Juli 2008

lördag 26 juli 2008

Östersund

Ja nu är man i Östersund=)) Resan hit va skit jobbig de va så fruktansvärt varmt på tåget så jag trodde jag skulle smälta bort... oså satt de massa folk på tåget som skulle till rockfestivalen i Borlänge bakom mig o Hampus satt de två killar sen satt de två killar till snätt bakom oss Hampus började le o skratta åt dom o dom tcykte han va jätte sööt så dom började prata med han.. helt plötsligt säger den ena vill du ha våran atograf (elle hur de stavas) ja ser ut som en fågetecken o säger att jag inte har någon anning om vilka dom är hela tåget blev knäpptyst o glodde på mig... Så ja jag var nog den enda som inte hade en anning om vilka dom va=)) hörde inte vad han sa när han sa vilka dom va heller=))!! haha.. Jajaj... Kom fram till slut iallafall va ganska pigg .. Åkte till Torvalla där Nicke o Foffa bor nu Foffa kom o mötte mig efter som att jag inte hittar..=)) Fredan va ganska lugn... på Lördag va de bara att stiga upp halv sju göra sig i ordning för möhippan... åkte från torvalla halv 8 va i myrviken vid elva... Carro fick hämta mig i svensta efter som att han som skulle ha hämtat mig där va full sen dagen innan=)) Möhippan började vid Statoil Emilia fick tvätta framrutor på bilar för tio kr rutan=)) de gick ba för henne hon va grym=)) haha... Sen åkte vi till stan där hon fick sälja massa grejer kondomer en håv m.m.=)) de gick bra de med... tyckte hon va otrolig hon gick fram till vem som hälst=)!! Härligt tyckte ja=)) Sen gick vi o spelade Bowling sen käkade vi sen va de dax att åka till holmen..=) Hade jätte kul hela dagen kvällen o natten.. Natten blev i Kövra... Ja o håkan fick dela på en mini säng.. HAha tyckte synd om honom som fick sova med mig som rullar jätte mycke när ja sover.. men men.. de gick ju...=)) Resten av veckan har jag mästa roat mig med Foffa=)) haha vi har sprungit på stan o haft oss=)) Kvällarna har varit lugna... Igår åkte vi till KLälarne till Nickes mormor o morfar=)) Foffa följde med han med fast han åkte till sin mamma som bor granne med nickes mormor o morfar=)) På söndag elle Måndag åker jag till Kövra=)) Ne nu ska jag ut i solen... NU HAR JAG UPPDATERAT IALLAFALLL=)))
Upplagd av GöLLaN kl. 02:26 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 17 juli 2008

sju timmar kvar

ja nu är de sju timmar kvar tills jag sätter mig på tåget mot östersund de ska bli så underbart o få krama om min älskade Nicke...=)) Saknar... Få träffa alla mina underbara vänner där hemma...=)) Foffa är ju den jag träffar först=)) sen träffar jag dom flästa andra på Lördag.. Men så ska jag självklart hinna med min lilla Robin innan helgen är slut även fast jag ska vara hemma tre veckor o hinner träffa han mer så vill jag träffa honom fort=)) saknar... Eline ska jag också träffa snabbt saknar henne jätte massor...

Ja så klockan 06.50 är jag framme i Östersund åker halv tio här ifrån.. =) seeegt jaaa=)) ska nog tracka massa folk med sms=)) på tal om de ska nog sätta mobilen på laddning=))


Ne nu ska jag kolla alla andras bloggar..=))
Upplagd av GöLLaN kl. 05:16 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 16 juli 2008

DAGEN

Ja dagen började med att vi skulle köra min säng till johan o ida men kärran va inte ledig så de sket sig men jag o Malin åkte in till kumla köpte lite fika bröd o så skulle Malin ta ut sitt sjukintyg men de hade kommit bort så vi skulle komma förbi på eftermiddan istället... innan vi åkte till johan o ida tog vi en sväng på marieberg handlade paket till Kelly strumpor till Hampus o en bh till mig själv=)) sen åkte vi in till staden handlade med mat på max så åkte vi till johan o ida...=) va bara där en snabbis va tvugna o skynda oss lite tillbaka till kumla så malin kunde få sitt intyg de fick hon när vi kom dit... jag hoppade in på apoteket handlade alvedon o en termometer till hampus... Sen köpte jag med mat till pappa emma o cajsa... när vi kom hem kommer Malin på att hon tappat telen så vi fick åka tillbaka till MArieberg där hon kunde komma på att hon hade haft den sist... så vi åkte tillbaka in på lindex o mycket riktigt där va den... de va en kille som hade lämnat in den... Tur att det finns ärliga människor=)) hoppade in på coop köpte blöjor tvättlappar nappar ramlösa o ett par skor som kostade 150kr till mig själv när jag kom ut tyckte jag att de blev lite för billigt kollade kvittot då hade hon bara tagit 50kr för skorna=)) NÖÖÖJD=)) hahah... I morgon ska man hela vägen till Östersund.. Saknar alla så... så de ska bli kul=)) Hoppas Hampus är snäll han är jätte gnällig nu men de är fler tänder på G han tuggar o grejar på allt... så ja Alvedon är ett måste innan ha ska lägga sig för natten... annars för varken han eller jag sova... Har packat idag de mästa ialalfall oså har jag städat Emma o Cajsa hjälpt till massor med städningen dom va jätte duktiga...=))

