Februari 2009

fredag 27 februari 2009

Johanna o Matte<3

Idag kom Johanna o Matte=) så kul=) Mötte upp dom på stan så gick vi o åt Hampus sov vilket va skönt att få äta i lugn o ro..=) sen gick vi på clas ohlssons där handlade vi lite av varje av de vi behöver för att sätta upp grejjer på väggarna..=) sen åkte vi hem jag åkte med Johanna o Matte o Nicke tog bussen med Hampus... På vägen hem hämtade vi ut två paket ena med gardiner de andra med en brödrost o kaffekokare=) sen va den hem.. Vi städade efter tapetseraren allt är klart nu=)) så skööönt.. Johanna va nog den som va flitigast på att städa.. =)) sen käkade vi tacos=) Johanna önskade de=) så de fick de bli=))

Har börjat få så ont i ryggen o i ena höften.. så de är jobbigt att böjja sig de är jobbigt att röra sig.. a bara hoppas att de blir bättre snart...


I morgon ska vi till Kövra o hälsa på sen får vi se vad vi mer ska göra..
Upplagd av GöLLaN kl. 14:25 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 26 februari 2009

Amanda o Jag

Ja idag har de varit en Ullis o Amanda dag=) o självklart va Hampus med också=)) Vi har varit på stan hela dagen... =) De va kul o trevligt=) Köpte strumpor åt Hampus=)) äntligen hittade jag några som jag ville ha eller Amanda hittade dom så himla tur att jag hade med henne=)! Amanda köpte skor o så hämta hon en stav till sin percing=) vi träffade även hennes syster o hennes kompis=)) Dom är så knasiga=)) Men ja man har varit ung själv också=)! haha...

Tapetserarn hade inte gjort så mycket idag tyckte ja spaklat vardagsrummet o målat taket.. va fan trodde han skulle tapetsera klart hallen idag?! hm ja han har sagt att de ska vara klart i morgon så hoppas verkligen att de är de... för I morgon kommer Johanna o Matte.. kan ju vara kul att ha en lägenhet som man kan leva i då=)!

Undrar när min älskling kommer hem .. saknar han har fått sån där ja vad säger man apsitnens (stavningen?) efter honom hela tiden..=) fast de är ganska mysigt att sakna honom också=)!

Längtar till i morgon =)) Ska bli så kul att träffa Johanna o Matte=))
Upplagd av GöLLaN kl. 07:00 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 25 februari 2009

BVC idag

Ja vi kom iväg till BVC Hampus va jätte duktig han tyckte dock inte om att doktorn skulle ta han på pungen då blev han sur o viftade med sina små händer för att få bort doktorns=) haha så sööt.. BVC sköterskan frågade om Hampus försökte ta på sin pappas pung ja svarade jag då sa hon de ja odå viftar han bort honom ja de är sant sa jag=)) så ja han gjorde ju likadant som sin pappa=)) haha.. Han vägde 12700 o va 78lång=)) Stor kille=) Han fick spruta också som blev helt fel de va fyra men han skulle bara haft tre men dom sa att de inte var någon fara för Hampus del utan mer för dom för att dom va tvugna att göra en fel anmälan på de som hänt..

När vi var klara där gick vi till Foffa o S en stund satt där o dega sen gick vi ut o gick en sväng sen visste jag inte vad jag skulle göra eftersom att målarn höll på att tapetsera så ja luffade runt här i torvalla=) haha.. A vid halv fyra åkte målarn så då fick jag in Hampus sov så jag satte mig vid datan en stund sen studerade jag mitt underbart fina gröna kök=)) de blev så bra=))

Vid fem kom Nicke hem då åt vi sen stalde vi in grejjerna i köket igen..=) ska bara sätta upp sakerna på väggen så är de klart sen... Smsade Amanda sen o frågade om hon ville åka o handla med mig de kunde hon så hon Emilia o Henke kom o hämtade mig så åkte vi till Willys de blev dyrt denna månad men handlade mycket tänkte att de skulle finnas lite kvar till nästa månad också=) Hoppas på de.. sen behövde jag tvättmedel sköljmedel o allt sånt dära då drar de iväg lite =)

Efter att vi hade handlat så bjöd jag upp Amanda Henke o Emilia så fikade vi lite satt o babla om allt o inget=)) Känns så konstigt att se både Amanda o Henke utan glasögon ... Dom har gjort sån där laser så dom har bra syn utan glasögon nu=))
dom åkte vid kvart i tio då började jag o Nicke plocka ur vardagsrummet.. nu sover Nicke som ett barn=) så underbar människa..<3 jag ska sova snart ja med ska bara skriva klart =))

Sen fick jag mig en riktig överraskning idag såg att jag hade fått en kommentar i bloggen kollade den o såg att de va Angelica säkert två tre år sen jag talade med henne sits.. så de va kul=)) Oså har hon en dotter som är i samma ålder som Hampus.. Fränt =)) Tiden går fort..

