augusti 2009

måndag 31 augusti 2009

Rolig helg







I helgen va de meningen att jag själv skulle åka till kövra men de fick bli så att jag tog med mig Maya kom dit ganska sent på fredan så de va mer eller mindre bara att gå o lägga sig på lördag morgon tyckte Maya att sju på morgonen ska vi upp men de tyckte inte ja så hörde jag hur Elaine o Pekka låg o talade i sängen så jag frågade lite snällt om dom inte ville låna henne =)) de ville dom så jag gick o la mig igen..=) sov till tio skönt... vid halv tolv tror jag hon va kom Nicke Hampus Sven Britta Sussi Jenny Stefan Stina o Emma=) vi åkte till svensta på marknad hitta inge spec men Hampus han fick en porslins gris som han blev besatt av o så fick han byxor o tröja av farmor sin..=) åkte sen hem o åt jag gjorde mig klar för en kväll på fyllan..=) åkte till Amanda föräldrar o förfestade där sen bar de av till Kvarna hade jätte kul o träffade faktist ganska många jag kände vilket inte är allt för vanligt.. va inte alls någe bakis igår men därimot va jag jätte trött så jag sov mäst hela dan..=) de va skönt att komma hem Elaine följde med hit så idag har jag hunnit städa lite aldrig fel att ha trevligt sällskap och få hjälp med barnen jag tackar =))


CambridgeKuren:
Började med CambridgeKuren idag o de har gått ganska bra de va jobbigt när jag lagade mat till Hampus o Nicke men försökte hela tiden tänka att de ä BARA mat o att jag inte dör utan att få känna smaken av maten.. Men måste säga att Kyckling soppan den va inte god banan o vanilj shaken va skit goda.. i morgon blir de kako o mint shake sen blir de svamp soppa o sen jordgubbs shake.... se hur dom smakar o bara att hoppas att någon av dom är god mindre kul om alla skulle vara BLÄ... tre missar på en dag ne de får inte hända..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 11:28 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 26 augusti 2009

Penny

Ja idag 07.54 åkte Penny med tåget mot Örebro=( har haft de super mysigt <3 har inte gjort så mycket kollat film varit ute o gått lekt med barnen... Kände verkligen att förr hade man all tid i världen att bara umgås nu går 90% av tiden till barnen kände mig lite dum ibland som va med barnen hela tiden men tror Penny förstod..

Ska snart dra mig till affären och köpa lite mat så ska jag bjuda Emma på Lunch..=)

sätter in några bilder ikväll=))
Upplagd av GöLLaN kl. 01:52 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 18 augusti 2009

Mina barn






sitter och tänker tillbaka några år tänker på folk man umgicks med folk man älskade då som man inte ens talar med idag hur man levde för dagen mer eller mindre.. Kommer ihåg hur trasligt livet va i mellan åt o hur underbart livet va i mellan åt .. idag är de som självklart också upp o ner men mina barn gör att hur ledsen arg besviken jag en är så behöver jag bara titta pådom så blir jag stolt glad o dom påminner mig om vad som är viktigast här i livet.... att jag fick så fina barn.. Hur livet kan ändras så mycket till de bättre av två så små männsikor<3 jag älskar dom precis som dom underbara människorna dom är.. en sak som är säker är att de kommer alltid vara vi tre<3
Upplagd av GöLLaN kl. 12:23 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

En månad

Igår hämtade vi våran nya tv-bänk=))Henke o Amanda hjälpt oss att hämta den o sätta hop den..=) så fin idag ska vi bara borra så skåpen kommer på plats...sätter in bilder när allt är klart=))

Idag är de en månad kvar tills jag fyller år=) på torsdag fyller älsklingen min år=))

Har städat lite o lämnat hampus på dagis... ska fortsätta städa tänkte jag...
Upplagd av GöLLaN kl. 01:27 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 15 augusti 2009

Frösö zOo/Nicke



Idag bar de av till Frösö Zoo jag Hampus Maya Julia Grete Svea Erika Nenya o Niko=)) de va kul=)) Kollade på djuren o hade de allmänt mysigt Hampus gick hela tiden va inte sur bara gick o gick =) så duktig..=))

Nicke kom hem redan idag=))<3 glad blev jag..=)<3

I morgon får jag se vad dagen har att erbjuda nu är jag mäst bara skit trött..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 14:24 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 14 augusti 2009

Hej hallå


I går åkte Nicke på festival kommer hem på Söndag.. känner mig skit löjlig han har bara varit borta i 24timmar nu o jag saknar han som bara den.. hur ska detta sluta? de är ju två dygn kvar... a men de är bra att få sakna varandra också... <3

Idag va jag en sväng på gläntan.. Maya har haft lite problem med sovandet idag hon har kräkts ganska mycket o tror att hon har uppstötningar de ser så ut=( stackare.. hoppas de ä bättre i morgon... Amanda kom vid kvart över fem jag bjöd henne på mat sen blev hon kvar här till halv tio =) hon tog med sig Diva hon ska vara hund vakt över helgen...

