April 2008

onsdag 30 april 2008

Fjällglimten/Stan



<--Walle o Gerry=)


Morgonen började med att jag var så trött att jag trodde jag skulle dö så jag skickade upp Nicke med Hampus orkade verkligen inte.. men de gick faktist jätte bra inget skrik=) sov enda till 10=) sköönt var de... så nu är amn utvilad... gick upp o hängde lite tvätt eller ja de va ganska mycke sen gick jag ut med Donna o Diva kom in vid 11.15 11.30 vaknade Hampus..=) lekte lite me honom gav han mat klädde på han.. sen gick vi o hämtade posten o Hampus hade fått en body o ett par byxor av mor min=) jätte fina.. Sen gick vi upp till Fjällglimten de va Madde Katja Egon och Madde som jobbade..=) de var jätte kul att träffa dom=) Hampus va glad o log åt alla=) sötnos... skulle säga till att jag kunde jobba helger men bossen va inte där.. så får väl gå upp en annan dag =) Men Katja blev jätte glad för de ... de är ju hon som gör schemana så de skulle underlätta jätt mycket för henne..=) känns bra att det behövs.. så man får jobba lite iallafall=) sen gick vi hem Hampus somnade när vi var på fjällglimten och han sover fortfarande.. så gick jag o postade två brev sen hem satte ute o sola en stund o nu sitter jag här.. Nicke ska dammsuga snart och ja jag ska väl plocka undan lite som inte ska ligga framme som vanligt.. är så slarvig.. Nicke blir galen förstår honom kan inte vara kul o leva med någon som bara drar fram massa grejjer hela tiden men inte plockar undan efter sig..=) är som ett barn.. fattar inte att jag aldrig lär mig.. men men... vid fem ska ajg Alex Nicke Robin och Hampus åka in o grilla i stan med Affe Milan o Anneli..=) ska bli trevligt... äta lite kött o pommes..=) men inte för mycke måste tänka lite på kilona=)

I morgon är de Mamma fika hos Emilia =) de ser jag fram imot=)


På måndag börjar Nicke praktisera så då blir jag själv med lilla Hampus Diva o Donna så då blir de dubbel promenader tänker inte gå med vagnen o två hundar de går ju men de är jätte jobbigt med Diva då blir jag bara förbannad så de får bli bubbel motion=) de är ju inte dumt de heller kanske blir lite mindre snabbare då=)
Upplagd av GöLLaN kl. 04:57 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 29 april 2008

FC/Carro


Walle på bilden=)

Dagen eller ja morgonen började med att min Älskade son skulle upp 05.45 trodde han skojja med mig men ikke han skulle upp=) ja de vara bara att le o gå upp... så bada vi lite o klädde på oss lekte va ute o gick sen vaknade nicke vid 8 gav hampus till honom gick o gjorde i ordning mat åt lillen Nicke fick mata.. satt o kollade nyheter fy fan vad hemskt de dära är som har hänt i Österrike fattar inte hur sjuka människor de finns nu för tiden..??!! O så har gubbjävelns fru mage att säga att hon inte visste om de??!! öö hon bodde i huset som hennes dotter var inlåst i?! några av barnen har ju bott i huset! fattar inte... blir så arg o rädd samtidigt... hur kan människor bli så sjuka???!! ne fyy... aa tillbaka till dagen 09.30 kom Emilia o hämta mig o Hampus så drog vi till vårdcentralen hon tog några blodprover o jag tog urinprov.. urinvägs infektion som vanligt.. aja hoppas jag blir av med skiten nu... sen drog vi till Familje centrum de var ganska mycke folk men vi var inte där så länge käkade sen tog jag Emilia Carro o barnen en promenad till apoteket ica o skoaffären.. sen när vi skulle åka hem så la Carro in en liten kommentar om vad vi skulle göra nu.. inget sa vi.. carro frågar om vi ska dricka kaffe hos henne så de fick de bli... Fick massa fina kläder till Hampus av henne... TACK TACK CARRO=) de bästa va att jag fick en jacka efter som att Diva åt upp Hampus jacka i går.-.=( sen åkte vi till svärmor en snabbis kollade på Walle han hade blivit jätte stor=) gull.. sen bar de av hem gjorde mat sen sov jag =) en timme Ca Skönt var de... vaknade av att Nickes mor kom=) oså kom Robin... Jag hoppade i o badade tänkte att det var lika bra innan jag började med pencelinet sen får jag ju i bada på 10dagar... ´nu sitter jag här o min ro o göra ingenting Hampus sover jag hoppas han har tänkt att sova mycket inatt jag är skit trött...

I morgon ska vi till stan o grilla med Affe Anneli o Milan.. mys...

Ne nu ska jag ut med Donna sen ska jag sova... de är en trött Ullis idag=)
Upplagd av GöLLaN kl. 13:12 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 28 april 2008

Hampus


Tiden går så fort usch redan tre månder vart tar tiden vägen? Han blir större o större=) han lär sig nya saker för varje dag..=) Mammig har han redan blivit=) haha.. sötnosen.. han är mitt allt skulle göra vad som hälst för honom... Tror inte man förstår riktigt hur mycket ens barn betyder om man inte har egna.. Jag ska göra allt för att han ska bli en underbar människa..

I morse va han inte så rolig 06.15 då skulle han upp=) jag bad honom att han skulle sova en timme till men de ville han absolut inte göra.. han skulle upp o se sig omkring.. så de va bara att gå upp o le=) har varit ute o gått nu en timme Hampus somnade i vagnen så han sover på baksidan nu... känner att jag har noll tålamod idag så de blev ingen träning med Donna men får se om tålamodet blir bättre sen då ska vi ut o träna lite.. men dumt o träna om man endå bara blir irreterad så fort de går fel.. de lär sig inte Donna något av iallafall...


IDag kasnke jag o Emilia ska prova på badgympa..=) se om de är roligt.. har ju några kilon att bli av med=) så jag hoppas det är kul..


