Juni 2008

onsdag 25 juni 2008

Marieberg


Idag har jag o Hampus varot med Johanna på Marieberg de va trevligt köpte ett par byxor åt Hampus o de va faktist allt.. har ju nada med pengar ,,, men han va tvugen att ha ett par byxor...Sen åkte vi hit o åt jordgubbar med gladd o satt o prata i 1000¨år=)) mys...=) I morgon åker jag hem till Myrviken de ska bli kul..
ne usch orkar inte skriva... God natt
Upplagd av GöLLaN kl. 13:51 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 24 juni 2008

24/6 BVC


Idag va vi på BVC de gick bra men hon skulle ge Hampus en spruta de blev lite krongligt för att de vaccinet dom använder i Myrviken hade inte hon använt på 1000år så hon visste inte om hon fick ge honom en spruta med de vaccinet dom hade så de blev att hon fick springa till läkaren o höra efter myck om o men så fick hon göra de men ha fick ta två sputor för att han inte hade fått vaccin mot någon sjukdom när han va tre månader som han skulle haft massa krongel... Men blev orolig o funderade på varför han inte hade fått vaccin mot den dära sjukdomen kommer inte ihåg va den hette men den kunde orska lung inflamation o hjärn inflammation de ä ju livsfarligt om dom får de... frågade henne varför men hon visste inte! Så nu kännns de bra när han fått de iallafall... undrar varför i hela friden inte BVC sköterskan i Myrviken inte ger det?! sen frågade min nu varande BVC sköterska om jag hade blivit tillfrågad om jag ville ha vaccin mot Hepatit B ne sa jag nehe sa hon de va konstigt så sa hon de att de kostade 135kr o om jag ville de självklart sa jag.... Besöket skulle ta en halv timme de tog 55min.... han väger 8840kr o är 66½ lång=)) Gull!! Första sprutan gick bra den andra blev han jätte lessen.. men han va duktig... <3

se vad man ska göra senare... Puss
Upplagd av GöLLaN kl. 02:54 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 23 juni 2008

Inte Länge Kvar


På Torsdag kommer jag=)) lääängtar..=)))

Midsommar firade jag i Odensbacken hos Matte o Johanna de va mycket trevligt... Lägger upp bilder sen i bilddagboken ... Så fort jag har fått dom av Johanna=))


Va barnvakt Lördag till Söndag de va en upplevelse..=)) de va lite bökigt o hålla koll på Jolene och Hampus Samtidigt men så länge Hampus va nöjd gick de bra.. måste ju h¨ålla kolla på Jolene så de inte hittas på massa bus=)) men de gick faktist bättre en jag trodde=))
Upplagd av GöLLaN kl. 03:21 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 17 juni 2008

17/6 Tiden går

På två mils vandringen malins nalle är de som är i vattnet=)


På två mils vandringen



<3 Hampus ska precis nysa=)



Oj tiden går så fort har ju inte skrivit sen den 14.... Ja nu är de bara en vecka o två dar kvar tills man ska till Östersund elle ja myrviken o kövra iallafall..=)) ska bli så kul att träffa alla.. o nu så ska jag ju stanna en vecka=)) så då hinner man med mycket... Underbara malin ska ju ta med Donna till fjällen så de gör att jag kan vara kvar längre..=)) nöjd...

I söndags va jag Malin o Malins mamma Lena ute o gick vi gick två mil=)) de va så mysigt skönt o ja bara helt underbart... va så skönt att bara gå o gå..=)) sen är de ju alltid skönt med trevligt sällskap....=)


Idag har Penny o Jönsson varot här o tagit en kaffe de va mycket trevligt sen åkte ja till stan med bror min lilla syster o Malin o Hampus va med så klart... åkte o dumpade Robert o Cajsa vid tatto studion sen åkte vi o lämnade en kärra till Linda sen åkte vi till Polly o sa hej... hon ska perca mig eventuelt på Torsdag hoppas på de=))!! vill ju ha den dära i Örat=))) sen åkte vi o hjälpte Linda o ta ut hennes tv bänk från lägenheten den ena delen ska jag ha den andra ska Malin ha=)) ska fixa ordning den lite bara måla den oså funderar jag på om jag ska ta bort dörrarn kanske?=)! Får se hur de blir...


