Juni 2009

måndag 29 juni 2009

Grillat

Idag har ja o barnen varit på willys sen hem o gjorde mat sen va de dax för hampus att sova=) ja o Maya gick också o la oss.. Nicke tog upp han när han vaknade efter de har han bara varit arg o gråtit mer eller mindre.. inget passade honom.. vid halv sex gick vi ut o grillade ja Nicke Hampus Maya Jonas Svea Krille Ida Anneli Neo Milan o Sean (stavning?) de va hur trevligt som hälst och gott va de också=) va ute till 8 sen va Hampus jätte arg igen så då va de dax att gå in.. duschade honom sen va de hopp i sängen han har lite svårt att somna nu när de är så varmt stackarn.. men ja till slut somna han iallafall... vet ju själv hur jobbigt de är att somna när de är varmt..


Hade tänkt att jag skulle gå ut o gå med Emma idag men så skulle Nickes kompisar åka o bada o Nicke ville gärna följa med så tänkte att ja kan ju gå med Emma en annan dag inte varje dag man får ta ett kvälls dopp..

sitter o dricker en öl nu=) en alkohol fri måste säga att den är himla god=) drack en igår också=)) Mums=)!

båda barnen vaknade när jag satt o skrev nu sover dom igen elle ja Maya sover tror Hampus har somnat.. värmen ställer till de för min lilla son tycker synd om han... Han är skit trött men de är för varmt =( a i morgon ska de ju bli sämre väder så då får han ta igen sig lite.. om han vaknar igen tänkte ja ta en dusch med honom en kall sådan.. se om de blir lättare för han att sova då...
Upplagd av GöLLaN kl. 12:06 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 28 juni 2009

Fin väder





Maya o Hampus Nyfödda=)




Ja idag är de fin väder de ser ut att fortsätta vara fint några dagar till.. Tyvärr tillbringar jag dagen inne då Maya tycker att de är jobbigt att vara ute.. Nicke är o Badar med Hampus o massa vänner till han.. tanken va att jag o Maya skulle följa med men med tanke på hur arg hon va igår när vi va ute så ångrade ja mig o stannade hemma.. får ju endå inte bada eller sola .. Hampus vaknade på helt fel sida idag så tur för mig att Nicke gick upp med han... hörde hur dom blev osams bra många gånger o Hampus skrek mamma mamma som att jag skulle rädda honom=) haha.. Får se när dom kommer hem.. vet inte riktigt vad jag ska göra för mat idag.. förslag? Maya sover nu första gången sen vi gick upp annars har hon suttit fast i min tutte typ..

Funderar på om jag ska ringa bror min o be han rita en tatto åt mig med barnens namn .. Han är ju så otroligt duktig på att rita o fantasin hans är de inge fel på heller.. själv kan jag varken rita eller komma på något bra=) vet vart den ska sitta tror ja iallafall.. ska nog höra lite vad bror tycker=)!Hoppas han vill rita lite åt mig=)! Hoppas..=))


Ne nu ska jag fortsätta kolla på Unga Mödrar
Upplagd av GöLLaN kl. 06:43 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 27 juni 2009

någon dag sen

Ja nu har ja inte bloggat på några dagar men har inte orkat=) Vad har jag gjort? i torsdag var jag bara hemma gjorde inte så mycke Nicke o Hampus va o bada jag hade ingen lust att följa med efter som att jag varken får sola eller bada då kändes de ganska onödigt... Igår va ja med barnen på stan på förmiddan sen kom Nickes mormor o morfar=) de va trevligt=) dom hade köpt kläder åt både Maya o Hampus jätte fina..=) Idag har ja Nicke Hampus o Maya varit i badhusparken de va mysigt=) Hampus hitta två tjejer han flörta in sig hos så han fick kasta pinne med deras hund=) han va super nöjd=) Krille Steffe Julia Jonas o Svea kom också upp gick o käka med dom sen åkte killarna o Hampus o bada jag Julia Svea o Maya åkte hit... Svea va jätte arg på bussen till slut säger mäniskan som stod brevid med vagn är det eran unge? ja säger Julia ska du inte trösta henne? ne säger vi man får inte ta upp barnen ur vagnen o för de andra blir de bara 7 reser värre om man tar i henne när hon är så där.. Människa titta på oss som vi vore utomjordingar.. men vad hjälper när ett barn tycker de är varmt? och är trött på de?! INGET!!! för de andra må barn få skrika utan att man gör värdens grej av de... A alla har vi olika syn på hur man ska göra med barn..

I morgon får vi se vad som ska göras.. har ingen ide just nu? någon annan som har?
Upplagd av GöLLaN kl. 14:04 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 24 juni 2009

Anneli o Barnen



Idag gick vi ut vid tio anneli o barnen kom ut vid halv elva sen va vi ute o hade de gott eller ja vi fick jaga Milan o Hampus i mellan åt dom va rymnings benägna=)! men ja barn är barn=)) hade hur trevligt som hälst... va länge sen ja va med anneli tyvärr... Vid ett gick vi hem så Hampus skulle få sova... han somnade på en gång.. vid två gick ja med MaYa till BVC o ja hon hade växt 3cm så nu är hon 52 lång o väger 4060 så hon har gått upp bra=) Efter de gick vi hem då va Svärmor här=)) Hampus han va jätte glad över de..=)) så gick vi ut o va på gården medans Nicke o Jonas åkte o hämta ut ett paket o köpte Pizza o kebab.. gick in o käka de va så varmt ute o Maya va arg så de va lika bra att äta inne.. hade tänkt att vi skulle äta ute.. efter maten dog ja =) elaine gick ut me Hampus igen o Nicke gick till Jonas.. ja somnade på soffan en stund skönt va de=))! efter att jag hade vaknat va de dax för Hampus att sova .. min gos unge.=)

efter de har vi inte gjort så mycke bara suttit o talat en massa..=) Nu ska jag snart sova=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 12:54 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 23 juni 2009