På tisdag blir de familje centrum=) med Emilia Ovanligt va?=)!


ne nu ska jag väll plocka undan lite o dammsuga de ser förjävligt ut här hemma.. usch.. hur kan man stäka ner så mycket?!!!
Upplagd av GöLLaN kl. 01:29 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 27 april 2008

förr <3


Igår blev de tyvärr ingen promenad med Amanda men jag gick själv gick till fröjdholmen sen borgen sen backen.. de var så jävla varmt höll på att dö=)

Se om jag orkar gå idag känner mig lite små seg oså.. men ska nog ta mig en tripp runt backen iallafall...


Sitter o tänker på gamla goda tiden=) Alla roliga partyn.. Kenneth som raggade på sina tjejer han sa inte mycke men sprit de bjöd han på=) eller Palm som alltid var uppe i taket drack mäst satte på de mästa=) haha.. Matte som allid skulle berätta att han älskade mig o att jag var hans bästa tjejkompis jag o Kenneth var dom bästa vänner han hade=) fick alltid beröm för att jag tog med mig Johanna till honom=) Palm o Fredrik skulle alltid mäta vem som hade störst muskler. Vi var en enda stor familj. jag trivdes som fisken i vattnet.. men livet tar sina vändningar och man blir äldre. pratar med varandra gör vi ... Jag vet att jag alltid kommer hålla i dessa pojkar... Dom har stått där i vått o torrt och alltid ställt upp för mig.. Jag Älskar dom för Det... <3 <3 Saknar dom så mycket att det gör ont många gånger kommer den en tår. <3 <3

Eller när man var enu yngre jag Penny Ange Josse Linn m.fl hängde på stor torget drack hembränt o åkte runt i massa olika bilar=) var jätte fulla o trodde man var hur stor som hälst o klarade allt=) haha våra mammor jagade oss=) haha.. så roliga minnen ett som bara kom upp nu var när vi hade varit på fest så på vägen hem säger Penny till att vi måste stanna bilen hon flyger ur bilen o spyr som ja jag vet inte vad.. oså spydde hon rött jag blev liv rädd osa att hon spydde blod då säger penny med ett halv skratt samtisigt som hon spydde att det var bacardi=) haha trodde jag skulle dö av skratt=) Saknade tider<3

Alla raggarträffar man varit på=) fylla fylla.. roliga människor roliga händelser.. kommer verkligen aldrig glömma "den gamla goda tiden"<3


Nu låter de som att jag hatar mitt liv men så är det absolut inte har min underbara son som jag inte skulle byta bort för något i världen har Nicke som jag älskar har massa med vänner som jag älskar mycket sen har jag massa framtids planer som ska bli av min älskade familj o min underbara hund.<3 <3
Upplagd av GöLLaN kl. 03:43 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 26 april 2008

hundar dom är fantastiska


Källa: Greyfriar Bobbys website.

Dag och natt i 14 år satt Greyfriars Bobby på sin husses grav. Husse var en poliskonstapel som hade Greyfriar i Grassmarket ( Edinburghs gamla stan) som sitt ansvarsområde. Bobby gick bredvid sin husse medan han patrullerade gator och torg.

När husse konstapel John Gray hastigt avled i unga år begravdes han i Grassmarket. D.v.s platsen som hade varit hans ansvars område och hans hem. Bobby satt på husses grav i 14 långa år, sommar som vinter. Dagtid sprang Bobby omkring i Greyfriar/ Grassmarket och människorna matade honom med rester. Bobby somnade in liggande ovanpå sin husses grav efter att ha trånat efter sin husse i 14 långa, kalla, blöta år.



http://www.var-finns-min-hund.se/page_1197295094505.html
Upplagd av GöLLaN kl. 01:34 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 25 april 2008

Emilia/Stan


Igår så var jag Hampus Emilia och Erik till stan=) började med att jag stressade Emilia inte meningen men skrev att jag var klar när klockan var tio men vi hade bestämt halv elva så jag skrev att jag skulle sätta mig o sola så länge men hon blev jätte stressad endå!! så nästa gång ska jag göra tvärt om =) haha ska skriva att jag blir sen=) På vägen till stan köpte jag ett bärsele till Hampus vilket visade sig vara en mycket bra investering... Nöjd... De blev mycket handlande som vanligt blev de en del man verkligen inte behövde. Köpte tre bodysar,byxor,tröja,keps till Hampus nästrimmer,strumpor till Nicke Strumpor till Svärmor och så köpte jag två ramar två lakan sen var de någe mer men kommer inte ihåg.. Sen handlade jag mat också..=) så ja 2000 fattigare.. Men kul var de.. trodde jag skulle ha hur ont som hälst idag i kroppen efter att jag hade sprungit runt i flera timmar med hampus i bärselen men ne har inte ont någonstans... Mysko.. eller ja de är klart är ju en stål kvinna=) hahah... Emilia kollade på ett par skor som hon funderade på men så började Erik skrika då blev hon väldigt stressad så vi skyndade ut och så skulle vi fika så hon fick amma Erik men ne de fanns de inte tid för kom Emilia på och satte sig på en stenmur mitt i stan.. jag tyckte det var sturt skönt av henne killarna som satt brevid blev lite brydda=)


När jag kom hem och packade in allt så känndes allt jätte bra skönt o vara hemma.. strax efter det så kom Amanda och Henke.. dom va här till 11 eller någe.. då kom Nickes mor också.. så hon sov här inatt...=) hon ser lite små sleten ut.. tror de blev för mycket av det goda för henne igår--=) !!

Idag ska jag ut me Amanda vi tänkte vi skulle gå en mil.. de ska bli så skönt.. tycker om att gå med Amanda bara prata om allt o inget...=) så de ser jag fram imot..


Jaha nehe nu ska jag vara social med SvärMor som är ja bakis/halv full =)
Upplagd av GöLLaN kl. 23:28 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 24 april 2008

Härligt dag idag


Jaha dagen började med att Nicke fick ta Hampus på morgonen så att jag fick sova lite längre en vanligt.. de var så sköönt=) gick upp vid halv nio nöjd=) gjorde i ordning Hampus och sen klädde jag på mig själv gick ut med Donna sen sa jag hej då till Britta (Nickes mormor) sen gick jag ut mötte Emilia sen gick vi till Rebecka mötte Carro på vägen också. Fikade gott=) sen gick vi ut o satte oss alla barnen sov utom Carros lilla Alfons.. han roade sig med allt o ingenting=) Efter fikandet, pratande och solande gick jag o Emilia hem till mig så åkte hon o hämtade Zeb så gick vi en promenad skönt var det.. död var jag när jag kom o Emilia också..=) sen käkade vi tacos.. sen åkte hon hem.. Lilla Erik ja hm hmm de är svårt de dära han får ju ont i magen efter att han har ätit.. =( Hoppas de blir bättre snart....


i morgon ska jag Hampus Emilia och Erik till staden=) de ska bli kul=) se vad man kan hitta.. men ska inte handlat något onödigt bara bra saker.. vet precis vad jag ska ha.. de är saker jag mer eller mindre måste ha...