Tala med Nicke nyss som aldrig har tid att tala hahahah.. men men han får ta sig tid när jag är hemma de är ju de viktigaste trots allt..=)) älskar han så mycket<3 <3 mitt gull...

Hampus han är bara så underbar glad för de mästa...=)) inatt sov han från 20.15 till 09.15=)) jag va öppe före honom.. de har nog aldrig hänt tror ja..=)) gull...

Igår va jag o Malin o Hampus på ikea köpte en stol till hampus o förkläde han sölar ju så när han äter så blev de lite skedar o tallrikar till honom också... o bajpåsar malin köpte batterier=)) haha... söööt..=)

Ja undrar om man ska gå o lägga sig kanske?! ska ju inte göra så mycke i morgon vad jag vet nu,, men de kan ju ändras.. ska ut med Malin o hundarna de allt jag vet... så funderar på om jag ska stor städa här hemma kanske?! aa får se...

En liten video på Hampus<3 <3
video
Upplagd av GöLLaN kl. 13:39 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 14 juni 2008

Jaha 14/6

Ja igår blev de stadsparken Palm ida johan o Jolene kom dit.. trevligt efter de gick vi o fikade (lagt upp bilder i bilddagboken)sen gick vi till pappa åkte hem hämtade lite saker sen körde han mig o hampus till jennie... satt o pratade hela kvällen hur mysigt som hälst...på morgonen gick ja in o la Hampus på Sandra för att hon skulle vakna=) haha.. sööt... pappa kom o hämtade mig vid ett o sandra följde med hit... Ida o Micke kom o hälsade på käkade korv med bröd=)) Gud vad jag saknar att vara gravid blev så sugen när jag såg Ida med sin lilla mage den är ju inte så stor en... men iallafall.. men men de får vänta... har ju ett tag på mig...=)


Pappa är på fotbolls kväll i stan tyvärr förlorade u Sverige.. men men... får se n'är pappa kommer...

i morgon ska vi upp tidigt ska åka 07.15 härifån... men ser fram imot de... mår inte bra alls så de ska bli skönt o lämna tele o allt o bara gå o gå o gå... rensa huvudet...
video
Upplagd av GöLLaN kl. 11:38 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 12 juni 2008

FREDAGEN DEN 13!!!

ja idag ä de Fredagen den 13 hm hmm se vad som händer??!! =))

Idag ska jag vara barnvakt igen så jag tänkte ta me systrarna mina o sonen min till stadsparken tänkte kolla med ida också om hon vill komma dit med Jolene..

inatt ska jag sova hos Jennie de ska bli mysigt oså måste jag vara hemma senast halv fyra i morgon för halv fem ska jag vara barnvakt igen=)) hihi...

På söndag ska jag malin malins mamma o hundarna ut o gå hela dagen så hampus ska vara hos mor min... =)) dom ska på kalas hos min kusin...

Ne orkar inte skriva mer se om jag hinner skriva senare...
Upplagd av GöLLaN kl. 23:17 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

BAD 12/6

Japp de blev Gustavsviks nöjesbad idag... Med tanke på vädret gick de inte att bada ute så tog med mig mina små systrar Emma o Cajsa o Hampus o Malin körde iväg oss till G-vik Emma o Cajsa hade jätte roligt men roligast ´hade nog HAmpus=) han älskade vågorna o strålarna med vatten försökte han ta men de gick inte så bra odå blev han frustrerad Malin kom tillbaka vid 2 o badade med oss.. så hon tog Hampus en sväng så badade jag med Emma o Cajsa åkte forsen o ja va barn på nytt=)) haha hade skit kul... nu är jag fortfarande barnvakt pappa är på midda... nu när jag tänker efter kanske jag ska slänga dom i säng snart... Hm hmm dom kollar ju film!! kan man avsluta mitt i en film?!! aa får se hur jag gör...

I morgon blir de lugnt vad jag vet ska vara barnvakt hela eftermiddan... men annars vet e fan vad ja ska göra...


