Januari 2009

fredag 30 januari 2009

Kövra=)

På G till Kövra i somras=) va liten han va=))



Idag började dagen halv elva vilket va så skönt ska vara helt ärlig o säga att klockan är 11.43 o Hampus sover igen... men de beror nog på att han va vaken till halv tolv inatt? varför har jag ingen anning om.. han va hur snäll som hälst inget gnäll ingenting bara lekte på med sitt.?! mysko ibland.. =) men men.. får se när han hade tänkt att gå upp igen?

Idag åker vi till Kövra de ska bli kul.. Hampus kommer bli överlycklig när vi kommer fram=)) tänkte att han skulle få gå till bussen sen..=) måste ju öva o öva så han får in de där med att gå i skor snart=)

Igår så gjorde vi inte så mycket jag skurade golven oså gjorde jag pannkakor tills nicke kom från jobbet så åt vi sen dog vi alla tre typ=) men ja Hampus va vaken till halv tolv så vi kollade på Tv tills dess typ=) Lyxfällan började ju igår=) men tycker ju att charlie o Mattias va bättre programledare en dom som är nu kommer inte ens på vad dom heter=)?! Men de är kul o titta iallafall... Jag vill att Efterlyst ska börja men de börjar ju på onsdag så de är inte så långt kvar=) Ne ska ta o kolla bussar oså.. men får se om jag bloggar någe i helgen annars kommer de på söndag kväll eller måndag..=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 02:43 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 29 januari 2009

ute o gått

Hampus trampar på små snö bollar=)

Hampus står själv iallafall=)


idag vaknade Hampus halv nio jag va jätte jätte trött har börjat äta järntabletter idag se om de blir bättre? glömmer ju bort dom hela tiden... så nu ska jag försöka komma ihåg dom.. gjorde inte så mycke fram till tolv då gick vi ut o övnings gick i skor=) de gick hur bra som hälst=)) han håller mig i handen men han gick halva vägen till affären o halva vägen hem=))släppte hans hand innan vi skulle gå in men då stannade han=)) så tyckte han att de va jätte kul att trampa på små snöbollar=) så de ville han göra hela tiden.. kul att han faktist konsentrerade sig på saker runt i kring en att bara va sur för att han får gå i skor=) så i morgon ska vi träna mer se om jag kan få han o släppa mig o gå helt själv kanske?

I morgon åker vi till Kövra hela familjen jag ser fram imot de jätte mycke de ä så kul att vara med Eline o Hampus älskar henne verkligen jätte mycket han följer henne vart hon en går=)) Eline blir så glad så fort hon ser honom.. tror att alla i huset där saknade Hampus efter att han hade varit där en vecka Håkan sa att han tyckte att de va tyst o tråkigt när Hampus hade åkt.. så ja han är populär i Kövra=)) han tycker de är kul att vara där han också=)) Foffa ska vara hundvakt de va väldigt snällt av honom=))<3
Upplagd av GöLLaN kl. 04:02 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 28 januari 2009

Dagen en så länge


Ja dagen började halv tolv idag då hampus vaknade jag va skit trött fast klockan va så mycke.. a vi gick upp o badade när jag gick upp ur badet o skulle gå o hämta kläder så hör jag hur hampus börjar gråta sprang in i badrummet då har han tagit sig ur badkaret på någe vänster o ligger på rygg o va jätte lessen.. efter de åt vi elle jag åt Hampus ville inte ha oså kom Affe på besök han lånade datan lite.. sen tog jag på mig o Hampus kläder så gick vi ut.. Hampus fick träna på att gå i skor han tycker inte om de så de ä bra o träna lite..=)) Malin ringde precis när vi va på G ut=)) Blec så glad saknar henne jätte mycke.. skönt att höra av henne så man vet att allt är lugnt=) Hon o min bror har förlovat sig=) tyckte faktist att de va på tiden.. så nu väntar jag på att få en inbjudan till bröllop i Örebro=) Hur vacker kommer inte Malin vara som brud?=)) Mys.. ja de ä bara att vänta två år eller så kanske? då kommer hampus vara tre år o den andra lilla kommer vara två==)) konstigt de kändes att se de så?=)) de kommer gå jätte fort bara de första året nu med Hampus har ju bara sprungit iväg=) Han sover nu igen klockan är 15.00 fast de ä bra att han har en trött period nu för de har jag med.. är jätte trött hela tiden känns de som.. men de vänder la snart så han ska upp vid halv sju igen=) Men de ä bara att ta de för va de är, han är ju bara liten en stund snart är han 13 o vill inte göra annat en att sova=))