Just de måste bara berätta
Emma o Cajsa va på lilla affären som finns här för några veckor sen oså hade dom kollat på tidningarna oså visste dom inte vilken dom hade råd med så dom frågade flera gånger va tidningarna kosta oså höll dom på o skratta i grejja-... då är den en Turk som säger till dom ska ni inte handla så får ni gå ut här ifrån dom blev självklart rädda Cajsa berättar de här för våran store bror Robert var på Robert säger ja fan dom där galna turkarna... På kvällen när Emma hade åkte till mamma o cajsa skulle gå o lägga sig så säger Cajsa till pappa jag är rädd

pappa säger de fins inget att vara rädd för du har mig här oså har du Donna så de är ingen fara..

cajsa säger jo de finns de jag är rädd

Pappa säger vad är du rädd för?

cajsa säger Spöken o Turkar HAHAHHAHA

Pappa med skrattet i halsen varför är du rädd för Turkar?

så berättar hon vad som hänt i affären oså säger hon a oså berätta jag de för Robert då sa han att dom va galna. så jag är rädd för spöken o galna turkar=)!! hahah..
Upplagd av GöLLaN kl. 13:21 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 14 juli 2008

Fika

Igår va jag på stan träffade Johan Ida o Jolene först sen va jag o fikade med Linda o Petra de va jätte kul o träffa dom de va ja typ 1000år sen tyvärr=) men nu hoppas ja att vi håller kontakten=)) fikade i två timmar sen började hampus bli så grinig så då åkte jag hem... Hampus har varit jätte jobbig i två nätter men inatt så sov han hela natten de va behövligt... =) På Torsdag åker jag hem till Östersund... de ska bli kul=)) ska ju vara där lääänge denna gång=))

jaha nehe nu ska jag duscha o lite så där=))
Upplagd av GöLLaN kl. 23:38 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 13 juli 2008

UTMANAR ER MINA KÄRA VÄNNER

Utmanar alla som läser detta att svara på denna lista! :) Bara lite random girl-questions. Enjoy!


Namn: Ulrika MAria Jönsson
Född: 1987
Hårfärg: vet inte riktigt men de ser ut som ljusare brun
Hur många hårfärger har du haft: Brunt blond

Har du ett jobb: MammaLedig
När börjar du isåfall: När jag kliver upp på morgonen?? allt mellan fem och nio
Drömyrke: vet inte
Vilket program gick du på gymnasiet: Omvårdnad
Körkort: nepp=/
Städer/länder/platser jag vill besöka innan jag dör: oj de ä många
Detta attraherar dig hos partnern (utsidan): Ja de som sitter mellan bena=)Rygg händer
Detta attraherar dig hos partnern (insidan): Mycket
String, hotpants, hipsters, boxer eller mammatrosor: Hotpants
Favoritfärg på underkläder: Vit svart
Pushup, balconette, sportBH eller BH utan fyllning: de jag hittar som passar
BH-size: 95D
Blev av med oskulden: Ja när jag var alldeles för ung
Önskar du att du väntade med oskulden: JAAAA
Hur många fasta förhållande har du haft: 2
Hur många sviniga killar har du träffat: nån här o där

Har du pussat någon av samma kön som dig själv: Ja.
Har du kysst någon av samma kön som dig själv: Jajamen
Vill du gifta dig: Ne
Vill du ha barn: Vet inte om jag vill ha fler en Hampus.. men vi får se i framtiden
Har du tänkt ut barn-namn: Jajamen namn finns


NU VILL JAG LÄSA ALLAS SÅNNA HÄRA LISTOR=))
Upplagd av GöLLaN kl. 13:42 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Krogen=)



Va på krogen i fredas de va SKIT KUL=)) de va jag Malin Penny Johanna Sandra jenny o Linda Glömde ja nån?? a skit samma..=) de började med lite förfest hos penny för min del sen upp på stan till Sandra drack mig jätte full=) haha.. Näör vi skulle in på krogen höll jag inte på att komma in=)) men efter lite snacka mellan mig o vakten så kom jag in=)) hahha...