Ne ska nog fan lägga dom nu ... Puss o Kram
Upplagd av GöLLaN kl. 12:56 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 11 juni 2008

kontrakt 12/6

bilden är på Hampus för nån dag sen...




Igår va jag till BVC här i Kumla efter som att dom aldrig ringde upp mig hade lä'mnat typ 10medelande så till slut gick ja dit o fick en tid när jag står utanför o har satt Hampus i sängen ja då ringer dom..?? Mysko folk... efter de gick ja o Malin hem gick ut med donna sen gick jag till MAlin så åkte vi till stan o jag skrev på kontrakte på lägenheten..=)) så nu ä den min=)) Nöjd=)) sen drog jag till Ida käkade lite sen kom MAlin o hämtade mig så åkte vi hem väl hemma så sa pappa att min faster o hennes gubbe skulle komma... de va jätte trevligt kul o träffa dom.. faster min höll mäst på med Hampus men iallafall=)) hahha... när dom åkte så gick jag upp med Hampus o badade.. sen la jag han på min säng medans jag skulle klä på mig odå somnade han... så jag fick väcka honom gå ner göra mat sen lägga honom han va så trött.. stackarn... efter de talade jag med Nicke o med Penny... sen gick jag ut med donna talade med nicke igen sen gick jag o la mig... Hampus sov hela natten igen somnade vid 20.15 sov ill 08.00 SÅ skööönt... de är helt underbart att sova en hel natt... kunde inte vara nöjdare... nu har jag tvättat Hampus satt på han kläder oså har han ätit... SÅ nu ska jag klä på mig själv också ta en sväng med donna till affären har ju Cajsa hemma idag så jag lär ju hitta på något att göra.. tänkte att vi skulle bada men vädret är inte så bra .. men de kanske blir bättre???!! ingen som vill hälsa på idag kanske???

Puss o Kram
Upplagd av GöLLaN kl. 23:34 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 10 juni 2008

tredje 10/6


Ja Hampus har fått sin tredje tand nu=)) de går undan... men tror att flera är på gång han äter snart upp sina fingrar=) o dräglar som ja de ser ut som att han har badat... Snutten... Nyss kunde han inte göra något själv.. nu kan han sitta ta saker hålla i flaskan själv äter mat tar sig dit han vill i gåstolen m.m. Blir lite rädd jag hinner inte med riktigt... Men ja man måste ju l¨åta dom bli stora... fast man hälst inte vill det... nu ligger han och sover.. han va så trött ¨så ha blev jätte arg när han skulle sova.. men till slut så somnade han...

JA så nu sitter jag här Donna sover Hampus sover o jag sitter här o inväntar att Malin ska komma så vi kan gå o fika men de är ett tag kvar... så ja får roa mig med datan ett tag!! Börja fatta mig på de här de är ju vista på den OCH jag hatar vista.. men de går framåt...


Puss o Kram
Upplagd av GöLLaN kl. 05:29 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 9 juni 2008

Sova 10/6

Igår sov Hampus mellan 21.00-07.00 fick väcka han då eftersom att Malin skulle komma med hundarna halv 8... tänkte jag skulle hinna ga han mat o tvätta o klä på honom innan dom kom.. hur som hälst va skit nöjd en hel natt sov han utan att äta.. STOLT=) Trodde de bara var igår men nee inatt sov han från 22.15 till 07.00 utan att äta elle vakna de är så skööönt=))när vi skulle gå ner för trappen för att ge Hampus mat så kollar jag in i pappas sovrum va osäker om han låg där eller inte men tänkte klockan är ju 07.30?? tittade lite närmare myket riktigt där låg han så ja väckte honom o berättade att han började jobba för 30min sen... han ba nej jag måste ha en tele så ringde han jobbet sen gick han upp=)) allt gick jätte bra igår med hundarna .. Luna hade på någevis hoppat i Hampus s'ng o lagt sig brevid honom när han sov... jag kan förstå hur hon har tagit sig i sängen men hur hon kunde lägga sig på rygg brevid honom utan att väcka honom de fattar jag inte??!! söööta va dom där båda halv snarka... stog där o fundera på hur jag skulle få Luna från spjälsängen utan att väcka Hampus... oså kom ja på jag måste ju fan ta kort sprang ner hämtae kamran när jag kom upp hoppade hon ur så klart... nästa gång hon är här ska jag fan sätta en video kamra här inne...