Nicke han är helt underbar.. han har sitt morgon humör vilket jag HATAR men jag får nog leva med det tror jag.. så länge de inte blir värre så.. <3 <3


Hampus han gör framsteg för varje dagen, han är verkligen mitt allt.. Trodde aldrig det skulle vara så här underbart att vara mamma. Men jag njuter verkligen av varje sekund.. även fast jag halv sover när han ska ha mat på natten..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 13:00 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 23 april 2008

Onsdag


idag har jag inte gjort så mycket har varit ute o gått oså har Eline o Pekka varit här.. I morgon ska Nickes mormor åka hem det känns lite tråkigt.. men vi ses ju fler gånger=)

I morgon ska jag och fika hos Rebecka=) Carro o Emilia ska med också.. ska bli trevligt..=) Men lilla Ullis har glömt köpt fika så jag får dubbel handla nästa fika=) Hoppas dom inte blir allt för arga=) men de tror jag inte... kan ju lämna en slant annars=)


Ne orkar inte skriva mera är så jätte trött.. så jag ska gå o lägga mig..


JUST DET BILDEN ÄR PÅ REBECKA O HENNES DOTTER WILMA`=)
Upplagd av GöLLaN kl. 12:37 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 22 april 2008

dagen=)


JA igår frågade Emilia om jag skulle med till familjecentrum och klart jag ville de=) när vi kom dit mötte vi Carro oså skulle vi gå in till familjecentrum men när Carro drog tag i dörren så var den låst... så de va stängt idag... så vi bestämde oss för att gå och fika istället som tur vad hade Carro syskon vagn så Hampus fick sitta i den brevid Kelly.. så jag fick smsa Rebecka hon skulle också till familjecentrum och skrev att det var stängt och att vi skulle fika istället så hon kom också dit=) de va mycket trevligt alla barnen och mycket trevligt "vuxet" sällskap=) sen gick vi till Ica sen for vi hemmåt men de slutade med att jag och Emilia följde med Carro hem oså gick vi o hämtade Carros son på dagis sen gick vi tillbaka satt o pratade om allt o ingenting typ=) trevligt var det=) sen åkte jag hem eller ja Emilia körde hem mig=) så snäll=)) orkar krongla med mig jämt=)
Så bestämde vi att vi skulle fika hos Rebecka på Torsdag så de ser jag fram imot kul att ha något att göra.. känns bra när de är folk som har egna små barn.. då behöver man inte känna sig stressad när barnen skriker för dom vet ju hur det är=)


På Fredag ska jag med Emilia till stan.. ska köpa en bärselen de ska bli skönt slippa ha med sig vagnen överallt..=) resten av helgen vet jag inte vad jag ska göra men något kan man nog hitta på tycker jag.... kanske drar med någon på en promenad?=)!

Nu håller Nickes mamma och mormor på att bada Hampus och Nicke o Robin kollar på cops! NÖRDAR=) nej då.. de är bra faktist=) jag sitter här o glor=) försöker skriva mycket så Carro har något att göra en stund=) Hennes lilla Kelly sover ju nu mera så hon har massa tid över som hon inte är van vid=)


Känns så bra att umgås med lite folk=) man blir jätte mycket gladar av bara det... bara att få umgås komma hemifrån han sin egna vänner inte vara med Nickes vänner jämt... Så jag idag mår jag bra... längtar tills Torsdag o Freda=)) sen nästa vecka får vi se vart vi ska ta o fika då???


ne nu har jag ingen mer fantasi just nu.. men kommer jag på någe så skriver jag senare=)
Upplagd av GöLLaN kl. 10:50 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 21 april 2008

Spruta


Va o hämtade soffan i förr går den blev jätte bra=) lite knepig färg men de är mycket bättre en den andra iallafall.. oså hade vi värdens otur n'r vi åkte hem med soffan för att på vägen tappade vi ena kudden som man ska sitta på... sen åkte Nicke o Robin ´tillbaka o leta men dom hittade den inte=( MEn så hade vi värdens tur igår för då kom Rebecka med den=) hon hade hittat den=) fy fan vad glad jag blev=) så nu är den hel=) hon vi köpte soffan av undrade om vi ville ha vardagsrumms bordet dom hade o de va jätte lustig för de va precis ett sånt vi har letat efter=) så de tog vi=) när Nicke o Robin skulle åka till Eline o lämna bordet vi hade så åkte bordet av släpet o de blev bara skit kvar av de... de va lite synd... men men de va ju ingen som skulle ha det endå...

Idag kom Nickes mormor hit hon ska vara här i några dagar=)


Idag va jag på BVC med Hampus o nu hade han gått upp så det var skönt=) oså fick han sin första spruta o han sa ingenting han ryckte till lite bara precis när hon stack honom.. han va så duktig=) Nöjd=)
I morgon ska jag Hampus Emilia och Erik till familjecentrum=) de ska bli kul... skönt o hitta på någe.. sen är de ju alltid kul o umgås med Emilia också=)


Jaha nehe nu ska man gå o lägga sig så man orkar med morgon dagen..=)
Upplagd av GöLLaN kl. 13:10 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 19 april 2008

Lördag!!