Unga Mammor


Natten har varit helt underbar Maya vakna bara tre gånger=)) NÖÖÖJD=))! ja gick upp halv 8 o grejjade lite med de ena o de andra Hampus vaknade tio över 8 tog upp han gjorde han i ordning sen vaknade Maya vid nio så då va de hennes tur att bli tvättad o få på sig lite klädeR=) vid halv tio gick vi till affären sen efter de gick vi till Emma en liten stund sen till Unga Mammor de va sista gången för sommaren börjar i höst igen=) vi åt kyckling o sallad barnen fick mos o korv.. de va jätte trevligt=) fick tårta o kaka till efter rätt=) Mums=) Hampus va lite ja våldsam idag dom lär sig fort barnen.. så ja försökte amma men Hampus rök ihop med Milo stup i ett så fick springa med tutten i vädret ett antal gånger... a de är charm i de också... bara att vänja sig antar jag...

när vi kom hem somna både Maya o Hampus ja väckte Nicke tänkte att klockan va ju halv tre så de va som dax för honom att vakna till liv... sen gick han o Hampus till affären för att köpa sallad o ja gjorde mat under tiden när dom kom tillbaka käka vi sen gick Nicke o Hampus till Foffa o sen till Jonas.. dom kom hem runt nio då va de hög tid för Hampus att sova så jag tvättade o borsta tänderna på han sen va de hopp i säng o han somna på en gång de brukar han viserligen göra=)! Maya somnade för en liten stund sen o ja hoppas på en bra natt igen... hoppas inte för mycke men de vore skönt ..=)

I morgon på förmiddan ska ja leka med Anneli =) på eftermiddan ska ja till BVC o väga o mäta Maya sen ska ja åka o hämta ett paket som jag inte vet vem de är ifrån står bara att de är från Örebro=)! kan ju gissa att de är till Maya från någon=)!

Ne nu ska jag ta o hoppa i sängen...=)
Upplagd av GöLLaN kl. 14:47 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 22 juni 2009

Resten av dagen

Hampus sov till halv fyra då gjorde ja i ordning barnen o gick till Emma för en fika.. Erika o Emelie med barn va där också.. de va trevligt.. Hampus o Milo blev jätte osams o Hampus slog Milo ordentligt ja blev helt paff o ;Milo med han va inte beredd på att Hampus skulle slå han han brukar ju inte göra något tillbaka.. men idag så va han på hugget.. När vi kom hem fick hampus mat o vi blev osams han började kasta maten o hade sig så de slutade med att han blev utan mat.. efter att jag hade andas ut lite så tog ja disken o plockade undan lite Hampus hjälpte till med disken vilket slutar i ett hav på golvet=)) efter de tog vi en stund o lekte o pusslade lite.. sen kom Nicke o Jonas dom flyttade gaderoberna från vårat sovrum till gästrummet bjöd Jonas på lite jordgubbar de va uppskattat sen åkte han oså kom Foffa så nu håller Nicke o Foffa på att fixa i ordning den stora garderoben..=) mycket gjort denna kväll=)) eller ja Nicke får mycke gjort.. jag sitter bara o glor=) haha...

I morgon är de unga mammor=) ska bli trevligt .. skönt för Nicke att sova ut jag må ju gå upp vid nio iallafall så en timme mer eller mindre spelar ingen roll.. han tyckte att han skulle gå upp endå o hjälpa mig men jag tyckte inte att han behövde de så mycket behöver ja inte bära Hampus på morgonen.. Jag hoppas på en lugn natt.. men ja med min tur blir de nog inte så.. men ja de ska ju kännas att man har barn säger dom...

Ska ta o tvätta av Maya lite sen när hon vaknar så hon blir ren oså smörja in henne i olja hon är så torr på vissa ställen.. se om de hjälper om man smörjer in henne varje kväll.. på Onsdag ska jag iväg o mäta o vägen henne.. se om hon har gått upp någe men de tror ja....

Efter att jag hade diskat förut så fick ja ont i armen kom på sen att de är ju säkert bara för att man ligger rakt ut med armen under opertaionen de har nog inte blivit sig själv riktigt efter de.. men ja får helt enkelt ta de lugnt resten av kvällen så de inte blir värre...

Ne nu ska jag nog ta mig ett glas vatten sen blir de en jätte varm dusch..=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 11:57 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

Lång Natt

Ja natten blev ju inte alls någe bra Maya va vaken från halv tolv till halv fem i morse lagom kul eller inte.. men hon är som lite rolig för hon skriker inte eller så ligger bara o tittar o har massa ljud för sig oså äter hon i mellan åt också.. men ja skum.. men från halv fem till nio sov hon så länge har hon aldrig sovit i sträck så de va skönt.. gav henne mat då sen somnade vi om o sov till tolv idag igen=) tur att Nicke är hemma o kan ta Hampus annars hade jag nog fått tagit något som man blir pigg av..=) hoppas att Maya sover bättre om nätterna tills Nicke börjar jobba igen.. men gör hon inte de så gör hon inte man klarar de endå.. men de är roligare om man orkar göra saker också=)

När vi hade vaknat o maya hade ätit så gick vi upp ja klädde på mig sen gick vi hela familjen till affären o köpte jordgubbar o lite annat som behövdes hem...=)) blir gött med jordgubbar sen när hampus har vaknat eller om vi ska ha de som kvälls mys kanske?!=))

Får se om jag kanske ska dra en fika med Emma Erika o alla barnen sen kanske?!


Nu sover Hampus o Maya Nicke är hos Foffa ja är helt ensam=)) men DE ÄR SÅ SKÖNT=)) bara vara själv...=) Nu ska ja läsa lite bloggar innan jag tar mig i kragen o gör någe vettigt=))
Upplagd av GöLLaN kl. 05:11 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 21 juni 2009

Grillning=)

Svea Hampus
grillning
Milan o Hampus=)
Hampus sov mellan ett o kvart i tre typ efter de tog vi en dusch hela familjen eller Maya fick titta på men ja Hampus o Nicke duscha iallafall=)) Hampus fick tvål i ögat i blev super ledsen=(( vet ju själv hur ont de gör... när vi va klara i duschen kom Julia Jonas o Svea dom o Hampus o Nicke gick o handlade lite grill mat för en kväll med grilning=) de va ja hampus maya nicke jonas julia svea anneli neo milan johan erika nenya niko krille ida o Affe o Foffa kom o gick lite då o då=) de va jätte kul o trevligt.. barnen hade kul kvällen va super bra.. Hampus va död när vi kom in vid nio han fick duscha o gå o lägga sig kan ju tänka mig att han kommer sova ett bra tag i morgon... Maya sover hon med.. se när hon vaknar.. när hon vaknar ska jag ge henne mat sen ska jag också sova...

