Maj 2008

lördag 31 maj 2008

Seg 1/6

Igår va jag med Penny på marieberg de var trevligt.. penny bjöd mig på macka som vanligt... men ja va fan hon ä rik o jag fattig=) så ja hon får dela med sig till dom fattiga=) köpte iallafall två linnen tre ramar o en duk... linnena hade jag presentkort på ramarna o duken va på rea så ja nu har jag verkligen 0 kronor på kontot men men sånt ä livet... hoppas pappa är snäll o kan ge mig lite dollars...

Försökte prata med min pojkvän igår de gick väll mindre bra.. får ont i magen när han inte är som han ska.. hoppas han ringer sen..=((

Idag ska jag till Matte o Johanna. de ser jag fram imot...=) mina sötisar...

På Fredag bär de av till Stockholm.. de ska bli kul.. ska vara barn ledig hela dagen.. mamma ska ha Hampus o pappa ska ha Donna...

ne nu ska jag byta på Hampus för nu har han bajsat klart=)
Upplagd av GöLLaN kl. 23:47 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 30 maj 2008

HAMPUS STOR KILLE=) 30/5

Idag har Hampus fått sin första tand=)) stor kille=) han vaknade 8gånger inatt... så ja nu har den kommit=)

snart kommer Malin o hämtar mig ska in till stan träffa Penny kolla på en lägnhet sen ska jag till frsäkringskassan o öbo.. sen ska säkert penny glo på något=)

Donna äär halt=( tror hon har sträckt sig... så nu blir de lugnt i några dagar. se om de blir bättre...

ne nu ska jag glo lite på TV..
Upplagd av GöLLaN kl. 00:52 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 29 maj 2008

UTMANAD

Utmanad
Fick en utmaning av Anneli.

För Fem år sedan: ja för fem år sen hängde jag på raggartorget söp som ett svin o åkte bil o levde allmänt livet (tyckte jag då)..=)

För Tre år sedan: va jag duktig i skolan, söp ganska mycket då också.. va glad som vanligt och hade väldigt mycket funderingar kring hur livet skulle bli. oså blev jag hundägare till underbara Donna

För Ett år sedan: blev jag gravid med Hampus flyttade till Myrviken va TOK kär i Nicke (vilket jag fortfarande är)..

För Tre månader sedan: hade jag varit mamma i en månad, trivdes jätte bra... Lärde känna Carro Tomina o EMilia bättre.. jag o Nicke hade varit tillsammans i 1½ år

Igår: va jag o tränade Donna med Malin, Linn Cecci o Penny var här o hälsade på. Hampus satt i vagnen för första gången...

Idag: har jag varit o käkat med malin varit ute med donna städat hela undervåningen försökt lära Hampus säga mamma som vanligt... =) men de går inte så bra...=)

Imorgon: ska jag kolla på lägenheten träna mer med donna träffa penny ida jolene o johan och MAlin så klart..=) ska till Öbo o till Försökringskassan annars har jag ingen anning vad jag ska göra sen..=)


nu utmanar jag Emilia Carro Penny Becca Malin
Upplagd av GöLLaN kl. 08:30 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 27 maj 2008

27/5 Träning

Idag har jag o Malin varit ute o gått o Malin har hjälpt mig att träna Donna när de gäller hundmöten de va så kul o de va jätte bra o få veta vad man gör för fel som man inte tänker på=)) så nu jävlar är de träning som gäller för både mig o Donna...=)) var ute en sväng förut själv med donna Eller ja Hampus va med också men iallafall så var vi ute i en halv timme o träffade 7hundar o de gick jätte bra alla gånger trots att den ena kom cyklandes..=) så stolt så i morgon är de fortsatt träning=) i orgon kommer Penny o Hera och så kommer Linn också< de ska bli så kul o träffa dom.. va alldeles för länge sen... jag var med malin till marieberg idag också... Malin köpte jätte fina solglasögon till Hampus=) oså hittade jag en vagn jag ska köpa till Hampus nästa månad.. han kommer viserligen inte kunna ha den en men sen när han kan sitta själv ordentligt oså...=)) den va så sjukt snygg=))

Min Älskling fick jobbet idag... så stolt över honom.. fast jag visste redan att han skulle få de=)) han är ju så duktig=) Älska<33

Emilia hade ringt flrut fan att jag missade de=(( hade varit kul o surra lite... Har inga pengar på telen heller=( aa Hoppas hon ringer igen... tänkte på henne förut tänkte att ja egentligen ska Emilia hämta mig om en halv timme oså ska hon säga fan nu va du först igen... sitta 0 surra till Svensta sen ha massage sen hem... Saknar!! Men när jag kommer hem då MÅSTE vi ha MAMMAFIKA... Saknar de...


ne nu ska jag vara social i telen med Nicke...<3 <3
Upplagd av GöLLaN kl. 12:43 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 26 maj 2008