Ne nu ska jag sova.. =)
Upplagd av GöLLaN kl. 13:57 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

UTAMANAD

Jag har blitt utamanad på Carros Blogg



1. 4 TV program jag brukar se: Efterlyst, Lyxfällan, desperata hemmafruar, nyheter


2. 4 saker jag gjorde igår: Va på familje centralen, lekte, va ute o gick. sov


3. 4 saker jag längtar till: att tapetseringen ska vara klar, till helgen, till mitt andra barn, till örebro

4. 4 saker som står på min önskelista: bröstförminskning, pengar, vagn, Körkort

5. 4 saker jag tycker om att göra: Vara ute, umgås med Folk, springa runt o busa med Hampus, Mysa med Nicke

6. 4 saker jag avskyr: Tråkiga dagar, snor, vara pank, Trötthet


7. 4 saker jag åt i går: Kasslersås med spagetti, Semla, Pannkaka, Kräm

Jag utmanar: Johanna, Penny, Ida, Malin
Upplagd av GöLLaN kl. 01:00 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

Hampus?

Jag vaknade kvart över nio idag va lite seg men gick upp iallafall.. Hampus har fortfarande inte vaknat klockan är tio? Fattar inte varför för han somnade sju igår kväll?? a han är kanske jätte jätte trött=)) Ska till BVC idag ska vara där 11.20.=)) ska bli kul o se vad han väger o hur lång han är=)) Tror han ska få spruta också.. de kommer ju vara mindre populärt men men=))

Igår somnade jag vid nio hade så ont i huvudet o va så fruktansvärt trött så ja halv nio gick ja till sängen o nio sov jag... så skönt med tolv timmars sömn ibland=))

Ska upp på stan sen efter att vi har varit på BVC ska köpa strumpor åt Hampus någon äter upp dom=))

På Fredag kommer Matte o Johanna=))! Sååå glad=)) Saknar massa massa.. så helgen ser jag fram imot mycket..<3
Upplagd av GöLLaN kl. 00:49 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 23 februari 2009

Barnmorskan

Igår kom Eline hit=)) Så kul att ha henne här=)


Idag började dagen kvart över nio då vaknade jag av mig själv talade lite med Anneli sen vid kvart i tio vaknade Hampus han hade bajsat de luktade i hela rummet=) haha.. Söt.. Sen klädde vi oss så gick vi till familje centrum Eline följde med hon träffade en hon kände där sen så den ena som jobbar där o kusin med hennes arbetskompis=) välrden är liten=)) Vi va där till halv två Hampus va helt slut så han o Eline gick hem o jag gick till barnmorskan.. allt såg bra ut=) hade inte gått upp något alls men hade lågt blodvärde så jag måste bli duktigare med järn tabletterna.. Tapetserarn har inte varit här idag.. vilket gjorde mig lite irreterad de är inte så rolig att bo i en enda stor röra så om han kunde sagt de igår hade vi kunnat röjja undan sakerna idag istället.. men men.. inte mycket att göra åt de nu...

I morgon ska jag på unga mammor sen får jag se vad vi ska hitta på?=) Eline kanske vill till stan elle så?!=)
Upplagd av GöLLaN kl. 05:29 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 21 februari 2009

Nu är de ett tag sen

Mitt o Nickes Rum


Mitt o Nickes Rum


HAMPUS RUM


Hampus Rum
Ja ett tag sen man skrev men har haft rörigt hem hela veckan så har inte varit hemma mer en nödvändigt=)) Nu är Hampus o vårat sovrum fördig tapetserat=)) så nööjd är jag=))