Nicke han är o jobbar saknar han gör jag tycker han kan komma hem nu..<3

ne nu ska jag kolla lite på familjeliv=)
Upplagd av GöLLaN kl. 05:45 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 27 januari 2009

Sparkar


Igår sparkade min lilla bäbis i magen så att man kände de utan på magen=)) har fått så längtan efter mitt barn att jag håller på att spricka.. Vill ha bäbisen nu nu.. Allt börjar bli så verkligt nu när bäbisen sparkar nu vet man ju verkligen att bäbisen lever.. man blir påmind hela tiden när den sparkar=) Mys... Samtidigt som jag vill ha bäbisen nu så ska jag nog ta o njuta lite av att vara gravid de är ju trots allt sista gången.. Två barn blir bra för mig=)

Lite lustigt att jag o Mikalela är beräknade samma dag=)) o lite kul att Emilia ska ha igen o att de är typ samma skillnad på bäbisarna som ska komma nu som på Erik o Hampus=)) oså ska Ida ha snart de är inte långt kvar alls 4April=) men tror ju att de kommer i Mars=)


Fick inbjudningskort idag till bröllop=))men avslöjar inte till vilkas är ju inte säkert att alla fått sina inbjudningar=)) Alla gifter sig jag tycker de är så vackert... Jag vill inte gifta mig men älskar att gå på bröllop=) de är fint o alla är glada o allt ä bara bra=)) Ska bli så kul att gå på deras bröllop=))

Jaha nehe vad ska man hitta på?? Hampus sover de är fint här hemma.. får nog bli att sitta här ett tag till=))

Ska kolla om jag hittar någon bra bild att lägga in=)
Upplagd av GöLLaN kl. 05:47 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 26 januari 2009

Jaha de va de

Fötter o några händer=))
Hampus med Färg=)


Sen klockan tolv har ingen av oss kräkts vilket är så skönt.. tycker de är mäst tur för hampus skull att han bara behövde spy en gång sen va de bra... vi har sovit lite oså efter de kände jag mig riktigt pigg igen..=)) så jag lagade mat sen efter de tog jag fram färgerna Hampus fick i julklapp av Penny (Fingerfärg) gjorde teckningar med Hampus han tyckte de va kul enda tills vi skulle göra hand avtryck då va de inge roligt längre så vi struntade i de efter sex hand av tryck o gjorde andra teckningar=)) sen va de bara o städa undan all färg som va här o där=) hade jätte kul=)) Hampus han skrattade o hade sig=) efter de gick han o la sig.. jätte trött.. jag diskade plockade undan allt i köket som hampus drar ut=) skiter i att göra de på dagarna för han drar ut de igen iallafall så då är de bättre att göra de när han sover.. Nicke har även denna kväll somnat i soffan.. Tråkig han...
Upplagd av GöLLaN kl. 11:30 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Sjuk

Ja morgonen började inte bra hörde HAmpus gick upp tog upp honom kände att jag mådde konstigt men gav han välling men sen va de bara o springa på toa ja är magsjuk nu har jag inte spytt eller nummer två på snart tre timmar vilket är skönt.. Hoppas de förblir så... sista gången jag kräktes hör jag hur Hampus börjar hulka sig så satte han i badkaret medans jag hängde över toan Hampus spydde första gången han har spytt om man räknar bort när han va liten... Han såg lite fundersam ut men inte lesen utan mer vad hände? så de va skönt att han inte blev rädd eller så.. kommer ihåg när mina små systrar var magsjuka när dom va mindre dom skrek rakt ut JAG VILL INTE JAG VILL INTE.. de va så hemskt.. Vid halv tio satte jag på filmen Horton försökte få Hampus o titta på den så jag fick ta de lugnt men han va inte så road bara stund vis men ja på någe vis somnade vi iallafall kommer inte ihåg vaknade halv tolv typ.. de va då Hampus satte igång o kräktes.. Tänkte på de man kan fan få till de mästa fast man är själv med barn.. funkade ju bra o ha hampus i badet o jag själv över toan de enda som va lite jobbigt va att hampus gärna ville ta i de han hade fått upp.. så va tvugen att ställa mig till slut o spola bort de ...