26/6 mycket gjort

igår blev de att jag pappa Hampus Malin Robert o Micke åkte till Jennie Sandra o Cajsa o fikade de va jätte trevligt jennie höll Hampus typ hela tiden=) gull.. när vi kom hem så gick ja o malin ut med alla hundarna o Hampus sov i vagnen nästan hela vägen... vi var ute i två timmar de va så skönt..=) Donna är som hon va förr igen inte alls stressad eller så de är skönt.. o enu bättre är de att jag slipper morgon promenad pappa tar henne varje morgon innan han går till jobbet så då går han en runda som tar en timme ... de är skönt slippa dra på Hampus kläder o allt på morgonen¨.. så nu kan vi ta de lugnt o vänta på att Hampus ska sova igen då går jag ut me henne=))

Idag så skulle jag på visning i brickebacken de hela började med att jag sov förlänge så de blev jätte stressigt... trodde Hampus skulle vakna som han brukar men ikke han vakna vid halv 9 o tåget gick tio i så vi skyndade oss men när jag halv vägs var till tåget typ så ringde Malin oså sa hon att hon kunde köra mig istället... gick tillbaka så gick vi hem till henne fick lite hundgrejer (tackar malin=))) sen åkte vi trodde visingen var halv elva men ne den va halv tolv så vi åkte till Ida så länge hennes katt hade fått en kattunge vet inte om de har kommit fler nu?... sen åkte vi tillbaka till visningen men ne då kom aldrig bovärden så ja då åkte vi till Willys o handlade blöjor o ersätning sen käkade vi på Max sen åkte vi till hennes pappas djuraffär o hämtade en skölpadda o massa grejer till den... de va någon udda sköldpadda den hade mjukt skal..=) sen åkte vi hem jag gav Hampus mat sen gick vi en sväng med Donna sen gick vi hem har städat o PLockat lite nu så nu är de mästa upp packat iallafall d jag behöver oså har jag lagt hampus städat ena badrummet o grejjat lite i köket=) oså har jag pratat med min älskade Nicke fy fan vad jag saknar honom... min älskling... de går bättre o bättre gråter inte lika mycket men saknar han så fruktansvärt mycket...

Hampus han är förkyld men örat verkar mycket bättre så de ä skönt... Han pratade med Nick i telen idag o han blev jätte glad oså ville han ha telen hela tiden..<3

Hampus o Nicke <---- Älskar er med hela mitt hjärta ni är dom bästa<3 <3
Upplagd av GöLLaN kl. 08:53 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 25 maj 2008

25/5 Örebro

ja nu är man örebroare igen med blandade känslor. tror jag grät 95% av tiden igår usch de va så fruktansvärt jobbigt att lämna Nicke... Något av det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv... saknar han fruktansvärt mycket redan... Man kommer verkligen på så själv hur mycket man älskar honom... Ja skulle denna man en dag fråga om jag vill bli hans fru skulle svaret bli JA,,, jag vet att han är den jag ska leva med i resten av mitt liv...

Resan gick bra Hampus va lite grinig i slutet bara men annars var han jätte duktig... gooos... Donna hon bara myser hon älskar pappa .. funderar på om hon tycker mer om honom en mig?? han har avrit ute me henne varje gång sen vi kom hit.. de är faktist skönt o bli lite bortskämd,,,=))

Idag fick jag en lägenhet elle ja jag ligger etta på den så ska ringa i morgon så jag får komma o tita på den...

Idag ska vi till Jennie o fika de ska bli kul o träffa henne o mina små systrar..=)) Ska kolla om Malin o Robert ska med också.. sen ska pappa lämna bilen på servic... jag vet inte vad jag ska göra ikväll? har försökt få tag i Nicke men de går inte så bra för mig=) men han ringer väl när han ser att jag har ringt.... Min älskling.. tänker på han hela tiden... men vet att jag måste pröva gör jag de inte nu.. när ska jag då göra de?!

nu ska jag byta på Hampus oså ska jag underhålla honom lite=)

ALLA DÄR HEMMA I MYRVIKEN O RUNT I KRING TÄNKER PÅ ER SAKNAR ER,,, MEN JAG KOMMER NÄR NI MINST ANNAR DET=)
Upplagd av GöLLaN kl. 04:11 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 22 maj 2008

22/5 mycket riktigt

Kolla in Hampus ögon=)! hahah.. de är Hampus farmor som håller=)!



Ja Hampus hade öron inflamation... men bara på vänster sida... så de va ju inte konstigt att han skrek som han gjorde igår=( stackarn... Ja otur va där imot att alla mina pengar va med Nicke i stan och jag fick inte tag i Eline.. så ja blev fundersam o funderade på hur fan jag skulle ta mig till Svensta o hur jag skulle få tag i pengar??!! men så ringde ja Emilia o frågade om hon kunde köra iallafall... sa då att jag skulle ringa upp när jag fått tag i Eline men underbara Emilia sa då att jag kunde låna pengar av henne tills i morgon... De va guld värt...=)! tackar vännen..=)!! Sen de här med att få i han Pencelinet de är ju lättare sagt en gjort.. i vanliga fall så borde han svälja de med tanke på att jag sprutar in de så att man ska svälja atomatiskt men inte Hampus..!! men de går om man tar putte lite i taget... =))

Pratade med Linn idag..=) de va så roligt o tala med henne.. blir ju inte så ofta längre hon är ju överallt hela tiden.. Ja menar hur dyrt är de inte att ringa till Norge?! London? Spanien... ja hon reser o reser en riktig luffare=)! hhaha... snart ska hon tillbaka till spanien.. men jag hinner träffa henne innan.. de ser jag verkligen fram imot=)! <3

I morgon är de Kalas hos Carro =) Alfons fyller hela 2År..stor kille=) så de blir trevligt...

