Juli 2009

tisdag 28 juli 2009

BVC MAYA






Idag började dagen halv nio jag kände mig som att jag nyss somnat mycket berodde nog på att min älskade nicke snarka som mor sin inatt o för att jag inte hade någon mat alls till maya o innan jag fattade de tog typ 100år för att jag va så trött sen när jag fatta de va de bara att springa o hämta flaskan.. har inte heller haft någon spec mängd idag på dagen heller så de har blivit flaskan mäst hela dagen.. så ja de blir nog ingen ammning länge till...

tillbaka till dagen gjorde ordning Hampus straxt efter att jag va klar med honom vaknade Maya gjorde ordning henne mötta Amanda sen gick vi till Bvc Maya skulle på läkar besök 10.30 stod de på min lapp men ja efter att vi hade suttit där i 40min frågade jag Bvc sköterskan då visade de sig att de va 14.20 så de var bara att gå hem igen... vi satt ute ett tag men så började de spö regna så vi gic in gav hampus mat sen va de dax att sova midda maya somnade vid 10.45 o sov till 14.10 då väckte jag henne för läkar besöket hampus väckte jag 13.50 han va lagom glad på mig eller inte... Läkar besöket gick jätte bra hon hade inte gått upp så mycket kommer inte ihåg 5400 vägde hon va lika lång som sist 56cm läkaren tyckte att hon va väldigt stabil för sin ålder o Maya hon bara log o talade med henne hela tiden.=) goa Maya=))<3¨¨


Amanda åkte hem en stund efter de Emilia va här o hämta henne så la jag maya sen städade jag o Hampus toaletterna han är så duktig..=) sen va de dax att laga mat o lagom när nicke kom hem va den klar=)sen gick vi ut hela familjen en stund... duschade hampus la han sen plockade vi undan allt efter dagen nu sitter jag här maya sover i vagnen har gjort de i snart tre timmar.. de är så skönt att hon har kommit till ro o sover som bäbisar ska göra istället för att vara vaken 24/7 nu sover hon drygt 18-19 timmar på ett dygn o hon är bra mycket roligare att ha med att göra..
Upplagd av GöLLaN kl. 11:05 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 27 juli 2009

Vilken kväll







Lördagen började med en sväng med barnen o svärmor på stan.. nicke o Krille mötte oss där lagom vakna dom va på stråket på fredan.=) tror inte riktigt dom va nyktra en=) jag hittade en tröja Elaine hittade sju tröjor o nicke hittade tre.. =) efter stan åkte vi hem barnen sov så jag hoppade in o gjorde mig klar för kvällen..=) vid fem åkte jag till Henke o Amanda där blev ja bjuden på tacos=) gott.. tog mig en cider till de=) sen drack vi o talade massor sen kom raymond ett tag efter de kom Emilia o Anna.. satt o lyssnade på gammal musik o tala om lite av varje..=) 22.20 tog vi bussen till stan gick ner till stråket träffade Niklas där men tappade bort han ganska snabbt de va så himla mycket folk så vi bestämde oss för att gå till G3 istället fastnade på The Rock i mellan träffade Samuel där o Niklas ringde o frågade vart vi var så han kom dit han med sen gick vi till G3 massa folk där också.. träffade Håkan han kom inte in där så jag fröskte få in han på alla möjliga vis men ne dom ville inte ha in honom så han fick vara kvar ute... stackarn.. efter ett tag gick vi till MCD o käkade jag åt för 3människor typ=) om inte mer=)) gott va de=) sen va de bara att jaga taxi Emilia fick ta mig sig Robin o Niklas hem o jag följde med Amanda o Henke hem=) somnade ganska snabbt men under natten vaknade jag 1000gånger av att jag hade ont i tuttarna fick gå upp o pumpa o inläggen va helt fulla så fick byta dom ett antal gånger.. annars sov jag som en kung=) igår så va jag kvar hos henke o amanda till fyra va inge bakis bara seg hem orkade jag egentligen inte gå va så seg men ville hem o träffa hampus några timmar iallafall... han ska ju sova vid 8.. kom hem här va de ingen hemma precis när jag skulle ringa o kolla vart dom va ringde nicke sa att dom va i lekparken så jag gick dit hampus blev glad maya hon sov bara=) gick sen till johan o Erika o fika sen hem o tvätta Elaine gjorde tacospaj..=) sen va de dax att sova för hampus elaine va inte långt efter med att lägga sig jag po Nicke la oss vid elva...