nu sitter Hampus brevid mig för sig jälv o grejjar med sin napp o två leksaker så söööt=)) Han blir bara större o större för varje dag... mitt gull=))

Ne nu ska jag leta efter något att ha på mig har nyss duschat
Upplagd av GöLLaN kl. 23:35 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Ny data 9/6

Idag hämtade jag min nya data=)) jätt fin är den=)) Nöjd-... sitter här nu o lägger över allt från den andra datan... så att jg kan ge den till lilla syster Emma sen=)) hon vill ju ha den nu nu typ förstår henne inge kul o sitta på mammas data jämt!! Ne nu ska jag fortsätta skriver mer sen...
Upplagd av GöLLaN kl. 09:16 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 8 juni 2008

Mycke riktigt 8/6

Familjemiddan gjorde susen nu är jag glad igen...=)) känns skit bra... Nu njuter man av livet igen=)) har varit ute o gått med Malin också... Jag ska vara hund vakt åt hennes vovvar i morgon.. så ja de blir en mycket att göra dag i morgon... tre hundar o rasta o en son att ta hand om och hämta min data hoppas ja men på postens hemsida stog de att den var framme.. så hoppas de stämmer=))

NICKE SUNDIN JAG ÄLSKAR DIG<3 Jag vill ha ett till barn om tre år=)) hahaha frågan är hur jag ska övertyga Nicke om att han vill ha en till då??? =)) de löser sig då...


den 26 kommer jag hem till Myrviken de ser jag fram imot kanske kan dra en mamma fika den 27där på dan??!! vad säger ni alla mammor där uppe???=))!!Saknar er ju..=))
Upplagd av GöLLaN kl. 11:58 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

Vad ska man göra? 8/6

JA idag är det en sån där dag då allt bara känns jobbigt så fort Hampus sover så blir jag nerstämd o vet varken ut eller in... om jag ska skratta eller gråta... ont i magen oro trött kan de bli värre?? usch skulle vilja sova bort den här dagen... funderar på om jag ska gå upp o lägga mig hos Hampus...

Vi ska ha familjemidda idag känner inte för det... men men.. de ä bara att härda ut.. !! Kommer säkert bli på bättre humör då hoppas ja...

Nu har jag fått ett nytt lösen till min bilddagbok så nu kommer jag in.. men jag har inte gjort något med den en... har ju alla bilder på min data den är inte uppställd så ja när den nya datan kommer så ska jag fixa med den...=)) GullisJ heter jag där...


Ne nu ska jag nog gå o lägga mig...
Upplagd av GöLLaN kl. 03:36 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 7 juni 2008

Hampus 7/6


Hamous fick sin andra tand igår=) de går fort nu... min lilla grabb som har bråttom med allt... tycker ju att han kunde vara liten ett tag till men nja han har ju en vilja som heter duga så ja de är la bara att hänga med i svängarna nu kan han sitta länge själv och han har nästan helt rakrygg... Gud vad jag älskar denna lilla människa<3 <3...


Ja snart ska jag sova skit trött men väntar på att Nicke ska ringa först om han inte har glömt?! a de märker jag väl...

I mrgon ska jag träffa Palm Matte o Johanna hoppas ja sen ska vi ha familjemidda... =) Känns lite tråkigt att Nicke inte ska vara med på middan men men...
Upplagd av GöLLaN kl. 12:31 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 6 juni 2008

Nationaldagen 7/7

Igår va de Sveriges dag så Hampus va hoss mamma Donna hoss pappa o jag åkte till stockholm med Martin Kenneth Anna och Jon.. de va jätte kul träffa alla... synd bara att de blev som de ble på slutet.. men men vad ska man säga?!!!