Hela veckan har jag varit på familje centrum har haft kul alla dagar utom fredan.. då va de bara drygt.. men men.. vid tolv åkte jag upp på stan o träffade Anneli vi gick o kollade lite på stan sen skulle hon skriva lite papper så jag tog Hampus o Milan i syskonvagnen o Anneli tog Neo i Hampus vagn.. gick runt på stan lite medans vi väntade på att dom skulle bli klar.. när dom va klar gick vi o fikade sen åkte vi hem.... När jag kom hem va klockan fyra o Nicke kom straxt efter så då började vi flytta in alla möbler i sovrummen igen.. så skönt att slippa sova i vardagsrummet=)) i veckan som kommer så ska Hall Kök o Vardagsrum tapetseras=)) sen är de klart... de längtar jag till så man får fixa i ordning allt sen=)) så jag kommer vara på familje centrum hela denna vecka också.. går inte att vara här när dom håller på.. Hampus är alldeles för nyfiken=) på Måndag klockan två ska jag till barnmorskan o på onsdag klockan elva ska Hampus till BVC för ett års kontrollen..=) tror inte att de händer så mycke mer i veckan=) men man vet aldrig=)

Lägger in lite bilder på sovrummen=)
Upplagd av GöLLaN kl. 08:18 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 15 februari 2009

Nu är de kväll

Ja nu är klockan halv tio Hampus har sovit i två timmar jag o Nicke har fixat lite o plockat undan.. Va till affären förut med Foffa Hampus åkte pulka dit=) oså fick han gå i affären vilket han tycker är jätte kul=)) När vi kom hem käkade Foffa o Nicke surströmming de luktar fortfarande USCH... Ja o Hampus åt macka=) Nicke o Foffa fixade upp barnspärrarna idag... mycket bra=) Nu slipper ja ha alla möjliga lösningar på luckor som Hampus inte får öppna=)) Nööjd=)

Funderar på om jag o Hampus ska gå till familje centralen i morgon.. Hampus hade så kul sist=) nu när han har blivit frisk så kan man ju faktist gå dit..

Den 8 April kommer mamma o Emma hit=)) lääängtar=) Saknar dom massa massa...

Sista helgen nu i Februari kommer Johanna o Matte=)) de ser jag fram imot mycket=))

på Lördag ska vi förmodligen åka o bada ja Nicke o Hampus..
Upplagd av GöLLaN kl. 12:26 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

Nästan Frisk=)

Hampus idag =))


Ja nu bajsar han som vanligt o han har ingen feber kvar=)) så skönt=)) nu är de bara lite hosta kvar o sen är han väldigt trött men de skulle jag också vara om jag hade varit så där sjuk... Idag har vi varit ute en sväng de blev inte så länge då han tjurade ihop efter typ tio min så då gick vi in =)) Han va med Nicke upp till Foffa förut då passade jag på att diska städa badrummen o skura golven.. dammsög gjorde jag igår=) så nu är de bara att damma sen är jag klar.. Foffa o S ska hjäpa Nicke idag att ställa bort alla gaderober in till gästrummet.. jag kan ju inte göra de så jag får titta på=))

Ja snart är de fint här =)) vill bara att de ska vara klart så jag får sätta upp saker o ting på väggarna=)) Massa Kort ljusstakar m.m.=)) LÄÄNGTAR=))

Bäbisen som ligger i min mage den växer o sparkar som bara den.. men nu sparkar den inte på kissblåsan vilket ja tackar för=)) Längtar vill vara tvåbarns mamma nu=))
Upplagd av GöLLaN kl. 06:16 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 14 februari 2009

Bättre

Hampus mår bättre men han har fortfarande lite feber o han är inte så matglad.. vill bara ha lite lite i taget.. Han är bättre i magen så nu behöver jag inte ge han vätskeersättning längre.. Vilket är skönt slippa tänka på de hela tiden..

Idag har vi varit till affären vilket va så skönt att komma ut lite.. Hampus gick lite gran men åkte mäst pulka.. Tror att han också tyckte att de va skönt att få komma ut lite....

Dom här sista dagarna har varit hemsk usch har tyckt så synd om honom de har gjort ont i hjärtat mitt att se honom så här=( Helt hängig off gråtit för allt o inget..=( Hoppas att han aldrig mer behöver bli så här sjuk..

I natt o i morgon bitti är de Nickes tur att ta Hampus de ska bli så skönt att bara få sova o slippa springa på nätterna...

Kanske skriver mer ikväll.. är så trött i huvudet orkar inte skriva mer
Upplagd av GöLLaN kl. 07:52 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 13 februari 2009

Stackars Hampus

Lille sonen min är sjuk jätte sjuk.. hög feber bajsar vatten snorig ja allt är bara fel=(( Han får vätske ersättning nu vilket han inte gillar alls.. så har han ätit lite blåbärspure de är allt han är ätit idag..=( Tycker så synd om honom.. Nu sover han får se hur länge han har tänkt att göra de med tom mage o sjuk...