Idag har vi inte gjort så mycket sagt hej då till elaine o varit till affären o i lekparken.. båda barnen sover ja har plockat undan lite.. nu degar jag ett tag..=) snart är de fullfart igen..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 04:59 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 24 juli 2009

25År oj

Idag har vi varit ute mäst nu sover hampus maya ligger o kollar runt=) Elaine kommer sen=) hon ska vara barnvakt i morgon till maya iallafall nicke ska förmodligen ha med sig hampus på middag.. jag ska på stråket=) se hur de ska gå=) a får dricka med måtta=) va ju ett bra tag sen..=)


I förr går satt ja o kolla på TV då sa dom att vid 25års ålder börjar man få sämre ägg redan vid 25.. då måste de ju vara meningen att man ska skaffa barn tidigt? Människa skapades väl så av en anledning? elleR? kan de vara därför många har så svårt att få barn idag? att man väntar alldeles för länge?
Jag behöver ju inte oroa mig ja är ju färdig med barn=) ska inte ha fler ha två de är lagom för min del=)


Ne nu ska jag tala lite med Maya sen ska jag försöka plocka undan lite o så ska ja dra upp lillemannen som tror att man bara ska sova jämt=))
Upplagd av GöLLaN kl. 06:39 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 22 juli 2009

Dumt tänkande





Idag har vi varit hos Foffa o S en stund sen gick jag barnen o S på affären o sen till Jonas o Julia vid halv två gick vi hem för att ge hampus mat sen sova.. Maya somnade också ja passade på att städa lite.. sen vid fyra blev de mat Sveding va här också så han fick mat han med=) sen gick vi ut.. efter tag gick jonas S Nicke Svea o Hampus ut med hundarna o jag gick in med maya..

Maya är en mycket nöjdare liten flicka nu tror att jag helt enkelt gjorde helt fel från början o att de va därför hon va så missnöjd hela tiden.. jag tänkte bara på Hampus att jag inte skulle missa massa tid med honom så då blev Maya lidande bytte blöja gav henne mat kände mig allmänt stressad av att inte vara med Hampus hela tiden.. men nu har jag fått balans på de hela så nu leker o talar jag med Maya hon ler o har nu börjat ge små ljud tillbaka=) o Hampus han är nöjd o glad han med känner att jag fått en bra balans tror att mina barn känner lugnet dom med... <3

i morgon får man se vad som händer..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 12:04 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 20 juli 2009

Regnig dag igår o idag





de har regnat i tre dagar snart precis hela dagarna o de regnar fortfarande va ute o gick med Hampus o Maya på förmiddan igår i en timme sen va vi bara hemma hade Henke o Amanda på besök de va trevligt som är så snälla o håller maya o leker med hampus ..=) Hampus avgudar henke=) ska sitta med han hela hela tiden.. mys



I´förr går fick Emilia o Anders en dotter som fått namnet isabelle=) tio dagar för tidigt om jag inte mins fel.. =)


Idag har vi varit på BVC Maya väger nu 5230g o är 56lång=) stora tjejen.. amanda va med o höll koll på Hampus=)) Efter de gick vi till Emma o surrade lite.. nu är vi hemma hampus sover maya ligger o kollar runt amanda är o hämtar bilen.. ska till staden sen..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 11:27 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 19 juli 2009

Matte o Johanna på besök<3












I onsdags natt klockan 02.00 kom matte o johanna gick ner o öppnade åt dom talade lite sen gick vi o la oss på en gång.. Torsdag morgon va de frukost o talade en massa gick på en promenad sen la vi barnen grejjade lite.. gjorde köttförs paj som blev supergod enligt mig=) tror dom andra gilla den också till och med Nicke tog två gånger=) sen va de dax för hampus att sova.. vi kollade på film o mös massor...

