December 2008

tisdag 30 december 2008

Ingen lust

HAr inte haft någon lust på ett tag att skriva något.. så de kanske är dax nu?=)

Idag har jag städat bort julen gud så skönt o ha de gjort.. alla tomtar stakar stjärnor gardiner ja allt ä borta=) Nööjd=) Hur jag har orkat allt detta idag vet jag inte har bara sovit ett fåtal timmar inatt Hampus har skrikit o skrikit så ringde doktorn idag jag misstänkte att de va öroninflamation fick en tid gick dit o mycket riktigt han hade öroninflamation så nu har har fått penclin.. på tal om pencelin så fick ja de dagen innan jul för bakterier i urinet åt dom där kände på julafton att jag hade lite problem med andningen inte jätte svårt men endå så jag reagerade med dagarna blev de värre i fredas ringde jag sjukvårdsupplysningen hon sa till mig att sluta äta pencelinet de gjore ja hon ringde upp på lördag morgon frågade hur jag mådde de va bättre men inte bra så hon skickade mig till akuten där konstaterade doktorn att jag hade alergiska reaktioner på pencelinet så ja va tvungen att sluta äta de.. så de har jag gjort o mår bara bra nu=) Tillbaka till Hampus måste ju berätta hur duktig han är på att GÅ=) HAn går mer en han kryper nu o fortare o fortare går de..=) Min fina lilla kille =) stackarn hoppas han sover inatt både för hans o min skull.. känner nu att jag inte har sovit odentligt inatt..

I morgon är de nyår vi är bjudna till Foffa på midda=)

Lilla syster Sandra är här hon kom i söndags kväll=)) de är så kul o se henne o prata me henne bara ha henne nära=))

Ne nu orkar jag inte skriva mer=)
Upplagd av GöLLaN kl. 13:41 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 26 december 2008

Julen över=(

Ja julen är äver de är inge kul älskar julen ju..=))

Fick många fina paket pengar skor kamra ljusstake bok salt o pepparkar som är två snoppar=) o lite annat=)

Hampus fick massa massa grejjer Bobbycar gåvagn badleksaker lampa matta pulka massa massa kläder tåg tågsation m.m..=)

Nicke fick parfym halsband armband pengar handduk sen kommer ja inte ihåg=))

Hamåus han blev arg till slut på alla paketen=) hahah.. de blev jobbigt att öppna alla=) sötisen.. Så god mat åt vi=) o allt var jätte bra o lugnt=) Åkte till Nickes mormor o morfar i Tisdags o åker till stan igen på Söndag.. Skönt att vara lite på landeT=)) den 5Januari åker jag som de ser ut nu iallafall till Kövra=)) stannar nog några dagar elle så=))!

Ne ska läsa lite bloggar innan hampus vaknar..=))
Upplagd av GöLLaN kl. 05:11 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 23 december 2008

Bortskämd

Ja de är de minsta man kan säga att jag har blivit denna morgon Eline har plockat undan diskat dammsugit jag har badat i lugn o ro eline tog Hampus=) så ja morgonen har varit underbar=) har bara suttit på mitt arsle mer eller mindre=) Ska snart till barnenshus med Inez Affe Milan o Foffa =) Sen ska jag till stan med Eline o sätta in pengar till mamma o så ska jag till apoteket=) sen bär de va till Kälarne..=) Ska bli så skönt.. läängtar=)!

I morgon är de Jul o vad jag lääängtar=)!

GOD JUL O GOTT NYTT ÅR
Upplagd av GöLLaN kl. 00:03 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 22 december 2008

JUL SNART=)

oo snart är de jul=)) Länngtar som bara den..=)

Nicke mådde skit både lördag o söndag bakis i två dar stackare=) så ja de blev ingen vettig helg direkt va till barnens hus igår o kollade lite=) fick faktist med mig Nicke konstigt nog=) när vi kom hem igen gick vi till Julia o Jonas men de va ingen som öppnade där så vi gick hem istället=)) oså åt vi sen gick jag till Anneli o Nicke va död här hemma=)) Va där till sex på kvällen oså gick ja hem... När ja kom hem började ja må illa som fan blev alldeles svettig o trodde jag skulle dö.. men de gick över efter att jag hade ätit lite fil... Tur de hatar o må illa ...