I morgon blir de antingen en dag ut med lite andra mammor tycker de är så kul att bara sitta massa mammor o surra=) eller så blir de gläntan om vädret är dåligt..

Känner mig så glad o pigg idag..=) skönt o känna sig lite fin för en gång skull=)
Upplagd av GöLLaN kl. 12:53 2 kommentarer Länkar till det här inlägget

Utvilad=)

Gick o la mig vid tio igår somnade på två röda.. så skönt natten har varit så där visserligen hampus har vaknat två gånger o Maya typ fem gånger.. men Nicke gick upp med Hampus vid nio o ja o Maya sov vidare till klockan tolv..=) så nu känner jag mig faktist utvilad=)! se hur länge de håller i sig=) Ikväll ska vi grilla med lite folk=) de ska bli trevligt=))

ne nu ska jag gå o duscha.. luktar skunk...=)
Upplagd av GöLLaN kl. 04:38 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 20 juni 2009

besök




Idag började dagen halv 8 då Hampus vakna tog de mäst lugnt fram till tio då gick vi ut o lekte lite sen gick vi till affären för att köpa lite fika.. gick hem gav Hampus mat sen gick han o la sig vid halv ett vakna Nicke till liv.. då gick ja o Maya o la oss.. hade sån huvudvärk o hade haft de hela morgonen tappade lite av synen på höger öga vet inte hur jag ska förklara men såg inte så mycke åt höger som man brukar... vilade en stund sen va de dax att gå upp för Nickes pappa o hans tjej Kicki deras dotter TOm o Nickes farmor kom.. Maya fick två klänningar o Hampus fick en traktor med släp=)) de va jätte trevligt att ha dom här... =)) vid kvart i fyra åkte dom mot sundsvall igen,, ja började med maten.. hampus va jätte hungrig o gnällde mäst hela tiden medans jag gjorde mat.. efter maten gick Nicke o Hampus till Jonas Svea o Julia.. ja va hemma med Maya o dog en stund ... dom kom tillbaka vid halv sju trodde Hampus va trött men de va han inte han bara skrek i sin säng.. så han fick komma upp o har nu lagt sig o somnat ...
Upplagd av GöLLaN kl. 11:56 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 19 juni 2009

Midsommar

Maya har sovit dåligt inatt men där imot sov hon hur bra som hälst mellan sex o halv tio så de va skönt=)) gav henne mat vid halv tio då somnade hon om o jag gick upp Hampus sov o Nicke sov också.. så ja åt lite tog en dusch plockade undan här hemma.. halv tolv vakna Hampus så gick o tog upp honom bytte på han sen lekte vi=)) sen fick han någe ryck o sprang in o väckte Maya... sen mös vi alla tre=)) sen gick vi ut en sväng skulle gå till lekparken men mötte Foffa o Affe så stog o talade med dom o hampus roade sig med pinnar o med Affes hund Frejja=) oså kom Inez o hennes kille=) kul o se vad de var för någon karl hon hittat=) när alla skulle gå hem så tänkte ja att nu går vi till lekparken men då hade Hampus bajsat så då gick vi in istället.. sen skulle Nicke gå till någon en snabbis så han tog me Hampus ja har försökt sova lite men de gick inte så bra Maya ville inte sova bara äta o titta runt=)

Kvällen blir lugn ska tvätta o vädret är ju inte de bästa tänkte att vi skulle ha picknick ute om de va fin väder.. men ja de är mulet o de regnar i mellan åt så de blir att vara inne o grejja istället...

Nu ska jag ta hand om lille Hampus som kom hem med ett humör ja gärna hade ändrat till de gladare men men de går nog öveR=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 05:07 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 18 juni 2009

Dagen

Så här bra sover Maya just nu=)<3


Dagen har varit seg som bara den låg mäst i sängen hela morgonen till klockan elva då gick ja upp klädde på mig o gick o hämta Hampus på dagis han blev super glad när ja kom=) go=) dom hade plockat blommor o gjort en midsommar stång idag.. Hampus hade blivit jätte brydd när dom dansa runt den.=) haha.. När vi kom hem fixade jag mat åt han sen va de dax att sova midda.... han sov i tre timmar trött han=) efter att han hade vaknat gjorde vi inte så mycke lekte runt eller Nicke o Hampus lekte mäst jag är lite handikappad fortfarande o kan inte göra så många hastiga rörelser=) men ja va med så gott jag kunde=)) Ja o Hampus städade i badrummet o gjorde fint på hatthyllan... lite sånt.. ska ju egentligen inte göra sånt dära men de må ju bli gjort.. sen gjorde vi mat käkade sen satte vi oss i soffan jag hade ett vatten glas på bordet hampus tog de o drack ur tyckte de va jätte kul sen gick han till Nicke med glaset trodde att han ville sätta sig brevid honom men rätt va de va kastade han glaset till Nicke som va fullt med vatten i HAHAHA trodde ja skulle dö av skratt=)) Nicke tyckte inte alls att de va så roligt men ja o Affe fick oss ett gott skratt=)) Halv 8 gick Hampus o la sig halv nio somnade Maya jag har inte gjort så mycke sen dess.. Nicke o Foffa va handlade lite frukost till i morgon hade varken fil eller yoghurt hemma de tar ju slut på två röda.... Tänkte att jag snart ska gå o lägga mig..