Blir lite skrivet nu men ja ni förstår varför
Upplagd av GöLLaN kl. 03:09 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 11 februari 2009

Mitt Underbara Barn

Min älskade son är sjuk han har 39.5 i feber o är kramsjuk.. han satte sig hos mig kvart i sju o så somnade han i min famn<3 de va så mysigt har inte hänt typ sen han va ett halv år.. de va så mysigt.. han kändes så liten igen..

Men nu vakna han så nu ska jag kramas lite till<3
Upplagd av GöLLaN kl. 10:38 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Hampus sover

Far o Son=) Igår på kalaset=)) min snaggade son=))

Svea på sitt kalas igår=)) kläderna fick hon av sin farfars far=) jätte sööt=)


Hampus sover fortfarande o klockan är halv tre han har sovit i två timmar nu..

Jag har inget att göra? elle jo de finns att göra men inget jag har lust med=) haha..

Igår skulle ja fixa till Hampus frilla bakom öronen o i nacken o ja vad säger man tänkte inte längre en näsan räkte så jag glömde sätta dit munstycket o så började jag i nacken ja de vara bara att snagga hela honom =)) så nu är han snaggad igen=)) haha.. stog o as garva åt mig själv=))
Upplagd av GöLLaN kl. 05:27 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Onsdag

Igår va vi på kalas hos Svea=)) de va treevligt=)) Hampus tyckte de va roligt med allt folk=)) va där mellan 18.00-20.30 när vi kom hem va Hampus så trött=)) s¨å vi bosta tänderna tvätta o tog på pyjamasen på en gång.. sen sov han=)) sötnos=)))

Idag gick vi upp vid halv nio=) bestämde mig för att gå till familjecentralen här =) så vid tio gick vi när jag kom dit så va alla jätte trevliga hälsade o pratade hon som jobba där visade mig runt..=)) Hampus tyckte att de va hur kul som hälst=)) gympasalen dom hade den va bäst tror ja=) massa speglar mycket utrymme att bara springa på=)) så dit ska jag på fredag igen tänkte jag=))


IDAG FYLLER AMANDA ÅR GRATTIS=)


Jag skriver mer sen o sätter även in bilder från kalaset igår då=))
Upplagd av GöLLaN kl. 04:24 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 10 februari 2009

JAAAAAAA=))

Nu har jag fått tummen ut arslet o ringt en tapetserare =)) så på Tisdag sätter dom igång=) Vad underbart=)) tur att dom kunde göra de så fort=)) Han skulle komma hit på Måndag o kolla hur allt ser ut oså skulle han lämna tapet prover sen skulle han börja på Tisdag=)) Ullis nöjd=)) snart kommer jag ha saker på Väggarna=))

Så i morgon ska jag hämta en fullmakt från östersundsbostäder så dom betalar på en gång så jag slipper betala o sen vänta på pengar från dom=)!!


A nu har jag någe att se fram i mot=))
Upplagd av GöLLaN kl. 04:41 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Tisdag

DAgen började kvart i nio då satte jag Hampus i badet så jag fick göra ordning mig själv i lugn o ro=) när jag står o sminkar mig så början Hampus helt plötsligt o gall skrika så kolla ja på han fatta ingenting gick lite närmare ja va har han gjort jo han har bajsat i badkaret o va livrädd för sina korvar=)) hahaha..

Efter de så åkte vi till Willys Hampus fick gå till bussen men han gick inte så långt men när vi kom till affären så ville han gå så då gick han från affären o till bussen=)) duktig=)) när vi satt på bussen ringde Nicke o fråga om vi inte skulle äta tillsammans på stan så de gjorde vi så vi åkte till stan o käkade med honom- sen tog vi bussen till willys handlade de jag skulle ha sen åkte vi hem.. Hampus somnade när vi åkte från stan o han sover fortfarande..

senare sen ska vi på kalas Svea fyller 1År idag=))
Upplagd av GöLLaN kl. 04:04 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 9 februari 2009

Nu har de släppt=)

22+6 =)) de ser ut som jag har vanliga tuttar=))asså vanlig storlek=))


Hampus går själv i skorna=))


Idag gick vi upp straxt före nio jag va helt väck kände mig alldeles yr ? men de gick över efter bara några minuter.. vi gjorde oss i ordning oså gick vi till BVC för att fråga varför Hampus inte har fått någon tid för sin ett års kontroll en men fick till svar att jag skulle ringa i morgon.. sen gick vi till affären.. På vägen hem gick Hampus helt själv hem han höll mig inte i handen en enda gång.. =)) så duktig min kille..=) Sista biten hem åkte han i pulkan men annars gick han=) så stolt=))När vi kom hem så lekte vi lite sen lagade vi mat Hambugare o makaroner=) Mycket avanserat=)) haha..