Jaha nehe vad ska man göra nu??!! jo jag ska vänta på tvätt maskinen oså ska jag bada Hampus så han är ren o snygg i morgon=)!! se vad man sak sätta på han?!?! Just fan vad ska jag själv ha på mig??? har ju packat ner alla kläder nästan!! oj.. kanske får packa upp de igen... känns ju lite otrevligt att gå dit i mina berömda luffar byxor=)!! ja ne nu måste ja leta o se vart jag har packat ner alla byxor..
Upplagd av GöLLaN kl. 12:26 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

22/5 Hampus=(

Hampus mår inte alls bra skriker två-fyra timmar i sträck så nu har jag varit på BVC hon mistänker öroninflamation så jag ska till doktorn med honom klockan 10.15... usch stackars Hampus.. men natten har varit ganska ok endå... men de ä just de dära börjar han skrika så slutar han inte.. så jag tror ju på öroninflamation för de må ju göra ondare när man skriker?!!! aa hoppas dom kommer fram till vad de är...


Ja nu ä de bara två dagar kvar tills de bär av till Örebro...
Upplagd av GöLLaN kl. 00:22 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 21 maj 2008

21/5 Trött


de va hur trevligt som hälst på mamma fikat igår=) glömde tyvärr kamran vilket var synd.. men men..

efter mamma fikat kom jag hem o Diva hade möblerat om hela badrummet såg ut som att de hade varit fyra hundar där inne... ska bli skönt o slippa sånt sen.. Amanda kom hit o hälsade på hon följde med mig o hämtade kartonger..=)sen åkte hon hem till mor sin.. men hon kom tillbaka oså kom eline o Robin också...


packade jätte mycket igår också... har packat nästan allt nu... könns lite knepigt o se alla kartonger som ä packade...

Va på promenad förut med Emilia de va trevligt skönt o ha lite sällskap när man går.hampus vaknade typ när vi kom hem så jag lyfte han ur vagnen la han i soffan o skulle ta av han fick av han halva overallen o mössan sen sov han igen=) Gull. Hampus är jätte förkyld o har feber o är inte nöjd alls =( stackarn
Upplagd av GöLLaN kl. 11:45 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 19 maj 2008

20/5 MammaFika


Ja idag är de mammafika hos Carro=) de ska bli så trevligt.. skönt att ha någe att göra.. sen ska jag hem till Mikaela o Fika så jag hinner se hennes nys lägenhet=)!! de är ju ett MÅSTE...=) ska städa idag igen också.. Fattar inte hur vi lyckas??!! men ja på någe vis får vi till de iallafall..!!

Idag ska jag be o kartonger på Ica också så jag kan börja packa saker.. oså ska jag löpa sopsäckar så jag kan slänga ner alla kläder lakan handdukar m.m.

Har nyss duschat o tvättat Hampus så Hampus är klar jag ska bara sminka mig lite så är jag klar också=)! Ska ut med Donna innan jag drar också...


ja grät bara tre gånger igår=) duktig jag..=) Men varje gång jag gråter nu så tänker jag på allt bra med att flytta odå blir de bättre... Nickes mamma var här igår.. tror hon börjar acceptera allt mer o mer... de känns skönt...

ne nu ska jag väll göra någe vettigt istället för att sitta här=)!!
Upplagd av GöLLaN kl. 22:45 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

19/5 redan på Lördag

bilden är på mig o Hampus igår kväll=)




Ja på Lördag flyttar jag hem till pappa.. de blev fortare en de va tänkte men efter som att hundarna inte går ihop längre så är det inte mycket att göra... Känns jätte jobbigt fick lixom inte förbereda mig på någe vis... Grät säkert 1000gånger igår känns så jobbigt att lämna Nicke...=( men jag vet att de är bäst så här... funkar de inte så får vi lösa det... Just de dära att lämna Nicke min älskling han jag älskar så högt på denna jord att inte få sova med honom att inte träffa honom varje dag... Kommer bli kämpigt först och många tårar blir de men man vänjer sig.. de är ju inte så att vi aldrig kommer ses mer... Så ja de ä bara att börja packa alla saker.. Robert o pappa hämtar mig på Lördag kväll så då ska allt vara packat o klart... Men de är ju inte så mycket med tanke på att jag lämnar nästan alla möbler till Nicke.. Jag ska ju få mammas köks o vardagsrumms möbler sen när jag får en lägenhet... Känns lite knepigt att flytta hem till pappa igen=) men vem vet de kanske blir kul... De ä ju inte allt för länge jag ska bo där=)! Pappa och jag går ju bra överrens så de kommer inte bli några problem...