Fick paket av Mamma idag eller ja Maya fick en klänning o ett par byxor till jätte fint sätter in bild på de i morgon..=)))

I morgon blir Maya en vecka må ju säga att den här veckan har gått för fort.. hinner inte med.. men ja de ä la så när man har två små att se efter=) Hade lite eller ganska mycke ångest på slutet för hur allt skulle bli hur ja skulle få allt att funka hur ja framför allt skulle hinna med Hampus de va nästan så jag ville att Maya skulle stanna kvar i magen ett år till.. men måste säga att allt funkar hur bra som hälst.. de gäller att planera lite men tycker att de funkar super bra.. har ingen ångest alls tycker jag hinner med min älskade son precis så mycke som jag vill .. vi hinner leka bara han o jag vi hinner mysa pussla o allt sånt.. visst blir de inte mycke tid för sig själv men ja de hade jag räknat med.. heldre mindre tid för mig själv en att leva med ständig ångest för att jag inte tar vara på tiden med barnen framför allt med hampus just nu.. de ä bara att hoppas att Maya fortsätter vara snäll även fast hon inte är en hejjare på att sova på nätterna så är hon himla snäll o kan ligga o titta i en timme utan att säga något.. Kan inte komma ihåg att Hampus va vaken en timme i sträck o bara titta när han va så liten.. fast ja kommer ju knappt ihåg att han har varit så liten=)) Ni andra va era barn vakna så länge o bara titta när dom bara va en vecka gamla??!

Jaha nehe nu ska jag borsta tänderna o gå till sängen ska nog sätta på en film Maya sover bäst om de är lite ljud=)

God Natt o Sov Gott
Upplagd av GöLLaN kl. 12:19 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 17 juni 2009

Eftermidda/Natten/Morgonen 18JUNI

Igår efter att Hampus hade sovit midda så gick vi ut o träffade Emma + barn o Erika+barn.. de va hur nice som hälst..=) Hampus va lite utsatt men han överlevde=) vid fem gick Emma hem o ja o Erika gick till min gård för att Julia Svea o Jonas skulle komma o fika.. Fick ett par jätte söta tofflor av Erika till MAya=) oså fick vi filt snutt o handdukar till maya av Julia Jonas o Svea=) Tackar=) så fint.. va ute till halv 8 min son va jätte trött men va tvugen att bada han innan han fick sova han såg ut som en sotare typ=).. Han va inte helt nöjd med att bada så Nicke fick hoppa i han med då blev Hampus glad medans dom badade passade jag på att tvätta Maya de är ju så smidigt när de är varmt i badrummet då blir hon inte arg på mig=)
Efter badet somnade Hampus på två röda vilket jag hoppades på att Maya också skulle göra men hon hade inga planer på de hon skulle vara med o titta o små äta hela tiden..=) men vid halv tio sov hon.. ringde upp Penny talade med henne i en timme endå han vi inte tala om allt=)) haha.. gick o duschade efter de sen gick ja o la mig maya vaknade så klart lagom när ja la mig å gav henne mat o hon somnade om skönt.. fick sova till kvart i två sen vaknade hon vilket ja knappt kommer ihåg men hon vaknade halv sju igen då hade jag henne på mig=) haha..

Vid 07.20 gick Nicke o tog upp Hampus som va på strålande humör=) klippte naglarna på han sen gick nicke o tvätta han o klädde han sen gick dom till dagis.. Nu sitter jag här Maya har precis somnat Nicke han kommer nog när som hälst ...

Funderar på om jag ska ta o äta lite o gå sova igen=) Känner mig ganska trött...
Upplagd av GöLLaN kl. 23:20 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

Natten/förmiddan

Inatt fick ja faktist sova mellan två till halv sex sen från sex till sju men de va nog bara för att hon fick sova i min famn =) idag är jag faktist ganska pigg.. klockan sju vaknade Hampus gick in till han kom på att jag får ju i lyfta upp han gick o hämta Nicke vilket tog 100år men ja till slut så,, han lyfte upp Hampus sen sov han mer eller mindre igen o gör fortfarande..

Gav Hampus välling o Maya fick mat hon med.. sen blev vi ganska osams jag o Hampus men han fatta vinken sen så då fick ja en puss o kram=) mys.. sen lekte vi jag städa undan plocka upp från golvet vilket inte är de lättaste just nu så de tog 1000år sen diskade jag o plocka ihop all tvätt.. sen tog jag på barnen kläder i gick ut gick till affären först sen gick vi till lekparken..=) va ute i 1½ timme typ sen började de små regna så då gick vi hem vågade inte chans ifall att de skulle böja spö regna..=) när vi kom hem fick Hampus mat sen pusslade vi lite sen fick han gå o lägga sig... Maya sover o har gjort sen halv tio klockan är snart tolv.. se när hon har tänkt att vakna? Alla bara sover här hemma .. kul?! NEee... kanske skulle göra de ja med!? eller vila iallafall?

Tänkte att jag skulle ta med mig Maya o Hampus o gå till Emma Milo o Gabriell sen efter att Hampus har sovit klart... här hemma tänker ja då inte sitta o ruttna om de inte börjar regna.. ne ska nog vila nu=)
Upplagd av GöLLaN kl. 02:39 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 16 juni 2009

Hampus

Ja gick o la mig där vid 8 trodde att Maya skulle vakna snart så trodde inte att jag behövde ställa klockan men va händer jo jag vakna kvart i tio bussen skulle gå tio fick panik men insåg att vi aldrig skulle hinna den bussen så fick ta bussen som gick halv elva men vi han i tid=)) Maya hade gått upp lite i vikt så de va bra=)! Hörseln va perfekt=)) Efter de gick vi på stan handlade lite kläder åt Maya oså åt vi sen gick vi till apoteket sen åkte vi hem.. va helt död när vi kom hem.. tog med mig maya o gick o la mig sov mellan fyra o halv sex typ vaknar av att jag hör min älskade son=) Dom kom hem med han redan idag blev så glad=)) ville gråta när jag såg han men kunde inte efter som att Elaine o Pekka va här=) när vi va på stan köpte vi en blomma till Elaine hon blev jätte glad för den=) ville visa att vi va tacksamma för all hjälp o för att hon alltid ställer upp ..=)

Henke o Amanda kom förbi en sväng de va trevligt=)

Nu ska jag snart gå o dö i sängen hoppas på att få sova nån timme inatt iallafall..
Upplagd av GöLLaN kl. 13:38 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 15 juni 2009