Hampus har varit hur snäll som hälst idag inget gnäll ingenting allt har bara varit bra så jag satte mig för att fundera varför va är de som är annolunda idag?? Kom på att de kan vara så att jag hela tiden vill vara med han o sysselsätta honom de är väldigt sällan jag låter han vara själv.. Men idag har han stundvis fått roa sig själv.. så jag ska fortsätta att låta han vara i mellanåt se om de är det som gör att han blir sur annars...

Nu har han lagt sig för att sova lite.. så jag passa på att skriva lite nu=)
Upplagd av GöLLaN kl. 03:56 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 8 februari 2009

Sov Morgon

Någon gång o Dec HAmpus äter macka med hela ansiktet=)


Ja i morse va de Nickes morgon o jag tackar för de för Hampus vaknade redan klockan sju=) så jag hade tur=)) haha.. jag sov till halv elva vilket va så super skönt.. drömde massa skumma drömmar=) haha men men.. När jag gick upp sov Hampus o Nicke skulle gå till S men lagom innan Nicke skulle gå vaknade Hampus så jag tog upp han klädde på honom oså=) sen gick vi också till S hälsade på lite... snackade lite skit sen vid halv ett va de dax att gå ner o laga mat så tog med mig hampus o gjorde de.. men när vi väl skulle äta ville han inte ha? a får se när han har tänkt börjar äta igen? sen diskade jag o dammsög så kom Nicke S Johan o någon till så fikade vi nu har dom just gått Nicke tog med sig Hampus så han fick leka lite med Johans dotter.. så nu sitter jag här själv de är så skönt..=) men är jätte godis sugen.. men jag tänker inte gå ut för de är kalt o för mycket snö.. ska de aldrig sluta snöa? oså är dom skit dåliga på att ploga här blir galen.. kommer ju inte ut med vagnen.. ska de vara så? får de vara så?


Hampus sa Bubba idag vet inte vad han menar? får se om han säger de någon mer gång se om jag fattar då?==)!

Bäbisen våran som är i magen min den sparkar för fullt hela tiden o rakt på kissblåsan..=) Längtar jätte mycke tills bäbisen kommer=) blir ju påmind hela tiden nu när den sparkar hela tiden då längtar jag enu mer=)
Upplagd av GöLLaN kl. 07:22 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 7 februari 2009

Några Dagar

Lång håret innan klippning=)


Posar hemma hos Anneli=) Frillan efter klippning=)


Ja nu har jag inte bloggat på två dagar så tänkte att jag skulle ta o uppdatera lite=)

Igår så gjorde vi inte så mycket tvättade lite o så försökte jag få undan massa grejjer men hade en jätte sur son så de gick inte så bra men men=)) Sen vid två gick vi till Julia Jonas o Svea o hälsade på=) de va trevligt=) gick hem vid fyra kom hem oså gjorde jag mat tills Nicke kom hem vid fem .. så sov hampus han somnade när vi kom hem så han sov mellan halv fem o sju meningen va att Julia Jonas o Svea skulle komma hit på kvällen men dom kom aldrig så jag Nicke o Hampus hade en riktig familjekväll satt o åt popcorn o kollade på PiPPi Långstrump =) Hampus va mäst intresserad av popcorna o brydde sig bara om att kolla på filmen när dom sjöng men ja tanken som räknas=)) När filmen va slut vid tio så bestämde jag o Nicke att vi skulle ta o klippa Hampus så de gjorde vi men måste fixa till nackhåret och vid öronen han blev så sur när han va tvungen att sitta still så tänkte att jag skulle fixat de sista idag men de blev inte av.. så i morgon ska de göras..=)

Idag gick ja o Hampus upp vid nio oså lekte vi lite sen tog vi oss en sväng hem till Anneli Milan o Neo=) de va trevligt o Hampus han va jätte snäll för en gångs skull=) va där i två timmar sen gick vi hem o Hampus somnade i vagnen .. Kom hem stalde in vagnen sa till Nicke att Hampus låg där sen gick jag o handlade sallad .. efter de gick ja hem o skalade potatis o gjorde potatis kött sås o sallad=) de va jätte gott=) Hampus åt typ ingenting så antar att han inte gillade de?=) sen busade vi massa alla tre här hemma sen vid 8 gick Hampus o la sig Nicke gick till en kompis jag har talat med penny i lite mer en en timme=)) klockan är 21.20 jag är död känns som att jag inte har sovit på 1000år.. kanske ska lägga mig i sängen o glo på en film eller så? Får se vad jag ska göra=)

Jo o idag upptäckte jag att jag har börjat producera mjölk redan??! är de normalt? är i vecka 23 nu? Någon som vet=)??
Upplagd av GöLLaN kl. 12:07 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 5 februari 2009

Fundersam?