Hampus sov enda till 8.30 idag de va skönt... Emilia kommer o hämtar oss snart ska till baby massagen..=)

De är också en sak som känns lite tråkig att jag har mina vänner här nu Rebecka Amanda Emilia Carro m.fl. men jag kommer ju vara här ganska mycket så kommer träffa dom endå... =) sen finns de ju internet o tele=)! Tur är det.. hur skulle man annars klara sig??=)!

Ne nu ska jag fixa de sista innan vi ska åka..=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 00:21 5 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 18 maj 2008

18/5 Flytten blir av iallafall=))!!!

Japp flytten blir av endå...=)) Jag o Nicke har talat idag o han tyckte att vi kunde pröva iallafall.. känns de inge bra får man lösa de då=)!! JAG ÄR SÅ GLAD NU=))!!!



Nicke Sundin I LOVE YOOOOOU <3 <3


Ja blev bjuden på galas på Freda..=) se vad man ska köpa för present .. Någon som ska till stan på Onsdag kanske??!=)!!!

Idag har jag varit hos Rebecka o Fikat.. Mys... kul o tala lite...=)

Pappa han är nöjd nu när Nicke sa att det var okey att flytta`=))


GRATTIS IDA ... Hela 22År idag <3=)!!

Ne nu ska jag fortsätta städa kanske skriver mera sen?=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 01:37 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 17 maj 2008

17/5 ingen flytt

De blir ingen flytt till Örebro... Nicke vill inte träffa Hampus så lite.. så ja har inte så mycke att välja på en att stanna... Känns tråkigt.. men ja vi är ju två om att ha barn... vill inte ta han härifrån när Nicke känner att han vill träffa honom mer...
Upplagd av GöLLaN kl. 07:40 5 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 15 maj 2008

Fredag 16/5


Ja ee kommer nog aldrig få en lägenhet ligger 6a på den ena o 3a på den andra..!! Surt... så ja man får nog på kvar här ett tag till...

har talat med mamma nu o jag ska kolla med Öbo om jag kan ta poäng av henne.. så jag får en lägenhet .,,, vi har ju sgt upp den hära... så måste ju ha en lägenhet nuuu..=)

Jävla snööö.. Varför ska de komma snö nu?==!! de är 16Maj de är inte lite snö heller de är typ jätte mycket...
Upplagd av GöLLaN kl. 21:06 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

15/5 tyvärr

Fick tyvärr inte lägenheten jag hade sökt.. men har ju två till jag får veta vilken plats jag har på i morgon så får hoppas på dom istället..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 06:36 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Torsdag 15/5 Hundar


satt o kollade på blocket på valpar mäst för att dom är så söta... så tänkte jag på de dära alla skriver hälst på landet eller landet är ett måste där hunden kan springa fritt... ja jo visst de kan den ju men hundar kräver mer en att bara vara på en gård.. dom måste ju få komma till andra ställen vilket jag tror vet många som inte gör just för att det är så enkelt att bara släppa ut hunden... släpper ut den följer inte med ut gör något annat medans hunden är där ute i sin ensamhet o springer... Tror ju där imot att om man bor i lägenhet t.ex att de blir en annan sak då måste man ut.. har man väl kommit ut kan man lika gärna gå ett tag.. så jag vet inte vad som är bäst?? en hund på landet eller en hund i lägenhet?! Klart de är bättre på landet om man sköter de o inte bara släpper ut den på gården.. men hur många är de egentligen som går med sin hund varje dag som bor på landet?! bor du i lägenhet är man så illa tvugen att gå ut...
Upplagd av GöLLaN kl. 00:21 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 14 maj 2008

Torsdag 15/5


Kollade i morse om jag hade fått lägenheten men de stog att den höll på att behadlas så ja får vänta ett tag till... Ja de snöar o fan vad less jag blir nu måste jag gå i detta skit väder... men men... inget att göra ta på sig bra kläder o se glad ut eller någe sånt hade tänkt att ta promenaden till Emilia måste få upp konditionen så jag orkar med den dära backen vid henne=) men nu när vädret är som de är så blir de backen runt istället... ... Hampus har sovit dåligt inatt igen.. vaknat typ hela tiden.. Less jag blir.. men men känner mig ganska utvilad endå...


ne nu ska jag ta min frukost oså ska jag ge Hampus mat innan vi går också...
Upplagd av GöLLaN kl. 23:08 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Onsdag 14/5 Ångest


Ja usch nickes mamma va här nyss o hon frågade om flytten o de.. först lät hon arg sen dryg sen lessen.. Usch trodde jag skulle börja gråta.. hon är den sista människan jag vill göra lessen ju... Men kan ju inte låt de styra allt heller.. men de känns i hjärtat vet ju hur fäst hon är vid Hampus..!! nu känns allt bara jobbigt... enu värre att Nicke inte är hemma så jag har någon att prata med o som kan hålla om mig=( han kommer inte hem förns på freda.. de är ju 1000år kvar..