I fredags åkte vi till kövra ja Matte johanna hampus o maya.. de va en underbar dag varmt bra sällskap underbart god mat =) Hampus han va helt död på vägen hem han sov bara 15min på dagen.. så han sov gott när vi satte oss i bilen hem.. när vi kom hem va de bara att lägga hampus vi satte på en film sen va de dax att sova..

Igår åkte vi till *Jamtli ja johanna matte hampus o maya de va bra mycket större en vi trodde så de blev en miss beräkning för vi hade ingen mat eller fika med oss så de blev att vi gick där i tre timmar sen va vi hungriga så vi åkte till max o käkade.. va hemma till tre igen när vi kom hem sov nicke fortfarande.. sen va de stor städning som gällde sen gick vi ut o grillade=) mys.. sen blev de en film.

Idag klockan 11.00 åkte dom hem<3=(( saknar redan.. så mysiga människor ja bara älskar att ha dom här... dom skämde bort mig jagade hampus på jamtli sövde maya hjälpte till med allt mer eller mindre... tackar er för de.=)
Upplagd av GöLLaN kl. 03:45 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 15 juli 2009

i Natt





Vaknade vi kvart över tio då vaknade hampus.. jag va ganska pigg.. Maya sov från halv tio till kvart över tre inatt=)) de va så skönt... gick till anneli typ på en gång va där ett tag.. sen gick vi hem gjorde mat nu sover Hampus... maya ligger o kollar runt=)

Inatt kommer Matte o Johanna <3 läängtar=))
Upplagd av GöLLaN kl. 06:46 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 14 juli 2009

Elaine










igår kom Elaine hit=)) de va så kul att träffa henne.. Även Robin kom han har jag inte träffat på 1000år så de va kul.. Amanda Henke Lisa o Emilia va här också=) de va fullt hus här igår=)) surrade massor försökte få ordning på Nickes dator men de gick inge bra så idag har han lämnar in den.. Hoppas dom kan fixa den..

har inte gjort allt för mycke idag ELaine o Robin åkte hem vid fem.. va hos Anneli en snabbis.. Men Nicke ringde efter bara en halv timme osa att Maya bara skrek o skrek så fick klä på oss o gå hem men lagom när vi kom hem hade hon somnat.. Typiskt..men ja hon vaknade efter bara en liten stund o va arg igen så de kanske va lika bra att vi gick hem...


Ne nu ska jag mysa lite med min Nicke.. lägger in lite bilder från djungelhuset och på Maya
Upplagd av GöLLaN kl. 13:02 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 12 juli 2009

Sov Morgon/Djunglhuset

I dag va de sov morgon för min del vilket va behövligt efter som att de blev sent igår... vaknade av att nicke ringde i frågade om vi skulle åka till djungelhuset han va hos jonas o dom ville dit.. så vi bjöd dom på mat sen drog vi till djungelhuset o de va super kul=) lägger in bilder i morgon.. vägen hem va mmindre rolig bussen va full med vagnar så vi kom in med den de va en timme kvar tills nästa så vi började gå när nästa buss kom då åkte den bara förbi ska ringa o klaga i morgon o när tredje bussen kom fick vi åka med=) tur de för lagom när vi kom på bussen så började de spö regna .. tur att vi inte gick längre..

Maya va snäll hela dagen enda fram till halv 8 typ då började skrikandet men slutade efter någon timme.. idag blir hon en månad vart tog den månaden vägen?!=)

På onsdag natt kommer Johanna o Matte JAG LÄNGTAR!!! saknar dom som bara den..


ne nu ska jag o min älskade gå o lägga oss.. GOD NATT
Upplagd av GöLLaN kl. 15:04 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 11 juli 2009

Trevlig kväll=)