Sitter här och väntar på att min kära sambo ska vakna någon gång=) så vi kan åka o hämta soffan=)

Gick upp vid sju när älskade Hampus vaknade=) gav han mat sen gick vi o duschade. oså gick vi ut med Donna i en timme typ o Hampus höll sig vaken hela vägen=) nu sover han o jag sitter här i min ensamhet=) jag har diskat dammsugit o plockat undan lite grejjer... ska torka golven snart tänkte jag.. men tog en paus i mellan=)







Brukar du komma i tid: Ja, inte ofta jag är sen
Vad hade du i din mun senast: mjölk
När mår du bra: av många saker
När blev du fotad senast: igår
Hur känner du dig nu: glad =)
Kan du laga mat: Ja.
Vad pluggar du: inget!
Vad tycker du om fötter: Äckliga
Är du smart: ibland
Vad har du på dig: Underkläder, linne o luffarbyxor
Är du aktiv i skolan: går inte i skolan
Vad saknar du: Vad? körkort
När och varför grät du senast: oj, vet inte?
Var det pinsamt att svara på det: Nej.
Hade du en bra kväll igår: Ja, mös med Nicke
Din favoritdryck på morgonen: Mjölk
Vad ska du göra i sommar: vet inte riktigt
Är du nöjd med ditt liv: nja kunde haft bättre ekonomi annars så=)
Vad vill du jobba som: finns olika jobb jag kan tänka mig, Personlig assistent,affär, hund dagis m,m
Har du tråkigt just nu: JA
Vad gör livet värt att leva: Hampus, Vänner, Nicke, Familj, Donna
Vad i livet ångrar du: ja de finns en del saker.
Är du musikalisk: Icke.
Vad lyssnar du på för musik: lite olika
Kategoriserar du dig själv i någon stil: Nej.
Är du bortskämd: Nja
Är du trött: Nej
Vad gör du imorgon: Ja leker med Hampus. fortsätter att träna Donna. Har lovat penny en sak=)

Din första
Operation: magen när Hampus kom=)
Första piercingen: Öronen, Näsan
Första bästa vän: Anna
Första priset: ??
Första sporten du började på: Gympa
Första husdjuret: Fågel
Första semestern: skara sommarland
Första konserten: Kommer inte ihåg
Första kärleken: Mellanstadiet=)

Favoriter:
Filmer: Finns många
Tvprogram: Efterlyst,lyxfällan, m.m
Musik: Olika
Drink: red bull vodka
Kroppsdel (på kille): Ryggen
Sport: Hocky
Plagg: luffarbyxor, linne
Skola: Ingen, men gick på Risbergska
Bok: Mannen som kallades det

Just nu:
Äter du: Nej
Dricker du: Nej
Ska du: torka golv
Lyssnar du på: Tv
Väntar du på: att Nicke ska vakna
Tittar du på: Dataskärmen

Vad du föredrar (motsatta könet):
Läppar eller ögon: Ögon
Kramar eller kyssar: Båda
Kortare eller längre: Längre
Snygg mage eller snygga armar: Armar
Busig eller lydig: både och
Upplagd av GöLLaN kl. 01:14 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
fredag 18 april 2008

Vikten?!


Ja Donna mår bra och har inte ont iallafall inte någe som jag märker.. man vet ju aldrig med hundar dom behöver ju int visa de... Men har varit ute o gått två timmar idag och det var inga problem... mitt gull... Ja när vi var ute och gick nyss så kom de en jätte bamse lång hårig schäfer från ingenstans men den hade lina.. hahha jag höll på o skita ner mig men så helt plötsligt tog de tvär stopp=) hahah då skrattade jag lite åt mig själv... Ägarn stog precis i skogs kanten och han bad om ursäkt om jag blev rädd=) sa till honom att det var ingen fara va bara glad över att han satt fast..=) sen frågade han om dom fick hälsa o självklart fick dom de lite terapi för Donna det gick jätte bra... men när han försökte leka med henne sprang hon ifrån honom=) haha till slut visste hon precis vart linan hans tog slut=) så då stog hon o retade han lite... Gubben var hur trevlig som hälst. han tyckte att det var kul att det var fler en han som inte hade jakthund=) det tyckte jag med=)

sen gick vi vidare och då kom de en häst som var lös=) den hade rymt ägarn kom efter springandes=) såg lite kul ut.. jag menar hur hade hon tänkt att hon skulle hinna i kapp hästen?=)


Var på föräldrar gruppen igår=) de var trevligt=) Hampus va lite trött på slutet bara så han var lite gnällig...men de gjorde inget=) Sen efter de så mätte o vägade jag honom... Lilla Hampus hade gått ner 50g=( inte bra.. men hon sa att jag skulle komma tillbaka på Måndag så skulle vi se om han hade gått ner mer... då skulle hon ta en närmare titt på honom... han ska ju få sin första spruta då också.. får vi se hur de går... lilla killen.. Jag älskar honom så fruktansvärt mycket.. han är mitt allt... just de Hampus har kommit på att det är så tråkigt att ligga i vagnen så nu ska han promt sitta annars ´skriker han så nu sitter han med kudde bakom ryggen och är skit nöjd=)


Måste bara säga att jag älskar Nicke <3


I morgon ska vi hämta en soffa som jag hittat på blocket en hörn soffa=) ska bli så skönt o bli av med den soffan som vi har=) NÖJD=) den är inte över snygg den vi köpt nu men mycket bättre en den vi har.. får köpa en sån som man vill ha sen när ekonomin tillåter=)

Nicke ska på jobbintervju på Tisdag... jag hoppas verkligen han får det... skulle vara så underbart...=) slippa ha soc.... Vet inte men de känns inge bra att ha soc..=( känner mig misslyckad typ... asså dom finns ju där för att hjälpa men jag vill försörja mig själv o inte leva på skatte pengar.. ne fy.. så nu håller jag verkligen tummarna för att Nicke får jobb på tisdag=)



Ne nu vet jag inte vad jag ska skriva mer en att Penny du är en mycket bra vän<3
Upplagd av GöLLaN kl. 07:15 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 17 april 2008

Konstig blog??