Idag har jag gjort absolut ingenting typ... har inte haft lust med not..!!
Upplagd av GöLLaN kl. 11:41 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 13 maj 2008

ONSDAG 14/5---> DE ÄR INTE SANT.. mORrRrR


Vaknade tio i sju av att Nicke säger FAN jag har försovit mig... typiskt tänkte jag men samtidigt så Hampus har hållt på hela natten.. men men han ringde sin boss o sa det så han ska åka in med elva bussen... De är ingen som ska till stan innan??!=)! AA iallafall kollar ut o vad ser jag??!!! de är ju vitt det snöar och det är den 14MAJ HHel galet tycker jag... Fy o usch.. jag tänkte ta en lång promenad på morgonen men glöm det aldrig i det här vädret... ne fy o usch...

skriver mer sen..
Upplagd av GöLLaN kl. 22:48 2 kommentarer Länkar till det här inlägget

Tisdag 13/5


I natt sov Hampus så där.. vaknade tre gånger men sov till halv 8 så jag klagar inte... Jag Donna o Hampus gick till EMilia vid halv tio skulle dit o kolla när dom släppte ut korna=)) de va kul.. Carro mogge Kelly o deras två släktingar var också där o kikade=) sen fikade vi lite.. sen åkte dom jag gick hem strax efter... kom hem pratade med Penny sen med Ida o lägenheten va skabbig sa hon men mycket berodde på att det var så stökigt.. men skulle få nya tapeter o nytt golv i köket.. så jag har takat ja.. se om jag får den..=) Hoppas... Mamma sa idag att jag får hennes käks möbler och soffgrupp.. =) de va skönt då slipper ja de med så mycket här ifrån..=) ger det till Nicke istället så då har han allt..=)


Känns mer o mer i magen att de kommer bli jobbigt utan Nicke vid ens sida... Älskar han så fruktansvärt mycket... men vi kommer ju träffas på helgerna.. så ja man får härda ut.. kan ju inte styra sitt liv efter kärlekens bästa jämt.. måste ju tänka på en själv ibland också... De kommer bli bra...
Upplagd av GöLLaN kl. 12:53 3 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 12 maj 2008

Måndag 12/5




I lördags var vi i kövra o grillade det var jätte mysigt o mycket folk.. Smabon min blev lite för full=) haha... Jag o Hampus åkte hem vid tolv Nicke kom vid 4... =)

På söndag var jag jätte trött Nicke hade lovat att ta Hampus på morgonen så jag fick sova men han var så bakis att han inte orkade så ja de var bara att gå upp såg ut som ett lik o kände mig slö... Hampus hade ju sovit dåligt i 8nätter så jag var helt borta=) Skulle åkt på auktion men de blev inte så... Jag vaknade nämligen på golvet av att Donna pep o slickade på mig hade svimmat o slagit i pannan så har ett märke där... Nickes mamma kom o tog Hampus så jag fick vila men kunde inte sova.. sen gick Nicke upp o tog honom då somnade jag två timmar... skönt var de... åkte en sväng till Emilia Robin skulle fixa hennes dator sen åkte vi hem vid 21.00 ... la Hampus kollade lite på Tv... sen mös jag o Nicke lite.. sen var de säng dax...

I natt sov Hampus hur bra som hälst han sov mellan 21.30 till 03.30 sen från 03.45 till 08.15 trodde jag såg fel på klockan... Kände mig så glad o nöjd att han entligen sov så bra=)! så idag ahr jag haft lite mer ork fortfarande trött men känner mig bättre... Va på Baby massage idag i svensta med Emilia o Erik de va jätte mysigt... Hampus han höll på o talade med charlie bäbisen som låg brevid=) haha... så söt.. alla bäbisarna va typ mellan 11dagar till tre månader oså va de Hampus =) haha.. va o handlade lite också solskydd, tvål,babyolia, nutrilett ja de va la de... på vägen hem åkte vi till Eline och lämnade Hampus... Tänkte jag skulle få städa utan avbrott.. så ja nu har jag gjort de klart... Robin o Nicke skulle hämta Hampus innan dom kom hit... så dom kommer snart tror ja=)..

I morgon ska jag till Emilia o kolla när dom släpper ut korna=) de ska bli kul-... de ser ju så roligt ut när dom hoppas o skuttar o far=)!! ...
Upplagd av GöLLaN kl. 07:10 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 10 maj 2008

Tider.. Lördag








Lägger upp några party bilder=)
videoLåg ute o solade nyss kollade igenom telen då hittade jag den här videon=) kom på att det är fan snart ett och ett halv år sen jag filmade de... usch vad tiden går fort... men de kvällen var jävligt rolig... jag saknar dom som fan...
Ja gud vad mycket man egentligen har gjort i sitt liv..=)
Lägger upp några party bilder=)








Ska snart dra till Nickes mamma o grilla Nicke o Hampus är redan där dom åkte tidigare så jag skulle få vara själv ett tag.. Kände mig bara irreterad o sur.-.. stackars Nicke fick ut för de..=( FÖRLÅT HJÄRTAT... sa förlåt men han förstod han sa alla har sina dåliga dagar.. skönt att han förstod iallafall.. men jag ska inte bete mig så där endå men men ibland kommer de bara...
Upplagd av GöLLaN kl. 07:45 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 9 maj 2008