I morgon åker vi till Kälarne idag kommer Eline=) i morgon ska ja också köpa dom sista julklapparna o Hampus födelsedags present ska jag köpa också=)!
Oså måste jag skicka kalas inbjudningar sen..=))! fast de behöver jag inte göra förns nästa år=)
Upplagd av GöLLaN kl. 02:48 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 19 december 2008

Kväll

Har varit på stan idag med Anneli hon köpte julklapp åt Affe=)) tror han kommer bli väldigt glad=))


När jag kom hem så åkte Nicke mer eller mindre han är på personalfest=)

Ja o hampus roade oss med lite av varje.. halv 8 gick han o la sig men vaknade kvart över nio o han pruttade jätte mycke så tog upp han tog inte lång stund innan han bajsade så vid tio gick han o la sig igen=) så nu sitter jag här i min ensamhet,, vilket faktist är ganska skönt=)

Fick tid idag för Ultraljud den 8Januari=) ska bli spännande=) se hur långt det verkligen har gått=) blir ju så konstigt med tanke på att magen är synlig "redan" med hampus syndes de inte förns vecka 22 typ a får se när dom säger att lillen ska komma=)

Ska åka til barnens hus i morgon tänkte jag o kolla lite bara=) tänkte att Nicke skulle få sova i lugn o ro en stund i morgon... =) kan ju tänka mig hur han kommer att må=)


Börjar fundera mer o mer på vad mina grannar håller på med de låter som att dom möblerar om varje kväll.. de är tre kvällar sen ja flytta hit som de har varit tyst.. annars är de stök stök o mer stök... Slutar de inte så måste jag säga till dom för de har gjort att Hampus har vaknat ett fler tal gånger jag blir jävligt less när jag kollar på TV när de dunkar o dunkar hela tiden.. jag kan inte konsentrera mig.. Hoppas dom slutar snart..

Tror att grannarna är lite halv skumma dels dom då som bor över mig som herjar hela tiden sen va de någon av grannarna som hade skrivit en lapp att de inte va så trevligt att hunden kissade precis utanför porten men den hunden som gör de är en valp den kissar så fort den kommer ut.. Bättre de en i trappen? va är de att herja om? Tur att man har två grannar man vet vilka dom är iallafall=)) så alla är ju inte hemska=)!


Lilla syster min kommer inte den 26=(( de kändes väldigt tråkigt.. men de kommer fler gånger=)

Mamma kommer därimot vecka 8=)) Lääängtar=)!


Ne nu ska jag nog ta med mig en film o lägga mig i sängen o glo=) GOD NATT=)
Upplagd av GöLLaN kl. 13:30 2 kommentarer Länkar till det här inlägget

Julklappar/Saga

Igår fick Ida o Micke sin lilla Saga=))


IUgår fick jag en ny kamra i julklapp av min kära Nicke o Hampus=)) de va väldans bra=) även fast jag har hittat min som jag trodde att jag hade tappat bort så är den inte så jävla bra=))) jag har även fått ett par vinter skor av mamma i julklapp o en jätte fin ljusgrej som man sätter på väggen av Penny=))

Se va man får på självaste julafton=))

Nicke ska på personalfest ikväll så jag tänkte sitta hemma o kolla Tv typ..=))
Upplagd av GöLLaN kl. 03:18 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 17 december 2008