God Morgon

Va så dum gick inte o la mig förns tre inatt då vaknade Maya så höll hon på o krongla till fyra innan hon somnade då dog ja med sen vaknade hon halv sju gav henne mat somnade om till sju sen skulle hon äta mer efter de gick ja o duschade nu ä klockan 8 jag har duschat o ätit frukost.. ska till BB idag för att väga o mäta Maya se om hon har vuxit något=)när vi kommer hem där ifrån då ska jag sova... a får absolut inte göra så här när Hampus har kommit hem.. Han kommer hem i morgon<3 <3=) Lääängtar=)
ne ska gå o vila en stund innan de är dax att fixa ordning oss för staden..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 22:58 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Känslor


När Hampus åkte igår kändes de jätte jobbigt de kändes bättre när han valde att följa med själv men samtidigt hade jag saknat han så mycke under dagarna jag hade varit borta.. men efter som att han va*/är sjuk så va de nog lika bra så att inte Maya blir smittad.. Idag saknar jag honom som bara den samtidigt som jag tänker att han har de bättre där efter som att jag har haft ganska ont idag o inte kan böja mig o göra som jag vill.. hade nog inte varit så roligt att vara med mig.. men så fort jag tänker på han kommer tårarna va känslig man blir =) han kommer ju hem snart onsdag eller torsdag om ja förstod allt rätt... då ska jag gosa gosa med min älskade son.. krama han o gå ut o leka i sandlådan oså ska han få hålla sin lilla syster så mycke han vill=) Maya o jag sov en sväng förut ammade henne o tvär slocknade under tiden vaknade av att Nicke skulle gå till Foffa sen somnade ja om o sov en halv timme till då vaknade Maya.. gav henne mat sen tvättade jag henne vilket hon inte gillade=) blev jätte arg o skrek på mig=) virade in henne i en handduk o gick o satte mig i soffan o mös med henne oså såg jag hur hon tog i o bajsa ner hela handduken så va jag tvugen att tvätta henne igen de va inte populärt ... =) efter de va hon vaken ganska länge 45min låg hon o tittade på allt möjligt sen åt hon o tvär slocknade...
Upplagd av GöLLaN kl. 10:26 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Känslig

Kommer ihåg att jag va känslig efter att jag hade fått Hampus men så här känslig? gråter så fort jag tänker Hampus blir arg på Nicke för ingenting a hur ska detta sluta?!

Natten har varit så där Maya somna vid två brevid Nicke sov till halv sju sen dess har hon sovit 15min vaknat ätit lite sovit 15min vaknat .. men men de är bara att härda ut=) de känns att jag inte äter några smärtstillande längre de gör ganska ont nu när jag ställer mig o så måste ja gå ett par steg innan jag går rakt... ser ut som en gammal gumma på 90år =)! a snart släpper de också..

Idag ska ja förhoppningsvis ta mig till apoteket må köpa andra nappar o alvedon..


ne nu ska jag gå o sova tror ja=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 01:16 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 14 juni 2009

Flicka<3

MAYA<3
STORE BROR ÄR SÅ NÖJD MED SIN LILLA SYSTER<3
12/6-09 12.59 kom det en underbar flicka som ska heta Maya hon vägde 3670g o 49lång=)

Allt gick jätte bra vi har redan fått åka hem . ja har nästan inge ont alls vilket är skönt... Hon är så liten=) smal precis som sin pappa=) Hampus va rundar som jag när han kom=) Glad är jag.. för båda mina underverk=) Hampus är så go med Maya han vill hålla henne pussa o krama o klappa henne hela tiden när man tar henne blir han sur... Tyvärr han jag inte träffa Hampus så mycke idag =( han följde med sin farmor hem han är sjuk vill ju inte att Maya ska bli sjuk de första som händer så Elaine frågade honom om han skulle följa med dom till Kövra o han skulle absolut med han klädde på sig o gick... så söt.. men ja känslig som man är så började ja gråta när dom hade gått.. har ju saknat han så mycke.. men han kommer ju hem snart så fort han har blvit bättre.. vet ju hur jobbigt de va när Hampus va så liten o sjuk usch..

Nicke han ler hela tiden ska titta o hålla i Maya=) tror han tycker de va lite fränt att de blev en tjej=) igår la han henne innan han åkte hem hon somnade vid 22.00 o sov till 04.00 i morse de va super skönt..=)

Elaine har varit underbar va så snäll o hjälpsam där under första dygnet gjorde allt med Maya plus att hon tog hand om mig såg till att ja fick mat o så.. TACK TACK TACK=)

Skriver mer senare eller en annan dag.. börja bli så trött
Upplagd av GöLLaN kl. 08:25 7 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 11 juni 2009

Dagen

Drog till stan med Amanda idag köpte stumpor åt mig o nicke o en mascara sen gick vi o käka sen fikade vi med Emilia de va så kul att träffa henne=)! satt o fikade i två timmar o surra om allt o inget =))

Kom hem vid halv sju lekte med Hampus oså bada vi innan han skulle sova...<3

I morgon är de dax för bäbisen att komma ut.. Hoppas ja iallafall.. men ja menar dom kan la inte strula till de två gånger i rad? hoppas inte de iallafall.. Ska upp tidigt i morgon så de är dax att sova..

Nu blir de inge bloggande på några dagar men skriver så fort ja har lust o kan igen..=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 12:59 2 kommentarer Länkar till det här inlägget

Ingen bäbis

Kom in till förlossningen 06.40 igår berättar vad jag heter o att jag ska bli snittad dom hittar mig inte i datan ber om person nummer säger person numret o då hittade dom mig men såg på dom att de va någe fel jag fanns med så långt att jag skulle blivit snittad igår men dom hade glömt att boka operations tid för mig=( dom greja på där ett tag o skulle se om dom kunde få in mig endå men 11.15 fick vi veta att de inte gick så de va bara att åka hem igen...=( lagom nöjd va de bara att åka hem igen... men ska in i morgon (fredag) för snitt odå har jag en tid.. Kan ju säga att jag va lagom less igår.. men men i morgon blir de av... när vi kom igår vid halv ett så tog vi de lugnt en stund vid 14.40 gick ja o Nicke o hämtade Hampus peronalen blev skapligt förvånade när dom såg mig komma=) efter vi hämtat Hampus gick vi till Jonas Julia o Svea sen drog vi till barnens hus o affärena riunt där.. hampus fick en fotboll o en hoppboll han va super nöjd Nicke handlade massa grejer man ska ha till sprit sen åkte han o handlade sprit o fixade i ordning allt de ser ganska gott ut faktist=)) medans han o Jonas va o köpte sprit gjorde ja Julia o svärmor min tacos de va så gott=))