Lördag


Igår la jag ner Hampus i vagnen satte på Donna kopplet oså gick jag till EMilia hon kom o mötte mig vid fotbollsplanen.. så gick vi hem till henne.. pratade om allt o inget tog hand om barnen käkade.. sen körde Emilia mig hem.. de va snällt.. sa att jag kunmde gå men hon skulle endå ner till affären...När jag kom hem tog jag ut Diva sen la jag Hampus han var jätte jätte trött..=) sen kom Älsklingen hem.. han var sleten.. han hade gjort en prov på jobbet o hans boss sa att det var en av dom bättre städningarna han hade sätt..=) blir så glad för hans skull=) sen har dom andra på jobbet antytt att han kommer få jobbet.. På kvällen igår skulle vi egentligen till Ove o grilla men de blev inte så Robin kom aldrig o vi var så fruktansvärt trötta...

Hampus vaknade halv sex i morse plus att han har vaknat tre gånger under natten... de har tar död på mig..=) men men de blir nog bättre snart... får helt enkelt stå ut=)


Vi ska säga upp den här lägenheten på Måndag.. Nicke ska nämligen bo med Foffa i stan.. Foffa hade fått en trea i Torvalla. så då ringde Nicke o frågade om han fick bo där med honom det fick han.. de blir jätte bra då slipper han pendla så långt han har hjälp med Diva och så är han inte själv... Får vi se när de bär av för mig... men va fan flyttar jag 1Juli så kommer jag tillbaka redan 2-3augusti för jag ska på dop/bröllop den 4=))!!!


Ne nu ska jag ta hunden min...=)
Upplagd av GöLLaN kl. 23:53 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 8 maj 2008

Fredag

Gud vaknade i morse av att jag Saknar min lilla syster Sandra väldigt massor.. den är hon som är på bilden=)) <3 <3



Igår va de sov morgon=)halv sju =) skööönt... var så nöjd.. vet inte vad han har för sig nu förtiden han vaknar typ 3-4gånger per natt .. men tror tänderna där nere är på G... I morse fick jag sova till sju..=) Nöjd... han är så söööt...

Igår va jag på föräldrar gruppen trodde inte jag skulle hinna men jag han... de va om tänder oså de va intressant mycket man inte tänker på..=) sen åkte vi till Svärmor.. de va trevligt käkade mat och Eline tog Hampus typ hela tiden.. =)

Beställde massa kort igår ... vill ju ha massa kort på min lilla son-..<3 <3 beställde i tisadgas också dom kom igår dom va fina men et var ett som blev fel så det får jag skicka tillbaka...
de är billigt =) -----> www.extrafilm.se

Gjorde intresse anmälan på tre lägenheter till igår två av dom var inflytt 1 juli den andra första augusti så de blir många visningar för stackars Ida=) haha... Hoppas på de bästa nu.. Känns lite knepigt att flytta nu när man har hittat lite egna vänner och när man faktist har någon att ringa o gå över till när man har tråkigt.... men men kommer ju o hälsar på titt som tätt=)) Känns jobbigt att bara träffa Nicke på helgerna men jag kan inte hänga upp mig på honom heller.. menar jag har tänkt att leva med denna människa i resten av mitt liv så vi hinner ju träffa varandra=) Men ja man vill ju vara nära dom man älskar... Samtidigt som de känns jobbigt att lämna allt o alla här så ska de bli lite små kul o bo själv vilket jag aldrig gjort.. se hur jag klara de...=) Men Hoppas Nicke flyttar inte fort=) Så jag är den någon som har ett jobb i Örebro till Nicke?!=))
Upplagd av GöLLaN kl. 23:39 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 7 maj 2008

Onsdag


Morgonen började klockan fem så jag gav han mat men sen sov jag vidare medans Hampus låg brevid mig o pratade o grejjade=) fick gå upp vid sex=) då blev han grinig o tyckte att vi skulle leka han o jag=) så vi lekte lite o grejjade lite va ute me hundar.. så somnade han vid 09.15 jag höll på o ringde runt lite och så glodde jag på TV=) lata mig.. sen vaknade hampus vid halv elva så då gick vi till affären tog med Donna ner till Fröjdholmen o kastade pinne..=) Hampus var jätte arg men till slut somnade han--=) på vägen hem hämtade jag posten... när vi kom hem så sov HAmpus bara 15min men han hade ju sovit ganska länge i vagnen =) så han var pigg=)) Ja vad gjorde jag sen jo jag dammsög diska o trokade lite o tvättade vek tvätt.. lagom kul=) men måste ju göras=)


Ja har nyss varit ute med Donna o jag har fan noll koll haha.. först kom de två hundar som jag helt missade så dom gick förbi o Donna var lös o jag var i min egen lilla värld elle not=) sen fem min senare kom de en tjej med barnvagn o en hund samma sak där missade de helt.. tur att Donna inte drar.. Pinsamt annars=)

Badade Hampus för en liten stund sen han tycker de är så kul sötnosen.. gav han mat o la han..så nu har han precis somnat=) Han är verkligen den jag älskar HÖGST på denna jord.. han är som min andra hälft... UNDERBAR!!!