Anneli/Amanda

Igår kom Amanda hit o hälsade på=)) de va jätte jätte trevligt bara sitta o tala om allt o inget o framförallt bara att få se henne=)) vid fem kom anneli o Neo vid halv sju åkte jag anneli o Neo Hampus till Willys o Amanda åkte hem.. handlade lite mat oså sen åkte vi hem la Hampus oså åt vi varmamackor=)) skit gott=)) Nicke åt 8 Stycken förstår inte riktigt vart de tar vägen? människan äter o äter men går inte upp ett hg JAG ÄR AVUNDSJUK=)) Vill också ha de så.. Vi satt o kollade på titanic o klockan halv ett slutade den o efter lite om o men så bestämde sig anneli för att sova kvar här vilket jag blev överlycklig över de är ju så tråkigt att vara själv på morgonen=)) Jag o hampus gick upp vid tio anneli o Neo vid elva så har jag stor städat idag... Kände mig lite osocial mot Anneli men talade på medans jag städade så gott de gick=) vid tre tror ja kom Affe med Milan så då blev Hampus glad=)) någon som han kunde leka med=)) Gjorde lite mat när Nicke hade kommit hem han va tidig idag =)) så sprang på affären köpte spagetti sen hem o gjorde baconröra=) gott de va de Milan o Hampus åt mycket båda två=)) Hampus är så söt han ska absolut äta själv annars vill han inte ha ska man hjälpa han så måste han hålla i skeden han med=) gull =) Anneli Milan o Neo gick hem vid halv sju tror ja.. tyst o tomnt blev de efter som att Nicke gick typ samtidigt s¨å de var bara jag o Hampus kvar o hampus skulle ju gå o lägga sig så jag blev ensam=)) men de va ganska skönt att det va tyst=)

I morgon vet jag inte riktigt va jag ska göra mer en att åka til stan o köpa ett par ellet två par byxor åt hampus alla han har börjar bli lite små o så har han typ bara jeans vilket han inte gillar att ha...


ja de får bli punkt här orkar inte skriva mer..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 11:01 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 15 december 2008

Internet/flytt

Ja nu är flytten klar=)) vägen hit gick bra Hampus vaknade till i Sundsvall men somnade om några mil senare.. led med stackars jonas som fick köra hela vägen själv dom åkte helt fel på vägen till Örebro så dom kom inte förns 12 på natten så vi va i Östersund vid tio på morgonen.. han va riktigt trött efter de.. De tog inte många dagar förns nästan allt va på plats vilket va skönt att få de gjort.. Lägenheten är jätte fin de ska tapetseras om oså de är behövligt.. så de kommer bli jätte fint.. trivs som fisken i vattnet o de är så skönt att ha Nicke nära vilken frihet man får=) jag kan gå till tvättstugan utan Hampus=) haha ne skämt osido så är de faktist skönt att vara två igen.. Har fortfarande fel telefon så har typ inga nummer förutom dom jag har fått så smsa era nummer så jag kan ringa.. =)

I morgon har jag gått 15 hela veckor=) de går fort=)


smsade med Linn igår de va så underbart saknar henne så.. skönt att bara få veta att hon lever =)) <3 <3

Julia o Svea sov här inatt de va så skönt att ha sällskap i morse eller ja i morse o i morse jag o hampus vaknade klockan tio o Julia o Svea vid elva=)

Hampus sover i eget rum o de funkar faktist jätte bra.. dom först fyra nätterna vaknade han på natten o då fick han sova med mig o Nicke men sen har han sovit själv i sitt rum hela nätterna=) så söööt o han börjar bli så stor ja de skriver jag jämt men han har verkligen blivit jätte stor sen han kom=)) nu ställer han sig o knallar iväg han går inte så jätte långt men de blir några steg varje gång=) Så snart har man han högt o lågt.. de märks redan nu han har börjat klättra på spisen o på babusittern tog fram den för att Anneli hade Neo här så hon kunde sätta honom i den när hon skulle mata Milan sen när dom gick hem så började han klättra o leka med den så den fick vara kvar framme=)) Han har också gjort debut i pulka vilket han tyckte va skit kul så länge Foffa körde rally med han.. men annars va de mäst tråkigt =))


Snart är de Jul o vad jag längtar se hur Hampus reagerar på tomten=)) o all mat=)) haha Jag älskar Jul mat o blev enu mer kär i julmat sen jag va hos nickes mormor o morfar förra julen dom hade ju allt mellan himmel o jorde på sitt bord=) Så gott.. ska ju vara där i jul igen så jag kommer nog gå upp fem kilo under jul=) hahha... a va fan de ä bara jul en gång om året så då får man ÄTA=))!!