Saknar min älskade Nicke jätte massor... min älskling... Är fan skit nervös i mellan åt att han vill göra slut men ja de hör väl till kanske?! men snart kommer jag hem =) då ska jag försöka hinna träffa alla .. Iallafall Carro Emilia Rebecka Daniel alla på fabiansgård självklart Robin o min älskade Nicke...<3 <3

ne nu orkar jag inte skriva mer... kanske skriver senare...=)
Upplagd av GöLLaN kl. 23:32 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 5 juni 2008

sov morgon på hög nivå 5/6

ja morgon eller ja morgon o morgon den börjadde 09.30 vart helt paff när jag fattade vad klockan va!!! ja så de vara bara att gå upp packa allt som skulle med till mamma väckte pappa sen åkte vi med malin till stan pappa va tvugen att hämta sin bil som va i stan.. själv gick jag en sväng på stan de blev en sjömansdräckt o en simpsons dräckt till Hampus sen gick jag o köpte äpple o vindruvor va så fruktansvärt hungrig sen började jag knalla till mamma lättare sagt en gjort med alla studenter men men de va bara att stå ut=)) på vägen till mamma träffade jag Niklas de va ju säkert två år sen iallafall de va kul stog o pratade en bra stund sen fortsatte jag mot mamma fick sitta o vänta i 40min sen kom mamma=)) käkade spagetti o köttfärsås... gött... sen drog vi till marieberg så jag fick ett par byxor ett par troser o ett par kort byxor=) nööjd... billigt o ha en snäll mamma=) plus att hon hade köpt en bikini till mig =))

ne nu ska jag gå o sova blir nog en lång dag i morgon... klockan 8 kommer Martin o hämtar mig...

God NAtt
Upplagd av GöLLaN kl. 13:01 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 4 juni 2008

Lång dag 4/6

Dagen började halv sex eller ja 05.35 så fick skynda mig o bli klar så jag kunde åka med pappa 06.10 in till stan fick mata Hampus i bilen=)) pappa slppte mig i tybble tog bussen till Johan o Ida gick dit o väckte dom klockan 07.00=)) haha... käkade där oså sen vid 14.00 kollade jag på en lägenhet o den ska jag ha den va fin o bra=)) så första september får jag min lägenhet=)) skööönt... efter de kom Malin o hämtade oss åkte för att köpa en ny data men ne dom hade den inte på lager ringde till el giganten dom hade den inte heller så nu har jag beställt den över internet istället skulle ta max 7 dagar.. så ja de kan jag vänta på.. så där rök mina skattepengar men de är en bra investering=)) efter de va de bara att packa göra sig i ordning igen Malin kom o hämtade mig så åkte vi in på marknadsafton i Örebro... de blev stumpor o badbyxor till hampus o ett paket till Nickes mamma..=) Träffade Tessan på stan de va ja tre år sen jag träffade henne de va så kul.. när hon såg Hampus så frågade hon vems han va så sa jag min.... Då trodde jag att hon skulle svimma=)) hahah... söööt... gamla tider blir man påmind om... =)) nu kom min jätte fulla pappa hem=))!! hahah trodde han skulle ramla ner för trappan=) ja vad ska man säga?!=) tur att han har tagit leigt i morgon... Ja just fan kommer till Myrviken den 26 eller 27... så alla vet de=)!!


Puss o God Natt<3
Upplagd av GöLLaN kl. 14:35 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 3 juni 2008

Dålig dag 3/6


Idag mår jag inte alls bra hat haft mardrömmar tänker för mycket vet inte om de gör att jag känner mig sjuk på kuppen.. usch... en sån här dag vill jag inte vara 60mil ifrån Nicke de blir lixom inte bra... saknar han hela tiden... de blir 1000gånger värre när man mår så här... försöker underhålla HAmpus så mycket jag kan men känner att jag har inte orken idag... men ja vi har vart ute idag iallafall.. åkt kana o kollade när dom andra barnen gungar ... Donna va jätte duktig hon låg där hela tiden hin rest sig två gånger på 20min... Stolt..=) Malin skulle varit med o sett=) hihi... ja jag saknar Emilia Carro Rebecka <-- mina mammavänner=) hade alltid så kul på mammafikat... saknar så de gör ont... Ni skulle bara veta hur mycket jag tänkr på er=) Emilia som är så snäll o tog med mig överallt... som va sen jämt i början men sen blev de bättre Carro men sin kommentarer Rebecka lendet själv alla barnen som hade massa tok saker för sig... SAKNAR SAKNAR.... Men snart kommer jag hem o hälsar på... de ska bli kul=))