Ja de blev inge mer bajsande efter att jag skrev? mysko,..=) men men jag ä lycklig om jag slipper o Hampus också==))

Kom o tänka på om jag inte skulle försöka ta mig till Örebro i Mars o jobba en vecka eller tre? Har ju inge jobb o ingen inkomst i Mars oså slog de mig bara att Nicke kan vara pappa ledig o jag kan åka till Örebro o jobba lite.. men de ä ju de dära med att jobba i nån vecka? Hur får man tag i ett sånt jobb?? Ja hur som hälst så ska jag kolla med Malin hon träffar ju mycket folk så hon kanske vet någe? värt att pröva iallafall=))

Jaha nehe orkar inte skriva mera.. men skriver mer i morgon skulle jag tro=)
Upplagd av GöLLaN kl. 13:09 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Magsjuk?

Hm funderar på om vi är lite magsjuka igen? Hampus bajsar hela tiden o jag med så är helt död? hm jag som hade tänkt o fixa både de ena o de andra idag.. vi tog oss iväg i hämtade bilderna iallafall.. dom va jätte fina.,.=) tänk va liten Hampus har varit=)<3 Mitt älskade barn<3 Saknar när han somnade i min famn låg där såg så trygg o fin ut.. Nu somnar han bara i Nickes famn inte någon annans bara hans=)! <3

Hampus sover nu klockan är tre.. se hur länge han ska sova? Han dragit ut allt som finns i köket typ.. jag orkar inte städa upp allt.. har ingen energi.. oså måste jag laga mat tills Nicke kommer hem de känner jag inte heller för.. Jag tänker inte äta får bara behålla de i tio min iallafall sen ska de ut o Hampus han vill bara ha välling idag så de ä bara mat till Nicke o en matlåda som ska göras.. men va de vet jag inte?! skulle hälst gå o dö en stund eller hälst till i morgon....

I morgon ska jag tvätta hoppas bajs sjukan är över då!?

Vad jag klagar=) fast de är ju min blogg ingen måste ju läsa?=)))
Upplagd av GöLLaN kl. 06:12 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

kvällen igår /dagen idag

HAmpus somnade igår när jag hade lagt honom o så väckte jag honom tio min innan Nicke kom hade gjort klart maten oså så jag tänkte att jag väcker honom nu så han vaknar till innan vi ska äta.... Oså kom Nicke o så åt vi sen tog Nicke Hampus resten av kvällen jag va så trött att jag inte orkade vara med lite gran ens... när jag lagade mat brände jag mig på spagetti vattnet så har ont i fingret nu=( Nicke la Hampus o allt igår så han somnade vid 20.00 typ sen gick han till foffa jag satt i soffan rakt upp o ner hade ont i fingret o ville diska men kunde inte för fingret.. sen kom Nicke hem vid 21.15 då kollade jag på efterlyst o Nicke satte sig o kollade med mig när de va slut gick vi o tog ett bad tillsammans satt där i en timme typ o tala om allt o inget..=)) sen gick vi upp talade lite till sen somnade vi vid ett tror ja?=)) Hampus vaknade vid 08.00 idag vilket va bra för jag har bestämt att jag inte ska sova längre en till 09.00 tror att jag sovit för mycket o att de är därför jag är så trött.. Tog upp Hampus gav han välling sen lekte vi lite o stog på vid nio ville han sova igen så gick o la honom ringde Ida oså diska jag de som va från gårdagen oså vattna jag blommor o bädda sängen... nu är klockan snart halv elva undrar när Hampus ska vakna ? tänkte att jag skulle ta mig iväg o hämta korten jag har framkallat.. a ingen bråska så han får sova tills han vaknar=)

Har fått tillbaka min tele nu=)) Nöjd den är hel.. lite knepigt är de fortfarande att få in sim kortet men de funkar iallafall=) se hur länge den håller den här gången=)

Tror jag ska ta o stor röja lite senare.. plocka bort massa saker som aldrig blir använt ialafall oså..