Massa skrivet blev de o jag har säkert glömt hur mycket som hälst men nu kan jag ju skriva när jag vill=))
Upplagd av GöLLaN kl. 12:04 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 6 december 2008

Nu bär de av

Ja snart åker jag nu ska jag packa ner datan kommer inte ha intenet på någon vecka så jag kommer inte vara inne på ett tag=) så hade bra alla=))


Just de min tele bajsa sig idag så har en annan men alla nummer finns inte vet inte riktigt varför så hör jag inte av mig så ring mig för då har jag inge nummer=)! a ni fattar=)

Puss o Kram
Upplagd av GöLLaN kl. 07:00 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 5 december 2008

Hej Då Örebro

Ja med en känsla av lycka o sorg lämnar jag snart Örebro.. min lycka är att få bo i jämtland igen saknar de när jag säger hem är de där vill inte vara här i örebro hatar stämningen de är så mycket konstigt folk, lycka är att få ha min familj under samma tak o kunna träffa mina vänner där mer.. Sorgen är att lämna familj o vänner de känns ska ni veta.. även fast jag verkar ganska oberörd så är det för att inte gråta när ni ser blir så jobbigt om alla ska gråta..

ne ska fixa lite nu så allt är klart tills i morgon
Upplagd av GöLLaN kl. 14:57 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Jobbig

Ja Hampus va inte rolig alls igår.. trodde jag skulle dö... han inte göra nåågot av de jag skulle stängde till och med av telefonerna för att jag skulle kunna få Hampus glad... Men ne inget funkade så tills slut ville han sova la honom tog 20min innan han somna sen sov han en timme typ så va han vaken igen.. Tycker synd om honom de är tänder på väg överallt.. Vill bara att dom ska komma nu en hade kommit i morse.. bara hoppas att dom andra passar på också... så både han o jag slipper de hära... han ska sova hos min mamma inatt..=) de ska bli skönt så jag får allt gjort som ska vara gjort=))

Ska träffa Penny idag skulle ha ringt henne igår men ja som sagt hade varken tid med de ena eller de andra.. men hon ringer nog när hon har slutat=)


I morgon blir jag Jämtlänning igen=))!! <3
Upplagd av GöLLaN kl. 02:16 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 4 december 2008

JAaaa=)

Nu har de löst sig med flytten=)) Jonas o Nicke kommer på Lördag=) Underbart=)) Så jävla glad.. Är skyldig Jonas en stor stor tjänst.. han är guld värd som stället upp=)

Har varit hos Ida en stund idag sen va ja på stan o käkade med mormor..

Oså har jag fått bilderna på Hampus alla va bra utom tre så dom ska ja skicka tillbaka...=)

Ja ne ska göra lite nytta.. skriver ikväll istället=))
Upplagd av GöLLaN kl. 06:43 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 3 december 2008

Bio!!

Nu har jag varit på Bio med mormor kollade på mamma Mia den va bra.. Men hade de hära med flytten i bakhuvudet.. oså är jag så trött tre nätter nu som jag inte fått sova på.. oså kom smällen med att han som skulle köra drog sig ur,, så humöret är inte de bästa kan jag ju säga... Känner mig olycklig ledsen arg trött värdelös ja allt dåligt mer eller mindre...

a de blir väl bättre någon gång..
Upplagd av GöLLaN kl. 11:56 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Jaha nehe

Ja de ser inte ut som att de löser sig så har ingen anning om när jag kan flytta..=(( Blir så less.. Varför kunde han inte sagt till tidigare??!! SOm Matte sa hade jag frågat honom i förrgår så hade han kunnat... Skit Skit..


Hampus är allmänt Sur idag.. kan tänka mig att de är jag ska smittar... Är inte på humör alls.. Känner mig sur arg o ledsen Ingen bra dag att ha barn tyärr men gör så gott ja kan...