HAR GLÖMT SÄGA ATT JAG HAR EN TELE NU FICK LÅNA EN AV HENKE=))
Upplagd av GöLLaN kl. 05:35 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 25 januari 2009

Irreterande

Wilma säger hej då till Hampus<3

Skrev ett jätte långt inlägg nyss men de försvan!! O orka skriva om allt? ne så jag förkortar de hela..

i Veckan har jag inte gjort så mycket.. Igår va de barnkalas massa barn massa vuxna de va jätte kul=)) Fina paket fick Hampus också..

Ne usch är arg o vill inte skriva allt igen skriver kanske sen istället?? Lägger in bilder från igår i bilddagboken ...
Upplagd av GöLLaN kl. 11:39 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 21 januari 2009

Allt på en gång

är hos Julia Svea o Jonas nu.. =) ska till stan sen..

Internet funkar inte hemma ska kolla idag om jag kan få ordning på de=))


IGÅR BLEV MIN ÄLSKADE HAMPUS ETT ÅR=))
Upplagd av GöLLaN kl. 03:14 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 18 januari 2009

Stan idag

Idag åker jag o Hampus tillbaka till stan.. Har varit skönt att vara här.. Har träffat Emilia både freda o lörda=) Erik hade blivit så stor han är ju så sööt=)) lägger in bilder ikväll.. Va hos Carro igår med Emilia Kelly såg större ut på någe vis=) Alfons hade blivit jätte duktig på att prata=) Kul o träffa dom=) Hampus va lite små grinig på slutet men annars va de bra=) fikade talade o lekte med barnen=)Glömde kamran så klart..=(( Eline har skämt bort mig som vanligt hon gick upp med Hampus i morse de va skönt=) han sov dåligt igår natt o har gjort inatt också funderar på om de är öronen igen tänkte på de igår han gick som o tryckte på öronen eline sa att han hade gjort de hela morgonen också. så jag får ringa i morgon bitti så han får komma till läkaren på en gång.. innan de blir jätte illa..
Ne ska nog ta o packa ner alla mina o Hampus saker nu.. så de är klart. Pekka ska köra hem oss o Johanna..=) De va mycket bra efter som att de är en del som ska med hem.. Hampus har ju varit här sen förra lördagen =) Se hur Eline reagerar när vi har åkt hon har ju haft hampus runt sig i mer en en o en halv vecka..
Upplagd av GöLLaN kl. 00:33 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 15 januari 2009

Kövra

nu är man i kövra de va så underbart att träffa min älskade son=)) Gud så glad båda han o jag blev=) I morgon jobbar alla som bor här så är själv från morgon till eftermidda typ.. någon som vill hälsa på?? =)

Skriver mer senare tror ja iallafall=)
Upplagd av GöLLaN kl. 04:58 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 14 januari 2009

KÖVRA IDAG


Åker till Kövra idag är nog där till fem typ=) JAG SKA TRÄFFA MITT HJÄRTA<3
Upplagd av GöLLaN kl. 03:41 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

Snart så

Åker till Kövra idag eller i morgon.. Saknar min lilla Prins så jag dör nu.. sen är de fan tråkig att vara här utan honom..=) blir rastlös som bara den.. så ja snart är ja i kövra stannar till på Söndag iallafall kanske längre de vet man aldrig.. men efter som att jag inte har någon tele så ni runt myrviken kan la bara kika in om ni har vägarna förbi kövra?=) Carro kan jag ju gå till men er andra tänker mäst på dig Emilia Rebecka hon skulle komma med barnen på lördag.. SÅ ja Emilia om du läser de här så blir ja överlycklig om du någon gång i helgen har tid att titta förbi=) Saknar dig massor... Se hur stor erik har blivit=)

Ska la packa o lite så snart så de är klart.. sen får jag vänta o se om jag åker idag eller i morgon.. hoppas idag..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 02:27 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 13 januari 2009

Tredje dygnet

Inne på tredje dygnet nu utan Hampus de går förvånansvärt bra.. Sov till halv 12 idag.. de va så skönt.. behövdes har sovit lite oroligt inatt.. Ska gå ner snart o kolla om de finns någon tvätt tid.. oså ska jag plocka lite allmänt...