Eline hade beställt massa massa kläder till Hampus igår så ja som de lät på henne behöver jag inte köpa kläder till min son förns i höst hon hade köpt byxor både korta o långa. strumpor. tröjor. t-tröjor. jacka. regnkläder. badbyxor m.m. blir spännande ose sen =))

Jaha nehe undrar om man ska göra någe vettigt kanske?=))
Upplagd av GöLLaN kl. 01:17 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 4 februari 2009

Ingen rolig dag

Dagen började vid tolv va trött men inte lika trött som jag brukar.. vi käkade lite sen klädde vi på oss.. sen lekte vi lite vid ett satte Hampus igång o skrek gjorde allt han inte skulle drog han va allmänt galen o mitt tålamod blev allt sämre vid tre skrek han o tjura så ja då orkade jag inte mer då började jag gråta första gången han har fått mig att bli så trött att jag gråter satte mig på golvet o bara tjöt då kom han o satte sig hos mig o krama om mig o torkade bort mina tårar sen höll han om mig i tio min typ.. så sööt=) Blev gladare oså blev jag kissnödig så va tvungen att gå på toa då började han igen så då la jag honom nu är klockan halv fyra se om han somnar .. Hoppas de orkar verkligen inte mer nu.. Om han somnar hoppas jag att han sover tills Nicke kommer hem.. är så slut i huvudet .,, förstår inte två timmar med skrik tjurigheter hur orkar han? Men vem vet han kanske blir gladare av att sova lite?! Hoppas.. Annars flyr jag när Nicke kommer..

Julia o Svea skulle ha kommit idag jag tänkte fan va bra då kanske Hampus blir gladare men dom kom aldrig tyvärr...

Ida har haft ont i magen som sammandragningar sen igår så hon är på specmödrarvården nu så väntar på att hon ska ringa o berätta hur de gick... Hoppas de gick bra...
Upplagd av GöLLaN kl. 06:10 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 3 februari 2009

Anneli

Hampus är mysig med Neo=)


Milan o Hampus efter en fajt..


Hampus sov mellan halv ett o halv tre väckte honom vid halv tre efter som att jag hade gjort mat som va klar så vi käkade sen gick vi ner o hämtade sista tvätten oså la vi in den i gaderoberna sen klädde vi på oss o gick till Anneli Milan o Neo=) Hampus o Milan slogs lite i början måste säga att de såg jätte roligt ut men ja varken jag eller Anneli sa något tyckte att dom fick lösa de själva o de va nog bäst de också annars när man säger till dom så bråkar dom bara enu mera men idag så blev de tre eller fyra fajter men sen va de bra.. så ja tror vi ska skita i att säga någe nästa gång också.... efter att dom hade slagits så hade dom jjätte kul sprang runt o lekte med bilar =) så söta=) Neo han va mäst tyst o tittade på=) han är så söt o stor blir han för varje gång man ser honom=) Vi gick hem vid halv sju typ hela vägen hem skrek hampus inge kul men de går ju snabbt hem så jag stog ut=)

Väl hemma började Hampus ropa Pappa PAPPA sen tog han ett varv i lägenheten sen ropa han pappa igen oså sa jag att han inte va hemma då peka han på telen så ja fick ringa o be Nicke komma hem o de gjorde han o Hampus blev jätte glad så dom lekte i en timme typ jag va o handlade lite mjölk o frukt under tiden.. sen va de dax för Hampus att sova.. han somnade vid 20.15 typ.. precis då ringde pappa=) de va lite lustigt för jag tänkte på idag på dan att jag skulle smsa honom o fråga om han hade dött men så glömde jag bort de=) men så ringde han ju endå=)) så nu vet jag att han lever.. Donna hade skrapat upp båda baktassarna de va inge bra=(( men de är som vanligt hon har alltid otur med tassarna... men de blir ju bra så småningom=) sen glodde jag o Nicke på TV en stund sen kom Jonas så han o Nicke drog nånstans? så nu är jag själv=)

Talade med min lilla syster nyss o hon ska hoppa av skolan kändes inte så kul men samtidigt de är hennes val och hon säger ju att hon ska söka in till skolan igen tilll hösten så jag får nog helt enkelt hoppas på att hon gör de också... Älskar henne hur som hälst vare sig hon går i skolan eller inte..<3
Upplagd av GöLLaN kl. 12:34 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Dagen


Idag vaknade Hampus kvart över nio så då började dagen.. va skit trött som vanligt men ja upp tog jag mig=) åt lite frukost lekte klädde på oss sen vid elva gick vi till tvättstugan Hampus tycker de är hemla roligt att vara där=) enu roligare tycker han att de är om han få gå själv dit så ja nu ska vi snart ner igen ser jag så skriver inte så mycke nu..
Upplagd av GöLLaN kl. 02:41 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 2 februari 2009

