. FÅr se vad som säger när jag ska hämta han ska hämta han elva... Se vad vi ska göra efter de kanske drar mig till Julia Svea o Jonas en sväng..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 00:54 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 15 maj 2009

Älskade SAmbo


Idag började morgonen halv 8 gick upp o skulle hämta Hampus o ser att min älskade Sambo ligger i soffan så väcker han o berätta för han att bussen går nu var på han säger FAN ringer till jobbet o säger att han har försovit sig.. hämtade Hampus han hade kissat igenom blöjan så fick bada han o dra ut alla säng kläder som tur va skulle ja tvätta idag... nicke åkte vid 8 jag o hampus gick till dagis vid halv nio va framme vid fem i nio han går nästan hela vägen själv.. så duktig=)) han sa hej till fröknarna när vi kom sen va han i full gång att leka.. halv tio gick jag sa hej då han blev ledsen inte som igår men ledsen men de gick över när jag stängde dörren gick tillbaka till halv elva.. allt hade gått jätte bra.. fikade lite innan vi gick hem .. när vi kom hem somnade hampus på en gång som vanligt.. på måndag ska jag lämna han själv från kvart över nio till kvart i elva.. o tisdag ja då får han vara där själv från nio till ett.. min lilla älskade hampus=) han är de underbaraste jag har=) snart har jag två underbara barn som kommer förgylla mitt liv=)!

Emilia frågade igår om jag o Hampus ville följa med o bada idag.. ja ville verkligen följa med men benet va inge bra idag heller så de blev inget med de..=(( men de går fler tåg... men tycker att de ä kul att vara med Emilia o efter som att vi inte ses så ofta så hade de varit kul att ses idag...

må berömma min älskade sambo som står ut med mig nu när jag har ont hela tiden o han får ut för de skäller o blir sur för allt.. men han slår bara döv örat till säger han.. men jag får dåligt samvete ber om ursäkt men han tycker att de är helt normalt att jag är som jag är inge kul att ha ont säger han.. de är ju sant men ja får dåligt samvete inte hans fel att jag har ont eller jo lite ;) han är så snäll han putsade fönstrena förra helgen han dammsuger o plockar upp allt från golvet när han kommer från jobbet oså säger han att han tycker att de räcker med att jag så ont som jag har att jag inte ska böjja mig för mycket oså vidare.. o att han kan göra de som mår bra i kroppen... Älskar han<3 glömmer bort han i mellan åt glömmer bort allt han gör o hur mycket han betyder för mig... Älskar honom verkligen <3
Upplagd av GöLLaN kl. 12:27 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 14 maj 2009

Fjärde dagen

Idag va fjärde dagen på inskolningen för Hampus när vi kom i morse frågade personalen om jag kände att jag kunde lämna han själv där en stund ja sa jag känner mig trygg med personalen o hampus är så duktig o trivs bra där så vid halv tio gick jag o han blev ledsen när jag gick men de hade gått över på två röda va tillbaka till tio gick in o sa hej till han han sa hej men sen fortsatte han med de han höll på med vilket va bra=)) i morgon ska ja lämna han en timme så får vi se hur de blir nästa vecka får nog vara med på måndag men sen får han nog gå själv skulle jag tro.. konstigt kommer de bli att inte ha han nära hela tiden.. men han tycker de är kul så de gör att de känns helt okey..=)


ont har ja idag med men men de ä la bara att härda ut... de är ju inte så långt kvar ... ne nu ska jag framkalla lite kort... skriver kanske senare
Upplagd av GöLLaN kl. 02:50 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 13 maj 2009

AJAJAJAJ

Har ont ont ont har haft de i en vecka snart känns som att vänster ben ska hoppa av som att tarmarna ska åka ut de sticks mellan benen o ja allt som kan göra ont gör nog ont..! men får stå ut... va hos barnmorskan idag o bäbisen är nästan fixerad så hon trodde att de va de som gjorde att jag hade så ont... får la se om bäbisen kanske vill komma tidigare?! bäst är ju om jag går full tid men ja de är ju inget ja kan styra...


Tredje dagen på dagis idag o allt går mycket bra.. idag gick han till fröken istället för mig när han ville ha frukt va förmodligen för att han inte riktigt visste vart jag va men iallafall=)) han är helt slut nu både när vi kommer från dagis o när han ska sova.. mycket nytt för han... nästa vecka kommer ja nog få lämna han lite själv se hur de går.. han kommer nog bli lite ledsen men de kommer gå över snabbt tror ja..


a ne har nog inte så mycke mer att skriva idag..
Upplagd av GöLLaN kl. 11:13 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 11 maj 2009

Första inskolningsdagen




ja idag va första dagen på inskolningen för Hampus.. de gick hur bra som hälst.. han höll sig nära mig den första kvarten sen va han över allt=)) han lekte med barnen han ville att ena fröken skulle läsa för honom han skötte sig fin fint..=)) så de där kommer nog inte bli några problem alls... Han va jätte trött på slutet så när vi kom hem fick han äta mat vilket han inte riktigt hade ork för men jag fick i han en tugga sen åt han resten själv sen fick han gå o lägga sig o somnade på två S...=) älskade barn..=))