Igår gjorde jag inte så mycke... Hampus kom hem vid 16.00 så e va skön o vara lite barnledig på bakfyllan=))

Idag ska jag med malin på någon typ av Rottweiler dag så de ska bli kul.. ska åka snart... så jag ska la göra klart de sista innan vi ska åka=))
Upplagd av GöLLaN kl. 00:03 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 10 juli 2008

Varför??!!!


Idag blev de ingen Odensbacken =(( så idag har jag haft absolut ingenting att göra... HAR HAFT SÅ JÄVLA TRÅKIGT!!!!!!! Va hundvkat i typ en o en halv timme de är la allt jag gjort idag som har varit vettigt elle jag har städat också...

Sen nu kom Robert o pappa med två andra människor som absolut inte tycker om mig o jag tycker absolut inte om dom-.. Tycker bara att dom skyller allt på alla andra medans deras egna barn aldrig gör något fel... För att jag sa till deras dotter att jag inte ville ha med henne att göra blev de ett jävla liv... hur som hälst så är dom här nu o så säger pappa Säger man inte Hej Men varför i hela friden ska jag säga hej??!! jag tycker inte om dom o dom tycker inte om mig-- va fan är syftet då??!! Irreterad jag blir...

Men men nu ska man vara glad ska ju festa i morgon med massa brudar=)) ska bli kul.. ska till penny först sen till någon förfest sen får vi se vart vi hamnar=)
Upplagd av GöLLaN kl. 13:38 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 9 juli 2008

Tidig morgon


Ja idag blev de en tidig morgon halv sju..=)) Se om jag o mamma ska ut till Odensbacken sen... Ska sova hos mamma inatt=) Igår va jag med Penny va hemma hoss henne en stund sen drog vi till rusta sen tog vi en svänga på stan=) de va en mycket bra dag... Har drömt skit mysko inatt drömde att jag frågade pappa om jag fick låna bilen o de fick jag körde iväg va skit nervös jag ska inte har körkort oså ¨åkte jag förbi en poliskontroll blev enu mer nervös... de va skit mysko...

Funderar på om jag ska hoppa in o duscha men vet inte om ajg orkar riktigt..=))
Upplagd av GöLLaN kl. 21:50 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 8 juli 2008

Dagarna går



Ja dagarna går så fort... hinner inte med riktigt=)) Igår va jag med Krille o hämtade en underbart söt Rottis valp som har fått namnet Boss=)) såå söööt=)) Efter de åkte vi till Malin o hämtade foder till valpen.. Idag så sov jag o Hampus till 10.10 fan är helt slut är inte van o sova så länge=)) krille kom sen o så åkte vi till djuraffären i Hallsberg där Malin jobba idag så Krille köpte massa saker till Boss o hans mamma o farmor kom också dit o handlade lite=))SÅ tog jag med mig Luna sen åkte vi hit o käkade =) gott va de som fan... Sen åkte Krille o Boss nu sitter jag o väntar på att Malin ska ringa o säga att vi ska gå ut o gå... =)) I morgon ska jag till Penny o leka lite=)) ska bli kul o träffa henne=)) På torsdag ska jag förmodligen med mamma till Odensbacken se om jag kanske kan rida lite?=)!!

Ne nu ska jag ge Hampus lite mat oså innan vi ska ut o gååå...
Upplagd av GöLLaN kl. 09:30 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 6 juli 2008

Mitt liv


Folk säger klarar ni verkligen av att bo så långt ifrån varandra? Ja svarar jag säker som jag är... va osäker en stund men efter ett långt samtal med Nicke så va jag lika säker igen.. Efter veckan i Myrviken o helgen Nicke hade här känns allt så bra... Han är en underbar pappa han är en underbar pojkvän jag älskar honom med hela mitt hjärta.. Vad skulle jag göra utan honom? skulle fortsätta leva ta hand om Hampus men de skulle inte vara samma glädje i mig... Han förgyller hela mitt liv hur osams vi en kan vara ibland så blir de alltid bra i slutet.. De bästa är att han faktist kan prata visst blir han arg går ifrån tar en cigg o muttrar men kommer alltid in efter ciggen o så pratar vi vidare... De är det viktiga att man pratar ut om saker o ting annars blir de bara skit av allt... De känns som en prövning de här en stor sådan men tror också att de är en bra prövning känna att man saknar den andra så de gör ont känna hur mycket han betyder för mig... man glömmer lätt när man är med varandra jämt... Men så klart är min högsta önskan att vi snart bor tillsammans igen han jag o Hampus..<3