Kväll

efter att jag skrev sist började jag plocka undan lite oså talade jag med Penny =)) skalade potatis samtidigt precis när jag hade skalat klart vaknade Hampus=) bra tajming=) satte igång potatisen oså gick vi in i Hampus rum o lekte .. sen va de dax att steka köttbullar o göra mos av potatisen oså gjorde jag sås oså kom Nicke hem från jobbet så vi åt sen diskade jag Nicke tog med Hampus in i duschen han hade mos i hela huvudet=) gull unge=) sen när dom hade duschat klart började dom busa så jag passade på att dammsuga=) haha de är så roligt när dom busar Hampus han skrattar så han håller på att få and nöd o Nicke han är inte sämre han=) haha.. galna pojkar jag har=) sen gick vi in alla tre i Hampus rum o lekte Hampus vart trött till slut så Nicke gick till en kompis o jag gjorde i ordning hampus för natten så nu sover han.. Nicke han kommer nog hem snart tänkte att vi skulle kolla på film eller någe kanske? a får se ... huvudvärken de släpper fan inte har haft den sen igår kväll blir galen precis som spänningshuvudvärk .. a Nu kom Nicke o Foffa ska vara lite social...=)
Upplagd av GöLLaN kl. 11:54 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Barnmorskan

Igår o badet=) syns de att han har ätit kaka?=))


Ja vid elva började denna dag vilket jag tackade för har haft ont i huvudet sen igår? så de va skönt att sova länge..=) straxt efter att vi hade gått upp o Hampus hade druckit välling skulle vi gå o byta från sovkläder till vanliga kläder då ringde telen de va barnmorskan som sa att min barnmorska va sjuk så hon undrade om jag kunde komma klockan två istället för tre o de va inga problem snarare tvärt om efter som att hampus brukar sova vid tre så ja vi kvart över ett gjorde vi oss klara att gå de tar bara fem min för mig att gå men tänkte att Hampus skulle få gå dit så då tar de längre tid.. när vi hade kommit halv vägs ville inte Hampus gå mer.. så han fick åka vagn sista halvan vilket gjorde att vi va där 13.40 istället=) men vi hade tur o fick komma in på en gång=) Allt såg hur bra som hälst ut de va skönt att höra va lite orolig efter som att jag är så trött hela tiden så trodde inte att värdena skulle vara så bra men dom va mycket bra kunde inte bli bättre sa hon=)) oså hade jag gått ner ett kilo sen jag va där sist? hur de kommer sig har jag ingen anning om.. men de va posetivt=) Ska dit den 23 igen.. se hur allt ser ut då=) haha har väl gått upp fem kilo tills dess=)) haha =))

Hampus somnade på vägen hem så han ligger fullt påklädd i vagnen o sover nu.. så jag passar på att skriva lite så länge,, känner jag han rätt så kommer han inte sova så länge efter som att han har alla kläder på sig...
Upplagd av GöLLaN kl. 05:39 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 1 februari 2009

HEMMA=/

Svea o Hampus nu på kvällen=)
Hampus på vikners=))
Ja nu är man hemma igen kom hem vid halv nio typ.. Helgen har varit jätte bra lugnt o skönt God Mat Trevligt sällskap =)) har inte så mycke att berätta om helgen för den har inte hänt så mycke de har varit de som har varit så skönt=)) vi va till Vikners i Fikade lite i Lördags Eline jobbade så då åkte vi upp jag Johanna Nicke o Hampus o tog en fika=) Natten mellan Freda o Lördag skrek Hampus mellan halv ett o två typ trodde jag skulle dö.. fatta inte alls va de va som va fel inget hjälpte men till slut somnade han förmodligen av utmatning?! inatt vaknade han en gång men han somnade om ganska fort o i morse va de Nickes morgon så de va bara för mig att sova=) sov till elva vilket inte känns som en lyx längre efter som att Hampus sover länge mer eller mindre varje dag nu för tiden... När vi kom idag så kom Jonas Julia Foffa o Svea på besök Hampus blev glad=) efter att vi hade fikat lite satte jag barnen i badet=) de va uppskattat=))

Nu har dom åkt o jag är skit trött men vet inte om jag kommer somna om jag lägger mig?

I morgon ska jag till barnmorskan=) ser fram imot de..=) tänkte att Hampus skulle få gå dit i morgon så lär nog gå 30min innan iallafall... se när vi vaknar i morgon va vi ska göra innan vi ska dit..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 14:44 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0