I Morgon vet jag inte alls vad vi ska göra.. Julia o jag satt o tala förut om vi kanske skulle dra oss till frösö zoo får se vad vädret säger om de i morgon de är riktigt kalt nu o blåser som bara den... men är de bättre väder så kan jag tänka mig att åka dit=))
Upplagd av GöLLaN kl. 13:44 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 9 augusti 2009

Vädret=)






Vädret har varit kalas i flera dagar=)) så skönt elle ja de har varit lite väl varmt men va fan jag klagar inte=)) vi har varit ute mäst hela dagarna med Julia o Svea Grete har varit med dom flästa dagarna också=))

I fredags grillade vi jag Hampus Maya Julia Jonas Svea KB Mia Jason Foffa de va jätte trevligt sambon min va sjuk o låg hemma o sov...


GRATTIS PENNY PÅ 23ÅRS DAGEN<3


barnen sover nu jag ä död känns de som=) Nicke är hos Foffa.. se om han kommer snart så jag kan gå ut o gå en stund..=) orkar inte blogga vet inte vad jag ska skriva så de får bli en punkt nu.
Upplagd av GöLLaN kl. 12:05 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 6 augusti 2009

Vilket väder de blev=)


När jag gick till dagis i morse va de dimma o moln på himlen nu är de sol o blå himmel=) härligt=)) ska hämta hampus sen oså ska vi äta sen ska han få sova sen ska vi ut=) o njuta =)

Maya ligger o sover annars hade jag gått ut nu o solat o haft de lite gott en stund=) men får nöja mig med att sitta här nu=))

Mår bättre idag har fortfarande hals ont o är snorig men är bra mycket piggare... hoppas de förblir bättre orkar inte vara sjuk..

ne jag ska nog lägga mig o vila en stund..
Upplagd av GöLLaN kl. 01:10 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 4 augusti 2009

Usch



Mår skit ont i halsen i öronen o förkyld=(( I morse va de värre men gick upp gjorde ordning barnen gick o lämnade hampus på dagis men blev vara värre så fick ringa nicke o be han komma hem så han åkte hem vid elva gick o hämta hampus sen tog han barnen ja gick o la mig vid tolv o sov till halv sex men mådde inge bättre=(( mår inge bättre nu heller eller lite men de är nog alvedonen som gör de lite bättre...

Idag fyller lilla syster Cajsa år=)<3 GRATTIS=))


A har inte gjort så mycke idag badade med barnen förut en sväng medans nicke va på willys annars har jag inte gjort så mycket vettigt...

Hoppas jag mår bättre i morgon dels för att jag vill orkar leva=) dels för att nicke ska slippa vara hemma han ska ju be om ledighet i två dagar nästa vecka så de vore ju bra om han kunde jobba på nu så han får vara ledig....


Maya är så underbar så fort man talar med henne ler hon med hela ansiktet så sööt=) talar tillbaka gör hon hela tiden..=)) <3 hon ska hälst stå hela tiden eller sitta rakt =) hon har bråttom...

Hampus han blir duktigar o duktigar på att tala lär sig nya ord hela tiden de bara ploppar ut=) Visslar gör han hela tiden..=)) tar hand om Maya ger henne nappen lägger på henne filten när hon har sparkat bort den eller om jag inte lagt den på henne klappar o pussar henne när hon är ledsen o pussar henne när han ska gå ut eller om han ska sova=) men ja blir han arg så kan hon få för de men ja de hör nog till...

MINA ÄLSKADE BARN<3
Upplagd av GöLLaN kl. 12:05 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 3 augusti 2009

Hoppsan














Nu va de länge sen jag blogga...


mamma mormor o Emma kom hit i onsdags o åkte hem idag...=( har haft de super bra varit på stan på frösö zoo blivit bortskämd som bara den har inte behövt diska städa eller laga mat=) så gött=))

Idag började hampus dagis igen de gick super bra att lämna fast de va så länge sen han va där... mamma mormor o emma åkte här ifrån vid halv elva.. sorgligt.. =( tomt o tyst.. men vid halv tolv hämta ja hampus då va de liv igen..=) vid två gick vi till julia jonas o svea o blev kvar där till halv 8 =) käkade mat ute super mysigt=))


orkar inte blogga lägger in lite bilder istället=)
Upplagd av GöLLaN kl. 11:37 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
september 2009 juli 2009 Startsida Prenumerera på: Inlägg (Atom)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0