Jag som aldrig ville ha flera barn men nu har jag bestämt mig vill ha en till sen får de vara bra... men kommer bara skaffa ett till om jag blir snittade tänker inte utsätta mig för de dära igen... Usch trodde jag skulle dö oså slutar de hela med att Hampus höll på att dö.. ne de vill jag inte vara med om igen... så de blir en till om jag blir garanterad ett snitt annars får de vara...


ne nu ska jag damma de sista sen ska jag sova... GOD NATT=)
Upplagd av GöLLaN kl. 12:22 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 5 maj 2008

Tisdag

<---- I Pölarna Donna,Magnum( R.I.P=( ),Lukas,Tea

Min blogg är konstig de står fel datum de jag skrev igår den 5/5 står att jag har skrivit den 4/5 så nu skriver jag dagen när jag skriver=)


Igår va de första dagen för Nicke de hade gått bra men han var bra trött när han kom hem... fick besök av Krille Jonas o Julia och lilla Svea=) hon hade blivit jätte stor=) sötnosen... satt o snackade om allt o inget typ... dom åkte hem vid halv 9.. vi gick o la oss preis efter de typ.. kockan tio knackade de på dörren fatta ingenting ... de var Julia hon hade glömt sina nycklar så hon kom inte in... stackarn hon hade fått bett sin granne att köra henne hit... de va tur att hon hade en sån snäll granne..=) Tänk om man själv hade de...


I morse så låg min kära sambo o drog sig alldeles för länge så vem fick ta ut hans hund?? Jo jag... fan om han fortsätter så.. då säljer jag henne själv... Tycker de är jätte jobbigt att gå med henne och vagnen.. hon håller ju påå att dra omkull den säkert fem gånger varje promenad.. så ne så får han inte fortsätta tycker de räcker att jag tar ut henne en gång om dan... bara de gör ju att humöret kan bli förstört en hel dag... Tyvärr... vissa dagar är hon helt underbar.... men de spelar ingen roll hans hund hans ansvar... jag har ju min hund o hon är mitt ansvar... jag måste se till att hon tränas o får den motion hon ska ha...

Sen blir de Familjecentrum med Emilia.. oså kommer Julia också=)

Va ute med hundarna förut först Diva men va bara ute en snabbis med henne 15min typ sen gick jag med Donna i en timme typ.. lilla Hampus vaknade ju 05.00 så ja har haft tid på mig=) Hampus somnade i vagnen.. så han sover nu på baksidan... skönt han var så gnällig där ett tag...=))


Nehe nu ska jag lägga mig i soffan en stund o dö=)
Upplagd av GöLLaN kl. 21:46 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 4 maj 2008

Trött


Ja min kära Sambo gick upp halv sex jag vaknade då också en sväng.. men ville verkligen sova mera efter som att Hampus gjorde de... så jag somnade om tio i sex tio över sex vaknade Hampus...Surt.. trodde jag skulle få sova lite längre.. men men... Nicke börja praktisera idag jag hoppas de går bra för honom=) men de tror jag=)

HAn och jag har pratat igenom allt o han höll med mig om att han inte var lika duktig med Hampus som han var förr.. så de skulle han ändra på han var jätte duktig igår.. hoppas de fortsätter så... Jag menar i början kunde han gå ut o gå mitt inatt om Hampus var lessen Eller ta honom bara så där... vilket inte har hänt på länge nu.. så ja igår blev jag glad o så ska de fortsätta =)


I morgon blir de familje centrum med vill ni gissa?=)) haha Emilia så klart=)

ne nu ska jag ta o underhålla HAmpus lite..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 22:53 2 kommentarer Länkar till det här inlägget

barnledig


Igår kom svärmor o hämtade Hampus på eftermiddan trodde jag skulle gråta när han skulle åka.. =) haha töntig man är egentligen man vet ju att han kommer ha de bra o att han kommer tillbaka idag=) aja de är väll så att vara mamma... Emilia o Erik var här en sväng igår hjälpte henne me massa brev=) ska lägga dom på posten idag... sen så åkte dom Robin kom så spelade vi data lite.. skulle städa egentligen men de blev aldrig av.. får ta de idag istället..=) vaknade vid tio o de va så skönt=) sov hela natten... var lite orolig först men sen somnade jag... idag ska vi städa lite snart ska vi ut på promenad o Hampus kommer väll om en timme eller så skulle jag tro=)

vid elva tolv igår kväll så hörde vi hur någon började skälla trodde först att det var DOnna men så var inte fallet de stog en hund utanför altandörren o skällde.. hm hmm undrar vems de va den stog där säkert i 20min o skällde.. sen stack den vet inte om ägarn kom kanske? så ja undrar om Diva ska löpa snart... något må de ju vara...=)