Måste fråga er som läser min blogg... är mitt foto på mig brevid de jag har skrivit eller där nere??!! förstog ni hur jag mena??!=)

Sen är datumet fel de jag skrev igår står de ju den 15 på?? fast jag skrev de den 16?? Mysko.. aja=))



Va ute med Donna nyss och så kom de en Mastiff från ingenstans och hoppade på henne=( har bara hittat ett djupt sår... tur de... annars är de bara skrubb sår ser de ut som typ.. tur att det gick så bra som de gick... Mastiffar är ju så stora... så min lilla Donna fick panik... jag menar hon som är rädd för Rex o Bamse som är världens snällaste och aldrig har gjort henne illa men hon tycker det är läskigt med stora hundar (dom är pyreener/Mastiff)... vad kommer hon inte tycka nu??? o vi som hade tränat på hundmöten o hon hade blivit ganska duktig faktist.. så ja nu är de väll bara att börja om!! Känns lite tråkigt när de väl gick framåt med mötena... så händer det här!! hm hmm ja man ska väll inte bli förvånad eller?=) Får väl spendera timmar med Rex o Bamse när jag kommer hem...Terapi=)


Hampus han skrattade för första gången igår=) SÅ SÖÖÖT=)) jag rös i hela kroppen=)) <3 Mitt hjärta...


Ne nu ska jag dammsuga lite..=),
Upplagd av GöLLaN kl. 00:39 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 15 april 2008

Hampus<3


På söndag blir lilla Hampus TRE månader... tiden går så fruktansvärt fort. Hinner inte med=(( Önskar att dom kunde vara små längre=)


Får se vad man ska göra idag.. de blir nog ganska lugnt tror jag iallafall, Får se om någon kanske vill komma o fika? eller om man ska åka till någon o fika??!=) A får se...


Ne tror jag får skriva mer lite senare...
Upplagd av GöLLaN kl. 23:41 1 kommentarer Länkar till det här inlägget

Nicke


Idag har jag varit med Emilia typ hela dagen först åkte vi till familjecentrum det var jätte mysigt=) blev lite nervös när typ alla börja tala om att gifta sig=) blev lite rädd.. kändes som att alla hade tänkte på att göra det utom jag... asså tycker det är jätte fint med giftemål.. men jag ser inte varför man ska gifta sig? Man blir ju inte kärare för det... A alla är vi olika=) Jag tycker det räcker med att förlova sig... =) a sen när vi åkte därifrån åkte vi hem till mig packade ner lilla Erik och Hampus i vagnarna hämtade hundarna och Nicke... sen gick vi promenad=) det var så fint väder.. sen fikade vi lite här hemma sen var de dax för Emilia o Erik att åka hem... så käkade jag sen dog jag på soffan en stund=) hihi sen va vi med Nickes mamma o Robin och Nickes mor gjorde mat... gött var det=) O just de Nickes mammas kille har köpt en lite valp en jämthund han heter walle och är över söööt=)) man blir ju inte så där lite sugen på en??!=) Men ne jag har inte tid eller ork för en valp.. men dom är ju s¨å goa o söööta=)) Men dom blir stora och de är en väldans massa jobb med att fostra dom rasta m.m... så ne de vore inte rätt mot hunden om jag skulle köpa en nu.. och absolut inte när Diva är som hon är nu...!! Ne fördelarna är inte många nu...=)))


I morgon vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på... Händer ju inte så mycket i denna lilla by.. så de blir nog rätt lugnt.... fast ja man ska ju aldrig säga så för då händer de säkert miljoner saker i morgon bara för de=) hihi...=)


Nicke <--- Du är helt underbar.. Jag älskar dig så högt på denna jord..vet att vi kommer få de jätte bra=) någon gång måste ju turen vända=) <3 <3



Penny<-- Jag vet att du finns där till 110%.. Som vi pratade om igår så hade vi våran eggna lilla familj... vad hade hänt med oss annars??!! <3
Upplagd av GöLLaN kl. 12:53 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 13 april 2008

Söndag


Tyvärr kom inte Affe,Foffa och Inez igår=( jag som verkligen vill träffa dom... men men de kommer fler gånger...


Lilla Hampus sover... han va jätte trött=) la baara ner han i vagnen så sov han typ=) Mys...


Idag har jag inte gjort så mycket plockat lite tvätt dammsugit plockat undan.. varit ute med Donna<3 Gosat med Hampus.. nu är Simon o Robin här=)


Igår fick vi entligen veta vem som hade plundrat Håkans skoter... ja vad ska man säga ska man inte ens kunna lita på dom som man känner??!!


Ne har fan ingen fantasi idag vet inte vad jag ska skriva.. kanske skriver senare...
Upplagd av GöLLaN kl. 09:04 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 12 april 2008

Lördag


Idag är det Lördag men jag tycker de känns som Söndag=)


Igår så gjorde jag inte så mycke dammsög torkade golv plockade undan lekte me hampus va ute med Donna o lekt massa massa=) haha de va skit kul... hon försvann i snön flera gånger=))



Idag kom Robin bakfull som fan oså hade han köpt mat till oss=) så de blev kebabrulle för mig=) gött=) nicke fick Pizza o robin hade köpt kebabrulle... Mätt som bara den blev ja fast jag bara åt halva typ! Sen gick vi till granngården o hämta mina p-piller... Senare sen kommer Affe, Foffa och Inez=) de ska bli så kul o träffa dom.. de va 1000år sen... så de ser jag fram imot=)) hade varit kul om Milan också följde med men han skulle hem till Anneli... Men får träffa honom en annan dag...



Idag ska far min ha inflyttningsfest får se hur nykter han är ikväll=) haha han lär ju ringa då=)
Upplagd av GöLLaN kl. 04:43 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 10 april 2008

Funderingar


Sitter här och funderar på allt och inget. Hampus sover Nicke talar i telen. O jag har en sån där kväll då jag funderar på mycket...


Sitter här och tänker att det måste verkligen varit någon som vill ge mig det absolut finaste en människa kan få.. Hade alla grav-test visat plus hade jag inte haft min älskade son. Men alla visade negativt och det måste funnits en anledning till det. Någon ville att jag skulle få ett barn och visste att jag skulle fixa det. Känner att det var tråkigt att missa halva graviditeten samtidigt som jag känner att jag fick ju vara med om den halvan som det händer mäst. Han är det absolut finaste,vackraste, underbaraste jag har. Jag kommer göra allt för denna lilla människa. det är så underbart att se alla framsteg, det är så roligt att se att han börjar bli mer människa, han ler, pratar (eller ja låter iallafall=) sprattlar växer och förgyller mitt liv mer en någon annan någonsin gjort. Hampus Marcus Sundin<--- Mammas Allt!