Se vad kvällen har att erbjuda men som de känns nu vill jag göra absolut ingenting..
Upplagd av GöLLaN kl. 03:26 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 12 januari 2009

Andra dygnet

Ja nu är de andra dygnet utan min son.. konstigt men sant jag gråter inte de kryper på mer o mer saknden men inte så att den har blivit jobbig utan mer lite mysig.. Tänker mycket på när jag får se han på Freda se han le o göra sina hyss=)

Vaknad vid halv 8 typ försökte somna om men de gick inte så vid nio gick jag upp.. känner mig handlingsfölamad får ingenting gjort känns de som.. men de kommer väll kanske tycker att jag ska ta de lugnt o inte göra så mycke? får la se vad som händer här hemma=) tre timmar kvar tills Nicke kommer hem..

Vill ha min tele blir galen.. men men de lär ju ta en månad till så ja jag får helt enkelt leva utan ..

Snart är den Hampus ett års dag.. =)) de gick fort nyss föddes han nu helt plötsligt blir han ett=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 05:04 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 11 januari 2009

Första dygnet


Ja nu har första dygnet gått utan Hampus de har gått bra gick o la mig typ tre inatt vaknade vid halv elva men jag o Nicke gick o la oss igen vid ett o sov till fyra=)) de va så skönt=) men under natten har jag vaknat flera gånger av att jag trott att jag har hört Hampus.. Va huvudet spökar för en... Saknaden har börjat krypa på nu de är inte jätte jobbigt men börjar bli lite jobbigt... Men har pratat med Eline o allt går fin fint =) han har lärt sig hur man kallar på katterna men de ä bara de att han förstår inte att de är katterna han ropar på han tror att de är hundarna han ropar på=)) haha så söt=)) oså hade han lärt sig i morse hur man klättrar ur matstolen.. =) haha han är ju så sööt=) lär sig saker hela tiden..=))

Igår kände jag min ofödda bäbis för första gången.. elle vet inte om de va första gången men jag är inte säker på dom andra gångerna så jag tar de jag kände igår som första gången för de är jag helt säker på att den va bäbisen-..=)) Mys..=) Längtan blir större o större för varje vecka som går....


Har ju inte skrivit så mycket om min kära sambo på 100år så jag tänkte jag kanske skulle slänga in något ord eller två om honom =)) blir ju mäst att man bara skriver om dagen o Hampus=) hur som hälst så sambo livet funkar bra.. haft några små bråk eller bråk tjafs ska jag säga men de hör till.. Men allt känns bra jag har verkligen gjort rätt som har flyttat hit igen.. Nu kommer jag bo här tills jag dör eller kanske inte precis i den hära lägenheten ,men runt Östersund iallafall=)) Som de känns så kommer jag dö brevid nicke=)
Upplagd av GöLLaN kl. 09:33 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 10 januari 2009

En Hel Vecka Utan


Ja nu ska jag vara utan Hampus i en hel vecka.. Eline tog med han till Kövra idag.. GAnska skönt just nu men i morgon kväll kommer de nog krypa fram saknaden längtan..

Men får försöka tänka att jag ska sova ta hand om mig själv ta de lugnt o fixa saker man aldrig gör annars..

Vet att han är i goda händer så på så vis är jag lugn ...=) annars hade jag aldrig låtit han vara borta en vecka...
Upplagd av GöLLaN kl. 09:31 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 9 januari 2009

fullfart

MILAN=)


HAMPUS=))


NEO=)


ELINE LÄSER FÖR HAMPUS O MILAN


HAMPUS O MILAN I BADET=))



Ja dagen har varit aktiv=) Började klockan sju då Hampus vakna men vi gick o la oss igen vid halv tio o sov till elva vid halv ett gick ja o Hampus till Anneli va där till typ tre sen gick vi hit allihoppa=) fullfart va de på Milan o Hampus vi käkade tacopaj o barnen va hur nöjda som hälst=) sen fick dom bada=) de va kul=) Tog 100bilder idag=)) sätter i någon=))

I morgon ska ELine åka hem=(( Inge kul tycker om att ha henne här...
Upplagd av GöLLaN kl. 13:39 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 8 januari 2009

FAN FAN FAN

Va o hämtade min tele idag.. tror ni att dom hade lagat den?? Ne så jag har ingen tele nu på ett bra tag...