Ne nu ska vi ut.. men kanske skriver mera sen..
Upplagd av GöLLaN kl. 02:39 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 2 maj 2008

Kövra


Igår bar det av till Kövra Svärmor skulle bjuda på mat... =) de var jötte trevligt o gott.. som vanligt äter man ju alltid för mycket när det är god mat.=) Kyckling gryta blev det till mig oså gjorde hon en tacopaj också... de va jag Nicke Hampus Johanna Håkan Mathilda alex svärmor och Pekka... va hemma vid halv ett inatt o skit trött var jag.. Hampus skulle upp 05.45 de va mindra kul.. så idag är ju lika trött som igår.. men ska ju ha barnvakt idag tills i morgon så inatt får jag sova=) NÖJD=)

Inatt vid fyra så ringde telen fatta ingenting men svarade iallafall de va Penny.. hon var lite orolig men det löst sig som tur var=)

Idag är jag less tycker lixom att ja att jag gör det mästa själv, de jag inte gör det klagas det över. blir så less. Jag har tvättat o tvättat själv hur länge som hälsta bad Nicke hänga en maskin men de gjorde han inte då sket jag i att hänga den. han må ju också göra det någon gång. igår när vi kommer hem säger han varför har du tvättat om du endå inte hänger upp det... MORRRRR!!! blev irreterad osa de att ja men de va ju du som skulle hänga den.. då blev han tjurig... Hampus han är min 24/7 jag tycker inte att det är jobbigt eller så men tycker där imot att han är faktist pappa. Nu kör han hela tiden med ja men han är ju så mammig så de är lika bra att du tar med han. Men känner att jag orkar inte ens ta upp de med honom längre jag tar mer en gärna Hampus själv.

Hampus han skulle kunna springa runt i gåstolen jämt han.. =) söt.. han börjar bli så fruktansvärt stark nu gör de ju ont när han nyper en i kinden..=) fällde en liten tår igår när han låg och sov i min famn han är ju så söt fin underbar de absolut bästa människa de jag ÄLSKAR mäst<3 <3


ne nu ska jag roa sonen lite..=) se hur arg han blir när jag tar han ur gåstolen.=)
Upplagd av GöLLaN kl. 23:38 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 1 maj 2008

Morgonen


Hampus vaknade 05.40 jag var helt död frågade honom om vi inte skulle sova lite till?=) men ne gick upp gjorde mat åt honom sen somnade han om till 06.55.. men jag var lika trött då.. men då skulle han upp de var ingen tvekan om det.. så ja vi gick upp.. Tvättade o bytte blöja åt lite gran nu sitter han i gåstolen och jag sitter här o gör absolut ingenting.. gör allt för att hålla mig vaken typ=) är så trött skulle jag blunda skulle jag somna här sittandes... ska bli så skönt o ha barn vakt lördag till söndag... så man får sova lite =) De är ju typ världens tråkigaste väder.. jag som har lovat Donna en jätte lång promenad idag... aja de är bara o sätta på sig bra kläder o traska iväg... men de får bli lite senare när Nicke har vaknat så att han kan ta Hampus...

jaha nehe undrar om man ska dö?haha ne ska nog ta en hårdmacka gå ut o kissa hundar sen in se om HAmpus kanske somnar när vi är ute. så jag kan sova lite=)
Upplagd av GöLLaN kl. 23:02 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Stan/Mammafika


Igår var jag Alex Hampus Nicke och Robin in till Affe Anneli o Milan o grillade de var jätte trevligt.. satt o babbla lite om allt o inget med Anneli=) Folk kommer acceptera mer mer ska du se vännen=) oså hade dom myror överallt ute på baksidan Äckligt.. trodde de var såna dära svart myror men de var ju sånna dära stor äckliga myror.. Hoppas dom får bort dom.. usch... men ja de kan ju vara ett jävla jobb innan man får iväg dom.. åt för mycket som vanligt blev jätte jätte mätt... men de va gott så ja får motionera lite mer dom närmaste dagarna=) idag har jag varit lat... men ja måste komma igång i morgon...

Idag var jag o Hampus på Mammafika hos Emilia de var jätte kul trevligt=)) var så stolt över Hampus.. Kelly Wilmer och Wilma började gråta samtidigt o Hampus han höll sig faktist han blev inte lessen.. så stolt=) Gull... Ja åt ju två negerbollar o ett kex.. så ja fuskade ju lite men va fan... livet är ju till för att njuta av=) hihi... Sen åkte vi hem så sov jag två timmar upp o åt sen ut me Donna stog på grusvägen o kastade pinne o tränade lite iallafall... så hon blev trött fysiskt iallafall..... har lovat henne en jätte promenad i morgon o de måste jag hålla...
Nyss var jag o RObin till Emilia och lämnade en hårddisk..

Nu ska Nicke Robin o Alex till Elines jobb o hälsa på jag ska vara hemma Hampus sover och jag vill inte väcka honom.. men de gör inget orkar inte åka iallafall...

Bilderna jag tog idag blev av någon knepig anledning suddiga.. men men man ser va de är iallafall=)
Upplagd av GöLLaN kl. 12:48 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0