Dagen har la varit så där hampus har varit snäll men de är han oftast men Maya har skrikit ganska mycket.. men vid halv sex somnade hon sen dess har hon inte skrikit något,, hade med mig henne till Emma hade film kväll med henne Emelie de va trevligt o mysigt =) mår lite illa nu men får skylla mig själv de blev för mycket av de goda=)

ne nu ska jag tala lite med min älskade Sambo
Upplagd av GöLLaN kl. 16:01 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 10 juli 2009

de är sant som alla säger





de är nog sant som alla säger har man haft ett snällt barn får man ett ikke snällt barn sen... Hampus va snäll när han va liten sov när han skulle (oftast) han hade sina kvällar han med.. men Maya hon är helt tvärt om hon har varit vaken sen fyra o har bara sovit små snuttar sen dess så fort man lägger ner henne tar de 10min så vaknar hon.. i början va hon hur snäll som hälst men nu är hon en vaken dam som bestämt inte ska sova själv tydligen? a de kanske bli bättre? Hoppas Hoppas.. men ja de är bara att ta de för va de är.. de ska ju kännas att man har barn=)! blir tufft sen bara när Nicke börjar jobba om hon ska hålla på så här.. men man klarar av de mästa...


Idag försvann Tea från denna jord.. tänker inte på så mycket annat en just de.. känns så konstigt hon blev dålig för bara några veckor sen oså helt plötsligt va dom tvugna att avliva henne hastigt idag..=(( Fyra år han hon bli hon hade ju mer en halva livet kvar.. va är rättvisan i de? försöker tänka att hon nu slipper ha ont slipper lidandet.. men Tea va Tea de va en hund med personlighet.. Saknaden är stor..

Nicke han försöker vara mysig o frågar hur de är hela tiden ja vet inte vad jag ska svara? känner mig så konstig.. Stackarn ska säga till han sen när han kommer in med hunden att de inte är hans fel att jag är konstig .. stackarn ser ju att han är orolig.. samtidigt kanske han förstår lite? han vet ju vad som har hänt idag plus att Maya har varit som hon har varit idag. de tar på hjärnan..

Ja för att sumera denna dag så har den varit ganska piss o skit.. de enda roliga va innan jag fick veta att Tea är borta va när jag va ute med Hampus i regnet vi lekte hoppade i vatten pölar plockade pinnar åkte kana lekte massor de va så MYSIGT!<3
Upplagd av GöLLaN kl. 14:15 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

SORGENS DAG





R.I.P TEA




Sjuk blev du nu helt plötsligt är du borta allt gick så snabbt.. Trodde verkligen att du skulle klara dig..=( fyra år fick vi med dig.. När Penny kom med dig du va så söt Penny va så stolt över dig.. ja tyckte du va så bedårande fin alldeles vit knappt någon svans o jätte lurvig..=) sen blev du stor blev vacker o fick en ordentlig svans=) de känns bara tomt tror inte riktigt jag har förstått...
Upplagd av GöLLaN kl. 07:57 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 8 juli 2009

Dagen


va o vägde Maya hon väger nu 4730=)) börjar bli lite små mullig nu=)) ssom bäbisar ska=) de har gått fort=)) när ja kom hem där ifrån så bytte jag barn bara mer eller mindre .. Nicke fick vara själv med Maya jag tog Hampus o gick till Emma Milo fyller ju två år idag så Emma frågade om vi inte skulle komma idag också.. så ja tänkte att de kunde vara trevligt=) de va de också=)) de hade gått bra med maya hon hade vaknat o fått ersättning sen hade hon somnat igen..=)

I morgon blir de shopping med Amanda Maya ska med också=)
Upplagd av GöLLaN kl. 13:49 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Natten


Ja natten kan man ju inte påstå att den va bra både jag o Nicke försökte få Maya att somna men ikke allt var bara fel o hon va allmänt missnöjd vid kvart över två inatt somnade hon äntligen.. Ja va helt slut som människa då.. vaknade halv ett typ=) Nicke gick upp med Hampus i morse.. tackar för de annars hade jag varit ett spöke=) haha.. ska iväg o väga maya sen oså ska jag förmodligen till Emma en sväng sen.. =) tänkte att jag skulle lämna maya hemma då o bara ta med Hampus..
Upplagd av GöLLaN kl. 03:56 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 7 juli 2009

Besök


Igår kväll glodde ja o nicke på film elle ja vi försökte iallafall Maya va lite kronglig men till slut somnade hon vid kvart över elva... sen sov hon enda till tre i morse=) Nööjd.. så åt hon sen sov hon till halv sex sen till 8 sen till halv tio då va hon vaken o skulle kolla runt=)! Hampus vaknade vid tio Emma o Gabriell kom vid elva tror ja hon va de va trevligt med lite besök=))

Båda barnen sover nu Nicke är o handlar välling glömde skriva upp de när Nicke va o stor handla=)

Ja idag blir de nog inte så mycke gjort tror ja.. känner mig seg.. ska nog små städa lite ... Hampus stövlar är fortfarande spårlöst borta så ja må åka o köpa nya .. tänkte göra de idag men de blir nog i morgon istället...