Vet inte men ibland funderar jag mycket och tankarna springer iväg. Men har verkligen funderat mycket på framtiden nu senaste tiden. Hur vill jag ha det? hur vill jag leva? vad gör jag om 10år? vad vill jag jobba med? Ja allt. Bo kvar här eller inte? Finns ju fördelar med att bo här, det är lugnt för Hampus det är mycket barn och familjer han har pappa famor farbröder här. men hemma finns mitt drömjobb hemma finns alla mina vänner hemma finns mamma pappa storebror småsystrar mormor. Kan ju bo lite utanför Örebro i något lugnt område. Hemma har jag någon som jag kan övningsköra med så jag kan ta mitt körkort snart hemma har jag alltid någon att luta mig tillbaka på hemma har jag folk som bryr sig. Här har jag Nicke Foffa och Nickes mamma. Asså de är ju inte samma sak det är ju Nickes eller vad man ska säga. det är ju nickes mamma det är ju nickes bästa kompis. Jag vet inte känner mig allmänt förvirrad. nu när jag skriver det så är jag ganska ensam här... Visst kommer det folk och hälsar på oså.. alla är jätte trevliga. Men skulle dom komma om inte jag bodde med Nicke? Nja skulle inte tro det faktist.



Så är jag fruktansvärt less på att vara pank typ hela tiden, det blir inte bättre av att jag inte kan göra något åt det. får inte jobba förns i Maj för snittet. Då lär jag bli så illa tvugen att börja jobba. sambon får ju inga och jag vill inte ha med Soc att göra vill försörja mig själv. Men vill samtidigt vara hemma med Hampus men vad ska man göra? Vill kunna försörja honom också. Som det är nu så visst kan jag köpa kläder blöjor ersättning oså till han men skulle nån gång vilja köpa saker utan att hela tiden tänka ne just det, det får inte kosta mer en 300kr o.s.v.


Allt är bara piss och skit denna kväll. Känner mig less på allt. Enda gång jag har varit glad idag är när Hampus har varit vaken. Annars har jag mäst bara varit nere. Blev glad för skatte pengarna också idag..


Tror jag måste sluta vara den som lyssnar på alla andras problem hela tiden och ta tag i mina egna, lägga ernergi på de. Tänkt på det nu när de blev bråk för att jag visste en sak som min vän berätta att han gjort mot min andra vän.. Jag är inte en människa som talar om mina problem utan jag grubblar mer för mig själv men känner att jag har nu inte grubblat så mycket på mig själv och mitt liv för jag har suttit och grubblat på alla andras liv och hur alla andra mår.. Men nu är det slut med det ett tag... Måste funderar på HUR MÅR JAG!!! Det måste jag försöka göra bara tänka på mig själv några dagar. SÅ jag kommer nog vara svår att få tag i, i några dagar nu.. men det får ni ha överseende med.


Penny darling du är min guldklimp<3
Sandra du är min tvilling själ<3
Ida skönt att du förstår lite iallafall varför! <3
Malin bättre flicka till min bror finns inte<3
Åsa ler alltid när jag tänker på dig <3
Lilla syster Sandra du är UNDERBAR glöm inte det <3
Johanna min spralliga vän måste höras mer du och jag <3
Matte vad kan man mer säga en att jag älskar dig
Kenneth den bästa<3
Micke skönt och höra dig glad<3
Upplagd av GöLLaN kl. 15:10 2 kommentarer Länkar till det här inlägget

Hej Hopp


Igår så gjorde jag inte så mycket på kvällen... sprang runt med Hampus =) badade honom och lite så dära=) Han var jätte nöjd=)


Idag fick jag deklarationen... GLAD får 5425kr tillbaka=)) Överlycklig... trodde jag kanske skulle få en 500 eller så=) så är jätte nöjd!!


Idag har jag varit i stan och skulle köpa nya skålar åt Donna men dom jag ville ha vara bara en beställningsvara så får vänta tills nästa vecka... Ville ju ha dom idag... aja.. får lugna mig lite=)


Igår Fick Åsas syster Eva en son. de var lite lustigt efter som att deras första barn Emma kom den 9/4-03 och den nya 9/4-08=))
Upplagd av GöLLaN kl. 10:23 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 9 april 2008

MagSjuk


Igår efter att jag hade skrivit så åkte Robin och Simon dom skulle fixa någon bil... Så jag lekte lite med Hampus och Nickes också=) sen kom Nickes mor Eline hon var här jätte länge pratade om allt och inget som vanligt=) tycker om när hon kommer...


Lilla Hampus är magsjuk=(( usch stackarn.. han kräks och bajsar hela tiden... Hoppas de går över snart så han inte rasar i vikt och blir uttorkad. Nu känns de bra att han har lite lager på kroppen att ta ifrån..=) Han är så söt han låter typ hela tiden nu och försöker säga något.. Jag försöker lära han säga Mamma men han gör tyvärr inget framsteg en men jag har inte gett upp... Han är så duktig på att stå bara man håller i hans händer så står han själv.. sitta ja de går framåt det med, han kan sitta själv i typ 30-40s... Usch tycker inte om att det går så fort.. går alldeles för fort med honom.. han har FÖR bråttom med allt... men får han inte stå och sitta blir han jätte ARG och skriker på mig..=) så ja de är väl bara att låta honom då... Han är helt underbar Älskar när han vaknar på morgonen så går man upp som en zombi oså tittar man ner på han i sängen och han bara tok LER... Ja blir alldeles varm i hela kroppen.. min älskade SON som är så PERFEKT<3>



Ja oså väntar jag på min deklaration är ju jätte nyfiken... Har alltid fått betala tillbaka men det här året hoppas jag att jag får tillbaka... det blev ju strul med lönen där en månad så hoppas jag får tillbaka för det. dom drog ju typ skatten två gånger den månaden... får se vad det står=) hoppas den kommer IDAG!! =) Ullis nyfiken...