Känner mig lite deppad idag har en sak jag funderar på lite fram och tillbaka.. men ja fårse vad som känns rätt o fel..


ne nu ska jag göra mig i ordning lite innan Hampus vaknar antar att han vaknar snart.. han somnade halv sju..
Upplagd av GöLLaN kl. 23:10 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Sorgen tårarna


Kommer ihåg första gången du kom hem till mig o Nicke i oxhagen svansen gick i tre hundra Donna va de som va mäst intressant man såg hur du lös du sprang fram till Donnas matskål hon skälde på dig där fick du inte vara de va hennes du fan dig i det gick där ifrån men du va tvugen att prova igen samma sak händer igen du gör samma sak en gång till resultatet denna gång blev att Donna tog dig i ditt nack skin la dig på golvet efter den gången gav du upp de va ingen ide du sprang runt kollade överallt med Donna hack i häl Donna sprang efter dig tog hand om dig o såg till att du va en duktig hund o inte gjorde saker du inte fick... Efter den här dagen va de kört jag var förälskad... Du va knäpp, snäll, lugn, o ja helt UNDERBAR o nu helt plötsligt bara två år gammal finns du inte längre...


Känns så konstigt att se Krille utan dig.. De va ju ni två ni var med varandra jämt känns konstigt att inte se dig komma lunkande o se glädjen för att man kom... känns konstigt att aldrig mer säga till dig att lägga dig 100gånger innan du gjorde de känns konstigt att aldrig mer ropa DEXA kom nu ja allt känns KONSTIGT... Med tårarna rinnande ner för kinderna känns allt bara tomt..


Kommer aldrig glömma dig DEXA EKDAHL!

2Juli 2008 =(((
Upplagd av GöLLaN kl. 13:13 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 2 juli 2008

MYRVIKEN SNART SLUT=(


Snart är de hemresa igen .. blandade känslor har haft så kul här=)) men ja hem ska jag ju oså ska jag ju upp snart igen...=)) Resan hit gick jätte bra hampus vaknade två gånger de va när vi stannade bilen..=) annars sov han som en stock...=)) Sov i Kövra torsdag till freda o på morgonen där så när Hampus såg sin farmor så visste han inte vad han skulle göra.. han blev så glad =) JAG VET MED 100% ATT DET DÄRA KOMMER BLI FARMORS LILLA POJK<3 men de är med ett leende på läpparna han har en underbar farmor så de får han gärna bli<3

Vid kvart i tio kom Carro o hämtade oss så åkte vi till Annas Cafe Nyfiket o hade mammafika.. de va jätte kul. Kul att de va så många där..=) Erik hade blivit stor kelly duktig på att gå Nova va hur duktig som hälst på att gå hon de va ju inte länge sen hon började gå=) Efter mammafikat åkte jag rebecka o barnen till Kövra fikade lite sen åkte dom jag stannade kvar o åt mat o lite så.. sen på kvällen där kom nicke o jonas o hämtade mig o Hampus oså åkte vi till Myrviken på morgonen va jag jätte trött men glad oså mös vi hela dagen sen åkte vi till kövra o jag förfestade sen åkte jag o massa andra till kvarna de va SKIT KUL=)) hahah... På morgonen vaknade jag vid tio mådde jätte bra hampus o nicke sov... ringde matte o han mådde bra han med=))

åkte till Kövra sa hejdå till dom som skulle tillbaka till Örebro.. sen åt vi mat sen åkte vi hem... Måndan åkte jag rebecka o barnen till stan o träffade Amanda käkade med henne oså gick vi på stan jag köpte elle Nicke köpte örhängen åt mig o ett par badbyxor till Hampus oså köpte Amanda en jacka till honom.. Jätte fin.. sen va de bara att åka hem ta de lungt o sova... Tisdag liten mammafika blev de...=) sen åkte jag till Emilia sen åkte vi till Carro fick massa fina kläder till hampus sen hade hon också en massa flick kläder som hon inte visste vad hon skulle göra med så jag tog med dom til Svea kom hem vid nio igår kväll=)) tog ut hunden sen kom Nicke Jonas Julia o Svea ...dom blev jätte glada för kläderna=)) de förstår ja dom va så fina=))!! Idag har jag bara varit hemma har varit på baksidan o lekt med hampus...=))


Malin har min lilla Donna dom är i fjällen... Hur ska jag kunna gott göra allt hon gjort för mig?? hm hmm ska klura lite på de dära... Något må jag hitta på... får så mycket grejer o hon stället upp hela hela tiden... vad skulle jag gjort utan henne den här första tiden i örebro?!! <3 Ne nu orkar jag inte skriva mera men nu har jag uppdaterat iallafall=)) Nöjda nu Emilia o Carro??=))!! hhaa
video 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0