Va på ultraljud idag=)) lillen lever o mår fin fint=) inte en enda dag ändrades BF datumet så 8 Juni gäller fortfarande=) lite komiskt efter som att Mikaela har BF den 8 Juni också=))
Upplagd av GöLLaN kl. 11:21 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 7 januari 2009

Blev glad


Va på stan förut med Eline o Hampus de blev ganska mycke gjort.. eline köpte borr o lagning till Nicke oså köpte hon medicin till sig själv oså fixa hon sina glasögon jag satte in pengar o pumppade däcken på vagnen va in på babyproffsen o tittade .. sen åkte vi hem Eline gjorde mat vi käkade sen badade jag sen dog jag känns de som..


A ska kolla lite vad ni andra har skrivit..
Upplagd av GöLLaN kl. 11:46 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

Tråkigt

Jag har jätte Tråkigt hampus sover eline sover jag har diskat o jag skurade o dammsög igår så ja jag vet inte vad jag ska hitta på?=)

HAR INGEN TELE FÖRNS I MORGON
Min tele har varit på lagning o mamma har skickat upp den så får den nog i morgon hade lånat en tele av Penny så jag skickade med den med Sandra så hon skulle få tillbaka den snabbt.. så därför lever jag utan tele tills i morgon=) om jag gissar rätt så kommer jag inte ha några nummer kvar igen så ja ni får skicka era nummer igen=) Vad jag kronglar=)

I morgon är de dax för ultra ljud.. va jag läängtar se den lilla krabaten=) o ne jag ska inte kolla könet de får bli en överraskning när lillen kommer=)Eline ska ha hampus när jag o Nicke är på ultraljudet.. va lite fundersam över de för de står ju att man bör inte ha med syskon men nu är de ju löst=) Har inget kill namn en har kolla o kollat men hittar inget som jag fastnar för! någon som vet bra sidor? eller som har bra namn förslag?

Ne vet inte vad jag ska skriva mer känner mig lite seg så kanske ska lägga mig på soffan o dö en stund?=)
Upplagd av GöLLaN kl. 00:26 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 6 januari 2009

TUngt



De är riktigt tungt att vakna o inse att Lilla syster inte är kvar=( usch.. men hon kommer tillbaka får se de så...

Jag vaknade när Nicke gick upp vid 07.20 försökte somna om men gav upp vid halv 8 vid kvart i 8 vaknade Hampus de va mitt fel tappade ett glas på diskbänken.. nu har han gått o lagt sig igen klockan är 9 se om han ska sova elle inte men jag tror de han blev små sur o klia sig i ögonen.. de är tyst så antar att han somna=)

Eline hon sover hon med vi ska till stan sen o grejja lite=)

Ja o Nicke kunde inte sova inatt så vi låg typ o talade i två timmar=) hur mysigt som hälst.. tycker de är underbart o bara ligga o tala om allt o inget=) Älskar honom så mycke<3
Upplagd av GöLLaN kl. 23:59 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Sorg

I morgon bitti åker lilla syster hem de känns inte kul=(( vill ha kvar henne.. men hon har sitt liv i Örebro så de ä bara o släppa henne.. men hon kommer ju tillbaka.. känns jätte jobbigt att släppa iväg henne för hon har varit så ledsen idag=(( En av hennes så kallade bästa vänner har gjort henne illa väldigt illa så hon har varit jätte ledsen nu på kvällen.. men som jag sa till henne man har sina vänner som man älskar men man kan inte ta att den så kallade vännen sårar en gång på gång någon gång måste man säga hej då.. Som hon har varit mot Sandra så hade dom inte varit vänner om tio år iallafall.. så ja hoppas hon struntar i den där människan nu o går vidare själv.. hur hårt de en låter så är man inte en vän när man känner för du utan man är alltid en vän... Hon har bevisat för Sandra ganska många gånger nu att hon är en vän när hon känner för de.. Sorgligt men sant.. Vet att de har med hennes självförtroende att göra att hon gör dumma saker mot Sandra men efter som att hon inte börjar fundera o göra saker till de rätta efter så här många år så är de dax att gå skilda vägar.. a Nog om de..