Ska på bio ikväll med mormor de ska bli kul.. mamma ska ha hampus.. Hoppas ja är på bra humör då.. Allt känns bara bajs nu.. skulle kunna sätta mig o tjuta ....
Upplagd av GöLLaN kl. 02:08 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 2 december 2008

Varför??

Jaha här står ja med ett packat hem ett betalat släp men helt plötsligt utan bil och någon som kör.. Usch känner mig så ledsen jag vill flytta NU... nu känns allt bara skit o piss... vill inte be någon här tänker inte göra de så mycket som alla stält upp o kört på mig här.. Varför kan inget bara bli som tänkt? allt va ju klart sen långt tillbaka.. de kändes så bra att ja va i tid med allt denna gång.. men så sket dig sig endå..

Känner mig så frustrerad o vet e fan vad jag ska göra nu!!!?!?!?!?



Va på sjukhuset med hampus idag dom gjorde ultra på hans hjärta o nu är han friskförklarad med ett litet komma de är en droppe var 30s som kommer igenom.. Hampus låg stilla i hela 30min va helt chockad...=)) Men lättad=)

Ne nu ska jag va less en stund till sen får ja se vad jag ska göra..
Upplagd av GöLLaN kl. 10:24 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 1 december 2008

Säger som Carro TRÅKIGT

Gör som Carro snor hennes lista för att jag har så tråkigt=)



ÅTTA SAKER OM DIG SJÄLV
1. Är du singel?: Nej
2. Är du lycklig? Mycket<3
3. Är du uttråkad?: Väldigt
4. Är du ledsen?: Nej
5. Är du italienare?: Nope
6. Är du cooling?: Alltid
7. Är du från Irland?: Nej
8. Är dina föräldrar fortfarande gifta?: Nej de har dom aldrig varit

ÅTTA SAKER OM DITT KÄRLEKSLIV
1. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Ja
2. Har du någon gång blivit sårad?: Ja
3. Har du någonsin tänkt på samma tjej/kille flera gånger under samma natt?: Japp
4. Har du gillat en tjej/kille utan att berätta det för henne/honom?: Ja
5. Har du kysst någon under de två senaste veckorna?: Nej
6. Har du haft en hemlig beundrare?:Ja de har jag
7. Är du kär?: Ja<3
8. Vill du gifta dig när du blir stor?: Nej

TVÅ ALTERNATIV
2. Hår eller ögon?: Ögon
3. Katter eller hundar?: Hund
4. Några få bästa vänner eller jättemånga "vanliga" kompisar?: få nära
5. TV eller internet?:Internet
6. Coca-cola eller pepsi?: Coca Cola
7. Utekväll eller romantisk hemmakväll?: Beror på
8. Pengar eller lycka?: Lycka
9. Dag eller natt?: Hm hmm
10. MSN eller mobil?: mobil

TIO "HAR DU NÅNSIN..."
1. Blivit påtagen när du försökte smita hemifrån?: Nej
2. Brutit ett ben?: nej.
3. Gjort nåt du ångrar?: för många gånger.
4. Hoppat bungeejump?: Nej vet inte om jag kulle våga?
5. Ljugit för någon du tycker om?: Ja =(
6. Ätit en hel tårta?: Ne
7. Gjort bort dig offentligt?: Haha ja ett antal gånger
8. Gjort något olagligt? Ja
9. Gråtit när ett husdjur dog?: Aa
10. Velat försvinna?: Ja

SENASTE
1. Telefonsamtalet du gjorde?: Britta Nickes mormor
2. Telefonsamtalet du fick?: Nicke
3. Personen du var med?:Lilla syster Sandra Hampus sov
4. Roligaste grejen som hänt? mycket
5. Personen du sms:ade?: Nicke
7. Du skrev till på myspace?: har inte de
8. Du kommenterade?: något på familjeliv skulle ja tro
9. Du tillbringade natten med? lilla syster Sandra
10. Du kramade?: Hampus
Upplagd av GöLLaN kl. 01:26 0 kommentarer Länkar till det här inlägget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0