Fick sov morgon i morse Elaine o Nicke gick med Hampus till dagis så ja hade de gott o sov enda till elva.. sen ringde ja Emilia hon va på stan så ska åka upp om ett tag o träffa henne=)) ska bli kul=)) när ja hade talat klart med henne dammsög o skurade golvet =)
Upplagd av GöLLaN kl. 02:50 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 9 juni 2009

Sista dagen

Hampus en dag gammal<3 min älskade lilla son<3


Morgonen va som vanligt vaknade 8 gjorde oss i ordning gick till dagis sen hem badade o talade med Ida sen gick ja till Unga mammor vilket inte va kul alls idag? kanske va jag som hade massa annat att tänka på idag?! a gick o hämta Hampus gick till Jonas Julia o Svea va där ett tag sen hem..

Kännt mig lite frånvarande idag.. kanske inte helt konstigt .. men a vet inte känns som att de har varit mer oro en lyckligt nervös?! någon kanske fattar vad jag menar?!


A Lär nog inte skriva på ett tag nu.. ska vara på sjukhuset klockan 07.00 i morgon bitti så lär nog inte skriva i morgon bitti..!

Hoppas alla får en trevlig helg.
Upplagd av GöLLaN kl. 11:49 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 8 juni 2009

Overkligt

Två dagar kvar allt känns så overkligt. kan inte riktigt förstå att vi snart har en liten till, en liten bäbis Hampus ska bli store bror en liten store bror. Undrar hur allt kommer bli?


Ska sova nu o i morgon är sista dagen utan bäbis..
Upplagd av GöLLaN kl. 13:19 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

Måndag


Idag vaknade min Älskade Hampus halv nio ja skit trött har inte sovit så mycke inatt varför vet ja inte .. men gick upp käka frukost sen bada vi sen vid tio gick vi ut i regnet plaskade i pölarna lekte i sandlådan vid elva gav Hampus upp då ville han in så vi gick in o dona lite sen ringde Inez o fråga om vi skulle med på stan ja vi följde med tänkte att jag kunde leta strumpor åt Hampus då.. ja hittade 6par strumpor så nu får vi hoppas att dom finns kvar om en månad=) efter att vi köpt stumpor kollade vi runt lite här o där o sen gick vi o fika sen till bussen hem Hampus somnade på bussen... när vi kom hem plockade jag undan alla saker som Hampus dragit fram överallt sen satte ja mig o dog en stund..=) vid halv fyra vakna Hampus o då va de också dax att sätta fart med maten så den skulle bli klar tills Nicke kom hem.. Potatismos köttbullar o sås blev de.. gott va de=) efter maten satte jag fart med disken Hampus försökte hjälpa mig men ja de blir inte så rent o så blir de stora vatten pölar på golvet men vad gör de? bara att torka upp ju.. han tycker de är så kul o hälpa till o han tycker att han är så duktig så att få torka efter gör mig inget=)

just de när jag höll på med maten så dammsög jag samtidigt o när jag va i gästrummet o dammsög så kollar ja bakåt där stog Foffa ja trodde jag skulle dö fy fan vad rädd jag blev hade ju inte hört att han knacka=)! så nu ska jag låsa varje gång ja ska dammsuga=)

Två dagar kvar nu tills bäbisen kommer till världen nyss va de en vecka kvar.. !!
Upplagd av GöLLaN kl. 10:53 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 7 juni 2009

Hej o Hå

haha han ramla precis när ja tog kortet blev lite coolt.. Han fick inte ont..
ute o går=)
så här ser man ut efter en timme med vattenpölar =)


Ja vad säger man om denna dag?=) den har varit hur bra som hälst förutom Hampus trots utbrott han får i mellan åt har den varit underbar=)Gjorde fläskfile i smördeg o potatisgratäng bea sås vitlöksbröd o sallad de blev super gott=)Men de brukar bli så där jätte gott när ja o Nicke gör maten tillsammans=) Hampus tyckte de va skit gott han satt o åt i 40min han=)! Har varit ute o gått ja Hampus Nicke o Diva plaskat massa i vatten pölar=) Hampus tycker de är så kul o helt ärligt tycker ja nog att de är lika kul=) Efter en timme va vi hemma igen.. sen har vi inte gjort så mycke vettigt.. bara lekt o haft besök av Foffa o Jonas=)


tjugo i sex ikväll fick Mikaela sin bäbis=) mys... vi va beräknade samma dag som är i morgon=) de va en ganska tidpunktlig liten krabat=))) På onsdag blir de min tur att gå bäbis=) då blir de bara tre dagar i mellan dom.. så ja mikaela får nog åka hem lagom när ja ska in=) de hade ju varit kul att ha henne på BB samtidigt=)


Hampus har en trots period nu så fort han inte får som han vill blir han skit arg lägger sig på golvet o skriker oså skriker han i 100år,... han är faktist ganska söt då=)

Kan inte riktigt förstå att på Onsdag OM TRE DAGAR har jag ett barn till? känns skit konstigt? Känns bra att Nicke ska vara hemma första månaden så man hinner komma in i de hela så man är två som kan fixa o greja o känner ja min svärmor rätt så kommer hon också vara här så fort hon får chansen=) de gör mig absolut ingenting tycker om att ha henne här är glad att vi har en bra relation... =) Är nyfiken som bara den nu på va de är för kön?=) varför är man de? jag menar jag kommer ju inte älska bäbisen mindre för vilket kön den har..

Nicke han är underbar de va så mysigt att kolla på film bara han o jag igår även fast han somna fort=) idag har vi bara myst lagat mat skrattat o lekt runt med Hampus=) har varit toppen.. de är så roligt när hela familjen har kul o skrattar o gör knasiga saker=)
Upplagd av GöLLaN kl. 11:10 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Tre Dagar!!