Vad svårt det är när man är vän med två st som är tillsammans eller som känner varandra bra. Asså många berättar saker för mig i förtroende, skulle aldrig bryta det förtroendet. Men det blir väldigt jobbigt när en person berättar om en sak den gjort mot en annan av mina vänner. För jag vill ju berätta för den andra, men kan inte. Den som berättade har ju sagt det i förtroende det kan jag inte bryta... Jätte jobbig sits... I slutet är det ju jag som får skäll för att jag har vetat om det hela tiden... Förstår att man blir besviken och arg på mig.. men jag kan inte bryta ett förtroende... Sån är jag, sen har alla olika åsikter om vad man kanske inte ska vara tyst om o.s.v.. Men jag håller tyst om allt det valet har jag gjort. Så nu vet alla det... Så nu vill jag inte ha mer skäll över det för nu har jag lagt korten på bordet och sagt så här är JAG så här funkar JAG!




Se om jag kan ta mig ut lite senare och träna lite med Donna, men ja jag vet inte lite svårt när plog bilen är spårlöst borta=) haha ne han hinner ju lagom ploga hela vägen så har det ju snöat igen i början när han är i slutet.. måste kännas väldigt värdelöst.. stackarn... hur som hälst det jag skulle kommma fram till är att det är väldigt svårt att ta sig fram när det snöar för fullt hela tiden. Så då finns de ju lixom ingenstans att gå... HATA SNÖ!!!! VILL HA VÅR NU NU!!!IGÅR FYLLDE DONNA 3ÅR<3 Känns som att det inte var länge sen jag hämtade den dära jätte glada spralliga rottis valpen=)



livet utan cola är skit jobbigt, saknar colan massor. MEN jag fixar det hära. Cola är gått men inte blir jag lyckligare av att dricka den.. eller jo det blir jag... Men jag ska inte.. inte bra för kroppen...!!




Får se vad man ska göra den här dagen, i morgon är det föräldrargruppen men den kan jag ju inte gå på efter som att vi har magsjuka här hemma... Suck..
Upplagd av GöLLaN kl. 00:56 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 8 april 2008

Tråkig Dag


Idag har jag dammsugit, skurat kaklet i köket skurat spisen tvättat och dammat. Varit ute me Donna lekt med Hampus. Oså har jag haft besök av Amanda och så kom Ann-Sofie också.. de var trevligt... Ann-Sofie berättade att hennes grannes hund hade tagit ihjäl hennes Katt=(( Usch så hemskt.. Den hade rymt oså hade den tagit tag i katten och dödat den sen hade den sprungit runt lite här och där och lekt med den stackars döda katten... RIP Kurre 18år gammal.




Igår åkte vi in till Henke och Amanda igen det var trevligt=) fikade lite och snackade massa skit..




Får se vad man ska göra sen nu är Robin och Simon här... dom två är som ett gammalt gift par.. haha... dom "bråkar" om allt... Så roliga... skrattar så jag tror jag ska dö... hahaha...
Upplagd av GöLLaN kl. 08:39 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
måndag 7 april 2008

SNÖ SNÖ O ENU MERA SNÖ!!!!!


Ja igår hade jag förhoppningar på att snö skulle försvinna helt var jätte glad för att man såg lite gräs iallafall... MEN vad händer jo när jag gick upp halv sju så tok snöar det tror ni det har slutat?? NEE de snöar lika mycket fortfarande... ARg... så idag blir de ingen lång promenad... ser ju ut som en snö gubbe av en 15min promenad... HATA SNÖ!!!



Igår så va jag på lång promenad med Donna och Diva.. de Va mysigt gick ner till fröjdhomen först o busa av dom lite... sen när jag skulle gå en sväng så ringde Nicke osa att dom var hemma så dom kom ner till fröjdholmen och gick till Borgen och tillbaka med mig och hundarna.. det var jätte mysigt det var så fint väder.. sen på kvällen åkte jag Nicke Hampus och Robin till stan till Henke och Amanda det var kul=) alltid kul o träffa Amanda...=)



Idag ska jag bara sitta här och tjura för mig själv... HATA SNÖ!! VILL HA VÅR!!!


Just de fy skäms på mig jag syndade i Lördags... Drack en cola... Min ursäkt är att det var Lördag... det var mitt lördags godis... =)
Upplagd av GöLLaN kl. 00:47 1 kommentarer Länkar till det här inlägget
söndag 6 april 2008

Stor Städning!


Igår stor städade vi.. fy fan det är så fint så man kan äta på golvet=) vi möblerade om lite i vardagsrummet. duschade blommor, rensa gaderober, tog bort benen på sängen, bytte gardiner, torka alla lister och så gjorde vi allt de man brukar göra när man städar=) Så nu är jag nöjd det är jätte fint överallt..... man känner sig fan lite gladare bara för att det är så fint...


Nicke och Hampus sov hos Eline inatt Hampus åkte dit på förmiddagen och Nicke efter att vi hade städat klart.. Kände att jag behövde vara lite själv det har varit jätte skönt.. Inte gjort någe spec kollat Tv varit ute me hundarna och lite så.. Jag behöver verkligen vara själv ibland. Känner mig som en ny människa nu... Saknar min son jätte mycket...




Hampus han är verkligen nummer ett han har på bara två månader fått mig att älska honom mer en något annat. Han betyder allt skulle det hända någe skulle jag gå sönder. han är som min andra hälft. Han är det vackraste jag har.
Donna det är min andra ögonsten.. Vet inte riktigt hur mitt liv skulle vara utan henne.. Hennes knuffande när man ska klappa henne, Hennes mamma beroende, måste vara där jag är jämt. usch den dagen jag förlorar henne kommer jag tappa en del av hjärtat mitt.. Donna det är Kärlek<3




Blev så irreterad igår.. Nickes mamma sa till mig att ta hennes kort och gå köpa allt Hampus behövde så kunde hon ha det hemma så vi slapp ta med oss allt jämt när vi ska dit.. Så jag gick till affären köpte flaska och andra nappar till, ersättning, tvättlappar, sen när jag skulle köpa blöjer tror ni det finns några neee... de fanns för barn mellan 2-6kg sen mellan 12-22kg men barnen där i mellan då?? ska dom gå utan?? blir så irreterad... så skickade med henne ett blöj paket av oss istället. Ica här har verkligen noll koll på vad dom måste beställa.. När dom beställer de så beställer dom alltid för lite...