Eline kom in idag fattade ingenting när hon kom för hon skulle gentligen inte ha kommit förns i morgon..=) men blev posetivt överraskad=))

På Torsdag är de ultraljud..=) då är jag i vecka 18+2 så vi får se om jag fortfarande är de efter ultraljudet elle om de har gått längre elle kortare=) Märker inte av graviditeten s¨å mycket nu de ä mäst bara att jag går o klappar på magen på kvällarna annars tänker jag inte så mycke på de=)! Men de kommer väl när den börjar röra sig så man känner de=)!

Hampus han kryper absolut ingenting nu han bara går o går =) man ser på han att han tycker att han är stor nu=)) visst ser han stor ut=) bara för att han har börja gå=) Men de är roligt hade ju önskat att de va vår ute så man kunde gå ut o gå med han=) men men de får vänta min son hatar nämligen att de är kalt ute.. han vill bara vara inne o skriker o skriker så fort man går ut.. förut va man tvugen att gå ut minst en gång om dagen annars va han arg över de=)

blir ingen bild idag sitter vid Nickes dator så har inga bilder på den hära=)) men sätter in två i morgon istället=)!
Upplagd av GöLLaN kl. 14:40 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 5 januari 2009

Den jag Älskar mäst


denna lilla människa älskar jag mäst på hela denna jord.. <3
Upplagd av GöLLaN kl. 04:45 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 3 januari 2009

Trevlig dag


Dagen började kvart över 8 då hampus tyckte att de va dax att gå upp=) segaste morgonen på länge jag va så trött o orkade inte göra något vettigt... hampus o jag somnade om vid kvart i tio skönt sov till tolv va fortfarande lika död som jag va när jag vaknade vid 8... Vid ett kom Nicke upp vid två kom Amanda o Henke satt o surra en massa sen drog vi o käka Pizza jag åt hamburgare =) Sen hem oså skulle ja tvätta oså kom robin så vi blev lite folk Foffa va förbi en sväng också=) Har varit en super kväll satt o surra med Amanda o lilla syster massa massa.. =) pojkarna satt o spela data=)! -Nördar.. klockan är snart halv två o Nicke är vaken o robin är kvar henke o amanda drog för en timme sen typ... tycker synd om Nicke som ska upp med Hampus i morgon.. bara hoppas för Nickes skull att han sover länge=)!

Skriver mer i morgon känner mig ganska trött=)
Upplagd av GöLLaN kl. 16:13 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 2 januari 2009

Besök/kamra


Ja dagen började kvart över nio när Hampus vaknade kände mig alldeles död.. Så ja sjuk är jag på G att bli så vi har inte gjort så mycke mer på dan en o lekt på Hampus rum... Fick sms om att min kamra hade kommit så jag ringde Amanda fråga henne om hon kunde köra mig så jag fick hämta den de kunde hon eller Henke körde men Amanda va med=)) sen bjöd jag upp dom på Kaffe satt o surra om allt o inget i typ två timmar sen va de dax att göra mat eller de va de förlänge sen med tanke på att klockan typ va sju när jag gjorde mat=) Så käkade vi o Hampus han åt=) blev glad han har inte varit så matglad sen han fick öroninflamation... Efter att vi hade ätit o diskat oså så kom Ida o Krille=) de va jätte trevligt länge sen man såg dom...=)))

I morgon ska vi till barnens hus ska köpa städgrejer till Hampus i födelsedags present från Nickes mormor o morfar=)) dom lämnade pengar till de.. så vi tänkte vi skulle göra de i morgon..