Hampus på g till affären idag=) skit kul o plaska i vatten pölar=))

Nicke o Hampus igår=)

Milan o Hampus igår=)


Igår skulle vi till stan en sväng o köpa baby mössa o strumpor åt Hampus någon äter upp dom för han..=) elle så är de bara ja som aldrig hittar igen dom=) a hur som hälst Affe, Milan, S, Foffa, Erika Nenya Niko jag Nicke o Hampus åkte upp.. hittade två mössoor men inga strumpor men där imot köpte ja ny mascara=) sen drog vi allihoppa o käka de blev trångt men de gick=)) sen skulle vi åkte till något ställe där man kan spela o så finns de lekrum o sånt för barnen.. men ja Nicke o Hampus åkte hem då min son inte var på humör men dom andra åkte dit.. när vi kom hem käkade Hampus sen lekte vi tills de va dax för honom att sova.. ja o Nicke satt o surra ett tag sen satte vi på en film Nicke somna efter 20min typ men jag tittade klart första gången de inte är ja som somnar=)! haha., I morse va de Nickes morgon o ja sov enda till halv elva=) så skööönt.. har sovit så dåligt dom sista nätterna.. vid tolv gick vi till affären köpte fläskfile smördeg o lite sånt ska göra de till mat med potatisgratäng o bea sen när Hampus har vaknat.. han va skit trött när vi kom från affären så han gick o la sig på en gång... Nicke håller på o grejar med sin datan jag sitter här medans o glor lite=)!


Nu är de bara tre dagar kvar tills den lille kommer till världen.. börjar bli lite små nervös men tror att de är för att jag trodde att den skulle hoppa ur igår kväll.. men som tur va så har de slutat gör ont.. är ju helt inställd på att den kommer på Onsdag har inte funnits en tanke på att den kan komma tidigare... A men jag tror den håller sig inne tills onsdag=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 04:18 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 5 juni 2009

skönt

Idag har vi varit på gläntan Hamous hade jätte kul Emma med barn o Erika med barn va också där=) alltid skönt med några man känner som är där=)) annars har dagen varit ganska lugn... va ute en sväng med Hampus o lekte i sandlådan.. sen när Nicke kom hem blev de full rulle bus för hela slanten tror alla tre skratta så vi tjöt=) vid nio drog Nicke han skulle på personal fest men han ringde nyss o sa att han inte hade tagit sig längre en till Jonas=) haha .. så de blev ingen fest.. de blev tv-spel o några öl med Jonas istället=))! i morgon ska ja o Hampus o kanske Nicke om han vaknat då till stan o köpa strumpor till Hampus o en baby mössa hittar inte dom vi hade till Hampus?! spårlöst borta eller någe sånt..


Ne orkar inte skriva ska gå o sova=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 14:23 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 4 juni 2009

Sovit

Hampus vaknade kvart över sju trodde jag skulle dö.. men men de var bara att gå upp gjorde de vi brukar på morgonen sen gick vi till dagis Hampus hoppade i alla vatten pölar han är så söt=) tycker de är skit kul=) Lämnade han på dagis o ja barnet som är dum mot han kom på en gång drog han i mössan o Hampus skrek oså sa fröken åt honom att han inte fick göra så för att Hampus ville inte de.. då blev han galen o skrek.. sen när jag hade hängt upp Hampus kläder så ropar ja på han för att få en puss han kommer springandes ser hur de andra barnet också kommer springandes o puttar Hampus som tur va han jag få tag i han så han inte ramla men då sa jag till de andra barnet på skarpen o sa att han fick inte göra så fröken sa också till honom första gången hon sa till på skarpen framför mig.. Känndes faktist bra då vet ja iallafall att dom kan säga till odentligt.. Känner mig orolig för de dära ja menar va ska man göra? Fröknarna kan ju inte hålla koll hela tiden men samtidigt så ska inte jag som mamma behöva känna att de är jobbigt nu när jag ska hämta han tänker jag bara på vart min älskade son ska vara skadad... så ska de ju inte vara... a ska gå snart tänkte jag skulle komma tidigare idag o tala med personalen för jag orkar inte ha de så här.. Något måste dom ju kunna göra.. Nästa vecka då är de Nicke som ska hämta o lämna Hampus o han är ju inte den som är den han skulle ju kunna häva ur sig vad som hälst om Hampus blir skadad varje dag.. Så ja skulle ju få en lösning på de här innan de...

När ja kom hem från dagis satt jag o kollade lite på datan sen gick ja o la mig sov till kvart i ett .. de va så skönt=) ne nu ska jag sätta på mig ett par byxor sen ska jag gå o hämta min Hampus=)
Upplagd av GöLLaN kl. 04:08 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 3 juni 2009

Städat

Ja nu har jag städat=)) duktig ja.,=) Ska ta o atäda gaderoberna i morgon tror ja ta bort sånt som inte används o lite så=)! för nu orkar jag inte göra så mycke mer ska till barnmorskan klockan ett sen går jag o hämtar hampus.. då blir de hem äta lite mellis sen ut med Diva sen får vi se vad vi ska göra om vi ska vara ute eller om vi kanske ska pula på lite här hemma? får se vad vi ska hitta på att äta tror ja kom på nu vad vi ska äta.. elle ja de beror lite på kom ja på om Nickes mor kommer eller inte kanske ska ringa o kolla de?!=) va man kan bli nöjd o gladar bara av att ha fint hemma=) men vet ju att ikväll ser de lika illa ut igen men för stunden iallafall=)) haha..

A ne ska kolla o någon annan har uppdaterat sin blogg kanske?=!
Upplagd av GöLLaN kl. 02:56 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

En vecka


Tänk om en vecka kommer våran älskade bäbis..=) känns jätte konstigt va fort tiden gick..