Igår när jag va på gläntan kom de en tjej som hade fem barn o hon va så himla duktig o få ihop allt hon kunde verkligen göra 100saker samtidigt jag va hur impad som hälst... fem barn o den äldsta va 6-7år skulle jag tro... ja hade då inte klarat av de .. elle ja kanske man kanske kommer in de?=)

ne ska kolla va ni andra har skrivit=)
Upplagd av GöLLaN kl. 03:51 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 6 juli 2009

Dåliga uppdatering



Ja nu har jag inte skrivit på ett bra tag.. har haft lite jobbiga nätter o dagar för den delen så har varken haft ork eller lust att blogga.. men ja nu skriver ja lite..

Emilia o Erik har varit här på besök för några dagar sen helt underbart att träffa dom.. =)) Snart är de dax för Emilia o Anders att få sitt andra barn=) myys.. Vi satt o tala tala sprang efter barnen talade sprang lite till.. Maya sov ju så klart hela tiden medans dom va här... men ja dom hinner träffa henne fler gånger då kanske hon är lite mer social=)!

Jonas o Julia har skaffat hund en amstaff som heter Trojja... va ute o gick med dom för några dagar sen diva o Trojja digga varandra=) Trojja va lite rädd först men hon tuffade på sig ganska snabbt..=))

Igår va de kalas Milo fyllde 2År=)) stor killen de va jätte trevligt... men hampus hade inte sovit så han blev sur o tvär så vi gick hem efter en o en halv timme.. men de va gott fika o trevligt sällskap...

Idag skulla ja till stan men de hela började med att jag inte hittade hampus stövlar (har fortfarande inte hittat dom) så blev hur stressad som hälst så ja glömde allt jag skulle ha med mig till stan sprang till bussen han precis men då va de redan fult med vagnar så ja tänkte att jag skulle gå till hållplatsen innan ja då va ja för slö för buss nummer två han åka förbi innan jag han fram så då sket jag i de o gick till familje centralen istället.. när vi kom var de bara vi där men efter en halv timme började de rulla in folk=)! gick hem vid tolv Hampus fick gå o lägga sig o sover fortfarande.. Maya sover också Nicke är på stan ja är helt själv .. skulle behöva plocka lite men orkar verkligen inte.. usch.. är lite små sliten känner jag.. men ja de får bli en tidig kväll ikväll.. nu vakna min lilla son hej då
Upplagd av GöLLaN kl. 05:56 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 1 juli 2009

Död Ullis

Ja igår natt så varvade barnen varandra lagom när den ena somna vakna den andra oså tvärt om... Kul?! neeeej... Hampus vaknar o tycker de är varmt Maya hon ska bara äta o äta o äta lite till.. hm? Inatt har inte Hampus vaknat lika många gånger men några gånger Maya har varit vaken mer eller mindre hela natten på grund av snorbusar som irreterar henne.. försökte få ut dom men de gick inte så bra.. fick ut dom i morse elle två iallafall... så ja lite sliten är jag nu.. men men vad gör man?! bara att gilla läget o ta de för va de är... Vid tio gick vi ut hela familjen gick till affären köpte macka åt mig=) sen gick vi till lekparken ett tag sen till gläntan för att väga Maya hon vägden nu 4360 så 300 har hon gått upp på en vecka=)!

Senare idag kommer Emilia o Erik=) de ska bli så kul att träffa henne och Erik så klart=))

Ne nu ska jag vila lite medans mina barn sover.. man vet ju aldrig när dom har tänkt att göra de igen.=)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0