ne nu ska jag sluta klaga en massa o försöka få något gjort .. om de nu går... Puss o Kram
Upplagd av GöLLaN kl. 04:27 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 2 juni 2008

het dag idag 2/6

idag åkte jag med pappa i till Örebro så ja dagen började halv sex gjorde i ordning mig själv sen Hampus sen for vi åkte hem till mamma va där till tio fick ett linne en tröja av mamma sen fick HAmpus en tröja också oså fick jag en bikini=)) mamma är bra underbar hon=)) bra saker har hon jämt köpt till mig=)) vid tio drog jag till Ida o Johan först va vi ute med barnen sen gick vi till vårdcentralen sen affären sen kollade vi på lägenheter sen drog vi till Adde o Therese fikade lite Hampus sov hela tiden typ men Jolene o Tindra lekte=) söötisar... sen gick vi till johan o Ida igen Ida klippte mig tackar =) de är så skönt bli av med dom dära äckliga topparna... sen klippte hon johan också men han inte se hur de blev för pappa kom o hämtade mig innan de blev klart.. så ja nu är jag hemma pappa o Robert är ute o åker motorcykel malin skulle äta midda med sin syster o jag är barnvakt åt cajsa.. Hampus springer i stolen.. han är jätte intresserad av förstärkarn..=)) kanske blir en tekniker?? =))

Vad ska man säga mammalivet är underbart... ja trivs verklign mycket bättre en jag trodde att jag skulle göra... trodde jag skulle tycka att det var lite mycket att hålla reda på.. men ja på någe sätt är de inte det allt bara görs =))

Blev så sur idag fattar mig inte på politikerna lyssnade på radion.. Sverigedemokraterna hade lagt ett förslag om att de skulle bli obligatoriskt med avslutningar i kyrkan dom som inte ville vara med behövde inte de men dom mena på att det är en Svensk tradition ... Håller med till 100'% men ne politikerna röstade ner dom.. jag menar flyttar man till ett land får man fan anpassa sig efter de landets regler och traditioner passar de inte så va inte med då.. varför ska vi ändra precis allt??!!! Blir så förbannad bara av tanken... så sitter ngon jävla miljöpatrist och säger att ja men man ska vara tillsammans på skolavslutningar o inte hålla på o splitra på barnen!! men va fan de är ju invandrarna som gör de!! ja menar kunde dom bara anpassa sig så skulle vi inte ha de här problemet...

a skit samma måste ta Hampus... skrivr kanske mer sen. Puss o nKRam
Upplagd av GöLLaN kl. 09:18 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 1 juni 2008

FAAAAN 1/6

Micke kunde inte åka med mig till Matte o Johanna tyvärr=(( såg fram imot de men de blir fler gånger..

Har pratat med Älskling idag nu känns allt bra igen..=)) ÄLSKAR DEN MANNEN HUR MYCKET SOM HÄLST!!!<3 <3 <3 <3 <3 <3 Han är en så underbar pojkvän han gör konstiga saker ibland men vem gör inte? Hr som hälst är han min och jag har tänkt att ha de så tills döden skiljer oss åt... <3 <3 <3 <3 <3


Hampus han växer o växer o lär sig nya saker för varje dag... så roligt... Vill ha en till men ja jag siktar på att nästa ska komma 2011 typ om allt är som de ska då... de kan man ju aldrig säga men är ekonomi o jobb o förhållandet bra så ja då vill jag... men Nicke vill inte men de hinner ändras på tre år hoppas ja=) hahah.. Jodå de ska nog gå vägen...=)



JAG ÄLSKAR DIG NICKE SUNDIN<3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0