Nicke är med sina vänner ja sitter här o är hel nöjd över min kamra=)) lilla syster sitter brevid vid sin data o ja här med min=)) oså äter vi glass=)) mycke bra för halsen=))
Upplagd av GöLLaN kl. 14:26 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 1 januari 2009

Nyår

Nyårsafton va mysigt va uppe hos foffa o käkade midda de va ganska mycket folk där=) Hampus höll sig vaken så han fick se alla raketer=)) men han va riktigt trött så vi gick hem ganska fort så han fick sova=) Lilla syster hängde med Foffa hem igen o festade lite=) de lät som hon hade haft kul=)) de är huvudsaken vill att hon ska trivas o hade bra när hon är här=)) tackar Foffa att han finns jag kan ju inte vara med som förr mp ju ta hand om Hampus så då är de bra att ha en Foffa som kan ta hand om lilla syster=))

Vaknade vid tio idag då ville hampus upp o hunden ville ut så jag tog hampus o Nicke gick ut med Diva..=))

Jag funderar på om jag ska börja bombo Åsa med massa meddelanden där jag säger att hon ska göra om min blogg... den är ju så tråkig... =) Åsa är ju hel grym på att göra sin blogg snygg så hon borde ju göra min snygg också så blir ju internet snyggare också =)! ÅSA KOM IGEN=)


Vad ska ja mer skriva jo hampus går o fort går de han klappar händerna o dansar när man sätter på musik=) så har han börjat låta som en bil=)) haha så söt=) de som ä mindre bra är att han drar i andra barns kläder o är i allmänhet ganska hårdhänt=) när han är med andra pojkar går de bra för som är ju bara hårda tillbaka eller går ifrån han men dom här barnen som är mindre eller svagare en han då får man passa så han inte kör över dom helt=)) så jag kommer nog få ett heltids jobb sen när andra bäbisen har kommit för jag tror inte att jag kommer kunna lämna hampus själv med bäbisen... men vem vet han kanske har blivit snällare tills dess=)! Eline ringde flrut o frågade om hon fick ha han i helgen... vi sa att de va helt lugnt så hon skulle bara kolla med Pekka om dom kunde hämta honom så vi får se om jag blir barnledig i helgen då..

Ja om en vecka är de ultraljud=) längtar även fast jag fortfarande är lite orolig för att jag ska få missfall.. men känner mig endå förväntans full..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 05:57 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

2008 =)

- Gjorde du något i år som du aldrig gjort för?
Fick barn=)

- Höll du några av dina nyårslöften?
hade inga

- Blev någon av dina vänner förälder i år?
Ja ganska många

- Dog någon som stod dig nära?
Nja

- Vilka länder besökte du?
SVERIGE

- Är det något du saknar år 2008 som du vill ha 2009?
Ja utflykter typ tälta fiska o sånna saker

Något datum du spec kommer ihåg?
20Januari

- Vad var din största framgång 2008?
Har blivit mer förstående

- Största misstaget?
Jag vet inte riktigt?

- Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ne

- Bästa köpet?
Min dator

- Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar=)

- Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja när Hampus kom=)

- Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?
Skin de är nog den som allt kommer påminna mig om 2008

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tror jag har varit som andra år=)

- Vad önskar du att du gjort mer?
Fiskat

- Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit hemma

- Hur tillbringade du julen?
Hos Nickes mormor o morfar

- Blev du kär i år?
Ja i Hampus=)

- Hur många förhållanden?
1

- Favoritprogram på tv?
Efterlyst, desperata hemmafruar (vet inte hur de stavas på engelska)

- Bästa boken du läste i år?
Vet inte har läst många bra iår

- Största musikaliska upptäckten?
????

- Något du önskade dig och fick?
min son

- Något du önskade dig men inte fick?
20miljoner

- Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
inte så mycke faktist va här i östersund käkade god mat o hade mys med Foffa o Affe

- Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Ja

- Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
??

- Vad fick dig att må bra?
Min älskade Son

- Vem saknade du?
Linn

- De bästa nya människorna du träffade?
Carro Emilia Anneli Julia <3

- Årets sötaste?
Hampus så klart

- Årets hetaste?
Nicke


- Årets största kärlek?
Nicke<3

- Årets besvikelse?
de finns några men inget jag skriver här

- Årets bästa?
HAMPUS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0