Igår va nickes mormor o morfar här en stund de va jätte kul att se dom=)) Dom blir så glada när dom träffar Hampus o Hampus blir lika glad han=))

Efter att dom hade åkt sov Hampus en stund oså kom Julia Jonas o Svea va ute en stund men de blåste ganska mycke så va bara ute en timme gick in o åt Svea o Hampus lekte sen kom Eline o Pekka o hämtade våran gamla soffa så nu är vi av med den också=)) Vid nio hade alla åkt hem Hampus sov.. Nicke fixade en dator åt en kompis .. jag gick o la mig vid elva då va inte dom klara en så vet inte alls när Nicke kom till sängs men de va nog inte allt för tidigt jag fick nämligen väcka han i morse...

Får se vad vi ska göra nu på middan elle ska väl börja med att se när han har tänkt att vakna han har snart sovit en timme.. kanske går till gläntan en stund eller går o hälsar på någon bara?! eller så kanske vi bara är hemma=)! a får se =)!!
Upplagd av GöLLaN kl. 02:48 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 10 maj 2009

EN MÅNAD=)

Ja idag är de precis en månad kvar tills jag garanterat är två barns mamma=)) De kommer gå så fort nu... I morgon börjar inskolningen på dagis för min lilla Hampus den håller på i två veckor.. sen tror jag att han är redo att vara själv där.. Men får ju vara med han längre om de inte känns som läge att lämna han.. men då blir jag förvånad.. han är ju ganska tuff av sig=)!

*Igår va vi hos Julia Svea o Jonas de va trevligt satt o surra kolla på film Jonas systrar va där också=) va hemma vid halv tolv kan ju säga att Hampus han somnade på fyra röda.. om inte enu snabbare=)) men han sov bara til halv tio idag..

Nickes Mormor o Morfar va förbi förut de va kul=) alltid kul att träffa dom.. blir ju inte allt för ofta.. men de känns som att de är en sak att åka till Elaine själv henne har jag ju träffat så mycket o varit mycket med Nickes mormor o morfar har jag inte varit så mycket med så de skulle kännas lite konstigt att åka själv.. Nicke är ju inte den som är lättast att få med sig säger ja på Måndagen att ska vi åka till Kälarne i helgen ja de kan vi göra säger han oså säger han att han ska ringa o kolla så de är lugnt så frågar man på onsdag om han har talat med dom ne jag ringer i morgon sen blir de aldrig gjort.. o man får vara hemma... .. a de kanske blir bättre sen?!=) bara att hoppas=))


Hampus klättrade upp på en köks stol igår o så lutade han sig över ryggstödet o va händer jo den tippar så Hampus for med stolen ner i golvet de gick ganska bra han blev nog mäst rädd han fick ett sår brevid ögat ...

Han har blivit så vild han klättrar överallt tror han är hulken =))! haha..

ne nu ska jag lägga mig ner en stund se om sammandragningarna ger sig!
Upplagd av GöLLaN kl. 06:07 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 7 maj 2009

Litet inlägg

Har inte skrivit på 100år nu.. orkar inte skriva allt som jag har missat att skriva heller=) men hade de jätte bra i Örebro o i Åtvidaberg..=)) resan hem gick bra.. Hampus sov mellan örebro o stockholm sen från stockholm till östersund va de full fart med alla barnen=)) de va skönt att komma hem=)) i måndags gjorde vi inte så mycke va på Gläntan en sväng sen va vi hemma o grejjade nicke va ledig han tog en dag ledigt för att vara lite me oss nu när vi hade varit borta så länge=)) Fixade till sängarna så nu står en spjälsäng brevid sängen igen konstigt de känns de är nära nu=)) i Tisdags va de unga mammaor de va kul.. dock bet hampus ett av barnen där men de gick inte hål o hon blev inte ledsen så de va ju bra men gillar inte att han bet henne.. hoppas verkligen att de är något han inte har tänkt fortsätta med... på kvällen där så hade jag skit ont i magen mådde illa hade ont överallt de tryckte på neråt.. trodde jag skulle bli galen... de hade inte blivit bättre igår så Nicke fick vara hemma o ta hand om Hampus... men på kvällen blev de bättre... men de gör fortfarande ont i mellan åt... Idag har jag varit hos läkaren o gjort ett ulta ljud o fått tid för snittet.. så om inget händer innan så ska bäbisen ut den 10Juni=) vi talade lite fram o tillbaka om datumet men efter som att jag gick över med Hampus så betämde vi att jag skulle gå full tid denna gång också de känns bra =)) Fick nya soffan idag.. de är så fiiin=)) hel nöjd=) Ikväll ska jag o Nicke på föräldrar möte på Hampus dagis.. sen börjar han på måndag.. min lilla kille blir en stor kille..=) Dock har jag fått veta att man bara får ha dom tre timmar om dagen på dagis fram dagar i veckan under sommaren sen efter sommaren får man ha fem timmar tre dagar i veckan... men får stå ut under sommaren =)
Upplagd av GöLLaN kl. 03:55 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0