Idag ska jag mysa med lilla Hampus när han kommer nu ska jag snart gå ut med hundarna på en längre promenad, sen ska jag vänta på att penny kommer hem. Hon är med Malin på något med hundarna. Jag vill se ALLA bilder hon tar =) tycker det är så roligt. Penny är faktist väldigt duktig på att ta bilder dom blir oftast väldigt bra=)
Upplagd av GöLLaN kl. 02:47 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
lördag 5 april 2008

Lördag


<--- Donna i förrgår och Bakom är det Håkan som ligger och tar en lur efter maten..=)
Idag ska jag och Nicke stor städa och Eline ska ha Hampus tills i morgon.. det ska faktist bli skönt och få det riktigt rent hemma utan att behöva avbryta när Hampus vaknar.. sen är du ju inte fel och sova =) fast han är snäll på nätterna oftast.. han somnar vid tio och vaknar vid fyra och äter sen sover han till 8 typ...=) så jag klagar inte....


Tänkte ta en lång promenad med Donna sen också... Hon får duscha varje dag nu för att när vi kommer in från promenaden då är inte hunden svart längre då är hon brun=)

får hoppas att vädret blir tortt och fint snart=) men det blir de säkert.... Hoppas ja!!


jaha nehe nu ska jag vara trevlig med Eline.. och mysa med Hampus lite innan han åker..
Upplagd av GöLLaN kl. 03:39 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
torsdag 3 april 2008

Middag



igår gick jag upp vid 8 då min son tyckte att det var dax=) så gav jag honom mat bytte på honom sen klädde vi på oss gick ut med Donna... sen käkade jag frukost gött var det=) gjorde värsta frukosten med ägg massa pålägg oså tänkte att jag skulle överraska Nicke lite men tror ni den trötta människan gick upp???=) haha ne så jag fick äta min fin frukost själv.. men de gjorde inget.. en halv timme efter att jag hade ätit så gav jag Hampus lite mer mat sen klädde jag på honom mig själv och Donna igen så gick vi lång promenad skulle gå en väg hade jag tänkt men gav upp ganska snabbt det var ingen ide med vagnen så vi gick en annan väg istället=) var väll hemma till 13.30 igen.. hampus sov en stund till=) gos... Sen så på någe vis så blev det bestämt att vi skulle bjuda Nickes mamma och bröder på mat.. så det var bara att sätta fart... Kött Pommes sallad och sås=) gött blev det men det var ett tag sen man gjorde mat åt sex personer...=) men det var jätte mysigt... så gjorde jag äppelpaj till efterrätt=) den och mat var jätte uppskattad.. alltid kul när man får beröm...



Har inte druckit någon cola en det går ganska bra.. de är jätte jobbigt ibland. men JAG SKA KLARA DET HÄRA=)) HEJJA PÅ MIG=)) HAHAHa

Idag är det Fredag jag har inte en aning om vad man ska hitta på...! Men ska ut på en lång promenad själv med bara Donna... bara hon och jag=) Om fyra dagar blir hon 3år tiden går så fruktansvärt fort... den bara springer iväg..... Hoppas det blir många år med henne. Hon är ja hon bara är HELT UNDERBAR=)<3

Upplagd av GöLLaN kl. 23:15 2 kommentarer Länkar till det här inlägget
onsdag 2 april 2008

LångPromenad


Idag tog jag Diva och Donna oså gick vi på lång promenad=) det var härligt väder hundarna var jätte duktig trots att jag gick med dom samtidigt.. STOLT=) hahha blev inte sur en enda gång... va ute mellan halv tolv och två.. när jag kom hem åt jag lite sen var det bara att springa till barnmorskan skulle vara där 14.30. Det gick jätte bra pratade om förlossningen oså där... så fick jag p-piller fick ta ett grav test också men det var negativt.. tur va det.. vill inte sätta en ny människa till världen som det är nu.. Men är lite orolig endå grav testen har ju inte funkat förut för mig men jag märker ju om mensen försvinner...

Ska snart ut me Donna oså ska jag äta kvällsmat.. sen tror jag det blir en tidigt kväll faktist-- skönt...




skulle lägga upp en bild från promenaden men det gick inte av någon anledning.. får se om det går senare kanske=)
Upplagd av GöLLaN kl. 10:18 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
Idag tog jag Diva och Donna oså gick vi på lång promenad=) det var härligt väder hundarna var jätte duktig trots att jag gick med dom samtidigt.. STOLT=) hahha blev inte sur en enda gång... va ute mellan halv tolv och två.. när jag kom hem åt jag lite sen var det bara att springa till barnmorskan skulle vara där 14.30. Det gick jätte bra pratade om förlossningen oså där... så fick jag p-piller fick ta ett grav test också men det var negativt.. tur va det.. vill inte sätta en ny människa till världen som det är nu.. Men är lite orolig endå grav testen har ju inte funkat förut för mig men jag märker ju om mensen försvinner...

Ska snart ut me Donna oså ska jag äta kvällsmat.. sen tror jag det blir en tidigt kväll faktist-- skönt...

skulle lägga upp en bild från promenaden men det gick inte av någon anledning.. får se om det går senare kanske=)
Upplagd av GöLLaN kl. 10:18 0 kommentarer Länkar till det här inlägget
tisdag 1 april 2008

Familje centrum


idag var jag på familje centrum det va jag hampus, Emilia Erik, Tommina Felix Hugo och Rebecka Vilma.=) det var jätte mysigt.. det var massa barn där idag.. många mammor men bara en pappa... De va jätte skönt o komma ut o bara sitta och prata och leka med alla barnen...


Sen åkte jag hem oså va vi ute på lång promenad sen drog vi till Kövra och lämna Hampus till Farmor sen åkte vi till stan till Amanda och Henke sen till Johan sen drog vi och handlade massa massa... och en sak är säker det är inte billigt att ha ett barn som går på ersättning.. ne fy usch... Dyrt... men men inte mycket att göra det är bara att betala och se glad ut.... efter att vi hade handlat var det bara att åka hem packade in alla grejjer sen till Kövra och hämta Hampus..=) Hampus farmor ville adoptera honom.. hon tycker han är så snäll=)
I morgon ska jag träffa min barnmorska och prata om förlossningen min... Får se vad hon säger=)
Ne nu ska jag sova..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0