Idag gick ja upp tio över 8 typ klädde mig borsta tänderna gjorde välling då vaknade Hampus gick in till han tog upp han upptäckte att han hade kissat igenom blöjan så jag fick tvätta honom sen klädde ja på honom sen fick han välling... efter att han hade druckot upp vällingen borsta han tänderna sen gick vi till dagis..=) på vägen till dagis håller dom på att bygga ett hus Hampus tycker de är jätte kul att titta så vi stod säkert där i 10min innan jag fick med honom där ifrån=) sötnos.. när vi kom till dagis så höll samma sak på att hända som igår han blev biten igår precis när vi kom av ett barnen o samma sak idag men denna gång han jag få bort de andra barnet innan han bet hårt... denna gång skulle han bita Hampus i kinden igår va de armen.. kan inte riktigt förstå varför han ska ge sig på Hampus?? eller han kanske gör så mot dom andra barnen också? hoppas de är något han snart slutar med att de bara är något han fått för sig att göra nu.. Annars kommer snart mitt barn få åka till vårdcentralen skulle ja tro.... de har hänt andra saker också som de barnet har gjort mot Hampus personalen har dåligt samvete för att de händer hela tiden men sa till dom att man kan inte ha koll hela tiden o barnen är snabba dom vet ju precis när man vänder sig om... Tycker personalen är helt suverän o ingen kan hålla koll på alla barnen hela tiden så är de bara.. Önskar faktist att Hampus kunde ge igen eller iallafall putta bort honom springa är ingen ide de andra barnet är större o snabbare en han.. hm hmm.. a hoppas de snart lugnar ner sig.. vill ju inte att min älskade son ska bli skadad mer eller kanske inte ens vilja vara på dagis?!


Tänkte jag skulle ta tag i de här med städandet idag.. har absolut ingen lust känner mig mäst trött men ja behöver ju inte stor städa men plocka undan o dammsuga o skura iallafall..
Upplagd av GöLLaN kl. 00:48 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 2 juni 2009

Bra start

i Lördags på alfons 3års kalas=)

Ja dagen började med att jag inte gick upp förns halv nio typ då kände jag att fan vi ska vara på dagis om en halv timme måste upp nu gick upp klädde på mig borsta tänderna oså.. sen gjorde jag välling gick in till Hampus la han på sin madrass/soffa han har på sitt rum gav han välling bytte blöja klädde på han sen gick vi till dagis.. gick jätte bra att lämna fick en puss oså vinka han=)) mitt gull.. Kärleken till ens barn går inte att förklara den är så stark.. Tycker de är häftigt att man han älska någon så mycket... enu häftigare är nog hur man kan älska en människa så fort Hampus han ju som bara komma ut så va han mitt allt..=) när jag hade lämnat honom ringde ja o kollade om jag hade fått pengar en o de hade ja=)!! Duktig försäkringskassa.. bara en vecka sent..=) enu bättre va att jag fick mer en jag trodde att jag skulle få=)! då mår man bra=)!

Ska hoppa in i duschen nu sen ska jag på unga mammor=)!


8dagar kvar till bäbisen kommer=)
Upplagd av GöLLaN kl. 00:47 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 1 juni 2009

Helgen

Idag efter att vi hade varit på stan..=)


Alfons 3års kalas=)

Hampus fick en Pool av sin farmor=)

ÅKER GRÄSKLIPPARE MED PEKKA=)


I fredags åkte vi till Kövra de har varit hur skönt som hälst att vara där hela helgen spec när vi haft sånt fint väder som vi har haft=)) Fredan blev de tacos o så fick Hampus åka gräsklippar med Pekka.. han såg lite rädd ut men ja han åkte med i 10min iallafall.. han ville inte ha hörselkåporna på sig så pekka försökte hålla i Hampus så han inte skulle ramla av gräsklipparen försökte få han o ha på sig kåporna o styra gräsklipparen samtidigt.. såg lite jobbigt ut men de gick bra=)! På lördagen åkte Elaine o Nicke o putsa fönster på vikners ja o Hampus gick till Carro för att fira alfons som har fyllt tre år va där vid halv elva o kom nog inte där ifrån förns tre halv fyra tror ja glömde helt bort tiden kom på att de kanske är dax o bege sig =)) kalaset va jätte trevligt Hampus hade kul de va god tårta o kakor=)) när vi kom hem så va Nicke o Svärmor hemma oså satt Niklas två kompisar till han o drack grogg oså va Pekka med också... dom drack lite o fixa med veden.. Nicke åkte till stan med Robin .. Hampus tyckte de va skit kul o kolla när dom grejjade med veden..=) som tur va så tog elaine Hampus o stod där med han jag va helt död skönt med lite avlastning... på kvällen blev de kycklingpaj=) de va gott.. sen kom de massa massa folk som skulle till holmen med niklas o dom andra de sluta med att Nicke ocks´å följde med... så de blev att gå upp med hampus på söndagen också vilket jag gärna hade sluppit va så trött på söndag morgon .. men de gick .. Nicke va inte så bakis för en gång skull skönt för honom han vaknade sen drog han med sin mamma o putsade lite mer fönster-... Gjorde inte mycke allls på hela söndagen va så slut o trött... de är då de ä bra att vara på landet där Hampus kan springa som han vill in o ut.. då är han nöjd o glad=)) Johanna sprang ganska mycke efter han också men av fri vilja hon tycker så mycke om Hampus så hon passar på att vara med han när hon träffar han.. o Hampus han tycker att hon är jätte rolig=)) tror att alla där i Kövra har ett gott öga för lilla Hampus=)) Man märker de på stämningen så fort han kommer ler alla=)) dansar hampus då dansar alla andra också=)) tycker de är så kul att ett litet barn kan få så många vuxna att dansa=)! haha..
Vid halv 8 igår kväll åkte vi till stan igen.. jag hade kunnat stannat ett bra tag till.. när vi kom hem duschade hampus o Nicke sen la Hampus sig.. ja la mig inte kångt efter.


Idag vaknade Hampus halv tio=)) de va så skönt o vakna o se att klockan va halv tio.. gick in till han kände att de lukta bajs mycke riktigt så nu är han röd så nu är de bara att smörja o smörja.. stackarn.. a åkte upp på stan med Julia o Svea meningen va att vi skulle åka på de hära nya stället för barn Djugelhuset tror ja de hette men de blev inte så vi käkade på stan sen somnade hampus så de blev så sent.. men ja vi kollade lite på stan istället... Kom hem vid halv fyra träffade Erika Niko o Nenya va med dom en liten stund sen gick vi till våran gård oså kom Foffa ner sen kom Nicke från jobbet då gick vi upp .. nu är Nicke Foffa o Hampus hos julia Jonas o Svea.. ja tvättar ...

Ne orka skriva mer?!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0